2016 DTM Şampiyonası ⇒ 8. Yarış Hungaroring 01.09.2016
Moderatör: Moderatörler
- Emin Babaoglu
- Moderatör
- Mesajlar: 702
- Kayıt: 16 Mar 2016, 13:33
- Ad: Rustoocas
- Konum: İstanbul
- Has thanked: 195 time
- Been thanked: 295 time
- Yaş: 35
- İletişim:
8. Yarış Hungaroring 01.09.2016
Macaristan'dan merhabalar. DTM Şampiyonası'nın 8. ayağı olan Hungaroring'deyiz.
[align=center][/align]
Şehir Bilgileri: Mogyoród
Başkent Budapeşte'nin 18 km kuzeydoğusunda bulunan Mogyoród kenti 34.47 kmkare alana sahiptir. 2007 verilerine göre kentin nüfusu 5727 kişidir.
Kentin ismi Macarcada "fındık" anlamına gelen kelimeden türetilmiş, kabaca "fındıklarda zenginlik" olarak çevrilmiştir. Bugün kentin pek az bir kesiminde fındık ağaçları bulunmaktadır.
Pist Bilgileri:
Macaristan'da motorsporları yarışları 1930'lu yıllara kadar uzanmaktadır. İlk motorsporları yarışı Budapeşte'nin merkezindeki bir parkta. İkinci Dünya Savaşı öncesindeki tek yarış olan Macaristan GP ise 1936 yılında düzenlendi. Bu yarışın galibi o dönem Alfa Romeo ile yarışan Tazio Nuvolari olmuştu.
Budapeşte, bir sonraki Macaristan GP'nin düzenlenmesi için 50 yıl beklemek zorunda kaldı. Soğuk Savaş dönemindeki Demir Perde arkasında geçen yılların ardından ilk kez Macaristan'da, bir Doğu Bloğu ülkesinde GP gerçekleştirildi.
Macaristan tarihinin ikinci GP'si olan 1986'daki tarihi yarışı yaklaşık 200 bin kişilik rekor bir seyirci izledi. Bu yarış, Bernie Ecclestone'un F1'in Macaristan'da yaygınlaşacağını öngören vizyonuna tam bir onay niteliğindeydi.
Yeni yapılan ve Hungaroring ismini alan pist Budapeşte şehir merkezinden yaklaşık 20 kilometre uzakta yer alıyor. Proje, 5 bin sterline mal oldu. Pist inşasının maliyeti, büyük yerel firmalar ve Devlet Gelişim Bankası'ndan alınan sıfır faizli kredilerle oluşturulan konsorsiyum tarafından karşılandı.
Pistte Monako benzeri geçiş imkanlarının çok zayıf olması nedeniyle 2003 yılında bir değişiklik yapıldı. Bu değişiklik kapsamında başlama/bitiş düzlüğü uzatılırken, ilk viraj pilotlara geçiş imkanı sağlayacak hale getirildi.
Pisti indirmek için : viewtopic.php?f=12&t=321
[align=center]#RÖPORTAJLAR#[/align]
-İlk yarış ilk podyum. Keşke şampiyonaya daha erken dahil olabilseydim dedin mi Ufuk ?
-Dedim tabiki ama olsun hiç katılmamaktan iyidir, artık önümüzdeki yarışlara bakıyoruz.
-Yarış nasıl geçti senin adına biraz bahsedebilirmisin ?
-İyi bir start aldım fakat dolu depoyla başlamanın dezavantajını yaşadım. Arac istediğim gibi gitmiyordu, özellikle frenajda ve düzlüklerde yavaş kaldım. 2 sıra kaybettim 4. olarak pite kadar böyle devam ettim.
Herkes pite girdikten sonra 1. sıradaydım fakat arkamda benden hızlı 3 arac vardı ve farkı hızla kapatıyorlardı. Semih ve Serkanın beni gecmesi uzun sürmedi ve rahat bir şekilde geçtiler.
4. sıradaki Ersanın beni yakalamaması icin çok zorladım ve 3.olarak yarışı bitirdim.
-Teşekkürler açıklamalar için. Podyumda ismini sık sık görücez gibi.
______________________________________________________________________________________________
-Emin , iyi başladın ve çok iyi götürdün yarışı elinde ki imkanlar dahilinde ama yarışın bitimine 1 tur kala son viraj çıkışında kenarda bekliyordun. Neler oldu orada ?
-Bu yarıştan önce yaptığım kontrolcü ayarı sürüş performansımı artırdı diyebilirim, yarışa da sakin bir şekilde başladım. Zaten üst sıralara çıkamayacağımı, yavaş da olsa hatasız sürebileceğimi düşünerek piste çıktım, öyle de oldu ve keyifli bir yarışı geride bıraktığımı belirtmek isterim. Yarışın bitimine az bir süre kala kenarda beklememin sebebi aracın benzin tüketimini doğru hesaplayamamamdan kaynaklanıyor. Yarışı bitirmeden benzinin biteceğini fark edince yaptığım planla lider pilotun yarışı bitirmesinin ardından ben de iki tur geride turumu tamamlayarak yarışı bitirme durumunu gerçekleştirdim. O yüzden liderden önce turumu tamamlamamak için kenarda beklemiştim.
-Son yarışlarda aldığın puanlarla orta sıraları ilerde ki şampiyonada rahatsız edecek gibi görünüyorsun. Başarılarının ve yükselişinin devamını diliyoruz.
-Desteğiniz için teşekkür ediyorum.
______________________________________________________________________________________________
-Serkan, mükemmel mücadele 41 tur boyunca dip dibe bir yarış ama bir galip. Belki 2 yarış kaçırmasaydın şu anda çok farklı bir konumda olabilirdin. Neler söylemek istersin ?
-Merhaba. Yarışın ilk virajında soğuk lastiklerle fren noktasını kaçırınca liderliği Semih'e kaptırdım 1 2 tur sonra atak yaparak yerimi geri kazandım ve o andan sonra Semih ile bitmek bilmeyen bir liderlik mücadelesine girdik. Pit-stop'lardan sonra Semih ile birkaç saniye fark açılmış olasa da ben Ufuk'u geçmeye çalışırken Semih bu farkı kapattı ve o andan sonra büyük bir baskı kurmaya başladı ama Hungaroring'in geçişe uygun olmamasının avantajını kullanarak çok iyi savunma yaptım böylece zorda olsa kazanmayı başardım.açıkçası Semih ile yarış boyunca mücadele etmek yarışı kazanmaktan daha çok zevk verdi bana Semih'i tebrik ediyorum tekrar. Hockenheim'dan itibaren üzerimden atamadığım bir şansızlık vardı 3 yarıştan puansız ayrıldığım için şampiyonada gerilere düştüm kalan yarışlarda elimden geleni yapıp şampiyonayı en iyi noktada tamalamak için çalışacağım.
-Şampiyonluk baya uzak kaldı size. Umarım en azından ilk 3 içinde şampiyonayı tamamlayabilirsiniz.
-Şu anda görünen tablo bu.sezon sonu'da nelerin değiştiğini göreceğiz.
[align=center][/align]
Şehir Bilgileri: Mogyoród
Başkent Budapeşte'nin 18 km kuzeydoğusunda bulunan Mogyoród kenti 34.47 kmkare alana sahiptir. 2007 verilerine göre kentin nüfusu 5727 kişidir.
Kentin ismi Macarcada "fındık" anlamına gelen kelimeden türetilmiş, kabaca "fındıklarda zenginlik" olarak çevrilmiştir. Bugün kentin pek az bir kesiminde fındık ağaçları bulunmaktadır.
Pist Bilgileri:
Macaristan'da motorsporları yarışları 1930'lu yıllara kadar uzanmaktadır. İlk motorsporları yarışı Budapeşte'nin merkezindeki bir parkta. İkinci Dünya Savaşı öncesindeki tek yarış olan Macaristan GP ise 1936 yılında düzenlendi. Bu yarışın galibi o dönem Alfa Romeo ile yarışan Tazio Nuvolari olmuştu.
Budapeşte, bir sonraki Macaristan GP'nin düzenlenmesi için 50 yıl beklemek zorunda kaldı. Soğuk Savaş dönemindeki Demir Perde arkasında geçen yılların ardından ilk kez Macaristan'da, bir Doğu Bloğu ülkesinde GP gerçekleştirildi.
Macaristan tarihinin ikinci GP'si olan 1986'daki tarihi yarışı yaklaşık 200 bin kişilik rekor bir seyirci izledi. Bu yarış, Bernie Ecclestone'un F1'in Macaristan'da yaygınlaşacağını öngören vizyonuna tam bir onay niteliğindeydi.
Yeni yapılan ve Hungaroring ismini alan pist Budapeşte şehir merkezinden yaklaşık 20 kilometre uzakta yer alıyor. Proje, 5 bin sterline mal oldu. Pist inşasının maliyeti, büyük yerel firmalar ve Devlet Gelişim Bankası'ndan alınan sıfır faizli kredilerle oluşturulan konsorsiyum tarafından karşılandı.
Pistte Monako benzeri geçiş imkanlarının çok zayıf olması nedeniyle 2003 yılında bir değişiklik yapıldı. Bu değişiklik kapsamında başlama/bitiş düzlüğü uzatılırken, ilk viraj pilotlara geçiş imkanı sağlayacak hale getirildi.
Pisti indirmek için : viewtopic.php?f=12&t=321
[align=center]#RÖPORTAJLAR#[/align]
-İlk yarış ilk podyum. Keşke şampiyonaya daha erken dahil olabilseydim dedin mi Ufuk ?
-Dedim tabiki ama olsun hiç katılmamaktan iyidir, artık önümüzdeki yarışlara bakıyoruz.
-Yarış nasıl geçti senin adına biraz bahsedebilirmisin ?
-İyi bir start aldım fakat dolu depoyla başlamanın dezavantajını yaşadım. Arac istediğim gibi gitmiyordu, özellikle frenajda ve düzlüklerde yavaş kaldım. 2 sıra kaybettim 4. olarak pite kadar böyle devam ettim.
Herkes pite girdikten sonra 1. sıradaydım fakat arkamda benden hızlı 3 arac vardı ve farkı hızla kapatıyorlardı. Semih ve Serkanın beni gecmesi uzun sürmedi ve rahat bir şekilde geçtiler.
4. sıradaki Ersanın beni yakalamaması icin çok zorladım ve 3.olarak yarışı bitirdim.
-Teşekkürler açıklamalar için. Podyumda ismini sık sık görücez gibi.
______________________________________________________________________________________________
-Emin , iyi başladın ve çok iyi götürdün yarışı elinde ki imkanlar dahilinde ama yarışın bitimine 1 tur kala son viraj çıkışında kenarda bekliyordun. Neler oldu orada ?
-Bu yarıştan önce yaptığım kontrolcü ayarı sürüş performansımı artırdı diyebilirim, yarışa da sakin bir şekilde başladım. Zaten üst sıralara çıkamayacağımı, yavaş da olsa hatasız sürebileceğimi düşünerek piste çıktım, öyle de oldu ve keyifli bir yarışı geride bıraktığımı belirtmek isterim. Yarışın bitimine az bir süre kala kenarda beklememin sebebi aracın benzin tüketimini doğru hesaplayamamamdan kaynaklanıyor. Yarışı bitirmeden benzinin biteceğini fark edince yaptığım planla lider pilotun yarışı bitirmesinin ardından ben de iki tur geride turumu tamamlayarak yarışı bitirme durumunu gerçekleştirdim. O yüzden liderden önce turumu tamamlamamak için kenarda beklemiştim.
-Son yarışlarda aldığın puanlarla orta sıraları ilerde ki şampiyonada rahatsız edecek gibi görünüyorsun. Başarılarının ve yükselişinin devamını diliyoruz.
-Desteğiniz için teşekkür ediyorum.
______________________________________________________________________________________________
-Serkan, mükemmel mücadele 41 tur boyunca dip dibe bir yarış ama bir galip. Belki 2 yarış kaçırmasaydın şu anda çok farklı bir konumda olabilirdin. Neler söylemek istersin ?
-Merhaba. Yarışın ilk virajında soğuk lastiklerle fren noktasını kaçırınca liderliği Semih'e kaptırdım 1 2 tur sonra atak yaparak yerimi geri kazandım ve o andan sonra Semih ile bitmek bilmeyen bir liderlik mücadelesine girdik. Pit-stop'lardan sonra Semih ile birkaç saniye fark açılmış olasa da ben Ufuk'u geçmeye çalışırken Semih bu farkı kapattı ve o andan sonra büyük bir baskı kurmaya başladı ama Hungaroring'in geçişe uygun olmamasının avantajını kullanarak çok iyi savunma yaptım böylece zorda olsa kazanmayı başardım.açıkçası Semih ile yarış boyunca mücadele etmek yarışı kazanmaktan daha çok zevk verdi bana Semih'i tebrik ediyorum tekrar. Hockenheim'dan itibaren üzerimden atamadığım bir şansızlık vardı 3 yarıştan puansız ayrıldığım için şampiyonada gerilere düştüm kalan yarışlarda elimden geleni yapıp şampiyonayı en iyi noktada tamalamak için çalışacağım.
-Şampiyonluk baya uzak kaldı size. Umarım en azından ilk 3 içinde şampiyonayı tamamlayabilirsiniz.
-Şu anda görünen tablo bu.sezon sonu'da nelerin değiştiğini göreceğiz.
En son Emin Babaoglu tarafından 01 Eyl 2016, 09:35 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.
- car_lover
- Süper Moderatör
- Mesajlar: 578
- Kayıt: 21 Mar 2016, 11:06
- Ad: Semih Emre
- Has thanked: 154 time
- Been thanked: 278 time
Re: 8. Yarış Hungaroring 01.09.2016
Pist turladikca daha eglenceli hale geliyor. Dtm araci biraz hantal hissettiriyor bu pistte. Pistin mod oldugu da rahatca anlasiliyor road effect hic yok kerbler ise direksiyonu kiracak neredeyse. Kerb effect ayarini 50 den 25 e dusurmek zorunda kaldim
- Aranel Ciryatan
- Forum Yöneticisi
- Mesajlar: 3342
- Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
- Ad: Mehmet
- Has thanked: 215 time
- Been thanked: 897 time
- Yaş: 39
- İletişim:
-
Loading…
Re: 8. Yarış Hungaroring 01.09.2016
arkadaşlar bugünkü yarışa iş sebebiyle katılamıyorum. size bol şans iyi eğlenceler.
- Aranel Ciryatan
- Forum Yöneticisi
- Mesajlar: 3342
- Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
- Ad: Mehmet
- Has thanked: 215 time
- Been thanked: 897 time
- Yaş: 39
- İletişim:
-
Loading…
- Aranel Ciryatan
- Forum Yöneticisi
- Mesajlar: 3342
- Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
- Ad: Mehmet
- Has thanked: 215 time
- Been thanked: 897 time
- Yaş: 39
- İletişim:
-
Loading…
- diabolus79
- Süper Moderatör
- Mesajlar: 236
- Kayıt: 20 Mar 2016, 18:41
- Has thanked: 82 time
- Been thanked: 102 time
Re: 8. Yarış Hungaroring 01.09.2016
Sıralama turlarından sonra nedense beni geriye attı oyun, hatta startta beklerken de belirttim bu durumu ama durumu uzatmak istemedim yarış öncesi, şimdi bakıyorum da 2. sıra yerine 4. sıradan başlatılmışım, bunun sebebini bulsak da sonradan sıkıntı yaşamasak.
Hatta böyle bir durum yeniden yaşanırsa formasyon turunda sıra sahibine verilirse daha doğru ve adil olur diye düşünüyorum.
Hatta böyle bir durum yeniden yaşanırsa formasyon turunda sıra sahibine verilirse daha doğru ve adil olur diye düşünüyorum.