Organizasyon Kuralları ve Uygulamaları:
-Turnuva 2020 yılında Assetto Corsa Competizione (ACC) simülasyonunda GT3 klasmanında yapılacaktır.
-GT3 sınıfındaki araçlar, ACC'nin kendi içindeki GT3 araçlarının tamamını kapsamaz. McLaren 720 aracı uygun performans ayarları gelene kadar hariç tutulacaktır. Her takım istediği aracı seçmekte özgür olup, tek model araç kullanmak zorundadır. Araç seçimleri en geç 01.01.2020 tarihine kadar SimRacersTR Ekibine bildirilmelidir.
-Takımlar en fazla 2 resmi araçtan oluşmak zorundadır. Araç giydirmeleri mükerrer olamaz. İlk kayıt yapan ve numarayı seçen o giydirme hakkını almış sayılır. Sonrasında mükerrer olan değiştirmek zorundadır. 2'den fazla pilotu olan takımlarda puan alan 2 pilot takımlar şampiyonasına dahil olur.
-Yarışa katılacak pilot kadroları takımların kendi tasarrufunda olup, turnuva sırasında yapılacak pilot değişimleri yönetime bildirilmek zorundadır. Bildirimi yapılmamış pilottan dolayı doğacak aksamalar tamamen takımın sorumluluğundadır.
-Takımlar yarış kuralları konusunda bilgili olmalıdırlar. Sunucuya girdiğinde pilotların basit kurallarla ilgili sorular sorması bilgi eksikliği işareti sayılıp diğer pilotların yarışını tehlikeye atacağı öngörülebilir. Bu yüzden her yarış öncesi mutlaka pilotlar kuralları okumalıdır.
-Pilotların lisansları araçlarına uygun olmalıdır. Dışarıdan alınacak pilotlar için referans sistemi uygulanabilir. Bundan yararlanmak isteyen takımlar yönetime başvurabilirler.
-Sezonda 2018 pistlerindeki performans ayarları kullanılacaktır.
-Yarış haftası 4 günden oluşmaktadır. Yarışa katılacak her pilot mutlaka aşağıda belirtilen resmi antrenman seanslarından bir tanesine katılmak zorundadır.
1.Antrenman: Pazartesi
2.Antrenman: Salı
3.Antrenman: Çarşamba
4. Antrenman, sıralama ve yarış: Perşembe'dir.
-Kişisel oluşan teknik hatalar pilotun sorumluluğundadır. Bu gibi durumlar kronik hale gelir ise yönetim pilotun yarışlara katılmasına izin vermez ve takımı uyarır.
Yarış Kuralları:
-Yarışa katılacak her pilot mutlaka yukarıda belirtilen resmi antrenman seanslarından bir tanesine katılmak zorundadır.
-Sprint yarışlarda zorunlu pitstop uygulaması yapılacak olup, lastik değiştirmek zorunlu olacaktır.
-Sıralama turları tek seans olarak gerçekleşecektir, çıkış turundaysanız diğer sürücüleri engellemekten kaçının ve piste çıkmak için uygun boşluğu kollayın. Çıkış turunda gerekmedikçe önünüzdeki pilotu geçmeye çalışmayın.
-Kısa formasyon turu atılacak olup, yarış mühendisinden gelen direktiflere dikkat ediniz. Özellikle " double file " ( çift sıra ) komutu ile beraber çift sıra başlangıç pozisyonunu alın ve sizin önünüzde başlaması gereken araçtan bir tampon mesafesi kadar geride pozisyonlandırın aracınızı. Bunu duyduğunuzda yanınızda bir araç olacağını düşünüp eğer herhangi bir virajı dönüyorsanız ona göre boşluk bırakınız. Formasyon turu yarış başlangıcı olarak değil, sıralamanın yarış öncesi düzgün bir dizilim yapılması için kullanılmalıdır. Bunun için ön üç sıra ( ilk altı araç ) sorumlu olacaktır. Formasyon turu başladığında öndeki araçlar simülasyonun izin verdiği kadar gaza basmayıp, çok daha düşük hızda formasyon turunu devam ettirmelidirler. Böylece arka tarafın doğru şekilde dizilmesi sağlanmış olacaktır. Bu kural ihlalinde ilk altı araçtan birinin kusuru tespit edilirse ceza alacaktır.
-Yarım formasyon turu olacağı için kazalara sebebiyet vermemek adına lastik ısıtmak yasaktır. Bu kurala istisnasız uymanız gerekmektedir.
-Temas kuralları/cezaları formasyon turunda da geçerlidir.
-Temas bildirimleri paylaşılan replayde süre, tur, çarpan ve mağdur olarak bildirilmesi gerekir. Herkes kendi temasından sorumludur. başkasının teması için bildirim yapamazsınız
-Bildirimleri Forumda özel mesajda sağ tarafta gruplardan Hakem Heyeti seçilerek gönderilmesi gerekiyor.
-Yarış içi ceza prosedürleri için buraya tıklayınız.
-Yarış içi ceza uygulanırken belirli standartlar göz önüne alınır. Bunlardan en önemlileri:
+ Arkadaki aracın ön dingil hizası öndeki aracın arka dingil hizasına geldiyse bu aracın yanında olduğu kabul edilir.
+Kazaya karışan araçların kaza anındaki pedal kullanımlarına bakılarak kaza sırasındaki niyet durumu anlaşılır. Bu durumda beyan esas alınmaz.
+Kazaya sebebiyet veren aracın diğer araca yol verip veya bekleyip önüne geçmesini sağlayıp sağlamadığı.
Puanlama:
1st - 50
2nd - 44
3rd - 38
4th - 33
5th - 28
6th - 24
7th - 20
8th - 16
9th - 13
10th -11
11th - 10
12th - 9
13th - 8
14th - 7
15th - 6
16th - 5
17th - 4
18th - 3
19th - 2
20th - 1
( 90 dakikalık yarışlar için x 1.5, 120 dakikalık yarışlar için x 2 puan sistemi uygulanır. )
-Yarış süresinin % 75'ini tamamlayan puan almaya hak kazanır.
-Yarışın % 50'lik kısmı geçildikten sonra sunucuda herhangi genel bir teknik arıza oluşursa, yarış o anki sıralamada tescil edilir. Doğru sıralama bilgisi olmadığı takdirde tekrar veya iptal edilir.
YARIŞ TAKVİMİ
Yarış 1 Monza 09.01.2020
Yarış 2 Brands Hatch 23.01.2020
Yarış 3 Silverstone 06.02.2020
Yarış 4 Paul Ricard 20.02.2020 ( Endurance 90 dakika )
Yarış 5 Misano 27.02.2020
Yarış 6 Zandvoort 19.03.2020
Yarış 7 Spa 16.04.2020 ( Endurance 120 dakika )
Yarış 8 Nürburgring 30.04.2020
Yarış 9 Hungaroring 14.05.2020
Yarış 10 Barcelona 28.05.2020
Kayıtları bu başlık altında mesaj olarak yapabilirsiniz. Her takımdan bir temsilcinin yapması yeterlidir.
Ligin şampiyonu takıma sitemizin partneri Thrustmaster Türkiye Distribütörü @Gelbura.com tarafından Thrustmaster TS-PC hediye edecektir.
Takım ismi:
Pilotlar ve Steam ID'leri:
Araç ve numaraları: