SimRacesTR Akademi Sezon 4 (Newbie CUP)2. Yarış Silverstone International 6.Haziran.2017

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
fcaglayan
Mesajlar: 76
Kayıt: 20 Mar 2017, 11:07
Ad: Fatih
Konum: Ankara
Has thanked: 12 time
Been thanked: 13 time

Re: 2. Yarış Silverstone International 6.Haziran.2017

Mesaj gönderen fcaglayan »

Arkadaşlar şimdi araba çok üst düzey bir araba olsa ya da pist çok zor bir pist olsa diyeceğim ki şurayı burayı iyi yapamıyorsun Fatih sorun sende.
1:21 tamam belki çok güzel bir derece değil ama benim yapabildiğim best lap time ve sanki max a yakın sürüyorum gibi geliyor bana.
Belki bir iki virajda 10 km daha hızlı da girebilirdim farkındayım ama yine de farketse farketse en fazla 1-2 oynar gibi geliyor.
Anlamadığım max a yakın sürdüğüm bu kolay pistte nasıl 1:15 attığınız ve ben nerede hata yapıyorum, ne yapmalıyım?
Best lap in replayini paylaşıyorum.
Bir diğer sorum da şu lastikleri minimum psi a bile çeksem sol ön hariç her zaman soğuk kalıyorlar.
https://youtu.be/x71M2FqfOtQ
Steam: fcaglayan77
Kullanıcı avatarı
fatih8134
Mesajlar: 35
Kayıt: 22 Ara 2016, 22:28
Ad: Fatih
Konum: İstanbul
Has thanked: 28 time
Been thanked: 3 time
Yaş: 28

Re: 2. Yarış Silverstone International 6.Haziran.2017

Mesaj gönderen fatih8134 »

fcaglayan yazdı:Arkadaşlar şimdi araba çok üst düzey bir araba olsa ya da pist çok zor bir pist olsa diyeceğim ki şurayı burayı iyi yapamıyorsun Fatih sorun sende.
1:21 tamam belki çok güzel bir derece değil ama benim yapabildiğim best lap time ve sanki max a yakın sürüyorum gibi geliyor bana.
Belki bir iki virajda 10 km daha hızlı da girebilirdim farkındayım ama yine de farketse farketse en fazla 1-2 oynar gibi geliyor.
Anlamadığım max a yakın sürdüğüm bu kolay pistte nasıl 1:15 attığınız ve ben nerede hata yapıyorum, ne yapmalıyım?
Best lap in replayini paylaşıyorum.
Bir diğer sorum da şu lastikleri minimum psi a bile çeksem sol ön hariç her zaman soğuk kalıyorlar.
https://youtu.be/x71M2FqfOtQ

hocam benimde attığım en iyi tur 1.16.2

verebileceğim tavsiyeler:
öncelikle ilk virajı gaz kesmeden geçmen lazım.
viraj içinde vites düşürme.yani vitesleri viraja girmeden düşür deviri koruyabilmen için.
kerbleri olabildiğince kullan yani virajları dıştan al içe doğru gir (doğru mu bilmiyorum ama ben böyle yapıyorum)

şimdilik aklımda bunlar var denemeni öneririm.
coolTurk

Re: 2. Yarış Silverstone International 6.Haziran.2017

Mesaj gönderen coolTurk »

fcaglayan yazdı:Arkadaşlar şimdi araba çok üst düzey bir araba olsa ya da pist çok zor bir pist olsa diyeceğim ki şurayı burayı iyi yapamıyorsun Fatih sorun sende.
1:21 tamam belki çok güzel bir derece değil ama benim yapabildiğim best lap time ve sanki max a yakın sürüyorum gibi geliyor bana.
Belki bir iki virajda 10 km daha hızlı da girebilirdim farkındayım ama yine de farketse farketse en fazla 1-2 oynar gibi geliyor.
Anlamadığım max a yakın sürdüğüm bu kolay pistte nasıl 1:15 attığınız ve ben nerede hata yapıyorum, ne yapmalıyım?
Best lap in replayini paylaşıyorum.
Bir diğer sorum da şu lastikleri minimum psi a bile çeksem sol ön hariç her zaman soğuk kalıyorlar.
https://youtu.be/x71M2FqfOtQ

Yanlış anlama ama maksimum da sürmüyorsun
Attığım videoya bak ve hatalarını görhttps://www.youtube.com/watch?v=LIG9_AieQoE&t=7s
Kullanıcı avatarı
Frtsan
Eğitmen Pilot
Mesajlar: 299
Kayıt: 09 Oca 2017, 10:54
Ad: Fırat
Has thanked: 231 time
Been thanked: 282 time
Yaş: 36

Re: 2. Yarış Silverstone International 6.Haziran.2017

Mesaj gönderen Frtsan »

fcaglayan yazdı:Arkadaşlar şimdi araba çok üst düzey bir araba olsa ya da pist çok zor bir pist olsa diyeceğim ki şurayı burayı iyi yapamıyorsun Fatih sorun sende.
1:21 tamam belki çok güzel bir derece değil ama benim yapabildiğim best lap time ve sanki max a yakın sürüyorum gibi geliyor bana.
Belki bir iki virajda 10 km daha hızlı da girebilirdim farkındayım ama yine de farketse farketse en fazla 1-2 oynar gibi geliyor.
Anlamadığım max a yakın sürdüğüm bu kolay pistte nasıl 1:15 attığınız ve ben nerede hata yapıyorum, ne yapmalıyım?
Best lap in replayini paylaşıyorum.
Bir diğer sorum da şu lastikleri minimum psi a bile çeksem sol ön hariç her zaman soğuk kalıyorlar.
https://youtu.be/x71M2FqfOtQ


Merhaba,

Gordugum kadariyla temkinli bir surusun var. Guzel bir calisma ile 1.17lere ardindan 1.16 lara inebilirsin. Ilk tavsiyem virajlarda cizebilecegin maksimum yayi cizmeye calis. Aracin iki tekerlegi gerekirse pist disina cikabilir. Bazi virajlar buna izin verir bazilari vermez. Pistin limitlerini anlamak icin ilk basta olabildigince hizli gitmeye calis. Virajlarda savrulman ya da disari cikman cok normal olacak. Bu sayede lastiklerdeki maksimum tutunmayi anlayabileceksin. Her viraji tek tek ele al. Virajlarda iyi hale geldigini dusununce tum turu bir araya getirmeye calis.

Onceden dendigi gibi ilk viraji tam gaz gec. Son viraj kompleksini de ilk frenajdan sonra tam gaz ve maximum yay cizecek sekilde gecmelisin. Bu dedigimi yapmak benim icin zor. Aracta arkadan kayma yasiyorum hep. Ama 10 denemenin 5 6 sinda tam gaz gecebiliyorum. Yaris istikrari icin 10 da 8 9 lara cikmam gerekli kendi adima. Son viraja gelirken icte kalman sana duzluk hizi kaybettiriyor.

Virajlarda olabildigince erken gaza oturmaya calis. Bu araclar zayif araclar. Duzluge ne kadar hiz tasirsan o kadar iyi zamanlar cikartirsin. Slow in fast out diye bir teknik var. Gec fren yapmak yerine biraz erken fren yaparak araci en iyi viraj pozisyonuna sokmak icin kendine rahat bir bosluk yaratmani saglar. Bu sayede arac onden kayma yasamadan virajda erken gaza oturabilirsin. Bu ortalama bir tur ve uzun istikrar icin iyidir. En iyi olmak icin se hem gec fren hem de hizli viraj cikisini bir araya getirmen lazim. Bunu yapabilenler de aramizdan siyriliyorlar zaten.

Verilen linklerdeki telemetri verilerine bak. Kendi ismine tiklayarak her virajda server in en iyi derecesiyle kendi en iyi dereceni karsilastirabilirsin.

Baska bir pilotla karsilastirma yapmak istersen o pilotu tikla ve manuel compare de. Kendi ismine tikladiginda artik onun da telemetri verileriyle karsilastirmani gorebileceksin.

Bu arac ve pist kombinasyonlarinda sag lastikler soguk kaliyor isitmak pek munkun degil.

Bir yere kadar belirli bir ortalamaya ulasilabiliyor. Ancak daha fazlasi icin yetenek gerekiyor. Bu da olmadi mi olmuyor. 3 4 aydir cok calistim. Uzun okumalar yaptim. Teknikler deniyorum. Yavas yavas meyvesini aliyorum. Ancak herhangi bir sampiyonayi ilk 3 te kapatabilecegimi pek sanmiyorum. Yine de benim icin rekabetin her turlusu guzeldir. 12. Baslayip 40 tur atip 11. Bitirsem bile mutlu olmak icin sebebim olur. Bu sitenin en guzel yanlarindan biri de bu. Her zaman kendine denk pilotlarla yarisma firsati buluyorsun.

Aksam gorusmek uzere
Kullanıcı avatarı
ZaferDerelioğlu
Mesajlar: 124
Kayıt: 07 Oca 2017, 14:26
Ad: Zafer
Konum: Muğla
Has thanked: 158 time
Been thanked: 64 time
Yaş: 38

Re: 2. Yarış Silverstone International 6.Haziran.2017

Mesaj gönderen ZaferDerelioğlu »

Çok güzel ve doğru bir yazı olmuş, özellikle Yen'i başlayan arkadaşlar faydalanacaktır [emoji106]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
ResimResim
Kullanıcı avatarı
fcaglayan
Mesajlar: 76
Kayıt: 20 Mar 2017, 11:07
Ad: Fatih
Konum: Ankara
Has thanked: 12 time
Been thanked: 13 time

Re: 2. Yarış Silverstone International 6.Haziran.2017

Mesaj gönderen fcaglayan »

coolTurk yazdı:
fcaglayan yazdı:Arkadaşlar şimdi araba çok üst düzey bir araba olsa ya da pist çok zor bir pist olsa diyeceğim ki şurayı burayı iyi yapamıyorsun Fatih sorun sende.
1:21 tamam belki çok güzel bir derece değil ama benim yapabildiğim best lap time ve sanki max a yakın sürüyorum gibi geliyor bana.
Belki bir iki virajda 10 km daha hızlı da girebilirdim farkındayım ama yine de farketse farketse en fazla 1-2 oynar gibi geliyor.
Anlamadığım max a yakın sürdüğüm bu kolay pistte nasıl 1:15 attığınız ve ben nerede hata yapıyorum, ne yapmalıyım?
Best lap in replayini paylaşıyorum.
Bir diğer sorum da şu lastikleri minimum psi a bile çeksem sol ön hariç her zaman soğuk kalıyorlar.
https://youtu.be/x71M2FqfOtQ

Yanlış anlama ama maksimum da sürmüyorsun
Attığım videoya bak ve hatalarını görhttps://www.youtube.com/watch?v=LIG9_AieQoE&t=7s


Keşke hız vites ve gaz fren gösterge addon u atsaydın. Çok anlaşılmıyor kaçla girdiğin
Max sürüyorum demedim zaten, bana max a yakın sürüyorum gibi geliyor , yoksa millet 1:15 atıyor gözümün önünde görüyorum :))
Bir iki virajı daha iyi alabilirim ama 1-2 sn farkeder dedim. Dün 1:20 ye düşürdüm ama hala 1:15 hayal gibi
Steam: fcaglayan77
Kullanıcı avatarı
car_lover
Süper Moderatör
Mesajlar: 578
Kayıt: 21 Mar 2016, 11:06
Ad: Semih Emre
Has thanked: 154 time
Been thanked: 278 time

Re: 2. Yarış Silverstone International 6.Haziran.2017

Mesaj gönderen car_lover »

Eğer ingilizcen var ise bu video çok yardımcı olacaktır. Senin araç ayarlarına kafayı takmadan önce sürüşe odaklanman lazım.

https://www.youtube.com/watch?v=kj9Y_qdxoZA
coolTurk

Re: 2. Yarış Silverstone International 6.Haziran.2017

Mesaj gönderen coolTurk »

fcaglayan yazdı:
coolTurk yazdı:
fcaglayan yazdı:Arkadaşlar şimdi araba çok üst düzey bir araba olsa ya da pist çok zor bir pist olsa diyeceğim ki şurayı burayı iyi yapamıyorsun Fatih sorun sende.
1:21 tamam belki çok güzel bir derece değil ama benim yapabildiğim best lap time ve sanki max a yakın sürüyorum gibi geliyor bana.
Belki bir iki virajda 10 km daha hızlı da girebilirdim farkındayım ama yine de farketse farketse en fazla 1-2 oynar gibi geliyor.
Anlamadığım max a yakın sürdüğüm bu kolay pistte nasıl 1:15 attığınız ve ben nerede hata yapıyorum, ne yapmalıyım?
Best lap in replayini paylaşıyorum.
Bir diğer sorum da şu lastikleri minimum psi a bile çeksem sol ön hariç her zaman soğuk kalıyorlar.
https://youtu.be/x71M2FqfOtQ

Yanlış anlama ama maksimum da sürmüyorsun
Attığım videoya bak ve hatalarını görhttps://www.youtube.com/watch?v=LIG9_AieQoE&t=7s


Keşke hız vites ve gaz fren gösterge addon u atsaydın. Çok anlaşılmıyor kaçla girdiğin
Max sürüyorum demedim zaten, bana max a yakın sürüyorum gibi geliyor , yoksa millet 1:15 atıyor gözümün önünde görüyorum :))
Bir iki virajı daha iyi alabilirim ama 1-2 sn farkeder dedim. Dün 1:20 ye düşürdüm ama hala 1:15 hayal gibi

1:15 lerde dönenlerden biride benim sana anlatmaya çalıştığım şey virajlara apex noktalarına çok farklı açılardan giriyorsun.Vites geçişlerin ya çok erken ya çok geç.Doğru vitesi doğru virajda kullanmıyorsun.Ayrıca lastik battaniyen açık değil sanırım.Video da yeterince açık gibi geldi bana hız göstergesi ve vitesler.Bence iyice incele ve bariz şekildeki hatalarını gör.Virajları çözersen emin ol 1:15 atabilirsin
Kullanıcı avatarı
SosluSoganli
Süper Moderatör
Mesajlar: 133
Kayıt: 28 Nis 2017, 22:18
Ad: Burak Sadıkoğlu
Konum: Ankara
Has thanked: 81 time
Been thanked: 53 time
Yaş: 35

Re: 2. Yarış Silverstone International 6.Haziran.2017

Mesaj gönderen SosluSoganli »

Çok üzülerek bugünkü yarışa katılamayacağımı söylemek istedim. Sabahtan iş seyahati çıktı İstanbuldayım. Otel odasından destek olmaya çalışcağım arkadaşlara youtube yayınından :) kolay gelsin.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:

Re: 2. Yarış Silverstone International 6.Haziran.2017

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

The World is Mine!
Cevapla

“SimRacesTR Akademi Sezon 4 (Newbie CUP)” sayfasına dön