SimRacesTR Akademi Sezon 6 ⇒ Mavi bayrak Kuralı Hakkında
Moderatör: Moderatörler
- adnaneren1977
- Mesajlar: 323
- Kayıt: 19 Mar 2016, 18:30
- Ad: Adnan Eren
- Konum: ANKARA
- Has thanked: 68 time
- Been thanked: 82 time
- Yaş: 46
- İletişim:
Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında
BU OLAYIN MAVİ BAYRAKLA ALAKASI NEDİR ONU ÇÖZEMEDİM SEÇKİN.OLAYIN BAŞLANGIÇINDAN SONUCA KADAR İZLEDİM AMA MAVİ BAYRAKLA ALAKALI BİŞEY GÖREMEDİM.ADAMI RESMEN BİÇMİŞSİN.TARTIŞMAYA AÇIK BİLE DEĞİL BU OLAY %100 HATALISIN.100 KİŞİYE İZLET BU VİDEOYU 101 KİŞİ SENİ KUSURLU BULUR.
Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında
adnaneren1977 yazdı:BU OLAYIN MAVİ BAYRAKLA ALAKASI NEDİR ONU ÇÖZEMEDİM SEÇKİN.OLAYIN BAŞLANGIÇINDAN SONUCA KADAR İZLEDİM AMA MAVİ BAYRAKLA ALAKALI BİŞEY GÖREMEDİM.ADAMI RESMEN BİÇMİŞSİN.TARTIŞMAYA AÇIK BİLE DEĞİL BU OLAY %100 HATALISIN.100 KİŞİYE İZLET BU VİDEOYU 101 KİŞİ SENİ KUSURLU BULUR.
UMARIM MAVİ BAYRAKTA BİRİ ÖNÜNÜ KESER GEÇEMEZSİN HOCAM O ZAMAN NEDEN MAVİ NAYRAKLARA UYULMUYOR DİYE İSYAN ETMEZ "ENGİNNNNNN" DİYE YAZMAZSIN YARIŞ ESNASINDA. BUDA SON MESAJIMDIR.
- adnaneren1977
- Mesajlar: 323
- Kayıt: 19 Mar 2016, 18:30
- Ad: Adnan Eren
- Konum: ANKARA
- Has thanked: 68 time
- Been thanked: 82 time
- Yaş: 46
- İletişim:
Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında
MAVİ BAYRAKDA BİRİ ÖNÜMÜ KESERSE ADAMIN ÜSTÜNDEN GEÇMEM OLDU GEÇERSEMDE ÖZÜR DİLERİM .BU DA BENİM SON MESAJIM OLSUN
- MUE
- Süper Moderatör
- Mesajlar: 850
- Kayıt: 15 Mar 2016, 14:35
- Ad: Mehmet Uğur
- Has thanked: 690 time
- Been thanked: 292 time
- Yaş: 27
- İletişim:
Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında
Mavi bayraklı araç yol vermeyince sinirlenebiliyoruz bazen. Yavaş oldugu için süre kayıp ettirecek çünkü.
Ben yarışlarda çok kez mavi bayrak yedim. Hepsinde de yol vermeye çalıştım. Gerek virajda, gerek düzlükte.
Viraj içinde yol vermek zorunda degil. Engin abinin de dediği gibi. Düzlüğe çıkınca hafif gaz keserek en güvenli şekilde yol verilebilir.
Akedemi liginde ki pilotlar zaten çogu yeni. Bu yüzden zamanla tecrübe edinerek ögrenilecektir.
Bu arada hakem heyeti tecrübeli kişiler. Yanlış bir işlem yaptıklarını düşünmüyorum. Biraz daha sakin olalım sadece.,
Ben yarışlarda çok kez mavi bayrak yedim. Hepsinde de yol vermeye çalıştım. Gerek virajda, gerek düzlükte.
Viraj içinde yol vermek zorunda degil. Engin abinin de dediği gibi. Düzlüğe çıkınca hafif gaz keserek en güvenli şekilde yol verilebilir.
Akedemi liginde ki pilotlar zaten çogu yeni. Bu yüzden zamanla tecrübe edinerek ögrenilecektir.
Bu arada hakem heyeti tecrübeli kişiler. Yanlış bir işlem yaptıklarını düşünmüyorum. Biraz daha sakin olalım sadece.,
- SosluSoganli
- Süper Moderatör
- Mesajlar: 133
- Kayıt: 28 Nis 2017, 22:18
- Ad: Burak Sadıkoğlu
- Konum: Ankara
- Has thanked: 81 time
- Been thanked: 53 time
- Yaş: 35
Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında
Bence konu yanlış örneklerle dile getirilmiş. Ben de bu sezon başıma gelenlerle ilgili bir kaç video ile açıklık getirmeye çalışayım
İlk video Silverstone yarışında Şahin'in bana göre agresif sürüşünün de etkisiyle mavi bayrak durumundayken oluşan durum.
Sanıyorum ki Seçkin'in ve diğer arkadaşların serzenişte bulunduğu durum bu:
https://www.youtube.com/watch?v=FoYoyFXIKcM&feature=youtu.be
Burada bana göre Şahin'in mavi bayrak altındayken bu kadar savunma yapması çok gereksizdi. Altımızdaki araçlar open wheel olsa bu tarzda bir temas ikimizin de yarışına mal olabilirdi. Uyarı veya süre cezası verilebilcek bir durum diye düşünüyorum. Fakat hakemler tarafından bir ceza çıkmadı.
İkincisi video Engin'in mavi bayrak durumu Silverstone'da(ENGIN101)
https://www.youtube.com/watch?v=rR4QRMRmnag&feature=youtu.be
Burda ise Engin'le ilerde mavi bayrak durumunda ilerki zamanlarda nasıl davranmam gerektiğini öğrenmemi sağlamış bir durum. Engin'in tarzı bu Kurallar dahilinde biraz zorlayarak yol verme diyelim. Bana göre şikan öncesinde gaz kesip yol verebilirdi ki böylece ikimiz de şikanda zaman kaybetmemiş olurduk
Üçüncü video Brands Hatch Engin mavi bayrak Adnan ile mücadele(ENGIN102)
https://www.youtube.com/watch?v=Kgcc2ze_S0A&feature=youtu.be
Ve evet Silverstone'da Engin'in mavi bayrakta zorladığını öğrendikten sonra Engin'in yavaşlamayacağını anlayıp ona göre çizgi bulup devam ettim ve sıkıltı olmadı neyse ki. Hatta yayında aman çok yakın falan gibi tepkiler de almışız Accık gaz kesebilirdi ama Engin'in tarzı bu.
Dördüncü video Brands Hatch Engin mavi bayrak durumu sırasında Erhan ile olan mücadelemiz ve Erhan'ın savruluşu
https://www.youtube.com/watch?v=dzMZKmkoMUQ&feature=youtu.be
Erhan'la mücadele ederken bana göre Engin yine kurallar dahilinde çizgisini korurken accık görmeden savunma yapmış gibi oldu bana fakat yol verdikten sonra sağa dönerken Erhan'ı arkada savurdu. Bu durumda biraz daha dikkatli olması gerektiğini düşünüyorum Engin'in. Çünkü Erhan'ın ciddi süre kaybetmesine neden oldu o tur. Yine bir uyarı verilebilirdi bu durumda bence.
Ve son olarak da Doğan'a teşekkürlerimizi sunuyoruz
https://www.youtube.com/watch?v=QRjX7GP0DgI&feature=youtu.be
Yalnız o değilde Adnan abinin yanında koruma aracı olarak işe başlicam. Çok iyi takip ederim
Hatta üşenmedim bu da BONUS :
https://www.youtube.com/watch?v=WxIyJ-ggf8o&feature=youtu.be
İlk video Silverstone yarışında Şahin'in bana göre agresif sürüşünün de etkisiyle mavi bayrak durumundayken oluşan durum.
Sanıyorum ki Seçkin'in ve diğer arkadaşların serzenişte bulunduğu durum bu:
https://www.youtube.com/watch?v=FoYoyFXIKcM&feature=youtu.be
Burada bana göre Şahin'in mavi bayrak altındayken bu kadar savunma yapması çok gereksizdi. Altımızdaki araçlar open wheel olsa bu tarzda bir temas ikimizin de yarışına mal olabilirdi. Uyarı veya süre cezası verilebilcek bir durum diye düşünüyorum. Fakat hakemler tarafından bir ceza çıkmadı.
İkincisi video Engin'in mavi bayrak durumu Silverstone'da(ENGIN101)
https://www.youtube.com/watch?v=rR4QRMRmnag&feature=youtu.be
Burda ise Engin'le ilerde mavi bayrak durumunda ilerki zamanlarda nasıl davranmam gerektiğini öğrenmemi sağlamış bir durum. Engin'in tarzı bu Kurallar dahilinde biraz zorlayarak yol verme diyelim. Bana göre şikan öncesinde gaz kesip yol verebilirdi ki böylece ikimiz de şikanda zaman kaybetmemiş olurduk
Üçüncü video Brands Hatch Engin mavi bayrak Adnan ile mücadele(ENGIN102)
https://www.youtube.com/watch?v=Kgcc2ze_S0A&feature=youtu.be
Ve evet Silverstone'da Engin'in mavi bayrakta zorladığını öğrendikten sonra Engin'in yavaşlamayacağını anlayıp ona göre çizgi bulup devam ettim ve sıkıltı olmadı neyse ki. Hatta yayında aman çok yakın falan gibi tepkiler de almışız Accık gaz kesebilirdi ama Engin'in tarzı bu.
Dördüncü video Brands Hatch Engin mavi bayrak durumu sırasında Erhan ile olan mücadelemiz ve Erhan'ın savruluşu
https://www.youtube.com/watch?v=dzMZKmkoMUQ&feature=youtu.be
Erhan'la mücadele ederken bana göre Engin yine kurallar dahilinde çizgisini korurken accık görmeden savunma yapmış gibi oldu bana fakat yol verdikten sonra sağa dönerken Erhan'ı arkada savurdu. Bu durumda biraz daha dikkatli olması gerektiğini düşünüyorum Engin'in. Çünkü Erhan'ın ciddi süre kaybetmesine neden oldu o tur. Yine bir uyarı verilebilirdi bu durumda bence.
Ve son olarak da Doğan'a teşekkürlerimizi sunuyoruz
https://www.youtube.com/watch?v=QRjX7GP0DgI&feature=youtu.be
Yalnız o değilde Adnan abinin yanında koruma aracı olarak işe başlicam. Çok iyi takip ederim
Hatta üşenmedim bu da BONUS :
https://www.youtube.com/watch?v=WxIyJ-ggf8o&feature=youtu.be
- FurkanOzcan
- Mesajlar: 373
- Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
- Ad: Furkan Özcan
- Konum: Eskişehir
- Has thanked: 228 time
- Been thanked: 251 time
- Yaş: 29
- İletişim:
Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında
Burak bence durumu iyi özetlemiş. Seçkin'in üzerine fazla gidildiğini düşünüyorum ayrıca. Tamam, kendisi baya geriden gelip içten çarparak Engin'i dışarı attı ama Engin'in de dış çizgide durup iç çizgiyi bıraktığını söylemek bence çok doğru değil. Kendisi dışta ama yöneldiği çizgi açık bir şekilde iç çizgi. Özellikle o virajda pilotlar genelde dışta kalıp içeri kesiyor ve eğer tur yiyorsanız çıkışta da dışta kalmanız gerekiyor. Engin'in yapmadığı şey bu.
[align=center]https://www.youtube.com/watch?v=tA-jpi6sh8Q[/align]
3. sezonda aynı virajda iç çizgiyi alıp orada kalıyorum ama dıştaki pilot iç çizgiye girmeye çalışıyor virajın yapısından dolayı. Ben olduğumdan yukarıdaki paragrafta anlattığım gibi dışı koruması lazım. Ben de içteki beyaz çizgiye yapışamıyorum virajın dönüş yarıçapının git gide azalmasından dolayı ve sadece yarım metre ortaya geliyorum. Dikkatinizi çekerim, bu doğrudan liderlik mücadelesi. Tur bindirme bile değil. Sonuçta temas oluyor ve diğer pilot 8.1.b. gereğince uyarı alıyor:
viewtopic.php?f=78&t=750
"b) temas var, mağdurun çizgisi bozulmadı : hakem kurulu degerlendirmesi sonucu uyari veya sure cezasi verilebilir, ceza da cikmayabilir."
Eğer Seçkin benim gibi daha erken içte yer alsaydı bile Engin iç çizgiye yönelmeye devam edecekti, bu yüzden bence bu temasta tek tarafın hatası yok ve Seçkin'in yaşadığı durumu anlayabiliyorum. Ceza haklı olsa da Engin'in sadece anlık çizgisine değil, virajın devamında nereye gittiğine de dikkat edilmeli. Özellikle birden çok pilotun farklı yarışlarda şikayetçi olduğu (benim de 458 GT2 yarışında baya çektiğim) bir pilotun kendisine dersler çıkarması lazım bu örnekte ceza almasa bile.
[align=center]https://www.youtube.com/watch?v=tA-jpi6sh8Q[/align]
3. sezonda aynı virajda iç çizgiyi alıp orada kalıyorum ama dıştaki pilot iç çizgiye girmeye çalışıyor virajın yapısından dolayı. Ben olduğumdan yukarıdaki paragrafta anlattığım gibi dışı koruması lazım. Ben de içteki beyaz çizgiye yapışamıyorum virajın dönüş yarıçapının git gide azalmasından dolayı ve sadece yarım metre ortaya geliyorum. Dikkatinizi çekerim, bu doğrudan liderlik mücadelesi. Tur bindirme bile değil. Sonuçta temas oluyor ve diğer pilot 8.1.b. gereğince uyarı alıyor:
viewtopic.php?f=78&t=750
"b) temas var, mağdurun çizgisi bozulmadı : hakem kurulu degerlendirmesi sonucu uyari veya sure cezasi verilebilir, ceza da cikmayabilir."
Eğer Seçkin benim gibi daha erken içte yer alsaydı bile Engin iç çizgiye yönelmeye devam edecekti, bu yüzden bence bu temasta tek tarafın hatası yok ve Seçkin'in yaşadığı durumu anlayabiliyorum. Ceza haklı olsa da Engin'in sadece anlık çizgisine değil, virajın devamında nereye gittiğine de dikkat edilmeli. Özellikle birden çok pilotun farklı yarışlarda şikayetçi olduğu (benim de 458 GT2 yarışında baya çektiğim) bir pilotun kendisine dersler çıkarması lazım bu örnekte ceza almasa bile.
- Boundless
- Forum Yöneticisi
- Mesajlar: 1574
- Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
- Ad: Engin
- Konum: istanbul
- Has thanked: 631 time
- Been thanked: 685 time
- Yaş: 44
- İletişim:
Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında
FurkanOzcan yazdı:Burak bence durumu iyi özetlemiş. Seçkin'in üzerine fazla gidildiğini düşünüyorum ayrıca. Tamam, kendisi baya geriden gelip içten çarparak Engin'i dışarı attı ama Engin'in de dış çizgide durup iç çizgiyi bıraktığını söylemek bence çok doğru değil. Kendisi dışta ama yöneldiği çizgi açık bir şekilde iç çizgi. Özellikle o virajda pilotlar genelde dışta kalıp içeri kesiyor ve eğer tur yiyorsanız çıkışta da dışta kalmanız gerekiyor. Engin'in yapmadığı şey bu.
[align=center]https://www.youtube.com/watch?v=tA-jpi6sh8Q[/align]
3. sezonda aynı virajda iç çizgiyi alıp orada kalıyorum ama dıştaki pilot iç çizgiye girmeye çalışıyor virajın yapısından dolayı. Ben olduğumdan yukarıdaki paragrafta anlattığım gibi dışı koruması lazım. Ben de içteki beyaz çizgiye yapışamıyorum virajın dönüş yarıçapının git gide azalmasından dolayı ve sadece yarım metre ortaya geliyorum. Dikkatinizi çekerim, bu doğrudan liderlik mücadelesi. Tur bindirme bile değil. Sonuçta temas oluyor ve diğer pilot 8.1.b. gereğince uyarı alıyor:
viewtopic.php?f=78&t=750
"b) temas var, mağdurun çizgisi bozulmadı : hakem kurulu degerlendirmesi sonucu uyari veya sure cezasi verilebilir, ceza da cikmayabilir."
Eğer Seçkin benim gibi daha erken içte yer alsaydı bile Engin iç çizgiye yönelmeye devam edecekti, bu yüzden bence bu temasta tek tarafın hatası yok ve Seçkin'in yaşadığı durumu anlayabiliyorum. Ceza haklı olsa da Engin'in sadece anlık çizgisine değil, virajın devamında nereye gittiğine de dikkat edilmeli. Özellikle birden çok pilotun farklı yarışlarda şikayetçi olduğu (benim de 458 GT2 yarışında baya çektiğim) bir pilotun kendisine dersler çıkarması lazım bu örnekte ceza almasa bile.
Furkancım sen tecrübeli bir pilotsun ama burada varsayımlarla iş yapmıyoruz biliyorsun. Eğer seçkin iç çizgide kalsaydı ve engin gelip çarpsaydı o zaman cezayı Engin alırdı. Belkide o yönde devam etmeyecekti bunu bilemeyiz. Bu konu tartılaşılacak bir durum değil.
@SosluSoganli yolladığın videoların hiçbiri cezai işlem gerektirmiyor. Geçişlerde tabiki vakit kaybedeceksiniz kiminiz fazla kiminiz az Engin gayet iyi iş çıkartmış gönderdiğin videolarda tam gerektiği şekilde yol vermiş. Tekrar söylüyorum MAVİ bayrak açılın yol benim demek değil arkadaşlar.
- Boundless
- Forum Yöneticisi
- Mesajlar: 1574
- Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
- Ad: Engin
- Konum: istanbul
- Has thanked: 631 time
- Been thanked: 685 time
- Yaş: 44
- İletişim:
Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında
Arkadaşlar forumda yazılanlar veya söylenenler değil var olan kurallar geçerlidir. Cezaları bu kurallar doğrultusunda veriyoruz. Bu kurallar farklı yerlerde farklı şekilde lanse edilebilir fakat geçerli olan burada yazılan kurallardır.
3. Mavi Bayrak
Ekranda mavi bir bayrak görüntülenirse, (size tur bindiren araç) arkadaki sürücünün sizi geçeceğini ve savunmanızın yasaklandığını söyler.
1.Mavi bayrak mevcut, bu nedenle normal yarış hattında sürmeye devam edin. Bu öngörülebilir olmak açısından da önemlidir. Sizi geçerken zorlamayın önünü kesmeyin yön değiştirmeyin.
viewtopic.php?f=29&t=605&p=6962#p6962
3. Mavi Bayrak
Ekranda mavi bir bayrak görüntülenirse, (size tur bindiren araç) arkadaki sürücünün sizi geçeceğini ve savunmanızın yasaklandığını söyler.
1.Mavi bayrak mevcut, bu nedenle normal yarış hattında sürmeye devam edin. Bu öngörülebilir olmak açısından da önemlidir. Sizi geçerken zorlamayın önünü kesmeyin yön değiştirmeyin.
viewtopic.php?f=29&t=605&p=6962#p6962
- FurkanOzcan
- Mesajlar: 373
- Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
- Ad: Furkan Özcan
- Konum: Eskişehir
- Has thanked: 228 time
- Been thanked: 251 time
- Yaş: 29
- İletişim:
Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında
Katılıyorum, tam da bu yüzden cezanın haklı olduğunu kabul ettim. O açıdan bir itirazım yok gayet normal ve doğru bir prosedür uygulanmış hakem heyeti tarafından. Benim dikkat çekmek istediğim şey olayın içinde bulunan 2. kişinin de bu durumda ceza almasa bile yaşadığı sorunlara bakarak dersler çıkarması gerektiği. Varsayımlarla iş yapmamanızı ve yazılı kuralları takip etmenizi desteklediğimi söyleyerek kapatayım
Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında
Mavi bayrak kuralı her motor sporu dalında aynı esnekliğe sahip.Önünüzdeki araca tur bindirseniz bile arkadaki araç olayların tamamından sorumludur.Pilot yol vermek zorunda değil bana göre.Zaten hızlı bir pilot zamanı geldiğinde acele etmeden rahatça geçebilir tur yiyen aracı.Hiç bir yarışımda tur bindirirken kazaya sebebiyet vermedim.Fazla aceleci davranıyorsunuz bu iş sabır işi