SimRacesTR Akademi Sezon 3 (Newbie CUP) ⇒ 2. Yarış Silverstone International 21.Mart.2017
Moderatör: Moderatörler
- Aranel Ciryatan
- Forum Yöneticisi
- Mesajlar: 3337
- Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
- Ad: Mehmet
- Has thanked: 215 time
- Been thanked: 897 time
- Yaş: 39
- İletişim:
-
Loading…
2. Yarış Silverstone International 21.Mart.2017
Selamlar ,
İkinci yarışta İngiltere'nin Silverstone pistine konuk oluyoruz. Yarışımız Silverstone pistinin International versiyonunda olacaktır.
Pistin bu versiyonu 10 virajdan oluşmaktadır. Uzunluk ise 3620 metredir.
Sim Racers Türkiye 'nin bir önceki Newbie sezonunda Silverstone International yarışını Ali Uzunhasanoglu arkadaşımız kazanmış.
Piste şuan 1.15.528'lik derecesi ile Özgür Özgenlik en hızlı pilot olarak gözükmektedir.
Şimdiden başarılar diliyorum.
İkinci yarışta İngiltere'nin Silverstone pistine konuk oluyoruz. Yarışımız Silverstone pistinin International versiyonunda olacaktır.
Pistin bu versiyonu 10 virajdan oluşmaktadır. Uzunluk ise 3620 metredir.
Sim Racers Türkiye 'nin bir önceki Newbie sezonunda Silverstone International yarışını Ali Uzunhasanoglu arkadaşımız kazanmış.
Piste şuan 1.15.528'lik derecesi ile Özgür Özgenlik en hızlı pilot olarak gözükmektedir.
Şimdiden başarılar diliyorum.
The World is Mine!
- Aranel Ciryatan
- Forum Yöneticisi
- Mesajlar: 3337
- Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
- Ad: Mehmet
- Has thanked: 215 time
- Been thanked: 897 time
- Yaş: 39
- İletişim:
-
Loading…
- Frtsan
- Eğitmen Pilot
- Mesajlar: 299
- Kayıt: 09 Oca 2017, 10:54
- Ad: Fırat
- Has thanked: 231 time
- Been thanked: 282 time
- Yaş: 36
Re: 2. Yarış Silverstone International 21.Mart.2017
Hafta boyunca 1.16 nın altına inememiştim. Yarış günü setuplar ve hızlı sürüşle ilgili okumalar yaptım. Kendimi daha iyi hissettiğim bir setup ı sıralamalardan hemen önce yakaladım. Ve sıralamalarda 1.15.8xx yaparak 7. liği kaptım.
Setuplar bence araç karakteristiğini ciddi anlamda değiştiriyor. Hafta boyunca antrenman turlarında birbirimizle öğrendiğimiz bu bilgileri paylaşıp ilerleyebiliriz.
İlk turda önümde olan kazadan çok etkilenip ilk 10 dışına çıktım. İkinci tur ilk virajda da Emre Günay' a çarptım. Kazanın tüm sorumluluğu bende kendisinden çok özür dilerim. Bütün hafta çalışıyoruz. Emre' nin yarışını mahvettiğim için çok üzgünüm.
15. tur civarında da Anıl' a çarptım aynı noktada. Yine benim hatam. Bu kazaları hakem heyetine bildireceğim zaten. Tecrübesizliğimin cezasını tek başıma çekmek isterdim ancak ne yazık ki bu konuda diğer arkadaşlarımı mağdur ettim.
Arkadaşlar dikkatsiz ve acemice yaptığım bu temaslar sebebiyle hepinizden özür diliyorum. Newbie liginin amacı bu tarz hatalardan ders çıkarmak. Önümüzdeki yarışlara hazırlanırken temiz sürüş çalışmalarını özel olarak yapacağım. Yarış ve tecrübe eksiğimi bir şekilde giderebilirim. Kesinlikle daha sakin süreceğim. Temaslarımı ve dakikalarını replay i izledikten sonra hakem heyetine ileteceğim.
Sonraki yarışlarda daha profesyoelce yarışacağıma emin olabilirsiniz.
Görüşmek üzere.
Setuplar bence araç karakteristiğini ciddi anlamda değiştiriyor. Hafta boyunca antrenman turlarında birbirimizle öğrendiğimiz bu bilgileri paylaşıp ilerleyebiliriz.
İlk turda önümde olan kazadan çok etkilenip ilk 10 dışına çıktım. İkinci tur ilk virajda da Emre Günay' a çarptım. Kazanın tüm sorumluluğu bende kendisinden çok özür dilerim. Bütün hafta çalışıyoruz. Emre' nin yarışını mahvettiğim için çok üzgünüm.
15. tur civarında da Anıl' a çarptım aynı noktada. Yine benim hatam. Bu kazaları hakem heyetine bildireceğim zaten. Tecrübesizliğimin cezasını tek başıma çekmek isterdim ancak ne yazık ki bu konuda diğer arkadaşlarımı mağdur ettim.
Arkadaşlar dikkatsiz ve acemice yaptığım bu temaslar sebebiyle hepinizden özür diliyorum. Newbie liginin amacı bu tarz hatalardan ders çıkarmak. Önümüzdeki yarışlara hazırlanırken temiz sürüş çalışmalarını özel olarak yapacağım. Yarış ve tecrübe eksiğimi bir şekilde giderebilirim. Kesinlikle daha sakin süreceğim. Temaslarımı ve dakikalarını replay i izledikten sonra hakem heyetine ileteceğim.
Sonraki yarışlarda daha profesyoelce yarışacağıma emin olabilirsiniz.
Görüşmek üzere.
- FurkanOzcan
- Mesajlar: 373
- Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
- Ad: Furkan Özcan
- Konum: Eskişehir
- Has thanked: 228 time
- Been thanked: 251 time
- Yaş: 29
- İletişim:
Re: 2. Yarış Silverstone International 21.Mart.2017
Anıl ve Tarık'ın tur bindirmelerdeki davranışı kabul edilebilir değildi. Zaten lig yöneticilerinin Anıl'ın ilk yarıştaki sorunları ve bu sorunlara rağmen denilenleri dinlememesi karşısında alacakları önlemden emindim ve beklediğimden de kısa bir sürede, direkt canlı yayında kendisinin geleceği de tayin edilmiş oldu. Yayının sonunda benim mesajlarım da gözüktü Tarık ile ilgili, neden oraya sıcağı sıcağına yazacak kadar sinirlendiğimi aşağıdaki videoda da anlayacaksınız zaten. Anıl'ın ihracı söz konusuyken Tarık'ın yaptıklarına ne gibi bir yaptırım uygulanacağını merak ediyorum. Yine de yarıştan hemen sonraki tepkimi anlayışla karşıladıkları için Mehmet ve Efe Can'a teşekkür ederim. Tüm yarış hikayemi de tam yarış kaydını yükledikten sonra yazacağım.
Ayrıca dikkatimi çekti; ilk yarışta Anıl ve bu yarışta da Tarık'la yaşanan problemlerde arkada soğukkanlı bir şekilde kalıp beklediği için Fırat'a da teşekkür ederim. Kendisi de yukarıdaki mesajda kendi hatalarını inceleyip kendisini hakem heyetine şikayet edeceğini söyleyerek adamlıkta çığır açtı Benim gözümde bu örnek davranışı ne kadar iyi ve güvenilir bir pilot olduğunu ispatlamış oldu.
[align=center]https://www.youtube.com/watch?v=gX-xQ_zCMkw[/align]
Ayrıca dikkatimi çekti; ilk yarışta Anıl ve bu yarışta da Tarık'la yaşanan problemlerde arkada soğukkanlı bir şekilde kalıp beklediği için Fırat'a da teşekkür ederim. Kendisi de yukarıdaki mesajda kendi hatalarını inceleyip kendisini hakem heyetine şikayet edeceğini söyleyerek adamlıkta çığır açtı Benim gözümde bu örnek davranışı ne kadar iyi ve güvenilir bir pilot olduğunu ispatlamış oldu.
[align=center]https://www.youtube.com/watch?v=gX-xQ_zCMkw[/align]
- blade036
- Mesajlar: 143
- Kayıt: 08 Oca 2017, 01:48
- Ad: Barış Ç.
- Konum: Ankara
- Has thanked: 89 time
- Been thanked: 90 time
- İletişim:
Re: 2. Yarış Silverstone International 21.Mart.2017
Puan alan arkadaşları tebrik ederim. Bir önceki yarışa göre nispeten daha güzel bir yarış oldu.
Bize bu ortamı sağladıkları için teşekkür ederek yönetimden bir kaç beklentimi aktaracağım;
Öncelikle newbie ligi olduğundan dolayı bir çok kişi acemi ve ilk kez bu kadar kalabalık bir yarışa çıkıyor. Sarı bayrak mavi bayrak kurallarını bilmeyenler, halen helicorsa kullanmayanlar var. Bu konuda uyarı yapılması gerekiyor, hatta mümkünse tek tek kontrol yapılmalı ki daha temiz bir yarış olsun.
İkinci olarak, yarış öncesi bir brifing bekliyorum sizlerden. Özellikle şu alanlarda;
Pistin karakteristiği
Geçiş üstünlüğü,
Centilmen sürüş ve
Agresif olmama ile ilgili.
Pistin geçiş yapılabilecek en uygun yerleri, aynı şekilde yapılamayacak yerleri aktarılabilir. Silverstone'de malesef geçmeye çalışan arkadaşlara yol vermek durumunda kaldım ki çok yanlış yerlerde atak yapıyorlar. Her zaman için her virajda içe girmek uygun bir atak şekli değildir. Dönüşlerde erken ve geç frenajın yapılabileceğinin aktarılması gerektiği ve takiplerin buna göre yapılması gerektiği... Bu konuda çok tehlikeli atak yapan 2 pilot ile karşılaştım..
Bunlar her ne kadarda forumda yazılıda olsa, sözlü iletişimin teamspeak üzerinden her zaman daha iyi sonuç vereceği kanısındayım.
Bize bu ortamı sağladıkları için teşekkür ederek yönetimden bir kaç beklentimi aktaracağım;
Öncelikle newbie ligi olduğundan dolayı bir çok kişi acemi ve ilk kez bu kadar kalabalık bir yarışa çıkıyor. Sarı bayrak mavi bayrak kurallarını bilmeyenler, halen helicorsa kullanmayanlar var. Bu konuda uyarı yapılması gerekiyor, hatta mümkünse tek tek kontrol yapılmalı ki daha temiz bir yarış olsun.
İkinci olarak, yarış öncesi bir brifing bekliyorum sizlerden. Özellikle şu alanlarda;
Pistin karakteristiği
Geçiş üstünlüğü,
Centilmen sürüş ve
Agresif olmama ile ilgili.
Pistin geçiş yapılabilecek en uygun yerleri, aynı şekilde yapılamayacak yerleri aktarılabilir. Silverstone'de malesef geçmeye çalışan arkadaşlara yol vermek durumunda kaldım ki çok yanlış yerlerde atak yapıyorlar. Her zaman için her virajda içe girmek uygun bir atak şekli değildir. Dönüşlerde erken ve geç frenajın yapılabileceğinin aktarılması gerektiği ve takiplerin buna göre yapılması gerektiği... Bu konuda çok tehlikeli atak yapan 2 pilot ile karşılaştım..
Bunlar her ne kadarda forumda yazılıda olsa, sözlü iletişimin teamspeak üzerinden her zaman daha iyi sonuç vereceği kanısındayım.
- Zin
- Mesajlar: 584
- Kayıt: 27 Kas 2016, 20:19
- Ad: Hakan
- Konum: Muğla
- Has thanked: 267 time
- Been thanked: 622 time
- Yaş: 51
- İletişim:
Re: 2. Yarış Silverstone International 21.Mart.2017
FurkanOzcan yazdı:Anıl ve Tarık'ın tur bindirmelerdeki davranışı kabul edilebilir değildi. Zaten lig yöneticilerinin Anıl'ın ilk yarıştaki sorunları ve bu sorunlara rağmen denilenleri dinlememesi karşısında alacakları önlemden emindim ve beklediğimden de kısa bir sürede, direkt canlı yayında kendisinin geleceği de tayin edilmiş oldu. Yayının sonunda benim mesajlarım da gözüktü Tarık ile ilgili, neden oraya sıcağı sıcağına yazacak kadar sinirlendiğimi aşağıdaki videoda da anlayacaksınız zaten. Anıl'ın ihracı söz konusuyken Tarık'ın yaptıklarına ne gibi bir yaptırım uygulanacağını merak ediyorum. Yine de yarıştan hemen sonraki tepkimi anlayışla karşıladıkları için Mehmet ve Efe Can'a teşekkür ederim. Tüm yarış hikayemi de tam yarış kaydını yükledikten sonra yazacağım.
Ayrıca dikkatimi çekti; ilk yarışta Anıl ve bu yarışta da Tarık'la yaşanan problemlerde arkada soğukkanlı bir şekilde kalıp beklediği için Fırat'a da teşekkür ederim. Kendisi de yukarıdaki mesajda kendi hatalarını inceleyip kendisini hakem heyetine şikayet edeceğini söyleyerek adamlıkta çığır açtı Benim gözümde bu örnek davranışı ne kadar iyi ve güvenilir bir pilot olduğunu ispatlamış oldu.
[align=center]https://www.youtube.com/watch?v=gX-xQ_zCMkw[/align]
Newbie liginin bir faydası da bu tarz sürüş yapan arkadaşları ayıklamak zaten. Sezon sonunda temiz süren pilotlar daha kaliteli liglerde karşılaşacak. O yüzden hiç bir şekilde diğer pilotlar ile sözlü tartışmaya girmeye veya onları şikayet etmeye gerek yok. Yönetim bu konuda çok katı ve gerekli olanı yapacaklardır. Siz temiz sürün, ortamın keyfini çıkarın Bu arada tebrikler
Windows 10 / Intel Core i5 2500 @ 3.30GHz / MSI Z68MA-G43 / BenQ XL2410T / NVIDIA GeForce GTX 470 / Logitech Driving Force GT
- FurkanOzcan
- Mesajlar: 373
- Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
- Ad: Furkan Özcan
- Konum: Eskişehir
- Has thanked: 228 time
- Been thanked: 251 time
- Yaş: 29
- İletişim:
Re: 2. Yarış Silverstone International 21.Mart.2017
Bu yarış öncesinde, sezonun ilk yarışındaki gibi basit bir yaklaşım izlemeyi tercih ettim hem araç ayarlarında hem de hazırlanma tekniği olarak. Temel sürüş yüksekliğimi belirledikten sonra süspansiyon ve damper ayarlarında ufak oynamalarla aracı biraz daha istikrarlı hale getirmeye çalıştım ve default olarak belirlenmiş camber ve toe ayarlarını kendi ayar anlayışıma uygun olarak düzelttim ve turlamaya başladım. Tüm bu testleri, çoğu kişide gözlemlediğimin aksine, yarışa başlayacağım yakıt yüküyle yaptım. Ön süspansiyonu varsayılan değerden bir tık sert ayarlayınca aracın tutunmasının biraz azaldığını fakat viraj çıkışı ve özellikle frenlemede daha dengeli olduğunu fark ettim. Sıralamada daha ilk hakkımda oldukça iyi bir tur attım ve sonradan biraz daha geliştirerek polü aldım. Yarışta ise ilk turdan itibaren antrenmanlarda yakaladığım temponun 0.1-0.2 saniye üstünde turlamayı başardım. Bu da genel olarak arkamdaki rakiplerden tur başına 0.8-1 saniye arası daha hızlı turlamama yardımcı oldu. Buna rağmen birkaç kere ciddi donma yaşadım ve tur bindirmelerde yukarıdaki yazımda bahsettiğim olaylarla karşılaştım. Tüm bunlar bana yaklaşık 9-10 saniye kaybettirse de arkamdaki rakiplerle aramdaki fark bana yetti ve finiş çizgisini ilk sırada geçmiş oldum. Bundan sonraki yarışlarda bu tempomu korumayı ve özellikle donanımsal sıkıntılardan uzak durmayı ümit ediyorum. Gelecek yarışlarda görüşmek üzere.
[align=center]https://www.youtube.com/watch?v=lAVC9wrvCbU[/align]
[align=center]https://www.youtube.com/watch?v=lAVC9wrvCbU[/align]