Snopy diyince aklıma geldi şimdi, canlı yayında birisi benim direksiyonu soruyor Efe Can da "Snopy kullanıyordu o sanırım" diyor evde bağırdım "daha ölmedik o kadar" diye
Snopy kullanan bir insan şu ortamda herhangi bir yarış kazanırsa siteyi, forumu komple kapatıp dağılalım bence
Ayrıca Emre'ye genel olarak katılmakla beraber direksiyonun kesinlikle etkisi olduğuna inanıyorum. DFGT'de özellikle önden ve arkadan kaymalar yeterince hissedilmiyor, pedal geri bildirimi yok. Mecburen aracın tepkilerine karşı direksiyonun verdiği az, çok, yanlış, doğru geri bildirimlere bir yerden sonra alışıyor ve ona göre hareket ediyorsunuz. Geçen sırf bunu Ferrari 599XX'le Nordschleife'de turlarken denedim, yaptığım şey force feedback'i (FF) %0'a çekmekti. Birçok kez arkadan kayma yaşadım fakat sadece kulağımdan ve aracın davranışından gelen bildirimlerle tüm ani arkadan kaymaları topladım. Buna alışmak doğal bir süreç değil ne yazık ki.
Fakat bir Fanatec, hatta Thrustmaster bile aldığınızda elde ettiğiniz şey pürüzsüz ve doğal bir feedback. Motor refleksler doğal FF ile uyumlu bir şekilde gelişiyor ve beynin çoğunu limitlerde kalmaya harcıyorsunuz. Daha az profesyonel bir setle (DFGT, G25 vs.) ise hem bu limitlerde kalmaya çalışıyor hem de ezberlemek zorunda kaldığınız hareketleri bellekten çekiyorsunuz
Bu da o ekstra ondalıkları bulmayı ve onları bulduktan sonra orada kalmayı daha yapay ve zorlu bir hale getiriyor.
Öte yandan saf hız olarak bence bir fark yok, olay alışmakta bitiyor. Tek fark yukarı da bahsettiğim limite giden taşlı yolda çektiğimiz çile, DFGT'nin basitliği kolaylık değil zorluk çıkarıyor yani bu süreçte
Son olarak tebrik eden arkadaşlara teşekkürler.