Porsche GT3 Cup 2017 SEZON 1SimRacersTR Porsche GT3 Cup Round 10 Circuit De SPA 07.09.17

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

SimRacersTR Porsche GT3 Cup Round 10 Circuit De SPA 07.09.17

Mesaj gönderen Boundless »

Resim
Resim

Şampiyonanın son yarışında efsane pist olan Circuit de SPA ya misafir oluyoruz. Bu muhteşem pistte Şampiyonluğunu garantileyen Furkan gene birincimi olacak yoksa bu son yarış bir sürpriz yaşanacak mı hep beraber heyecanla bekliyoruz.

Yarış süresi : 45dk
Serbest antrenman : 21:00-22:20
Sıralama : 22:20-22:40
Yarış öncesi mola : 22:40-22:45
Standing start : 22:45
Standing start ( false start uygulanacak ve Pite Atacak )

TC-ABS: Fabrika
Hasar: % 100
Lastik aşınması: Normal
Yakıt tüketimi: Normal
Kullanıcı avatarı
car_lover
Süper Moderatör
Mesajlar: 578
Kayıt: 21 Mar 2016, 11:06
Ad: Semih Emre
Has thanked: 154 time
Been thanked: 278 time

Re: SimRacersTR Porsche GT3 Cup Round 10 Circuit De SPA 07.09.17

Mesaj gönderen car_lover »

Süpriz yaşatırız inş :D
Kullanıcı avatarı
FurkanOzcan
Mesajlar: 373
Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
Ad: Furkan Özcan
Konum: Eskişehir
Has thanked: 228 time
Been thanked: 251 time
Yaş: 29
İletişim:

Re: SimRacersTR Porsche GT3 Cup Round 10 Circuit De SPA 07.09.17

Mesaj gönderen FurkanOzcan »

Profesyonel Porsche Cup pilotumuz Ayhancan Güven de server'da turlamaya başlayınca ben de kastım bu pistte baya. Bir o bir ben süreyi geliştiriyoruz şimdilik. Sabah baktım geceleyin yine biraz öne çıkmış. Cebimdeki ondalıkları koyma zamanı geldi (BULAMADI :D)
Kullanıcı avatarı
car_lover
Süper Moderatör
Mesajlar: 578
Kayıt: 21 Mar 2016, 11:06
Ad: Semih Emre
Has thanked: 154 time
Been thanked: 278 time

Re: SimRacersTR Porsche GT3 Cup Round 10 Circuit De SPA 07.09.17

Mesaj gönderen car_lover »

Setup denerken arka suspansiyonu sifirlayip onu fulledim ve en hizli turumu attim. Hala bu aracin setup mantığını çözebilmiş değilim.

Turnuvanin son yarışıinda sampiyonlugunu da garantilemisken her pistin en hizli turunu atan @FurkanOzcan dan bir setup alabilsek fena olmazdı :)
Kullanıcı avatarı
FurkanOzcan
Mesajlar: 373
Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
Ad: Furkan Özcan
Konum: Eskişehir
Has thanked: 228 time
Been thanked: 251 time
Yaş: 29
İletişim:

Re: SimRacersTR Porsche GT3 Cup Round 10 Circuit De SPA 07.09.17

Mesaj gönderen FurkanOzcan »

car_lover yazdı:Setup denerken arka suspansiyonu sifirlayip onu fulledim ve en hizli turumu attim. Hala bu aracin setup mantığını çözebilmiş değilim.

Turnuvanin son yarışıinda sampiyonlugunu da garantilemisken her pistin en hizli turunu atan @FurkanOzcan dan bir setup alabilsek fena olmazdı :)


Anti-roll barlarda önü artırmak viraj girişinde arkadan kaymayı azaltırkan arkayı azaltmak viraj çıkışında arkadan kaymayı azaltıyor aynı şekilde. Elinde çok dengeli bir araç oluyor bu sefer. Ancak uzun virajlarda önden kayma çok olur düşüncesindeyim.

Benim araç ayarı henüz çok yeni, tek yaptığım değişiklik camber açılarını düşürmek oldu çünkü lastiklerin içiyle dışı arasındaki sıcaklık farkı yer yer 20 derecenin üstüne çıkıyordu. Anti-roll bar'larda ise 3-1 şimdilik iyi gibi. Yarış içinde arkaların daha fazla aşınacağı düşünülürse 4-1 ya da 5-2 gibi değerler düşünülebilir.

Camber dengesi de baya iyi bir denge tutturduğum Nürburgring'den beri dikkat ettiğim bir şey. Car Status'te ön taraf -0.2 ya da -0.3 daha fazla oluyor. Örneğin ön taraf -4.10'sa arkayı -3.90 yapıyorum. Bu ayar menüsünde değil yandaki Car Status'te yazan değerler, ona dikkat çekmek istedim. Yarıştan yalnızca birkaç saat önce girebildiğim, az antrenman yaptığım ve bu yüzden aç gözlü davrandığım Mugello gibi pistlerde ön taraf arkadan -0.5 derece yüksek oluyordu. Bu da tek turda çok iyi bir performans sağlarken arka lastikler yarışta aşınınca ön tarafın aşırı tutunmasına ve arkadaki eksik tutunmayla beraber ön-arka arasındaki tutunma farkının artmasına neden oluyordu. Bu da özellikle viraj girişinde kontrol edilemez bir arkadan kayma demek. Camber setup menüsünde önde -1.5 arkada -2.7 kullanıyorum. Bunlar eski setup'a göre 1 derecenin üstünde düşürdüğüm değerler.

Toe'lar kişisel tercih meselesi ancak burada düzlük hızı için biraz daha düşük değerler kullanıyorum -0.05 ön 0.04 arka toe.

Kanat şimdilik 6 gibi ama yarışta baş ağrıtabilir. 7 de güzel gibi.
Kullanıcı avatarı
car_lover
Süper Moderatör
Mesajlar: 578
Kayıt: 21 Mar 2016, 11:06
Ad: Semih Emre
Has thanked: 154 time
Been thanked: 278 time

Re: SimRacersTR Porsche GT3 Cup Round 10 Circuit De SPA 07.09.17

Mesaj gönderen car_lover »

FurkanOzcan yazdı:
car_lover yazdı:Setup denerken arka suspansiyonu sifirlayip onu fulledim ve en hizli turumu attim. Hala bu aracin setup mantığını çözebilmiş değilim.

Turnuvanin son yarışıinda sampiyonlugunu da garantilemisken her pistin en hizli turunu atan @FurkanOzcan dan bir setup alabilsek fena olmazdı :)


Anti-roll barlarda önü artırmak viraj girişinde arkadan kaymayı azaltırkan arkayı azaltmak viraj çıkışında arkadan kaymayı azaltıyor aynı şekilde. Elinde çok dengeli bir araç oluyor bu sefer. Ancak uzun virajlarda önden kayma çok olur düşüncesindeyim.

Benim araç ayarı henüz çok yeni, tek yaptığım değişiklik camber açılarını düşürmek oldu çünkü lastiklerin içiyle dışı arasındaki sıcaklık farkı yer yer 20 derecenin üstüne çıkıyordu. Anti-roll bar'larda ise 3-1 şimdilik iyi gibi. Yarış içinde arkaların daha fazla aşınacağı düşünülürse 4-1 ya da 5-2 gibi değerler düşünülebilir.

Camber dengesi de baya iyi bir denge tutturduğum Nürburgring'den beri dikkat ettiğim bir şey. Car Status'te ön taraf -0.2 ya da -0.3 daha fazla oluyor. Örneğin ön taraf -4.10'sa arkayı -3.90 yapıyorum. Bu ayar menüsünde değil yandaki Car Status'te yazan değerler, ona dikkat çekmek istedim. Yarıştan yalnızca birkaç saat önce girebildiğim, az antrenman yaptığım ve bu yüzden aç gözlü davrandığım Mugello gibi pistlerde ön taraf arkadan -0.5 derece yüksek oluyordu. Bu da tek turda çok iyi bir performans sağlarken arka lastikler yarışta aşınınca ön tarafın aşırı tutunmasına ve arkadaki eksik tutunmayla beraber ön-arka arasındaki tutunma farkının artmasına neden oluyordu. Bu da özellikle viraj girişinde kontrol edilemez bir arkadan kayma demek. Camber setup menüsünde önde -1.5 arkada -2.7 kullanıyorum. Bunlar eski setup'a göre 1 derecenin üstünde düşürdüğüm değerler.

Toe'lar kişisel tercih meselesi ancak burada düzlük hızı için biraz daha düşük değerler kullanıyorum -0.05 ön 0.04 arka toe.

Kanat şimdilik 6 gibi ama yarışta baş ağrıtabilir. 7 de güzel gibi.



Bilgiler için teşekkürler. Onceki mesajimda arac yuksekliginden bahsetmiştim. Arkayi alcaltinca hizli virajda us olacagina daha çok os olmaya başladı araç.
Kullanıcı avatarı
FurkanOzcan
Mesajlar: 373
Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
Ad: Furkan Özcan
Konum: Eskişehir
Has thanked: 228 time
Been thanked: 251 time
Yaş: 29
İletişim:

Re: SimRacersTR Porsche GT3 Cup Round 10 Circuit De SPA 07.09.17

Mesaj gönderen FurkanOzcan »

Rica ederim. Neden oversteer olduğuna dair hiçbir açıklamam yok hakikaten garip :)
Kullanıcı avatarı
FurkanOzcan
Mesajlar: 373
Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
Ad: Furkan Özcan
Konum: Eskişehir
Has thanked: 228 time
Been thanked: 251 time
Yaş: 29
İletişim:

Re: SimRacersTR Porsche GT3 Cup Round 10 Circuit De SPA 07.09.17

Mesaj gönderen FurkanOzcan »

Sürüşü zorlasa da pistte gidişini, kanadını, tekerlerini, farlarını, suyu köpürtmesini çok seviyorum. Şu güzelliğe bakar mısınız ya

[align=center]https://www.youtube.com/watch?v=kDrsviAUrBg[/align]
Kullanıcı avatarı
AlperAkbilgi
Süper Moderatör
Mesajlar: 607
Kayıt: 10 Mar 2016, 17:41
Ad: Alper
Konum: Muğla
Has thanked: 302 time
Been thanked: 131 time
Yaş: 36
İletişim:

Re: SimRacersTR Porsche GT3 Cup Round 10 Circuit De SPA 07.09.17

Mesaj gönderen AlperAkbilgi »

car_lover yazdı:
FurkanOzcan yazdı:
car_lover yazdı:Setup denerken arka suspansiyonu sifirlayip onu fulledim ve en hizli turumu attim. Hala bu aracin setup mantığını çözebilmiş değilim.

Turnuvanin son yarışıinda sampiyonlugunu da garantilemisken her pistin en hizli turunu atan @FurkanOzcan dan bir setup alabilsek fena olmazdı :)


Anti-roll barlarda önü artırmak viraj girişinde arkadan kaymayı azaltırkan arkayı azaltmak viraj çıkışında arkadan kaymayı azaltıyor aynı şekilde. Elinde çok dengeli bir araç oluyor bu sefer. Ancak uzun virajlarda önden kayma çok olur düşüncesindeyim.

Benim araç ayarı henüz çok yeni, tek yaptığım değişiklik camber açılarını düşürmek oldu çünkü lastiklerin içiyle dışı arasındaki sıcaklık farkı yer yer 20 derecenin üstüne çıkıyordu. Anti-roll bar'larda ise 3-1 şimdilik iyi gibi. Yarış içinde arkaların daha fazla aşınacağı düşünülürse 4-1 ya da 5-2 gibi değerler düşünülebilir.

Camber dengesi de baya iyi bir denge tutturduğum Nürburgring'den beri dikkat ettiğim bir şey. Car Status'te ön taraf -0.2 ya da -0.3 daha fazla oluyor. Örneğin ön taraf -4.10'sa arkayı -3.90 yapıyorum. Bu ayar menüsünde değil yandaki Car Status'te yazan değerler, ona dikkat çekmek istedim. Yarıştan yalnızca birkaç saat önce girebildiğim, az antrenman yaptığım ve bu yüzden aç gözlü davrandığım Mugello gibi pistlerde ön taraf arkadan -0.5 derece yüksek oluyordu. Bu da tek turda çok iyi bir performans sağlarken arka lastikler yarışta aşınınca ön tarafın aşırı tutunmasına ve arkadaki eksik tutunmayla beraber ön-arka arasındaki tutunma farkının artmasına neden oluyordu. Bu da özellikle viraj girişinde kontrol edilemez bir arkadan kayma demek. Camber setup menüsünde önde -1.5 arkada -2.7 kullanıyorum. Bunlar eski setup'a göre 1 derecenin üstünde düşürdüğüm değerler.

Toe'lar kişisel tercih meselesi ancak burada düzlük hızı için biraz daha düşük değerler kullanıyorum -0.05 ön 0.04 arka toe.

Kanat şimdilik 6 gibi ama yarışta baş ağrıtabilir. 7 de güzel gibi.



Bilgiler için teşekkürler. Onceki mesajimda arac yuksekliginden bahsetmiştim. Arkayi alcaltinca hizli virajda us olacagina daha çok os olmaya başladı araç.

Reelde önün yüksekliğinin sabit tutup arkayi alcaltirsaniz arka kanadin acisini/basma kuvvetini azaltılmış olursunuz. Bu sebeple kanadin acisinin arttirilmasi gerekir. Ayrica arka haddinden fazla alcak ve amortisorun bump ayari dusukse ve veya arka suspansiyon genel olarak fazla yumusak ayarlanmissa arac suspansiyon takozuna vuracagi icin oversteere daha yatkin olacaktir. Tabi bu reeldeki dinamikler. Acde tamamen ters de calisiyor olabilir.
Kullanıcı avatarı
car_lover
Süper Moderatör
Mesajlar: 578
Kayıt: 21 Mar 2016, 11:06
Ad: Semih Emre
Has thanked: 154 time
Been thanked: 278 time

Re: SimRacersTR Porsche GT3 Cup Round 10 Circuit De SPA 07.09.17

Mesaj gönderen car_lover »

AlperAkbilgi yazdı:
car_lover yazdı:
FurkanOzcan yazdı:
car_lover yazdı:Setup denerken arka suspansiyonu sifirlayip onu fulledim ve en hizli turumu attim. Hala bu aracin setup mantığını çözebilmiş değilim.

Turnuvanin son yarışıinda sampiyonlugunu da garantilemisken her pistin en hizli turunu atan @FurkanOzcan dan bir setup alabilsek fena olmazdı :)


Anti-roll barlarda önü artırmak viraj girişinde arkadan kaymayı azaltırkan arkayı azaltmak viraj çıkışında arkadan kaymayı azaltıyor aynı şekilde. Elinde çok dengeli bir araç oluyor bu sefer. Ancak uzun virajlarda önden kayma çok olur düşüncesindeyim.

Benim araç ayarı henüz çok yeni, tek yaptığım değişiklik camber açılarını düşürmek oldu çünkü lastiklerin içiyle dışı arasındaki sıcaklık farkı yer yer 20 derecenin üstüne çıkıyordu. Anti-roll bar'larda ise 3-1 şimdilik iyi gibi. Yarış içinde arkaların daha fazla aşınacağı düşünülürse 4-1 ya da 5-2 gibi değerler düşünülebilir.

Camber dengesi de baya iyi bir denge tutturduğum Nürburgring'den beri dikkat ettiğim bir şey. Car Status'te ön taraf -0.2 ya da -0.3 daha fazla oluyor. Örneğin ön taraf -4.10'sa arkayı -3.90 yapıyorum. Bu ayar menüsünde değil yandaki Car Status'te yazan değerler, ona dikkat çekmek istedim. Yarıştan yalnızca birkaç saat önce girebildiğim, az antrenman yaptığım ve bu yüzden aç gözlü davrandığım Mugello gibi pistlerde ön taraf arkadan -0.5 derece yüksek oluyordu. Bu da tek turda çok iyi bir performans sağlarken arka lastikler yarışta aşınınca ön tarafın aşırı tutunmasına ve arkadaki eksik tutunmayla beraber ön-arka arasındaki tutunma farkının artmasına neden oluyordu. Bu da özellikle viraj girişinde kontrol edilemez bir arkadan kayma demek. Camber setup menüsünde önde -1.5 arkada -2.7 kullanıyorum. Bunlar eski setup'a göre 1 derecenin üstünde düşürdüğüm değerler.

Toe'lar kişisel tercih meselesi ancak burada düzlük hızı için biraz daha düşük değerler kullanıyorum -0.05 ön 0.04 arka toe.

Kanat şimdilik 6 gibi ama yarışta baş ağrıtabilir. 7 de güzel gibi.



Bilgiler için teşekkürler. Onceki mesajimda arac yuksekliginden bahsetmiştim. Arkayi alcaltinca hizli virajda us olacagina daha çok os olmaya başladı araç.

Reelde önün yüksekliğinin sabit tutup arkayi alcaltirsaniz arka kanadin acisini/basma kuvvetini azaltılmış olursunuz. Bu sebeple kanadin acisinin arttirilmasi gerekir. Ayrica arka haddinden fazla alcak ve amortisorun bump ayari dusukse ve veya arka suspansiyon genel olarak fazla yumusak ayarlanmissa arac suspansiyon takozuna vuracagi icin oversteere daha yatkin olacaktir. Tabi bu reeldeki dinamikler. Acde tamamen ters de calisiyor olabilir.


Teşekkürler Alper AKBİLGE
Cevapla

“Porsche GT3 Cup 2017 SEZON 1” sayfasına dön