Pistin Şekli:

Pist adı: Suzuka Circuit
Tur sayısı: 53
Pist uzunluğu: 5.807 km
Pist mesafesi: 307.471 km
Tur rekoru: 1:31.540 - K. Raikkonen (2005)
Formula 1'in en keyif veren pistlerinden birisi olan Suzuka pisti 1962 yılında Honda için bir test pisti olarak inşa edildi. Zamanın en büyük pist mimarlarından birisi olan Hollandalı John Hugenholtz tarafından tasarlandı.
1987'de başarıyla birkaç spor otomobil ve F2 yarışına ev sahipliği yaptıktan sonra Honda'nın da etkisiyle Formula 1'e girmeye hak kazandı. O günden bu yana(2007 ve 2009 yılları arasında ev sahipliğini Toyota'nın evi olarak bilinen Fuji'ye kaptırdı) pist hala Japonya GP'sine ev sahipliği yapıyor. Suzuka, Ayrton Senna ve Alain Prost'un kazaları ile büyük bir şöhret sahibi oldu. Genelde heyecanlı sezon finallleri Suzuka'da yaşandı.
Suzuka takvimdeki en zorlu virajları barındırır. Pilotların favorisi olan virajlar "130R" ve "Spoon" virajlarıdır. Ayrıca pistin '8' şeklinde olması benzersiz bir özelliğidir.
Japonya GP Haftasonu programı:
07 Ekim Cumartesi günü;
Saat 06:00'da 3. antrenman turları,
Saat 09:00'da sıralama turları,
08 Ekim Pazar günü;
Saat 08:00'de yarış gerçekleşecek.
--------------------------
HAMILTON SUZUKA'DAKİ İLK POLÜNÜ ALDI
Japonya GP öncesinde pole pozisyonu Mercedes pilotu Lewis Hamilton'ın oldu

Daha önce Suzuka'da hiç pole pozisyonu kazanamayan Hamilton, bugünkü 1:27.319 rekor derecesiyle en hızlı isim oldu ve yarınki yarışa ilk sıradan başlama hakkını elde etti. Hamilton böylece bu sene 10., kariyerindeki ise 71. pole pozisyonunu kazandı.
Valtteri Bottas, kendisi için sıkıntılı geçen hafta sonuna rağmen sıralamalarda 2. olarak iyi iş çıkardı ancak 5 sıra cezası olduğu için gerileyecek.
Şampiyonluk mücadelesinde Hamilton ile farkı kapatmayı hedefleyen Ferrari pilotu Sebastian Vettel, bugün genel olarak Hamilton'dan daha yavaş kaldı ve 3. sırada seansı tamamladı ancak Bottas'ın cezasıyla Vettel yarışa 2. sıradan başlayacak.
Red Bull'da Daniel Ricciardo, takım arkadaşı Max Verstappen'i bu sene 5. kez geçerek 4. olurken Hollandalı sürücü 5. sırada kaldı.
Ferrari'nin diğer pilotu Kimi Raikkonen, pole pozisyonundan 1.1 sn geride ancak 6. olmayı başardı. Bottas ve Raikkonen 5'er sıra kaybedecekler ancak 2. seansı yumuşak lastiklerle geçmeyi başardıkları için yarışa yumuşak lastiklerle başlayarak ilk bölümde daha uzun süre pistte kalacaklar.
İlk 3 takımın arkasında en hızlı isim Force India'dan Esteban Ocon olurken onu takım arkadaşı Sergio Perez takip etti.
Williams'ta son seansa kalmayı başaran Felipe Massa 9. olurken son seansa kalmayı başaran McLaren pilotu Fernando Alonso 10. sırada kaldı. Alonso'nun 35 sıra grid cezası bulunuyor.
Sıralamaların ikinci seansında elenen ilk isim 11. sıradaki Stoffel Vandoorne olurken onu Renault'dan Nico Hulkenberg, Haas'tan Kevin Magnussen, Renault'dan Jolyon Palmer ve Toro Rosso'dan Carlos Sainz oldular.
Sıralamaların birinci seansı, Haas'tan Romain Grosjean'ın kazasıyla 1.5 dk erken bitti. Pilotların son hakları için pistte olduğu dakikalarda Grosjean, virajlı bölümde aracının kontrolünü kaybederek bariyerlere hızlı vurdu ve o dakikadan sonra seans tekrar başlamadı.
Zaten 16. sırada olan Grosjean, elenen ilk isim olurken onu 2. yarışına çıkan Toro Rosso pilotu Pierre Gasly, Williams'tan Lance Stroll ile Sauber pilotları Marcus Ericsson ve Pascal Wehrlein oldular.
Sıralama turları sonucu:
