2017 Newbie CUP Sezon 27. Yarış Hockenheim 15.Şubat.2017

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
EmreDFace
Mesajlar: 327
Kayıt: 20 Mar 2016, 11:25
Ad: Emre
Konum: Kocaeli
Has thanked: 18 time
Been thanked: 110 time
Yaş: 40

Re: 7. Yarış Hockenheim 15.Şubat.2017

Mesaj gönderen EmreDFace »

Bu nasıl bir güncellemedir, pedalım bozuldu zannettim bir an.Neredeyse iki kat psi basınçla çıkmışım yarışa.

Enginin çok erken frenajından ilk virajda kurtulamadım.Aracın önü ağır hasar aldı.Beni demorolize etmedi ama pistte ard arda spinler atınca inanılmaz gerdi beni yarış.Millete salça olmayıp çıkmak zorunda kaldım.

Benim lisans filan alacağım yok siz beni 3. sezonada yazın.
Kullanıcı avatarı
ZaferDerelioğlu
Mesajlar: 124
Kayıt: 07 Oca 2017, 14:26
Ad: Zafer
Konum: Muğla
Has thanked: 158 time
Been thanked: 64 time
Yaş: 38

Re: 7. Yarış Hockenheim 15.Şubat.2017

Mesaj gönderen ZaferDerelioğlu »

Tebrikler arkadaşlar..
Lastikler ile ilgili dikkatimi çeken noktalardan biri de frenaj. Artık araç özellikle yüksek ön kanat açısı olduğunda frenaj da iken kafa sallamaya başlamış.
Açıkçası beni en çok zorlayan bu oldu. Ama daha gerçekçi olmuş tabi.
ResimResim
Kullanıcı avatarı
luskan
Mesajlar: 18
Kayıt: 05 Nis 2016, 13:21
Ad: Sinan
Konum: Balıkesir
Has thanked: 7 time
Been thanked: 6 time
Yaş: 41

Re: 7. Yarış Hockenheim 15.Şubat.2017

Mesaj gönderen luskan »

Balon gibi lastikler ile bence hepimiz idare ettik. Hepinizin ellerine sağlık. Cem yine ekzosunu bile göremedik birader. Bu nasıl bir hızdır. Neyle nasıl oynuyorsun bu oyunu. Ali seninle ufak bir temas yaşadık hata bendeyse özür dilerim kardeşim.
Kullanıcı avatarı
Zin
Mesajlar: 584
Kayıt: 27 Kas 2016, 20:19
Ad: Hakan
Konum: Muğla
Has thanked: 267 time
Been thanked: 622 time
Yaş: 51
İletişim:

Re: 7. Yarış Hockenheim 15.Şubat.2017

Mesaj gönderen Zin »

Yaptığımız bu turnuva dışında AC'ye elimi bile sürmüyorum. 0 Antrenman ile yarışa katıldım. Qualify yapılırken ben antrenman yaptım.
Daha önce mutlaka bir setup yapardım. hiç bir şey yapmasam lastik basınçlarıyla oynardım. Bu yarış direk default ayarlar ile çıktım. Sebebi; setup ayarları, sürüş tekniğinden sonra geliyor. AC de setup gerçekten çok gerekli değil.
Ancak, Çıkan son update gerçekten lastik açısından ilk kez bana gerçekten bir sim oynuyorum hissini verdi.
Lastiklerimin 15.turda eridiğini gerçekten hissettim. Bu çok iyi. Bir ikincisi şu kerplerin yanındaki/etrafındaki yeşil renkli alanlardan daha önceki yarışlarda üstünden geçince sanki buzun üstünden geçermiş gibi saçma sapan bir fizik ile araba kayıyordu. Ya onu kaldırmışlar veya bu haritayı modlayan adam bunu disable etmiş, çok da iyi olmuş.
Galiba tek pitstop yapan ben oldum. Update benim işime yaradı. Yoksa diğer arkadaşlar gibi ters köşeye yatardım sanırsam.
Katılanlar ve birinci gelen arkadaşımız @raicem i tebrik eder, canlı yayın anlatımları için @antking ve @Aranel Ciryatan a teşekkürlerimi sunarım.
Resim
Windows 10 / Intel Core i5 2500 @ 3.30GHz / MSI Z68MA-G43 / BenQ XL2410T / NVIDIA GeForce GTX 470 / Logitech Driving Force GT
Kullanıcı avatarı
diabolus79
Süper Moderatör
Mesajlar: 235
Kayıt: 20 Mar 2016, 18:41
Has thanked: 82 time
Been thanked: 102 time

Re: 7. Yarış Hockenheim 15.Şubat.2017

Mesaj gönderen diabolus79 »

Zin yazdı:Yaptığımız bu turnuva dışında AC'ye elimi bile sürmüyorum. 0 Antrenman ile yarışa katıldım. Qualify yapılırken ben antrenman yaptım.
Daha önce mutlaka bir setup yapardım. hiç bir şey yapmasam lastik basınçlarıyla oynardım. Bu yarış direk default ayarlar ile çıktım. Sebebi; setup ayarları, sürüş tekniğinden sonra geliyor. AC de setup gerçekten çok gerekli değil.
Ancak, Çıkan son update gerçekten lastik açısından ilk kez bana gerçekten bir sim oynuyorum hissini verdi.
Lastiklerimin 15.turda eridiğini gerçekten hissettim. Bu çok iyi. Bir ikincisi şu kerplerin yanındaki/etrafındaki yeşil renkli alanlardan daha önceki yarışlarda üstünden geçince sanki buzun üstünden geçermiş gibi saçma sapan bir fizik ile araba kayıyordu. Ya onu kaldırmışlar veya bu haritayı modlayan adam bunu disable etmiş, çok da iyi olmuş.
Galiba tek pitstop yapan ben oldum. Update benim işime yaradı. Yoksa diğer arkadaşlar gibi ters köşeye yatardım sanırsam.
Katılanlar ve birinci gelen arkadaşımız @raicem i tebrik eder, canlı yayın anlatımları için @antking ve @Aranel Ciryatan a teşekkürlerimi sunarım.


Turnuvada yer almasam da yazdıklarınızı çok talihsiz bulduğum ve oyunla alakalı bilgiye sahip olmayanları yanlış yönlendireceğini düşünerek bir kaç düzeltme yapmak isterim. Şahsınızı tanımam etmem, o sebeple üzerinize alınmayın ancak bu kadar net yargılar koyulduğu zaman gerçeklerle desteklenmesini beklerim.

Sadece AC'de değil bütün simülasyon oyunlarında en önemli olan doğru sürüştür, AC genelinde setup'ın gerekli olmadığını neye dayanarak söylediğinizi anlayamadım, setup aracı mucizevi şekilde iyileştirmez, sadece sizin sürüş stilinize aracı uydurmayı sağlar. Kullandığınız ekipman nedir bilmiyorum ama bununla alakalı şekilde de hissedemiyor olabilirsiniz tabi.

Yine ilk defa "gerçekten bir sim" oynadığınızı hissetmenizi de anlayamadım, bu lastiklerin erimesi, flatspotting vs uzun zamandır var olan şeyler.

Yeşil renkli alanlara gelince, bunlar pistlerde genelde astroturf denen yapay çim benzeri malzemeler oldukları için üzerine genelde tek teker düşürdüğünüz anda spin atmanız beklenen bir durumdur. Hangi oyunları oynuyorsunuz bilemiyorum ama AC, iRacing, rFactor gibi oyunlar bunu gayet doğru şekilde aktarır. "Saçma sapan bir fizik" değildir yani. Yeşil renkte boyalı beton alanlar ise bambaşka bir mevzu.

Yazdıklarımı ters algılamayacağınız umar, diğer yarışlarda başarılar dilerim. Antrenman yapmayı ihmal etmeyin ;)
Kullanıcı avatarı
Zin
Mesajlar: 584
Kayıt: 27 Kas 2016, 20:19
Ad: Hakan
Konum: Muğla
Has thanked: 267 time
Been thanked: 622 time
Yaş: 51
İletişim:

Re: 7. Yarış Hockenheim 15.Şubat.2017

Mesaj gönderen Zin »

diabolus79 yazdı:
Zin yazdı:Yaptığımız bu turnuva dışında AC'ye elimi bile sürmüyorum. 0 Antrenman ile yarışa katıldım. Qualify yapılırken ben antrenman yaptım.
Daha önce mutlaka bir setup yapardım. hiç bir şey yapmasam lastik basınçlarıyla oynardım. Bu yarış direk default ayarlar ile çıktım. Sebebi; setup ayarları, sürüş tekniğinden sonra geliyor. AC de setup gerçekten çok gerekli değil.
Ancak, Çıkan son update gerçekten lastik açısından ilk kez bana gerçekten bir sim oynuyorum hissini verdi.
Lastiklerimin 15.turda eridiğini gerçekten hissettim. Bu çok iyi. Bir ikincisi şu kerplerin yanındaki/etrafındaki yeşil renkli alanlardan daha önceki yarışlarda üstünden geçince sanki buzun üstünden geçermiş gibi saçma sapan bir fizik ile araba kayıyordu. Ya onu kaldırmışlar veya bu haritayı modlayan adam bunu disable etmiş, çok da iyi olmuş.
Galiba tek pitstop yapan ben oldum. Update benim işime yaradı. Yoksa diğer arkadaşlar gibi ters köşeye yatardım sanırsam.
Katılanlar ve birinci gelen arkadaşımız @raicem i tebrik eder, canlı yayın anlatımları için @antking ve @Aranel Ciryatan a teşekkürlerimi sunarım.


Turnuvada yer almasam da yazdıklarınızı çok talihsiz bulduğum ve oyunla alakalı bilgiye sahip olmayanları yanlış yönlendireceğini düşünerek bir kaç düzeltme yapmak isterim. Şahsınızı tanımam etmem, o sebeple üzerinize alınmayın ancak bu kadar net yargılar koyulduğu zaman gerçeklerle desteklenmesini beklerim.

Sadece AC'de değil bütün simülasyon oyunlarında en önemli olan doğru sürüştür, AC genelinde setup'ın gerekli olmadığını neye dayanarak söylediğinizi anlayamadım, setup aracı mucizevi şekilde iyileştirmez, sadece sizin sürüş stilinize aracı uydurmayı sağlar. Kullandığınız ekipman nedir bilmiyorum ama bununla alakalı şekilde de hissedemiyor olabilirsiniz tabi.

Yine ilk defa "gerçekten bir sim" oynadığınızı hissetmenizi de anlayamadım, bu lastiklerin erimesi, flatspotting vs uzun zamandır var olan şeyler.

Yeşil renkli alanlara gelince, bunlar pistlerde genelde astroturf denen yapay çim benzeri malzemeler oldukları için üzerine genelde tek teker düşürdüğünüz anda spin atmanız beklenen bir durumdur. Hangi oyunları oynuyorsunuz bilemiyorum ama AC, iRacing, rFactor gibi oyunlar bunu gayet doğru şekilde aktarır. "Saçma sapan bir fizik" değildir yani. Yeşil renkte boyalı beton alanlar ise bambaşka bir mevzu.

Yazdıklarımı ters algılamayacağınız umar, diğer yarışlarda başarılar dilerim. Antrenman yapmayı ihmal etmeyin ;)


dediğim gibi tamamen şahsi fikirlerim.
katılırsınız katılmazsınız o size kalmış. ters algılanacak bir durumda yok. asıl amacımız hepimizin ortak konusu olan simracing hakkında burada konuşabilmek yeri geldiğinde medenice tartışabilmek.
aynı donanım ve aynı "ben" olarak sürdüğüm AC'de yeni gelen update'i başarılı buldum. Daha önce lastik aşınma yokken, bariz bir şekilde geliştirmişler.
yeşil zemin olayına gelince; duran bir aracın gaza basınca kendi ekseni etrafında 2-3 tur yelkovan misali döndüğünü bana kimse savunmasın. o yeşil sizin astroturf dediğiniz malzemeye bizzat dokundum o kadar da kaydıracak bir yüzey değil. Üzerinden gerçek araba ile de geçtim, bisiklet ile de. kaldı ki astroturf yapay çimdir. benim bahsettiğim çim değil, siz yanlış anladınız galiba. aşağıda çekmiş olduğum resimde neyi kasttediğimi daha iyi anlarsanız umarım.

Resim

antrenman konusuna gelince.. :) :) :) zamanım yok..
Resim
Windows 10 / Intel Core i5 2500 @ 3.30GHz / MSI Z68MA-G43 / BenQ XL2410T / NVIDIA GeForce GTX 470 / Logitech Driving Force GT
Kullanıcı avatarı
diabolus79
Süper Moderatör
Mesajlar: 235
Kayıt: 20 Mar 2016, 18:41
Has thanked: 82 time
Been thanked: 102 time

Re: 7. Yarış Hockenheim 15.Şubat.2017

Mesaj gönderen diabolus79 »

Zin yazdı:dediğim gibi tamamen şahsi fikirlerim.
katılırsınız katılmazsınız o size kalmış. ters algılanacak bir durumda yok. asıl amacımız hepimizin ortak konusu olan simracing hakkında burada konuşabilmek yeri geldiğinde medenice tartışabilmek.
aynı donanım ve aynı "ben" olarak sürdüğüm AC'de yeni gelen update'i başarılı buldum. Daha önce lastik aşınma yokken, bariz bir şekilde geliştirmişler.
yeşil zemin olayına gelince; duran bir aracın gaza basınca kendi ekseni etrafında 2-3 tur yelkovan misali döndüğünü bana kimse savunmasın. o yeşil sizin astroturf dediğiniz malzemeye bizzat dokundum o kadar da kaydıracak bir yüzey değil. Üzerinden gerçek araba ile de geçtim, bisiklet ile de. kaldı ki astroturf yapay çimdir. benim bahsettiğim çim değil, siz yanlış anladınız galiba. aşağıda çekmiş olduğum resimde neyi kasttediğimi daha iyi anlarsanız umarım.

antrenman konusuna gelince.. :) :) :) zamanım yok..


Fikir ayrı gerçek ayrı tabi ancak "Daha önce lastik aşınma yokken, bariz bir şekilde geliştirmişler." dediğiniz anda yanlış bir bilgi vermiş oluyorsunuz, çünkü uzun zamandır zaten vardı diyorum ben de. AC'ye bu yarışlar dışında dokunmuyorum demişsiniz, farketmenize imkan yoktu belki de.

Fotoğrafta gösterdiğiniz tattaki beton alanların başka bir mevzu olduğunu söylemiştim ilk mesajımda, buralarda spin atmıyoruz zaten aracın dengesini bozacak kadar kontrolsüzce gitmiyorsak.

Benim bahsettiğimin ne olduğunu anlamışsınız siz ancak malzemenin kaygan olup olmaması değil burda mevzu, eğer ki tek lastiğiniz sürtünme katsayısı asfalta göre çok daha düşük olan dediğim tattaki bir malzeme üzerinde iken(bir tarafta birikmiş su bile olabilir bu) gaza asılmaya devam ederseniz varsa TC ve differansiyel kilidi bir yere kadar etkili olur, sonrasında spin atarsınız. Örneklerini verdiğim düzgün simler de bunu doğru olarak simule ediyorlar. AC'de Imola'yı açıp Variante Alta şikanından sonraki malzeme üzerine aracın tek tarafı basarken gazlarsanız sağ tarafta çekişin nasıl düştüğünü ve spine doğru yöneldiğini anlarsınız.

Bu da Hockenheim'da bulunan astroturf malzeme: http://www.f1fanatic.co.uk/2012/07/22/2 ... ny-race-4/ Üzerinden geçilebilir ama kontrolsüz gazlamada cezayı spin olarak keser, demek istediğimi anlatabildiğimi umuyorum.

Antrenman önemli, çok uzun süreler var yarışlar arasında zaten, hazırlık yapmak birbirimize de saygıyı gösteriyor kanaatindeyim, elden geldiğince zaman bulmaya gayret etmeye çalışalım ;)
Kullanıcı avatarı
Zin
Mesajlar: 584
Kayıt: 27 Kas 2016, 20:19
Ad: Hakan
Konum: Muğla
Has thanked: 267 time
Been thanked: 622 time
Yaş: 51
İletişim:

Re: 7. Yarış Hockenheim 15.Şubat.2017

Mesaj gönderen Zin »

daha önceki yarışlarda hissetmedim. yalan mı söyleyeyim hissetmedim. Hockenheim'da 15.turda direksiyon elimde tir tir titredi. yarıştan önce 18.tur için pit stop planlamıştım. 15.turda o kadar zor oldu ki aracı kontrol etmem kaldı ki ciddi spin attım. mecburen pite girdim. sonraki 15 tur az yüklendim lastiklere halletim.
Imola'da yanlış hatırlamıyorsam 19.turda lastiklerim kızardı ama kontrolde öyle aman aman bir zorluk yaşamadım. ne direksiyon boşaldı ne titredi ne de başka bir zorluk yaşamadım. Ancak oyun kırmızı lastikten sonra bir anda beni yolda bırakır diye (ayrıca benzinde azaldığı için) girdim.

Bu kesinlikle AC için pozitif yorumum. lastik yıpranması açısından update güzel olmuş diyorum.

Ama neden bilmiyorum yeşil zemin (aslında bildiğin beton bu) olayındaki fizik mekaniğinde yaşadığım sorun sizi incitiyor. Kaldı ki bunu da düzeltmişler veya eklememişler, iyi olmuş dedim.

Hadi gerçeğini de boşverelim, sizin bahsettiğiniz oyunları örnek alalım. Iracing, Rfactor2 bunlarda öyle bir sıkıntı yok. AC de bu zeminin "sürtünme katsayısı" bence abartılı ve bir şekilde entegre edilmiş. Benim net gözlemlediğim bu.. Saçma!

ttp://www.f1fanatic.co.uk/2012/07/22/20 ... ny-race-4/ gerçekten spin attırır adama. şüphe yok. Ama araba AC'deki gibi fırıl fırıl dönmez. ben sizin neyi anlatmaya çalıştığınızı anladım umarım sizde beni anlamışsınızdır.
Resim
Windows 10 / Intel Core i5 2500 @ 3.30GHz / MSI Z68MA-G43 / BenQ XL2410T / NVIDIA GeForce GTX 470 / Logitech Driving Force GT
Kullanıcı avatarı
EmreDFace
Mesajlar: 327
Kayıt: 20 Mar 2016, 11:25
Ad: Emre
Konum: Kocaeli
Has thanked: 18 time
Been thanked: 110 time
Yaş: 40

Re: 7. Yarış Hockenheim 15.Şubat.2017

Mesaj gönderen EmreDFace »

Zin yazdı:daha önceki yarışlarda hissetmedim. yalan mı söyleyeyim hissetmedim. Hockenheim'da 15.turda direksiyon elimde tir tir titredi. yarıştan önce 18.tur için pit stop planlamıştım. 15.turda o kadar zor oldu ki aracı kontrol etmem kaldı ki ciddi spin attım. mecburen pite girdim. sonraki 15 tur az yüklendim lastiklere halletim.
Imola'da yanlış hatırlamıyorsam 19.turda lastiklerim kızardı ama kontrolde öyle aman aman bir zorluk yaşamadım. ne direksiyon boşaldı ne titredi ne de başka bir zorluk yaşamadım. Ancak oyun kırmızı lastikten sonra bir anda beni yolda bırakır diye (ayrıca benzinde azaldığı için) girdim.

Bu kesinlikle AC için pozitif yorumum. lastik yıpranması açısından update güzel olmuş diyorum.

Ama neden bilmiyorum yeşil zemin (aslında bildiğin beton bu) olayındaki fizik mekaniğinde yaşadığım sorun sizi incitiyor. Kaldı ki bunu da düzeltmişler veya eklememişler, iyi olmuş dedim.

Hadi gerçeğini de boşverelim, sizin bahsettiğiniz oyunları örnek alalım. Iracing, Rfactor2 bunlarda öyle bir sıkıntı yok. AC de bu zeminin "sürtünme katsayısı" bence abartılı ve bir şekilde entegre edilmiş. Benim net gözlemlediğim bu.. Saçma!

ttp://www.f1fanatic.co.uk/2012/07/22/20 ... ny-race-4/ gerçekten spin attırır adama. şüphe yok. Ama araba AC'deki gibi fırıl fırıl dönmez. ben sizin neyi anlatmaya çalıştığınızı anladım umarım sizde beni anlamışsınızdır.


Başkan önceki yarışlarda görmemen normal çünkü benzin için giriyorduk pite.Lastik bitmiyordu.Bende ilk tutnuvadan beri burdayım lastik bittimi direksiyonun titremesinden düz gidrmiyordun.Bizim tutnuvayı baz alma.
Kullanıcı avatarı
diabolus79
Süper Moderatör
Mesajlar: 235
Kayıt: 20 Mar 2016, 18:41
Has thanked: 82 time
Been thanked: 102 time

Re: 7. Yarış Hockenheim 15.Şubat.2017

Mesaj gönderen diabolus79 »

Zin yazdı:daha önceki yarışlarda hissetmedim. yalan mı söyleyeyim hissetmedim. Hockenheim'da 15.turda direksiyon elimde tir tir titredi. yarıştan önce 18.tur için pit stop planlamıştım. 15.turda o kadar zor oldu ki aracı kontrol etmem kaldı ki ciddi spin attım. mecburen pite girdim. sonraki 15 tur az yüklendim lastiklere halletim.
Imola'da yanlış hatırlamıyorsam 19.turda lastiklerim kızardı ama kontrolde öyle aman aman bir zorluk yaşamadım. ne direksiyon boşaldı ne titredi ne de başka bir zorluk yaşamadım. Ancak oyun kırmızı lastikten sonra bir anda beni yolda bırakır diye (ayrıca benzinde azaldığı için) girdim.

Bu kesinlikle AC için pozitif yorumum. lastik yıpranması açısından update güzel olmuş diyorum.

Ama neden bilmiyorum yeşil zemin (aslında bildiğin beton bu) olayındaki fizik mekaniğinde yaşadığım sorun sizi incitiyor. Kaldı ki bunu da düzeltmişler veya eklememişler, iyi olmuş dedim.

Hadi gerçeğini de boşverelim, sizin bahsettiğiniz oyunları örnek alalım. Iracing, Rfactor2 bunlarda öyle bir sıkıntı yok. AC de bu zeminin "sürtünme katsayısı" bence abartılı ve bir şekilde entegre edilmiş. Benim net gözlemlediğim bu.. Saçma!

ttp://www.f1fanatic.co.uk/2012/07/22/20 ... ny-race-4/ gerçekten spin attırır adama. şüphe yok. Ama araba AC'deki gibi fırıl fırıl dönmez. ben sizin neyi anlatmaya çalıştığınızı anladım umarım sizde beni anlamışsınızdır.


İncinmeyi nereden çıkardınız anlamadım ama ben sizin sinirinizi bozdum gibi görünüyor :D AC'de ben yarışlarda genelde spinlerimle tanınıyorum, hiç de öyle fırıl fırıl dönmedim henüz, valla direksiyon ayarlarınızda bir sorun mu var nedir ben anlamadım.

AC'yi sevip sevmemeniz veya saçma bulmanızla ilgilenmiyorum zaten ama "AC de setup gerçekten çok gerekli değil", "saçmasapan fizik" vs dediğinizde iş değişiyor, dediğim gibi sonradan okuyacaklar için ilk mesajınızdaki yanlışları söyleme gereği duydum; dikkat edin fikirlerinizden ziyade bilgilerin yanlışlığını kastediyorum, mevzu uzadı.

Buyrun iRacing örneği, sadece video ismine baksanız yeter: https://www.youtube.com/watch?v=TK1tspoQmQ4

Tam olarak bahsettiğim sürtünmenin farklı olduğu alana düşen tekerlek etkisi:

http://bridgetogantry.com/2/index.php/h ... -hohe-acht

Buyrun astroturf ile alakalı gerçek bilgiler:

http://en.espn.co.uk/lotusf1/motorsport ... 92755.html
https://www.reddit.com/r/formula1/comme ... track_and/

Bu yeşil alanlar zaten pilot oraya temas etmekten kaçınsın, spin riskini göze alamasın diye yapılıyor. Ben fikir sunmak yerine size kaynaklı örnekler, fizik temelli bilgiler sunuyorum, siz bana saçma diyorsunuz, daha fazla söyleyecek birşeyim yok açıkçası. Burayı daha fazla meşgul etmelim, varsa tartışmak istediğiniz bir mevzu özelden yazarsınız.
Cevapla

“2017 Newbie CUP Sezon 2” sayfasına dön