Sim Racers Akademi ⇒ NE KADAR BİLGİLİSİN ?
Moderatör: Moderatörler
- Boundless
- Forum Yöneticisi
- Mesajlar: 1574
- Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
- Ad: Engin
- Konum: istanbul
- Has thanked: 631 time
- Been thanked: 685 time
- Yaş: 44
- İletişim:
NE KADAR BİLGİLİSİN ?
Soru cevap şeklinde ilerleyip hem bilgilerimizi taze tutmuş olalım hemde yeni bilgiler öğrenelim.
Şimdi Aşağıdaki Viraj hattında Sizce Hangi çizgi Doğru Dönüş Açısıdır Cevapları alalım bakalım
CEVAP : Evet arkadaşlar hemen hemen herkes doğru cevap verdi yorum yapan herkese teşekkür ederiz. Şimdi gelelim Cevabımıza
[*]Yeşil çizgi GEOMETRİK çizgi olarak geçmekte ve pistin en kısa çizgisini belirtmekte. Fakat kısa olması ideal yarış çizgisi olduğu anlamına gelmiyor.
[*]Kırmızı çizgi ideal yarış çizgisi olup Viraja doğru frenleme ve viraj çıkışında en yüksek süratte ve zaman olarakta en iyi çıkışı sağlayacağınız doğru çizgidir. Hem viraja girerken daha geç fren yapıp hemde daha erken gaza oturup virajdan daha düz bir hat üzerinde çıktığınızdan en yüksek sürat ve en iyi zamanı kırmızı çizgide elde edebiliriz. Yarış sırasında rakiplerimizin konumuna göre durum farklılık göstersede en hızlı ideal yarış çizgisi herzaman için kırmızıdır.
Değerli ek bilgiler veren arkadaşlara teşekkür ederiz
Şimdi Aşağıdaki Viraj hattında Sizce Hangi çizgi Doğru Dönüş Açısıdır Cevapları alalım bakalım
CEVAP : Evet arkadaşlar hemen hemen herkes doğru cevap verdi yorum yapan herkese teşekkür ederiz. Şimdi gelelim Cevabımıza
[*]Yeşil çizgi GEOMETRİK çizgi olarak geçmekte ve pistin en kısa çizgisini belirtmekte. Fakat kısa olması ideal yarış çizgisi olduğu anlamına gelmiyor.
[*]Kırmızı çizgi ideal yarış çizgisi olup Viraja doğru frenleme ve viraj çıkışında en yüksek süratte ve zaman olarakta en iyi çıkışı sağlayacağınız doğru çizgidir. Hem viraja girerken daha geç fren yapıp hemde daha erken gaza oturup virajdan daha düz bir hat üzerinde çıktığınızdan en yüksek sürat ve en iyi zamanı kırmızı çizgide elde edebiliriz. Yarış sırasında rakiplerimizin konumuna göre durum farklılık göstersede en hızlı ideal yarış çizgisi herzaman için kırmızıdır.
Değerli ek bilgiler veren arkadaşlara teşekkür ederiz
- Apostt
- Mesajlar: 132
- Kayıt: 27 Ağu 2016, 22:33
- Ad: Serkan Yalnız
- Konum: İstanbul
- Has thanked: 64 time
- Been thanked: 78 time
- Yaş: 35
- İletişim:
Re: NE KADAR BİLGİLİSİN ?
Çoğu koşul için bence yeşil, eğer devamında düzlük yerine tekrar viraj geliyor ise kırmızı da olabilir ama, sonraki virajdan çıkış hızını yüksek tutabilmek adına.
- sensei
- Mesajlar: 400
- Kayıt: 24 Ağu 2016, 10:48
- Ad: Ertekin Dal
- Konum: Bursa
- Has thanked: 319 time
- Been thanked: 234 time
- Yaş: 54
-
Loading…
Re: NE KADAR BİLGİLİSİN ?
Bu viraj için kırmızı hat doğru olan hattır.Vİrajdan önceki düzlük sonrası düz hatta fren yapılır ve sonrasında uygun hız ile viraja giriş yapılır, sonrasında apexle veya hemen öncesinde hızlanarak dönüş tamamlanmış ve çıkışta momentum yakalanmış olur.
- ahmetis
- Mesajlar: 227
- Kayıt: 25 Haz 2016, 16:18
- Ad: Ahmet Demircan
- Has thanked: 27 time
- Been thanked: 172 time
Re: NE KADAR BİLGİLİSİN ?
Durumu göre değişir mesela P1,P2 arkadan yardırarak geliyo benim araç da GT hem yol verip hem de rakip manyak gibi içeri dalıp biçmesin,başıma bela olmasın diye yeşil çizgi daha idealdir.Normal bir seride kırmızı çizgi ile viraj çıkışına daha fazla düzlük hızı taşırım araç geçmeye birebirdir.Aklıma donington pistinin ilk virajı geldi.Tabi donington da apex daha önde
- macityusuff
- Mesajlar: 88
- Kayıt: 04 Eyl 2016, 13:48
- Ad: Yusuf Macit
- Has thanked: 31 time
- Been thanked: 39 time
- Yaş: 30
Re: NE KADAR BİLGİLİSİN ?
Eğer önde isem ve arkamdaki araç ile aramda 0.2-3 saniye kadar fark var ise arkadaki araca savunma yapmak ve devamında pozisyonumu korumak adına dar olan yani yeşil hattı tercih ederim (rakibin "divebomb" denemesine karşın). Eğer arkadaki araç isem pistin düzlük olarak devam ettiğini var sayıyorum, bu sefer kırmızı hattı tercih ederim. Çıkış hızı+rüzgar tüneli önümdeki aracı geçmek için bir anahtar olabilir.
Son olarak, kanımca kırmızı hat sıralama için ideal.
Son olarak, kanımca kırmızı hat sıralama için ideal.
Lost But Won
- sensei
- Mesajlar: 400
- Kayıt: 24 Ağu 2016, 10:48
- Ad: Ertekin Dal
- Konum: Bursa
- Has thanked: 319 time
- Been thanked: 234 time
- Yaş: 54
-
Loading…
Re: NE KADAR BİLGİLİSİN ?
macityusuff yazdı:Eğer önde isem ve arkamdaki araç ile aramda 0.2-3 saniye kadar fark var ise arkadaki araca savunma yapmak ve devamında pozisyonumu korumak adına dar olan yani yeşil hattı tercih ederim (rakibin "divebomb" denemesine karşın). Eğer arkadaki araç isem pistin düzlük olarak devam ettiğini var sayıyorum, bu sefer kırmızı hattı tercih ederim. Çıkış hızı+rüzgar tüneli önümdeki aracı geçmek için bir anahtar olabilir.
Son olarak, kanımca kırmızı hat sıralama için ideal.
Yarış koşullarında dediklerinin, rakibinin de yapacakları göz önüne alınınca çok farklı boyutuları olabilir. oyuzden kimyada bir tabir vardı bizim zamanımızda.NŞA'da (Normal şartlar altında ) kırmızı çizgi her zaman doğrudur
- macityusuff
- Mesajlar: 88
- Kayıt: 04 Eyl 2016, 13:48
- Ad: Yusuf Macit
- Has thanked: 31 time
- Been thanked: 39 time
- Yaş: 30
Re: NE KADAR BİLGİLİSİN ?
N.Ş.A hala var Ertekin abi gözün arkada kalmasın. İlaç Üretim Prosesi bölümü Meslek Lisesi çıkışlıyız icabında yani hatırlatırım bunun bahsi geçmişti aramızda.
Zaten yarış şartlarıyla hangisinin en iyi çizgi olacağını tahmin etmek çok zor, kılı kırk yarıp bir analiz yapmak gerek, ancak N.Ş.A'da kendi izleyeceğim yoldan bahsettim ve bana makul göründü.
Zaten yarış şartlarıyla hangisinin en iyi çizgi olacağını tahmin etmek çok zor, kılı kırk yarıp bir analiz yapmak gerek, ancak N.Ş.A'da kendi izleyeceğim yoldan bahsettim ve bana makul göründü.
Lost But Won