Special Events3 SAAT Le Mans WEC Round 2 07.07.2017

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

3 SAAT Le Mans WEC Round 2 07.07.2017

Mesaj gönderen Boundless »

Resim

Fransada muhteşem Cuma
P1 ve GT araçlarıyla Multiclass 3 saat dayanıklılık yarışı. Daha önce Nurburgring de gerçekleştirdiğimiz bu yarışın ikincisinde Tecrübe dayanıklılık konsantrasyon ve hızın son limitlerinde geçilecek olan Le Mans'ta 3 saatin sonunda bakalım kaç pilot bitiş çizgisini geçebilecek.

Server : simracerstr.net
Yarış süresi : 180dk
Serbest antrenman : 21:00-22:00
Sıralama : 22:00-22:20 (10 dakikalık 2 seans. İlk seansda GT Araçları ikinci seansta P1 Araçları çıkabilir)
Yarış öncesi mola : 22:20-22:25
Rolling start : 22:25
TC-ABS: Fabrika
Hasar: % 100
Lastik aşınması: Normal
Yakıt tüketimi: Normal

Multi Class Araç Geçişi Ve Dikkat Edilmesi Gerekenler
-Yarış iki farklı klasmanda olacağı için klasman arası geçişlerde çok dikkat edilmek zorundadır.
-Alt klasmandaki araç geçişi zorlaştıracak hareketlerden kaçınırken, geçiş yapacak araç ise uygun geçiş anını kollamak zorundadır.
-Hızlı klasmandaki aracın geçiş üstünlüğü yoktur. Ama yavaş klasmandaki araç bu zorunluluğun olmadığını bilip hızlı klasmandaki aracın geçişine engel olacak hareketlerden kaçınmalıdır. (Yavaş klasmandaki aracın defans yapması yasaktır)
-Geçiş sırasında, özellikle hızlı klasman aracı yaklaşırken, yavaş klasmandaki araç kesinlikle işleri kolaylaştıracağım diye yön değiştirmemelidir. Aksine bu kazaya sebep olur. Çizginizi koruyun.
-Geçiş yapacak araç selektörlerini kullanabilir. Bu kullanım çok uzak mesafeden sürekli olarak değil, uygun mesafeye gelince bir kaç kez yapılabilir. " Ben geliyorum, yolu aç " tarzında selektör yapıp yol istemek yasaktır
-Yavaş klasmandaki araç sürekli aynasını kollamak zorundadır.
-Geçiş sorumluluğu hızlı olan klasmandadır.
Resim
Rolling Start Prosedürleri:
-Formasyon turunda bütün yarışçılar sıralama turlarındaki dizilişlerine göre tek sıra halinde birbirlerini takip ederler.
-Lastik ısıtma amaçlı aracı ani sağ ve sola dalgalandırmak kesinlikle yasaktır.
-Formasyon turu bitene kadar aracınızı sabit bir hızda tutup gereksiz sağ sol hareketler yapıp kazalara sebebiyet vermeyin.
-Yarış başlayana kadar daima önündeki aracın arkasındaki yerini koru.
-Polü alan araç formasyon turunda hızı 130 Km/s’i geçmeyecek şekilde en son viraja veya yarışın başlayacağı yere kadar liderlik eder. Hız aşımı veya tempoyu arttırmak bu aracın sorumluluğunda olduğundan ceza alabilir.
-Polü alan Mulsanne Straight düzlüğüne gelince yarışı başlatır. ( Yukarıdaki pist grafiğine bakınız. )
-Yarış başlangıcına kadar geçişler yasaktır. Geçen araç kural dışı geçiş yapmış sayılır ve ceza alır. *
-Temas kuralları/cezaları formasyon turunda da geçerlidir.

KAYIT :
P1 / GT2 / Porsche RSR Araçlar kayıt sırasına göre belirlenecektir.
Lisans sınırlaması yoktur fakat yarış ceza puanına etki edecektir
(P1 araçları için Gümüş lisans gereklidir GT2 ler free lisans)
Kayıt için alttaki formu doldurup konuya cevap veriniz
Ad Soyad :
Steam Adı :
Steam GUID:
Araç :
Pist indirme Linki : http://assettocorsa.club/mods/tracks/ci ... 15.html#en

1 Engin Berkan Araç : Porsche 911 RSR
2 Taner Selvi Araç : Chevrolet Corvette C7R GTE
3 Furkan Özcan Steam Adı : Furkan Özcan Steam GUID: 76561198071524023 Araç : Porsche 919 Hybrid
4 Semih Emre Ekinci : Chevrolet Corvette C7R GTE
5 Necdet Terzioğlu Steam Adı : nec Steam GUID: 76561198044258125 Araç: Porsche 911 RSR
6 Ogünkaya Steam Adı : Forzaspecnaz Steam GUID: 76561198101965192 araç: Porsche 919 Hybrid 2016
7 Semih izgi Steam Adı : COJR3 Steam GUID: 76561198029225698 araç: Ferrari GT2
8 Serkan Kaplan : Porsche 919 Hybrid 2016
9 Ali Uzunhasanoğlu Steam Adı : EV0T3CH Steam GUID: 76561198079572847 Araç: Ferrari GT2
10 Ali Göçmen Steam Adı : ysag Steam GUID: 76561198074536937 Araç : Porsche 911 RSR
11 Reşat Erarslan Steam Adı : r_erarslan Steam GUID: 76561198040616958 Araç : Chevrolet Corvette C7R GTE
12 Ömer Can Uçan Steam Adı : Sorbetto Steam GUID : 76561198059703014 Araç : Porsche 911 RSR
13 Erşan Yılmaz Araç : Porsche 919 Hybrid 2016
14 Alper Akbilgi Araç : Porsche 911 RSR
15 Mehmet Erdem Araç : Porsche 919 Hybrid 2016
16 Adnan Eren Araç : Porsche 911 RSR]
17 Özkan Kaya Araç : Porsche 919 Hybrid 2016
18 Atabey SULKU Araç : BMW M3 GT2]
19 Onur SÜZEN Araç : Ferrari GT2]
(saat, tarih ve katılımcı sayısı yönetim tarafından değiştirilebilir)
Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Re: 3 SAAT Le Mans WEC Round 2 30.06.2017

Mesaj gönderen Taner »

Taner Selvi- Toyota TS 040
Kullanıcı avatarı
FurkanOzcan
Mesajlar: 373
Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
Ad: Furkan Özcan
Konum: Eskişehir
Has thanked: 228 time
Been thanked: 251 time
Yaş: 29
İletişim:

Re: 3 SAAT Le Mans WEC Round 2 30.06.2017

Mesaj gönderen FurkanOzcan »

Yarışa bir aydan fazla bir süre var, o yüzden şimdiden söylemek istedim. Araçları Monza'ya çıkarıp ERS'yi Hotlap moduna alarak tur attım. Porsche'nin hızlanmada da bataryayı doldurduğunu gözlemledim. Turun sonuna kadar tek turluk hakkı dayandı ve genel batarya seviyesi de pek düşmedi. Toyota ise Ascari şikanı sonrasında tek turluk hakkını bitirdi ve genel batarya seviyesi 0'a indi; çünkü Porsche gibi hızlanmada enerji geri dönüşümü yapmıyor. Buna rağmen ayağı gazdan çektiğinizde veya frenlediğinizde bataryayı dolduruyor. Audi ise daha Ascari şikanına gelemeden tek turluk hakkını bitirdi ve genel batarya seviyesini çok değiştirmedi. Sonuç olarak Porsche Monza'da Toyota'dan 4-5, Audi'den ise 5-6 saniye hızlı. Le Mans yarışında pist daha uzun olduğu için durum daha da kötü olacak ve araçlar hiç eşit olmayacak, Porsche'ler fark atacak diğerlerine. Bataryası çok daha gelişmiş durumda.

Şahsen önerim sadece Porsche'lerle yarışmak. Eğer yarışta strateji ve kullanım farkları olsun diyorsanız Porsche'yi çıkarıp Audi ve Toyota'larla devam edelim. Toyota'nın tek turluk patlaması fazlayken yarış boyunca batarya sıkıntısı olacak, Audi'nin ise tek turda hızı daha düşük olurken belki uzun stint'lerde Toyota'ya yetişebilecek. Ama denkleme Porsche'yi koyarsanız her alanda çok daha iyi (aero, hızlanma, yavaşlama, tek tur performansı, uzun stint performansı) ve iki değil de üç klasmanlı bir yarış izletecek bizlere :D

Ad Soyad : Furkan Özcan
Steam Adı : Furkan Özcan
Steam GUID: 76561198071524023
Araç : Porsche 919 Hybrid (Porsche çıkarılırsa güncelleyeceğim)
Kullanıcı avatarı
r_erarslan
Mesajlar: 87
Kayıt: 25 Ağu 2016, 16:53
Ad: Resat Erarslan
Has thanked: 76 time
Been thanked: 16 time
Yaş: 34

Re: 3 SAAT Le Mans WEC Round 2 30.06.2017

Mesaj gönderen r_erarslan »

FurkanOzcan yazdı:Yarışa bir aydan fazla bir süre var, o yüzden şimdiden söylemek istedim. Araçları Monza'ya çıkarıp ERS'yi Hotlap moduna alarak tur attım. Porsche'nin hızlanmada da bataryayı doldurduğunu gözlemledim. Turun sonuna kadar tek turluk hakkı dayandı ve genel batarya seviyesi de pek düşmedi. Toyota ise Ascari şikanı sonrasında tek turluk hakkını bitirdi ve genel batarya seviyesi 0'a indi; çünkü Porsche gibi hızlanmada enerji geri dönüşümü yapmıyor. Buna rağmen ayağı gazdan çektiğinizde veya frenlediğinizde bataryayı dolduruyor. Audi ise daha Ascari şikanına gelemeden tek turluk hakkını bitirdi ve genel batarya seviyesini çok değiştirmedi. Sonuç olarak Porsche Monza'da Toyota'dan 4-5, Audi'den ise 5-6 saniye hızlı. Le Mans yarışında pist daha uzun olduğu için durum daha da kötü olacak ve araçlar hiç eşit olmayacak, Porsche'ler fark atacak diğerlerine. Bataryası çok daha gelişmiş durumda.

Şahsen önerim sadece Porsche'lerle yarışmak. Eğer yarışta strateji ve kullanım farkları olsun diyorsanız Porsche'yi çıkarıp Audi ve Toyota'larla devam edelim. Toyota'nın tek turluk patlaması fazlayken yarış boyunca batarya sıkıntısı olacak, Audi'nin ise tek turda hızı daha düşük olurken belki uzun stint'lerde Toyota'ya yetişebilecek. Ama denkleme Porsche'yi koyarsanız her alanda çok daha iyi (aero, hızlanma, yavaşlama, tek tur performansı, uzun stint performansı) ve iki değil de üç klasmanlı bir yarış izletecek bizlere :D


Audi R18 ve Toyota TS040'in 2014 versiyonları var eski araçları koymuşlar 919'ün 2015 ve 2016 versiyonu doğal olarak bu araçlara göre hızlı kalır normal ama mesajı okuduktan sonra bende Spa'da denedim aradaki fark 6 sn gibi. Baya ciddi bir fark üstelik güç dengesi de pek iyi olmamış TS040'in 3.7 V8 motoru var ERS'si zayıf olsa bile gerçekte düzlük performansı olarak 2.0L 4 silindir Porsche karşısında bu kadar geri kalmıyordu.
Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Re: 3 SAAT Le Mans WEC Round 2 30.06.2017

Mesaj gönderen Taner »

2016 Porsche aracının performansı geri dönüştürülebilir enerji sistemin 8 mj enerji sağlamasından geliyor. Diğerlerinde sanırım bu oran 4. Dolayısıyla araç oldukça hızlı. 8 mj ekstra güç lastiklerde fazla aşınma yapıyor. Toyota ve Audi iki stint yaparken Porsche bunu başaramıyordu. Tabii simde durum farklı olabilir. Bunun yanında araçların üretim yıllarındaki performansları da ayrı bir handikap olarak duruyor. Önümüzde daha zamanımız var. Şimdilik araçlar bu şekilde kalsın ve isteyen istediğini seçsin. Uzun bir yarış olacak. Performans farklarını dengelemek için araçlara ağırlık eklenebiliyorsa bu yolu deneriz. Bu performansları biraz daha dengeli hale getirir.
Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Re: 3 SAAT Le Mans WEC Round 2 30.06.2017

Mesaj gönderen Taner »

Sunucu açılsa da sürsek. : )
Kullanıcı avatarı
ozkan_343
Mesajlar: 280
Kayıt: 06 Nis 2016, 08:43
Has thanked: 511 time
Been thanked: 135 time

Re: 3 SAAT Le Mans WEC Round 2 30.06.2017

Mesaj gönderen ozkan_343 »

Ad Soyad : özkan kaya
Steam Adı : ozkan_343
Steam GUID: 76561198203835319
araç: Porsche 919 Hybrid 2016
Kullanıcı avatarı
nec
Mesajlar: 19
Kayıt: 29 Ağu 2016, 19:51
Ad: Necdet
Has thanked: 7 time
Been thanked: 9 time

Re: 3 SAAT Le Mans WEC Round 2 30.06.2017

Mesaj gönderen nec »

Ad Soyad : Necdet Terzioğlu
Steam Adı : nec
Steam GUID: 76561198044258125
Araç: Porsche 911 RSR
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: 3 SAAT Le Mans WEC Round 2 30.06.2017

Mesaj gönderen Boundless »

Server Practice modunda açıldı
Kullanıcı avatarı
specnaz99
Mesajlar: 6
Kayıt: 28 Şub 2017, 00:42
Ad: ogün
Has thanked: 2 time

Re: 3 SAAT Le Mans WEC Round 2 30.06.2017

Mesaj gönderen specnaz99 »

Ad Soyad : Ogünkaya
Steam Adı : Forzaspecnaz
Steam GUID: 76561198101965192
araç: Porsche 919 Hybrid 2016
Cevapla

“Special Events” sayfasına dön