Porsche GT3 Cup 2017 SEZON 1SimRacersTR Porsche GT3 Cup 2017 SEZON 1

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
MUE
Süper Moderatör
Mesajlar: 850
Kayıt: 15 Mar 2016, 14:35
Ad: Mehmet Uğur
Has thanked: 690 time
Been thanked: 292 time
Yaş: 27
İletişim:

Re: SimRacersTR Porsche GT3 Cup 2017 SEZON 1

Mesaj gönderen MUE »

FurkanOzcan yazdı:Diğer araçlara bakayım dedim, daha yeni fark ettim; Engin Berkan'ın ligden ihraç edilmesini talep ediyorum, o canlı yayınları aile izliyor aile :lol:
Resim
Resim


Lütfen böyle ufak ayrıntıları ortaya çıkarmayalım :P Ayrıca O logo Semih abiye aittir. :P
Önceden tahmin edebildiğiniz ve edemediğiniz şeyler vardır. O tahmin edemediğiniz en tehlikeli şeylerdir.
Never Ever Stop Dreaming
/MEHMETUGURE

Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: SimRacersTR Porsche GT3 Cup 2017 SEZON 1

Mesaj gönderen Boundless »

Semih anlarlar demiştim sana dimi :D
Kullanıcı avatarı
op7ic
Mesajlar: 208
Kayıt: 08 Eyl 2016, 04:10
Has thanked: 181 time
Been thanked: 94 time

Re: SimRacersTR Porsche GT3 Cup 2017 SEZON 1

Mesaj gönderen op7ic »

@car_lover erittin beni bir ara spin attırayım ben sana yerim.
A F F A L T E R B A C H
Kullanıcı avatarı
car_lover
Süper Moderatör
Mesajlar: 578
Kayıt: 21 Mar 2016, 11:06
Ad: Semih Emre
Has thanked: 154 time
Been thanked: 278 time

Re: SimRacersTR Porsche GT3 Cup 2017 SEZON 1

Mesaj gönderen car_lover »

Arkadaşlar aklınız nerelere çalışıyor. Suspansiyon ve iki tekerden oluşan srtr logosunu neye benzettiniz bilmiyorum. Ciddi olalim lutfen :P
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: SimRacersTR Porsche GT3 Cup 2017 SEZON 1

Mesaj gönderen Boundless »

ilk yarışı atlattıktan sonra sıra geldi IMOLA'ya

Resim
Kullanıcı avatarı
macityusuff
Mesajlar: 88
Kayıt: 04 Eyl 2016, 13:48
Ad: Yusuf Macit
Has thanked: 31 time
Been thanked: 39 time
Yaş: 30

Re: SimRacersTR Porsche GT3 Cup 2017 SEZON 1

Mesaj gönderen macityusuff »

Boundless yazdı:ilk yarışı atlattıktan sonra sıra geldi IMOLA'ya

Resim


Imola'da hava ve pist sıcaklığı tahmini kaç derece olur? :)
Lost But Won
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: SimRacersTR Porsche GT3 Cup 2017 SEZON 1

Mesaj gönderen Boundless »

macityusuff yazdı:
Boundless yazdı:ilk yarışı atlattıktan sonra sıra geldi IMOLA'ya

Resim


Imola'da hava ve pist sıcaklığı tahmini kaç derece olur? :)


Şimdilik hava sıcaklığı 27 derece gibi pistte en az 23-24 derecelerde olur ama daha 2 hafta var nerdeyse her an değişebilir :))
Kullanıcı avatarı
FurkanOzcan
Mesajlar: 373
Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
Ad: Furkan Özcan
Konum: Eskişehir
Has thanked: 228 time
Been thanked: 251 time
Yaş: 29
İletişim:

Re: SimRacersTR Porsche GT3 Cup 2017 SEZON 1

Mesaj gönderen FurkanOzcan »

Hakem heyetinin verdiği/vermediği cezalar ve uyarılar için kendilerine teşekkür etmek isterim. Umarım olmaz fakat ilerde benim aleyhime bir karar çıksa birkaç kere baştan sarıp öğrenmek için çabalayacağım kararlarına güvenerek. Sadece benim gibi yeni pilotlara değil 20-30 yarış tamamlamış pilotlara bile bir şeyler öğretebilecek kararlar bunlar. Yarış ortamı, pilotlar, yöneticiler, oyun kalitesi, pist-araç seçimleri... Her şey yerli yerinde ve piste çıktığımda kafamda başka bir düşünce olmuyor bu sayede. Herkesin kendine düşeni yapacağını bildiğim için sadece çok keyifli bir ortamda, şu hayatımda en sevdiğim hobim olan sürüşün keyfini çıkarmaya çalışıyorum sadece. Çoğunuzdan yaşça küçüğüm, üniversite yeni bitmiş durumda fakat şu sıralarda bile oldukça yoğunum. Son haftalarda Newbie'ye bile vakit ayıramazken bir de Porsche "belası" çıktı başıma. İki gün vaktim vardı ve saf hızım açısından potansiyelime ulaşabildim hemen bu sürede fakat yarış içi tempoyu yakalamak, yakalayıp da hatasız her tur korumak gerçekten çok zor iş. Araç ayarından ve istikrarımdan %1 dahi ödün versem galibiyeti kaçırabileceğim bir şampiyonada olmak da çok heyecan verici benim adıma. Umarım bundan sonra azar azar ama sık sık girip arayı soğutmadan araçla bütünleşebilecek seviyeye gelirim. Kalan yarışları dört gözle bekliyorum.
Kullanıcı avatarı
sensei
Mesajlar: 400
Kayıt: 24 Ağu 2016, 10:48
Ad: Ertekin Dal
Konum: Bursa
Has thanked: 319 time
Been thanked: 234 time
Yaş: 54
Ertekin Dal’s avatar
Loading…

Re: SimRacersTR Porsche GT3 Cup 2017 SEZON 1

Mesaj gönderen sensei »

FurkanOzcan yazdı:Hakem heyetinin verdiği/vermediği cezalar ve uyarılar için kendilerine teşekkür etmek isterim. Umarım olmaz fakat ilerde benim aleyhime bir karar çıksa birkaç kere baştan sarıp öğrenmek için çabalayacağım kararlarına güvenerek. Sadece benim gibi yeni pilotlara değil 20-30 yarış tamamlamış pilotlara bile bir şeyler öğretebilecek kararlar bunlar.


Sevgili Furkan,
bana laf çakıp, hakem heyetinin uyarı vermesini sağladım diye sevineceğine (gerçi uyarı olmasına üzülmüş gibi bir halin var), hızlı ve iddialı bir pilot olmak için, benim gibi yavaş bir pilotu geçmekte neden o kadar zorlandığını düşünüp bul bence.
Kaldı ki yanlış hakem kararları ile maç kaybedilip maç kazanılan bir ülkede yaşıyoruz, hakem kararlarını çok ta büyütmemek lazım.

Öğretmek demişken de; uygulamalı bayrak notu bırakayım şuraya.İhtiyacı olan arkadaşlar olabilir aramızda:

Blue Flag kuralı FİA'nın sitesinden;
"d) Light Blue flag:During the race The flag should normally be shown to a car about to be lapped and, when shown, the driver concerned must allow the following car to pass at the earliest opportunity
Tercümesi; "Normal olarak, tur yemek üzere olan araca gösterilir, bu durumda bayrağı yiyen sürücü ilk fırsata arkadaki araca yol vermelidir."

"wikipedia;In most series, the blue flag is not mandatory—drivers obey it only as a courtesy to their fellow racers"
"Pek çok seride mavi bayrak zorunluluk içermez, sadece sürücüler arasında bir nezaket kuralıdır."

Start düzlüğünün sonunda yaşadığımız karmaşaya karışmamak için çaba harcarken veya lastiklerin bittiği için de olabilir, spin atmışsın. Turun sonuna doğru şikana girerken bana ne kadar yaklaştığını fark ettim ve şikandan sonraki satarta çıkan uzun sağda sana koridor açtım, ama lastiklerin bittiği için yada seni fark etmedim sandığın için viraj içinde geçemedin.Düzlükte aracın hasar aldığı için sanırım, benden daha yavaş kaldın, bu yüzden düzlük sonunda viraj öncesi tekrar yol verdim, aracın yine tutunamadı ve virajda zaman kaybettin, yine 2 viraj sonra tekrar spin tehlikesi atlattın, ben de mecburen yine seni geçtim.Sonrasında ki virajda iç kapıyı sana yine açık bıraktım ve geçtin ama hala bana yol vermediğimi söylüyorsun.
Aslında son turum sana yol vermeye çalışmakla geçmiş.

Buyrun:
https://youtu.be/_9ayrM6wtr4

Diğer taraftan sarı bayrak;
yine FİA'nın sitesinden;
b) Yellow flag: This is a signal of danger and should be shown to drivers in two ways with the following meanings: – Single waved: Reduce your speed, do not overtake and be prepared to change direction. There is a hazard beside or partly on the track. – Double waved: Reduce your speed, do not overtake and be prepared to change direction or stop. There is a hazard wholly or partly blocking the track"


Tercümesi; "Bu bir tehlike uyarı sinyalidir ve sürücülere aşağıdaki anlamlara gelen 2 farklı şekide gösterilir.
-Tek sallama (havaya kaldırmak):Hızınızı azaltın, araç geçmeyin, şerit değiştirmelere hazırlıklı olun.Yol üstünde veya kenarında tehlike var.
-Çift sallama (havaya kaldırıp sallama):Hızınızı azaltın, araç geçmeyin, şerit değiştirmelere veya durmaya hazırlıklı olun.Yolu tamamen veya kısmen kapatan tehlike var."

Sporting_Regulations-Porsche_GT3_Cup_Challenge_Benelux_2015 bülteninde mavi bayrak yer almaz iken sarı bayrakla ilgili çok sert kurallar var:

18.1.1 Overtaking under yellow (Sarı bayrakta geçmek)
During practice sessions qualifying: (Sıralama antremanları sırasında)
- 1st infringement: deletion of fastest time in qualifying (1.ihlal:sıralamada alınan en iyi zamanın silinmesi)
- 2nd infringement: deletion of all times in qualifying and relegation to the back of the starting grid. (2.ihlal:tüm zamanların silinmesi ve start grid de sonda başlama)
- 3rd infringement: deletion of all individual points scored during the event (3.ihlal: kazanılmış bireysel puanların iptali)
During the race: (yarış esnasında)

- 1st infringement: one minute Stop and Go penalty(1.ihlal:1 dakika dur kalk cezası)
- 2nd infringement: deletion of individual points scored during the event (2.ihlal:yarışmada kazanılmış bireysel puanların iptali)

Bu durumda öndeki araç spin atmaya başladığında ilk kural geçerlidir.İlla birinin bayrak sallamasına da gerek yoktur. Kaldı ki AC hemen algılayıp sarıyı yapıştırıyor.

Bu da uygulamaması:
https://youtu.be/x1qnJdOX4sc
Resim
Kullanıcı avatarı
FurkanOzcan
Mesajlar: 373
Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
Ad: Furkan Özcan
Konum: Eskişehir
Has thanked: 228 time
Been thanked: 251 time
Yaş: 29
İletişim:

Re: SimRacersTR Porsche GT3 Cup 2017 SEZON 1

Mesaj gönderen FurkanOzcan »

Attığın videoda rahatça görülebildiği üzere 1:30'da şikan öncesindeki son virajda yol verecekmişsin gibi davranıp da içerde kalmaya devam etseydim iç çizgiyi kestiğinden dolayı temas olacaktı; bu yüzden frene daha da fazla basmak zorunda kaldım. Ben mavi bayrak uygulamasında doğrudan pozisyon mücadelesindeki gibi atak yapsam zaten iç kısmı alacak ve iç çizgiyi kestiğin için temas yaşanacaktı. Zaten 1:30'dan değil de 1:26'dan alınıp izlendiğinde frenleme noktasından dahi önce içeri kapandığın görülebiliyor. Yani ana düzlüğe bile kalmaması gereken bir durum var ve pozisyon mücadelesi dahi olsa benim temkinli frenlememle engellenmiş bir temas var öncesinde. Şu durumu savunman ve benim cevap vermem bizi daha da komik duruma düşürüyor ama söylemeden edemedim. Bizim ligimizde kendi kurallarımız var daha temiz yarışmak için ve zaten mavi bayrak kuralı olmasa şikan öncesindeki sağa virajda içte kalmaya devam edecek ve viraj önceliğini elimde bulundurduğum için geçişi tamamlamış olacaktım, içeri kapandığın için de temas sorumluluğu sende olacaktı. Seni geçmekte neden "zorlandığımı" da buradan anlayabilirsin, sadece temastan kaçınmak için. Karara sevinmemiş gibi bir halimin olduğunu söyledin fakat Serkan'ın yazısında uyarılarda şöyle bir not var:

"Mavi bayrak gören pilot uygun olan en iyi noktada arkasındaki araca yol vermek zorundadır..
Tur bindiren araç yanınıza çıktıysa artık ona yol vermeniz gerekir. daha fazla zorlamak cezai işlemi göze almak demektir.
Aynı şekilde tur bindiren araç aceleci davranıp öndeki aracı sıkıştırarak kazaya sebebiyet vermemelidir."

Bu notun bırakılma sebebi doğrudan bizim yaşadığımız ve benim "geçemediğim" mücadele. Eğer doğrudan, şüphe bırakmaksızın senin hatalı olduğun bir durum olsaydı kural yazılıp ceza verilirdi. Fakat bu nottan da anlaşılıyor ki benim de sabırlı davranıp kazaya sebebiyet vermemem söyleniyor. Bu üç satırdan bir tanesi benim için yazıldığından dolayı olayı inceleyip daha düzgün nerede geçebileceğimi düşündüm. Ama sanırım yazılan diğer iki satır senin için fakat bu son dediklerin bu yazılan nottan pek bir anlam çıkarmaya çalışmadığını gösterir nitelikte. Wikipedia'dan kurallara bakmak yerine forumda sağ üstteki kurallar linkine tıklayıp uyarının yapıldığı 10. kuralı okumak sana da zaman kazandırırdı düşüncesindeyim, tıpkı son sektörü benimle yan yana gitmek yerine gaz kesseydin kazanacağın zaman gibi.

İnceleme talebimde cezalık bir durum yoksa tur bindirme prosedürüyle ilgili bir bilgilendirme yapmalarını rica etmiş ve Newbie'deki emsal olabileceğini düşündüğüm örneklerden bir tanesini söylemiştim. Ceza vermediklerinden dolayı doğrudan yukarda alıntı yaptığım üç satırlık açıklamayı yaptılar ve ben de bunun üzerine kendi açımdan bir kez daha izleyip durumu daha net anlamaya çalıştım. Ricamı kırmayıp açıklama yaptıkları için kendilerine teşekkür etme nedenlerimden birisi de bu. Bu konuyu daha fazla uzatmaya pek niyetim yok, ki kurallarda da forumda tartışma istenmiyor. Sırf hakem kararlarına güvendiğimden dolayı gerek de olmadığını düşünüyor ve önümüzdeki yarışlarda daha temiz mücadeleler bekliyorum.
Cevapla

“Porsche GT3 Cup 2017 SEZON 1” sayfasına dön