FurkanOzcan yazdı:Hakem heyetinin verdiği/vermediği cezalar ve uyarılar için kendilerine teşekkür etmek isterim. Umarım olmaz fakat ilerde benim aleyhime bir karar çıksa birkaç kere baştan sarıp öğrenmek için çabalayacağım kararlarına güvenerek. Sadece benim gibi yeni pilotlara değil 20-30 yarış tamamlamış pilotlara bile bir şeyler öğretebilecek kararlar bunlar.
Sevgili Furkan,
bana laf çakıp, hakem heyetinin uyarı vermesini sağladım diye sevineceğine (gerçi uyarı olmasına üzülmüş gibi bir halin var), hızlı ve iddialı bir pilot olmak için, benim gibi yavaş bir pilotu geçmekte neden o kadar zorlandığını düşünüp bul bence.
Kaldı ki yanlış hakem kararları ile maç kaybedilip maç kazanılan bir ülkede yaşıyoruz, hakem kararlarını çok ta büyütmemek lazım.
Öğretmek demişken de; uygulamalı bayrak notu bırakayım şuraya.İhtiyacı olan arkadaşlar olabilir aramızda:Blue Flag kuralı FİA'nın sitesinden;"d) Light Blue flag:During the race The flag should normally be shown to a car about to be lapped and, when shown, the driver concerned must allow the following car to pass at the earliest opportunity
Tercümesi; "Normal olarak, tur yemek üzere olan araca gösterilir, bu durumda bayrağı yiyen sürücü ilk fırsata arkadaki araca yol vermelidir."
"wikipedia;In most series, the blue flag is not mandatory—drivers obey it only as a courtesy to their fellow racers"
"
Pek çok seride mavi bayrak zorunluluk içermez, sadece sürücüler arasında bir nezaket kuralıdır."
Start düzlüğünün sonunda yaşadığımız karmaşaya karışmamak için çaba harcarken veya lastiklerin bittiği için de olabilir, spin atmışsın. Turun sonuna doğru şikana girerken bana ne kadar yaklaştığını fark ettim ve şikandan sonraki satarta çıkan uzun sağda sana koridor açtım, ama lastiklerin bittiği için yada seni fark etmedim sandığın için viraj içinde geçemedin.Düzlükte aracın hasar aldığı için sanırım, benden daha yavaş kaldın, bu yüzden düzlük sonunda viraj öncesi tekrar yol verdim, aracın yine tutunamadı ve virajda zaman kaybettin, yine 2 viraj sonra tekrar spin tehlikesi atlattın, ben de mecburen yine seni geçtim.Sonrasında ki virajda iç kapıyı sana yine açık bıraktım ve geçtin ama hala bana yol vermediğimi söylüyorsun.
Aslında son turum sana yol vermeye çalışmakla geçmiş.
Buyrun:
https://youtu.be/_9ayrM6wtr4Diğer taraftan sarı bayrak;yine FİA'nın sitesinden;
b) Yellow flag: This is a signal of danger and should be shown to drivers in two ways with the following meanings: – Single waved: Reduce your speed, do not overtake and be prepared to change direction. There is a hazard beside or partly on the track. – Double waved: Reduce your speed, do not overtake and be prepared to change direction or stop. There is a hazard wholly or partly blocking the track"
Tercümesi; "Bu bir tehlike uyarı sinyalidir ve sürücülere aşağıdaki anlamlara gelen 2 farklı şekide gösterilir.
-Tek sallama (havaya kaldırmak):Hızınızı azaltın, araç geçmeyin, şerit değiştirmelere hazırlıklı olun.Yol üstünde veya kenarında tehlike var.
-Çift sallama (havaya kaldırıp sallama):Hızınızı azaltın, araç geçmeyin, şerit değiştirmelere veya durmaya hazırlıklı olun.Yolu tamamen veya kısmen kapatan tehlike var."
Sporting_Regulations-Porsche_GT3_Cup_Challenge_Benelux_2015 bülteninde mavi bayrak yer almaz iken sarı bayrakla ilgili çok sert kurallar var:
18.1.1 Overtaking under yellow
(Sarı bayrakta geçmek)During practice sessions qualifying: (Sıralama antremanları sırasında)
- 1st infringement: deletion of fastest time in qualifying
(1.ihlal:sıralamada alınan en iyi zamanın silinmesi)- 2nd infringement: deletion of all times in qualifying and relegation to the back of the starting grid.
(2.ihlal:tüm zamanların silinmesi ve start grid de sonda başlama)- 3rd infringement: deletion of all individual points scored during the event
(3.ihlal: kazanılmış bireysel puanların iptali)
During the race: (yarış esnasında)- 1st infringement: one minute Stop and Go penalty
(1.ihlal:1 dakika dur kalk cezası)- 2nd infringement: deletion of individual points scored during the event
(2.ihlal:yarışmada kazanılmış bireysel puanların iptali)Bu durumda öndeki araç spin atmaya başladığında ilk kural geçerlidir.İlla birinin bayrak sallamasına da gerek yoktur. Kaldı ki AC hemen algılayıp sarıyı yapıştırıyor.
Bu da uygulamaması:
https://youtu.be/x1qnJdOX4sc