AlperAkbilgi yazdı:Arkadaşlar daha önce de dediğim gibi o işaret lastikte oluşan zararı temsil ediyor. Fren ile bir ilgisi yok. Lastiğiniz hasar alıyor ve vibrasyon yapmaya başlıyor. Lastiğinizin tutuşu yüzdesel olarak yüksek gösterse de virajda o vibrasyon nedeniyle araba bir anda dağılıyor.
Mantıken ve sanırım öyle. Daha önce de belirttiğim gibi lastik patlayınca farklı bir işaretle karşılaşmam kafamı karıştırdı. "Tekerlek göbeği" ile "lastiğin tamamı" farklı işaretlerle temsil ediliyor.
Bunu tamamen varsayım üstüne yazıyorum. Eğer düşündüğümüz gibi ise ikazın farklı olmasının kendimce nedenlerini ortaya koymak istiyorum.
Orantısız aşınan tekerlek şeklini kaybettiğinden ve dönerken göbekte sarsıntı oluşturduğundan.
İkazları ayırmayıp ikisini de lastiğin tamamı renk değiştirecek şekilde yapsalardı "lastiğin komple bitmesi" ve "lastiğin orantısız bitmesi" senaryoları karıştırılacağından.
Konuyu farklı yerlere taşıyan ve cevap alan oldu mu? Diğer arkadaşlar ne düşünüyorlar, katılıyorlar mı?
Çok kısa bir kızaklama lastiklerde direk şekil değişikliğine yol açıyor eğer doğruysak. Bunun nedeni frenlerin normalden çok çok güçlü olması ve normalde kızaklanmayacak yerde bu frenlerle kızaklanabilmesi midir?