2. sayfa (Toplam 2 sayfa)

Re: 5.Resmi Yarış Haftası: Belçika 26-29 Mart 2018

Gönderilme zamanı: 30 Mar 2018, 00:46
gönderen Ahmet Tokmak
kaotik bi yaristi. Galiba formaayonda frenleri isitmama sebebiyle ilk tur ciddi sorun yasadim ve 2 sira kaybettim. Sonra once semihi gectim ve ersana yaklastim son viraj oncesi iceride kalinca ufak temas ettim ve aracin konteolunu kaybettim. F1 spa 2010 vettel button kazasi gibi duvara temas ettim. Hasar ciddiydi 1 tur denesem bile fayda etmedi pite geldim tamir icin. Sonra tempo tutturdum en iyi turlarla pitte kaybettigim zamani almaya calistim. Gec pit yaparak semihin onunde ciktim sonra ersanla farki kapattim son 10 dk podyumu alacak gobiydim lastiklerim oldukca tazeydi. 2. Sektorde ersan gt aracini gecme denemesinde aniden yavasladi. Ben de mecburen ersana carpmamak icin frenledim yayinda da cok net gorunuyor zaten. Sonra duvara carptim ve arac geri geri yolun ortasinda durdu ve sagdan ozan carpti arac surulmeyecek hal aldi pite goturmeye calisip kalan puanlari almaya calistim. Katilan herkese tebrikler siradaki yarista gorusmek uzere

Re: 5.Resmi Yarış Haftası: Belçika 26-29 Mart 2018

Gönderilme zamanı: 30 Mar 2018, 01:27
gönderen Boundless
Savaş Ünal yazdı:formasyon turunda bilinçsizce sürüş yaparak yarışımı başlamadan bitiren arkadaşı tebrik ediyorum.


Savaş özür dilerim lagdan dolayı haritada araçlar kayboldu nerdeler diye haritaya bakarken erougda birden gözüktü araçlar frenledim ama kurtaramadım. Tekrardan özür dilerim. Keşke esc yapıp hemen çıksaydın piste :(

Re: 5.Resmi Yarış Haftası: Belçika 26-29 Mart 2018

Gönderilme zamanı: 30 Mar 2018, 07:50
gönderen Ahmet Tokmak
Bi de merak ettigim bi konu var. Spa antrenmanlarinda pist tutusu arac tepkisi singledeki gibiydi gayet iyiydi ancak spa siralama turlarinda pist kosullari farkli gibiydi asiri arkadan kayma vardi frenajlarda. Bu yaris oncesi isinma seansinda da ayniydi ve yarista da oyleydi. Mesela onceki yaris almanyada practicelerde bu sorun yokken siralama turlarinda yine oldu ancak almanya yarisinda o sorun kalmadi. Assetto nun bu yonunu cok anlamadigim icin bunun nedenini merak ediyorum. Dunki yasadigim sorunlarin bi coguna bu farkli surus modu neden oldu. Hatasiz bi turda tur zamanini cok etkilemese de surus rahatligi cok farkliydi. Soyle izah edeyim yuzde 55 fren dengesiyle surup alismaktan bi anda yuzde 50 ye cekip surmek gibiydi frenajlarda bol bol arkadan kaymaya neden oluyordu. Sicakliktan mi diye dusndum ama 3 ayri sicaklik degerlerinde de bu sorunu yasadim. Diger p1 pilotlari da belki hissetmistir bu farki

Re: 5.Resmi Yarış Haftası: Belçika 26-29 Mart 2018

Gönderilme zamanı: 30 Mar 2018, 09:49
gönderen Erdem Akyol
Öncelikle Finiş gören ve Podyum yapan tüm arkadaslarımı P1-GT tebrik ederim..

Yarışa gelirsek Soft lastik kullanmayı tercih ettim. Hatta rakibim serkan ile de bunu paylaştim ama o med cikcanı söyledi ben risk aldım uzun stint denememiştim zaten kaybedicek bir şeyim yoktu. Temiz bir start ve tempo ile güvenli bir mesafe oluşturdum yarış geneli böyle geçti tur bindirmelere özellikle çok sorun yaşamamış olsamda pitlerden 5-6 tur sonra kemal önümde spin atti ve aracı durduramadım hız farkı malum ön taraftan baya bir hasar aldim aracın temposu ciddi düştü Serkan'ın rahatlıkla yetişeceğini biliyordum. ama tur bindirmeler biraz işime yaradı şanslıydım.. çok geç yakaladı beni

Re: 5.Resmi Yarış Haftası: Belçika 26-29 Mart 2018

Gönderilme zamanı: 30 Mar 2018, 16:35
gönderen Ahmet Tokmak
Sorunun kaynağını buldum oldukça saçma ve çok sinir bozucu. 2-3 hafta önce nası oldu hatırlamıyorum ama bi ara defaulta dönmüştü tüm ayarlar. Stability kontrol off tan yüzde 50 ye geri dönmüş. Dolayısıyla serverdeki turlardan çok daha farklı hissettiriyordu singledaki sürüş. Qualify e kadar serverde 120 130 tur atıp seti oturttuktan sonra singlede sıralama ve yarış similasyonu yapacağım sıra çok daha agresif ayarların daha çok zaman kazandırdığını fark edince(stability farkını bilmeden) hem sıralama hem yarış öncesi ayarlarımı değiştirdim. Ne yazık ki bu agresif kanat ve fren değerleri yarışta yüzde 50 stability etkeni devre dışı kalınca tüm sürüşümü etkiledi ve ilk turdan itibaren başta frenlemede dengesizlikler ve viraj içerisinde yanal 4 lastiğin sürüklenerek kayması şeklinde önüme çıktı. Gerçekten şaka gibi tüm emeklerim gözden kaçırdığım ufak bi detay yüzünden boşa gitti. Bu sorun yüzünden ciddi manada hatalar yaptım istemeden. Erşana çarpmamak için aniden frene basınca spin atmama da neden olan sorun buymuş.

Re: 5.Resmi Yarış Haftası: Belçika 26-29 Mart 2018

Gönderilme zamanı: 31 Mar 2018, 10:24
gönderen AirborneTR
En hatasız yarışlarımdan biriydi. Başlarda Rouge'da bir cut, sonlara doğru ilk virajda bir fren noktası kaçırma ve ufak tefek yarış çizgisi hatalarından başka büyük bir hatam olmadı. Çekişme olarak da yoğun bir yarış oldu. Rahat bi nefes alabildiğim an çok azdı.

Yarışın başında formasyon turu çok yavaş olduğundan lastikleri tekrar ideal sıcaklığa yükseltmek biraz zaman aldı. Bu arada Fırat'a geçildim. Sonra lastiklerin ısınmasıyla arka düzlükte tekrar onu geçtim ama ben geçtikten sonra baya yavaşladı. Bi sorun mu yaşadı merak ettim.

McLaren'lerin arkasında onların temposunu tutturabildiğimi görmek güzeldi. İki McLaren hata yapınca 3. lüğe kadar yükseldim.

Yarışın ortalarına doğru lastiklerim bittikçe tempomun diğerlerine göre biraz daha fazla düştüğünü gördüm. Can da o sıralarda beni yakalamıştı. Pite girmeden onu arkamda tutup, yeni lastikler ile mücadele edebilmeyi umuyordum. Pitten çıktıktan sonra hızlı turlar atmaya çalıştım ama biraz trafiğe yakalandım. Benden bi iki tur sonra da Can pite girdi. Pit çıkışı çok yakındık ama burun farkıyla öne geçebildim. Yeni lastikler ile tahmin ettiğim gibi çok zorlanmadan önde götürebildim yarışı.

3. McLaren'in de bi sorun yaşayıp spin atmasıyla, kıl payı onu sıyırıp 2. liğe yükseldim. Fakat yarışın sonları yaklaşırken lastiklerim bittikçe Can'ın üzerimdeki baskısını hissetmeye başladım. Bu mücadele sırasında bi temasımız olmuş. Ben yarış sırasında fark etmedim, kendisinin aracının kontrolünü kaybettiğini sandım ama yayını izleyince meğerse benim aracın burnu dokunmuş. Yarışta farketsem yerimi geri verirdim. Gerçi yayından izleyince o da bana içerde biraz az yer bırakmış gibime geldi ama nihai kararı hakemler verecektir. Hatam varsa özür dilerim şimdiden.

Lastikler bittikçe tempom kötü etkilendi. Can'a geçildim. Yarışın son turunda da ilk virajda fren noktasını kaçırınca Cem'e geçildim ve podyumu kıl payı kaçırarak 4. oldum. Bitik lastiklerle olan sürüş stili üzerine biraz daha çalışmam lazım, fazla temkinli oluyorum galiba. Katılan ve podyum gören tüm arkadaşları tebrik ederim.

Re: 5.Resmi Yarış Haftası: Belçika 26-29 Mart 2018

Gönderilme zamanı: 02 Nis 2018, 08:15
gönderen Frtsan
İyi hazırlandığım bir yarıştı. LEventi geçtikten sonra Eau Rouge da cut yedim. ve Arka düzlükte yavaşlayarak necdet ve erhana da geçildim. Start finişe çıkarken erken gaza oturup Erhanı geçmeye çalışırken spin attım. Sonrasında tüm konsantrasyonum kayboldu. yarışı bitirmeye çalıştım. Ancak son 20 dk. gözlerim kapanmaya ve spinler gelmeye başladı. ben de daha fazla pilotu riske atmamak için yarıştan çekildim. Leventle mücadele içinde olmayı .çok isterdim. İyi hazırlandığım yarışta bukadar istikrarsız gitmek moralimi çok bozdu. yarış gününden beri direksiyona elimi sürmedim :D