TAKIMLARZephyr Storm Racing

Takım tanıtımları ve duyuruları

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
Frtsan
Eğitmen Pilot
Mesajlar: 299
Kayıt: 09 Oca 2017, 10:54
Ad: Fırat
Has thanked: 231 time
Been thanked: 282 time
Yaş: 36

Re: Zephyr Racing

Mesaj gönderen Frtsan »

Spa Test Etkinliklerinde 2. günümüzü tamamladık. Dün 5 pilotumuz ile turlamayı başardık. Araca alışma problemlerimiz devam etmekte. Ancak çok nazik kullanılırsa hızlı olan aracımızı yolda tutmaya çalışmaktan hızlı turu düşünecek vaktimiz olmadı. pek çok farklı ayar, setup vb. deniyoruz. Araç konusunda karamsarlığa düşmeye başladık. spa yarışı bize araçla devam edip etmeme konusunda net bir cevap olacak. Çünkü 1 turda hızlı turu belki denk getirebiliriz. Ancak 90-120-180 dk aracı stabil sürme konusunda ciddi endişelerim var.

Takım kuruluş amacı sürekli katılım sağlayamayan pilotların yarışmasıydı. Ferrari özveri isteyen sürekli antrenman ile iyi seviyeye çekilebilecek bir araç gibi görünüyor. Aracın karakteristiği ve Takım kimyası uymuyor Diye düşünmeye başladım.

Kafamızdaki soru işaretlerini Spa yarışı sonrası çözeceğimize inanıyoruz.

GT3 Konusunda tecrübeli arkadaşların yorumlarını da heyecanla bekleriz.
Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Re: Zephyr Racing

Mesaj gönderen Taner »

Bizim takımda da araç sorunu var. Henüz oturtamadık setupı. Detaylı setup a geçmeden önce sanırım baya bir turlayıp alışmak gerekiyor. Araç üstünde ciddi mesai harcadı diğer takımlar.
Kullanıcı avatarı
FurkanOzcan
Mesajlar: 373
Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
Ad: Furkan Özcan
Konum: Eskişehir
Has thanked: 228 time
Been thanked: 251 time
Yaş: 29
İletişim:

Re: Zephyr Racing

Mesaj gönderen FurkanOzcan »

Ferrari GT3 serisindeki en nötr araçlardan biri Assetto Corsa için en azından. McLaren'ın genel olarak burnu çok fazla tutuyor ve arkasını toplamasını sürücüye bırakıyor. Porsche'nin viraj çıkışlarında arkası çok sağlamken viraj girişlerinde önündeki tutunmayı sürücüye bırakıyor ve bunun yanında frenlemede trail braking'i daha fazla istediğinden en ufak aç gözlülükte arkayı da salabiliyor. Fakat potansiyel olarak en iyilerden. Ferrari ve Lamborghini gibi araçlar ise "viraj ortasında tamamen bana bırak" diyor :D Bundan dolayı çoğu pilot bu araçlardan uzak duruyor ve daha geleneksel araçlara yöneliyor. Motoru önde olmasına rağmen AMG GT3'ü de bu klasmana dahil edebiliriz aslında fakat ondaki karakteristik biraz daha önden kaymaya yönelik özellikle viraj çıkışlarında. Bu yüzden daha fazla güven veriyor. Bizim aracımız olan Huracan ise sizin araca göre daha az aerodinamik ve mekanik tutunma üretiyor ama sürüşü ve ince detayları çözülünce raydaymış gibi gidiyor (takım sayfamızda da başarısız olursak tek nedeninin araca alışamamak olduğunu ima etmiştim kendi adımıza).

Yukarda anlattıklarım araç değiştirirseniz aklınızda bulunması faydalı olabilecek bilgiler. Ferrari'ye gelecek olursak şöyle diyebilirim, aracın potansiyeli çok yüksek. Normalde Spa gibi pistler hızlı düzlükleri nedeniyle dezavantaj yaratabilir gibi gelebilir ama RSR'da Jura Petritchenko diye bir adam var genelde GT3 araçlarında en tepede olan, bu adam 15.0 yapmış Ferrari ile (hava sıcaklıkları farklı tabii ki). Lambo, McLaren ve Mercedes ile sürelerine baktım 15.1-4 arasında. ACRL diye baya ünlü bir Reddit ligi var, son GT3 şampiyonu Ferrari sürüyordu. Yani potansiyel çok yüksek araçta. Bu araçta hem önde hem de arkada tutunma çok fazla olduğundan sürücüye başta çok cesaret veriyor ve sert sürmeye teşvik ediyor. Bu sert sürüş viraj ortasındaki en ufak ani harekette zaten çok keskin olan aracın aniden kendini bırakmasına neden oluyor. Muhtemelen yaşadığınız sorun aracın viraj ortasında aniden önden kaymadan arkadan kaymaya geçiyor oluşudur diye tahmin ediyorum sanki arka tekerleri ön tekerlere ters yönde dönüyor gibi. Aracın dönüş yarıçapı birden azalıyor gibi hissediyorsunuz. İki önerim var. İlki sürüş stilinde değişikliğe gitmeniz. Trail braking'i azaltın ve aracı viraja girişinde kendi haline bırakarak daha sakince viraja atın. Pouhon virajına bakıyorum, Levent'e göre 20 km/h fazla taşımışsın ama dönebilmiş araç :D Ama son şikana bakıyorum, araçtan hiç emin değilmiş gibi dönmüşsün muhtemelen yukardaki tahminim gibi davrandığından araç. İkinci olarak araç ayarlarında değişiklikler yapın. Ön anti-roll bar, diff. coast, arka toe gibi değerleri artırmak her zaman çok daha güvenli bir sürüş sağlayacaktır. Bir de daha önce konuştuğumuz developer aplikasyonlarında biraz daha vakit harcamanız iyi olabilir.

Not: Hala geç değilse akşama bir pilotunuz için kapınızı çalacağım :D
Kullanıcı avatarı
Frtsan
Eğitmen Pilot
Mesajlar: 299
Kayıt: 09 Oca 2017, 10:54
Ad: Fırat
Has thanked: 231 time
Been thanked: 282 time
Yaş: 36

Re: Zephyr Racing

Mesaj gönderen Frtsan »

Araca mesai harcamak gerekiyor kesinlikle haklısınız. Bu akşamki testlerde 2.18 e ineceğim büyük ihtimalle. Çağatay Hali hazırda 2.18 e indi. 2.15 li bir tur videomuz var. ona ait setup da var. Ancak trail braking yapmak çok zor önden kayarken trail brakingle aracı içeri atabiliyorum. ancak tam da dediğin gibi viraj girişinden hemen sonra arka atıyor. Ve bunun bir standartı yok. yani bir tur hızı taşıyıp viraj dönebilirken diğer tur kendimi duvarda buluyorum.Bunun sebebi de Trail braking konusunda bir standart yakalayamıyorum. Eurouge u dönmek pilotlarımız için kabus gibi şu an. Araç tam gaz dönebiliyor ancak araca güvenemediği için arkadaşlar orada temkinli davranıyor. avantajımız olması gereken virajlarda gaz kesince AMG gibi araçlarla farkımız kalmıyor ve düzlüklerde kaybediyoruz zamanı. şimdi tüm pilotlarımız tam zamanlı olsa bu araca alışıp geliştirelim diyeceğim ancak bu takımın kuruluş dinamiği farklı.

beni üzen konulardan bir diğeri newbie de benzer performans veren pilotlar arasında test sonunda 1,5 saniyeleri geçen farklar bulunmakta bunun sebebi de araca güvenemedikleri için zorlayamıyorlar. şahsi düşüncem arac 1 saniye yavaş olsun ama her tur ideal küçük bir aralıkta kalalım. ard arda atılan iki tur arasında 1.5 2 saniyeyi bulan farklar oluyor. Bunu geçtim ard arda spinsiz 5 tur bile atamıyoruz.90 dakika nasıl yarışacağız? şu anda ben 20 tur boyunca bir kere 2.19 atabildim. 40 turda da 2.18 atabileceğim gibi duruyor. Kalan turlar kayıp. istikrar sorunu yaşıyoruz. aracı sürmek için çok nazik olmak gerekiyor.

Dün atılan ve geçerli turlar oranına bakalım:

17-2
13-3
35-16
33-12
20-11

En İyi derece 20-11 iki turdan birinde büyük ihtimalle spin geldiği için bu şekilde. kendi adıma böyle. sürekli spin ve duvarla buluşmalar... Ben 30 tur attıktan sonra hala araca alışma sürecini atlatamadığım bir araç daha hatırlıyorum :) Newbie liginden Lotus. Araçla ilgili hislerimizi en iyi bu şekilde anlatabilirim sanırım.

sıralama turları ve yarış olduğumuz yeri gösterecek diye düşünüyorum. Umarım pit sayıları sorunu cözülür ve 3 araçla katılabiliriz. en ideal sonucu 3 aracın da katılacağı bir test ile alabiliriz.

Pilotlarımız konusunda kapımız herkese açık Buyrun gelin :)
Kullanıcı avatarı
Frtsan
Eğitmen Pilot
Mesajlar: 299
Kayıt: 09 Oca 2017, 10:54
Ad: Fırat
Has thanked: 231 time
Been thanked: 282 time
Yaş: 36

Re: Zephyr Racing

Mesaj gönderen Frtsan »

takım adına çok olumlu gelişmelerin yaşandığı bir test ve sıralama oldu. Kapalı kapılar ardında pazarlıklar devam ederken birden odaya ozan daldı :) gizliliğe saygı duyup odadan ayrıldı. Konular Netleşince Furkan tarafından açıklanır.

Bunun dışında iyi hazırlanan çağatay sorunun araçta değil bizde olduğunu kanıtlarcasına rekabetçi turlar atarak Takımın ön gruptaki temsilcisi oldu. Ben de sonunda aracın dilini anlamaya başladım ve orta grupta kendime yer buldum. Reşat ise biraz geride kalmasına rağmen yeni setuplar ve medium lastiklerle istikrarlı bir sürüş gerçekleştirirse güzel bir yükseliş yapacaktır diye düşünüyorum. Yarışta atacağı en hızlı turun sıralamada attığı turu rahatça geçeceğine inanıyorum.

Peki niye böyle düşündüm? Çünkü araç Med lastiklerle bambaşka bir kimliğe bürünüyor. Çok stabil performans gösteriyor. yakıt yükünden fazla etkilenmiyor. Viraj içinde önden arkaya bir anda değişen ve spine sebep olan dengesizlikler med lastiklerle ortadan kalktı. Yeni setuplarımız da istikrara katkı sağlayacak diye umut ediyorum. Bu akşam diğer takımların başını ciddi ağrıtacağız.
Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Re: Zephyr Racing

Mesaj gönderen Taner »

ÖNEMLİ!
Akşam gerçekleşecek yarış seansına katılma ihtimali olan pilotlarınızı acilen sayfanızda bildiriniz. Garaj ayarlaması yapılacaktır.
Kullanıcı avatarı
Frtsan
Eğitmen Pilot
Mesajlar: 299
Kayıt: 09 Oca 2017, 10:54
Ad: Fırat
Has thanked: 231 time
Been thanked: 282 time
Yaş: 36

Re: Zephyr Racing

Mesaj gönderen Frtsan »

Spa test yarışına, dünkü sıralama turlarına katılan üç pilotumuz ile katılacağız. Yönetim için uygunsa ve garaj sayısı müsaitse (katılım az olursa) resmi test seanslarına katılan diğer pilotumuzla da gridi doldurabiliriz. Bu teklif test yarışı olduğu için yapılmıştır. Şampiyona yarışlarında 3 araçla katılımımız devam edecektir.

Yarış kadromuz:
Çağatay Korkmaz
Reşat Eraslan
Fırat ŞAN

Yedek Pilotumuz:
Harun Aydın
Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Re: Zephyr Racing

Mesaj gönderen Taner »

Frtsan yazdı:Spa test yarışına, dünkü sıralama turlarına katılan üç pilotumuz ile katılacağız. Yönetim için uygunsa ve garaj sayısı müsaitse (katılım az olursa) resmi test seanslarına katılan diğer pilotumuzla da gridi doldurabiliriz. Bu teklif test yarışı olduğu için yapılmıştır. Şampiyona yarışlarında 3 araçla katılımımız devam edecektir.

Yarış kadromuz:
Çağatay Korkmaz
Reşat Eraslan
Fırat ŞAN

Yedek Pilotumuz:
Harun Aydın


6 garaj açılacak sizin için.
Kullanıcı avatarı
Frtsan
Eğitmen Pilot
Mesajlar: 299
Kayıt: 09 Oca 2017, 10:54
Ad: Fırat
Has thanked: 231 time
Been thanked: 282 time
Yaş: 36

Re: Zephyr Racing

Mesaj gönderen Frtsan »

Evet Zephyr Racing adına önemli bir gelişmeyi duyurmanın vakti geldi.

UFUK BABA' nın Platin lig şampiyonasında takımımız adına yarışacağını memnuniyetle açıklamak isterim.

Önceki şampiyonalarda hızı ve istikrarı ile dikkat Çeken Ufuk' un en büyük rakiplerinden biri iş sebebiyle tüm yarışlara katılamaması idi.

Takımımızın kuruluş amacı bu tarz handikaplara sahip pilotların ligde boy göstermesini sağlamak olduğu için uyum içinde çalışacağımıza olan inancım tam.

Tüm takıma ve şampiyonaya hayırlı olmasını dilerim.
Kullanıcı avatarı
Frtsan
Eğitmen Pilot
Mesajlar: 299
Kayıt: 09 Oca 2017, 10:54
Ad: Fırat
Has thanked: 231 time
Been thanked: 282 time
Yaş: 36

Re: Zephyr Racing

Mesaj gönderen Frtsan »

Spa test yarışını yüzümüzde kocaman bir gülümseme ile geride bıraktık. Test yarışı da olsa gelen galibiyet bir kaç gündür takımımızda araçla ilgili oluşan olumsuz havanın tamamen ortadan kalkmasını sağladı.

Soft lastiklerle aksi olan aracımız yarış temposunda çok rekabetçi olabileceğini gösterdi.

Mclarenlerin en hızlı tur süresinde ve Huracanların antrenman derecelerinde 1 saniye civarı hızlı turlarının göründüğünün farkında olmakla birlikte şimdilik galibiyetin tadını çıkarıyoruz.

Kendi adıma yarış kabus gibi başladı. Hatta başlayamadı. Start finiş düzlüğünde startı beklerken üzerime bir adet güvenlik aracı düştü! Gerçekten içiçe geçtik. hemen pite girip geri çıktım. Formasyon turunda yaşanan karışıklık bu sorunu kayıpsız atlatmamı sağladı. ardından tüm araçlar formasyon sıralamasını aldığı sırada bilgisayar tamamen kitlendi. Ekran dondu oyundan çıkmayı geçtim PC yi kapatamadım bile. power tuşuyla zorla kapatıp geri döndüğümde yarış artık benim için bir teste dönüştü. Tur bindirmeleri ve turlar ilerledikçe değişen araç karakteristiğini anlamaya çalıştım. Bu açılardan güzel kazanımlar elde ettik.

Harun FPS problemleri sebebiyle diğer pilotlara daha fazla zorluk çıkarmamak adına yarışı bıraktı. O da ekipmanını topluyor. bir iki güne kadar yeni bilgisayarıyla fps sorunlarını aşmış olacak. Reşat beklediğim gibi sıralama turuna çok yakın turlar atabilmiş. ancak yarışın son turlarında sanırım serverdan düştü ve yarışı tammalayamadı.

Ben de lider Çağatay' ın 4 Tur gerisinde yarışı tamamladım. Eğer bu yarışa puan veriliyor olsaydı 4 tur geriden gelmeme rağmen takım adına 4 puanı takım hanesine yazdıracaktım. Bu da ne olursa olsun yarışı tamamlamanın önemini bir kez daha göstermiş oldu.

Son olarak Çağatay İlk sayfada takım pilotlarını açıkladığım yazıda bahsettiğim " hazırlanabildiklerinde rekabetçi olan pilotlar" tanımını birebir yaşattı bize. Tüm yarış boyunca istikrarlı sürüşüyle bize harika örnek oldu. Bu tarz uzun yarışlarda sorunsuz tur atmanın hızlı tur atmaktan daha önemli olduğunu kanıtladı. pit stop stratejimiz de başarıyla çalışmış görünüyor.

Sonraki yarışta Uygunluk durumlarına göre yarışmamış arkadaşlara öncelik tanıyacağız. Sezon öncesi en azından iki test yarışı daha yapılması kanaatindeyim. Formasyon turları, tur bindirme dinamikleri gibi konuların tüm pilotlar tarafından iyice anlaşılması ve sorunsuz bir şampiyona geçirmemiz için faydalı olacaktır. 120 ve 180 dk. lık yarışlarda neler olabileceğini deneyimlemek de çok iyi olabilir.
Cevapla

“TAKIMLAR” sayfasına dön