Ertan Can Atik GT4 Sürücü Temaslar ve Protestoları
Gönderilme zamanı: 08 Ara 2020, 17:22
Sürücü Ceza Sistemi
SimRacersTR Akademi yarışları hariç diğer düzenlenen yarışlar kaza bildirimlerine göre kontrol edilecektir. Yarıştan sonraki gün itibariyle 48 saat içinde Hakem Heyetine kaza bildirmeyen pilotların temasları incelenmeyecektir.
Hakem Heyetine bildirimler aşağıdaki formatta ve 48 saat içinde olmak zorundadır. Yoksa bildirimler kabul edilmeyecektir. Her yarış sonrası Forum'da ilgili yarışın replay dosyası paylaşılmaktadır. Bildirim bu replay dosyasına göre yapılması gerekmektedir.
Örnek Bildirim :
Mehmet Erdem 1.Yarış Okayama. 20'dakika Engin Berkan ile yaşanan temasın incelenmesini rica ederim.
Bu konuda sizden şunları istiyoruz:
- Kaza/olayla ilgili ne olduğunun (kendi gözlerinizle) bir tanımı.
- Nazik ve profesyonel olunuz, eğer sağa sola hakaret ederseniz itirazınız yok sayılabilir.
- Yapmış olduğunuz kaza bildirimlerinde, sizin bu kazaya/olaya karıştığınızı kanıtlayacak videoyu/görüntüleri hakem heyetine teslim etmek/sunmak zorundasınız.
- İtiraz size yapılmış ise nazik ve profesyonel bir dilde savunmanızı yapıp hakem heyetinin kararını beklemeniz gerekmektedir.
- Ceza verildi ve siz de bunun yanlış olduğunu düşünüyorsanız, bir sürücü olarak temyize(karşı itiraz diyebiliriz) hakkınız vardır. Bu durum, ceza meselesini karar için 1 hafta erteler. Bu, avantaj elde etmek için kullanılamaz.
- Temyiz(karşı itiraz) hakkınızı kullanmak istiyorsanız cezaların açıklanmasını takiben 48 saat içerisinde bildirmelisiniz/başlığa yazmalısınız.
#Temiz Yarış
- Sizden tüm yarış boyunca temiz bir şekilde yarışmanızı rica ediyoruz, bu araçlar çarpışan araba değil ve pist üzerinde iki sürücü arasında hiçbir zaman temas meydana gelmemeli. Haklı olsanız dahi Bunun olmasını önlemek için elinizden gelenin en iyisini yapmaya çalışmalısınız. Yine de kazalar olursa ve kendinizi hatalı hissederseniz, mümkün olduğunda kaza yaptığınız sürücüye eski sırasını geri vermeye çalışınız.
- Kasıtlı olarak başka bir araca çarpmaya tolerans gösterilmeyecektir ve o sürücü ceza alacaktır.
Öndeki Aracı Geçme
- Takip eden araç olarak, öndeki araca temas edilmemesi sizin sorumluluğunuzdadır. Öndeki aracı geçerken çok agresif olmayınız, rakibinize en ideal boşluğu bırakmak zorunda değilsiniz fakat rakibinizi sıkıştırmaya çalışmak agresif ve centilmence olmayan bir davranış olarak görülür ve temas yaşanırsa hem siz hem rakibiniz bu olaydan etkilenir.
Savunma(pozisyon koruma girişimleri)
- Savunma yapan araç olarak, savunma amaçlı yer değiştirme size 1 kere izin verilir, aşırı yer değiştirmelere (sağa sola hareket, zikzak) ve engellemeye izin yoktur. Takip eden aracı yoldan çıkarmaya zorlamayınız, bu agresif ve centilmence olmayan bir davranış olarak görülür. Takip eden araç sizin yanınızda viraja giriyorsa (hatta takip eden aracın burnu sizden öndeyse), çizginizi temastan kaçınacak şekilde ayarlamalısınız. Rakibinizin yanınızda olduğuna emin olmak için Crew Cheff uygulaması kullanılması önerilmektedir.
Köşe Kesme(corner cutting)
- Köşe kesmelere izin verilmez ve tolerans gösterilmez, sizden tüm süre boyunca en az iki lastiğinizle pist sınırları içerisinde kalmanız beklenir. Beyaz çizgiler pist kenarlarını belirler, kerb kenarlarını değil! Köşe kesmeyle avantaj elde edebilirsiniz ve buna izin verilmez. Bu durumlarda oyun kendi cezalarını uygulatıyor fakat bizim de bir sistemimiz var. Yol dışında bir aracı geçerseniz, o araca pozisyonunu geri vermelisiniz, oyun size gereken uyarıyı verecektir fakat vermediği takdirde sizden sistemimizin kurallarına tabi olmanız beklenir.
Sistemimiz yarış içi oyunun kendi cezaları ve yarış sonrası olarak 2 ceza sisteminden oluşmaktadır.
Oyun içi cezalar oyun tarafından otomatik olarak verilecektir.
1. Pist dışından 2 lastik bulunmasına izin vardır. 3. lastiğiniz pit dışına çıktığı anda ceza uygulanır.
2. Ceza yediğinizde cezanızı ödemeniz gerekmektedir. Yapmazsanız sonucu sizi DQ yapacaktır.
3. Etrafınıza dikkat edin, Pist içinde ani çizgi değişikliği arkadan gelen ve yanınızda bulunan araçların kaza yapmasına sebep olacaktır.
3. Yol dışına çıkan araçlar piste geri dönerken tüm sorumluluk piste dönen araçtadır!
SimRacersTR Akademi yarışları hariç diğer düzenlenen yarışlar kaza bildirimlerine göre kontrol edilecektir. Yarıştan sonraki gün itibariyle 48 saat içinde Hakem Heyetine kaza bildirmeyen pilotların temasları incelenmeyecektir.
Hakem Heyetine bildirimler aşağıdaki formatta ve 48 saat içinde olmak zorundadır. Yoksa bildirimler kabul edilmeyecektir. Her yarış sonrası Forum'da ilgili yarışın replay dosyası paylaşılmaktadır. Bildirim bu replay dosyasına göre yapılması gerekmektedir.
Örnek Bildirim :
Mehmet Erdem 1.Yarış Okayama. 20'dakika Engin Berkan ile yaşanan temasın incelenmesini rica ederim.
Bu konuda sizden şunları istiyoruz:
- Kaza/olayla ilgili ne olduğunun (kendi gözlerinizle) bir tanımı.
- Nazik ve profesyonel olunuz, eğer sağa sola hakaret ederseniz itirazınız yok sayılabilir.
- Yapmış olduğunuz kaza bildirimlerinde, sizin bu kazaya/olaya karıştığınızı kanıtlayacak videoyu/görüntüleri hakem heyetine teslim etmek/sunmak zorundasınız.
- İtiraz size yapılmış ise nazik ve profesyonel bir dilde savunmanızı yapıp hakem heyetinin kararını beklemeniz gerekmektedir.
- Ceza verildi ve siz de bunun yanlış olduğunu düşünüyorsanız, bir sürücü olarak temyize(karşı itiraz diyebiliriz) hakkınız vardır. Bu durum, ceza meselesini karar için 1 hafta erteler. Bu, avantaj elde etmek için kullanılamaz.
- Temyiz(karşı itiraz) hakkınızı kullanmak istiyorsanız cezaların açıklanmasını takiben 48 saat içerisinde bildirmelisiniz/başlığa yazmalısınız.
#Temiz Yarış
- Sizden tüm yarış boyunca temiz bir şekilde yarışmanızı rica ediyoruz, bu araçlar çarpışan araba değil ve pist üzerinde iki sürücü arasında hiçbir zaman temas meydana gelmemeli. Haklı olsanız dahi Bunun olmasını önlemek için elinizden gelenin en iyisini yapmaya çalışmalısınız. Yine de kazalar olursa ve kendinizi hatalı hissederseniz, mümkün olduğunda kaza yaptığınız sürücüye eski sırasını geri vermeye çalışınız.
- Kasıtlı olarak başka bir araca çarpmaya tolerans gösterilmeyecektir ve o sürücü ceza alacaktır.
Öndeki Aracı Geçme
- Takip eden araç olarak, öndeki araca temas edilmemesi sizin sorumluluğunuzdadır. Öndeki aracı geçerken çok agresif olmayınız, rakibinize en ideal boşluğu bırakmak zorunda değilsiniz fakat rakibinizi sıkıştırmaya çalışmak agresif ve centilmence olmayan bir davranış olarak görülür ve temas yaşanırsa hem siz hem rakibiniz bu olaydan etkilenir.
Savunma(pozisyon koruma girişimleri)
- Savunma yapan araç olarak, savunma amaçlı yer değiştirme size 1 kere izin verilir, aşırı yer değiştirmelere (sağa sola hareket, zikzak) ve engellemeye izin yoktur. Takip eden aracı yoldan çıkarmaya zorlamayınız, bu agresif ve centilmence olmayan bir davranış olarak görülür. Takip eden araç sizin yanınızda viraja giriyorsa (hatta takip eden aracın burnu sizden öndeyse), çizginizi temastan kaçınacak şekilde ayarlamalısınız. Rakibinizin yanınızda olduğuna emin olmak için Crew Cheff uygulaması kullanılması önerilmektedir.
Köşe Kesme(corner cutting)
- Köşe kesmelere izin verilmez ve tolerans gösterilmez, sizden tüm süre boyunca en az iki lastiğinizle pist sınırları içerisinde kalmanız beklenir. Beyaz çizgiler pist kenarlarını belirler, kerb kenarlarını değil! Köşe kesmeyle avantaj elde edebilirsiniz ve buna izin verilmez. Bu durumlarda oyun kendi cezalarını uygulatıyor fakat bizim de bir sistemimiz var. Yol dışında bir aracı geçerseniz, o araca pozisyonunu geri vermelisiniz, oyun size gereken uyarıyı verecektir fakat vermediği takdirde sizden sistemimizin kurallarına tabi olmanız beklenir.
Sistemimiz yarış içi oyunun kendi cezaları ve yarış sonrası olarak 2 ceza sisteminden oluşmaktadır.
Oyun içi cezalar oyun tarafından otomatik olarak verilecektir.
1. Pist dışından 2 lastik bulunmasına izin vardır. 3. lastiğiniz pit dışına çıktığı anda ceza uygulanır.
2. Ceza yediğinizde cezanızı ödemeniz gerekmektedir. Yapmazsanız sonucu sizi DQ yapacaktır.
3. Etrafınıza dikkat edin, Pist içinde ani çizgi değişikliği arkadan gelen ve yanınızda bulunan araçların kaza yapmasına sebep olacaktır.
3. Yol dışına çıkan araçlar piste geri dönerken tüm sorumluluk piste dönen araçtadır!