2016 DTM Şampiyonası8. Yarış Hungaroring 01.09.2016

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
Emin Babaoglu
Moderatör
Mesajlar: 701
Kayıt: 16 Mar 2016, 13:33
Ad: Rustoocas
Konum: İstanbul
Has thanked: 195 time
Been thanked: 295 time
Yaş: 35
İletişim:

8. Yarış Hungaroring 01.09.2016

Mesaj gönderen Emin Babaoglu »

Macaristan'dan merhabalar. DTM Şampiyonası'nın 8. ayağı olan Hungaroring'deyiz.
[align=center]Resim[/align]

Şehir Bilgileri: Mogyoród

Resim

Başkent Budapeşte'nin 18 km kuzeydoğusunda bulunan Mogyoród kenti 34.47 kmkare alana sahiptir. 2007 verilerine göre kentin nüfusu 5727 kişidir.
Kentin ismi Macarcada "fındık" anlamına gelen kelimeden türetilmiş, kabaca "fındıklarda zenginlik" olarak çevrilmiştir. Bugün kentin pek az bir kesiminde fındık ağaçları bulunmaktadır.

Resim

Pist Bilgileri:

Resim

Macaristan'da motorsporları yarışları 1930'lu yıllara kadar uzanmaktadır. İlk motorsporları yarışı Budapeşte'nin merkezindeki bir parkta. İkinci Dünya Savaşı öncesindeki tek yarış olan Macaristan GP ise 1936 yılında düzenlendi. Bu yarışın galibi o dönem Alfa Romeo ile yarışan Tazio Nuvolari olmuştu.

Budapeşte, bir sonraki Macaristan GP'nin düzenlenmesi için 50 yıl beklemek zorunda kaldı. Soğuk Savaş dönemindeki Demir Perde arkasında geçen yılların ardından ilk kez Macaristan'da, bir Doğu Bloğu ülkesinde GP gerçekleştirildi.

Macaristan tarihinin ikinci GP'si olan 1986'daki tarihi yarışı yaklaşık 200 bin kişilik rekor bir seyirci izledi. Bu yarış, Bernie Ecclestone'un F1'in Macaristan'da yaygınlaşacağını öngören vizyonuna tam bir onay niteliğindeydi.

Yeni yapılan ve Hungaroring ismini alan pist Budapeşte şehir merkezinden yaklaşık 20 kilometre uzakta yer alıyor. Proje, 5 bin sterline mal oldu. Pist inşasının maliyeti, büyük yerel firmalar ve Devlet Gelişim Bankası'ndan alınan sıfır faizli kredilerle oluşturulan konsorsiyum tarafından karşılandı.

Pistte Monako benzeri geçiş imkanlarının çok zayıf olması nedeniyle 2003 yılında bir değişiklik yapıldı. Bu değişiklik kapsamında başlama/bitiş düzlüğü uzatılırken, ilk viraj pilotlara geçiş imkanı sağlayacak hale getirildi.


Resim

Resim

Pisti indirmek için : viewtopic.php?f=12&t=321

[align=center]#RÖPORTAJLAR#[/align]

-İlk yarış ilk podyum. Keşke şampiyonaya daha erken dahil olabilseydim dedin mi Ufuk ?

-Dedim tabiki ama olsun hiç katılmamaktan iyidir, artık önümüzdeki yarışlara bakıyoruz.
-Yarış nasıl geçti senin adına biraz bahsedebilirmisin ?

-İyi bir start aldım fakat dolu depoyla başlamanın dezavantajını yaşadım. Arac istediğim gibi gitmiyordu, özellikle frenajda ve düzlüklerde yavaş kaldım. 2 sıra kaybettim 4. olarak pite kadar böyle devam ettim.
Herkes pite girdikten sonra 1. sıradaydım fakat arkamda benden hızlı 3 arac vardı ve farkı hızla kapatıyorlardı. Semih ve Serkanın beni gecmesi uzun sürmedi ve rahat bir şekilde geçtiler.
4. sıradaki Ersanın beni yakalamaması icin çok zorladım ve 3.olarak yarışı bitirdim.


-Teşekkürler açıklamalar için. Podyumda ismini sık sık görücez gibi.
______________________________________________________________________________________________

-Emin , iyi başladın ve çok iyi götürdün yarışı elinde ki imkanlar dahilinde ama yarışın bitimine 1 tur kala son viraj çıkışında kenarda bekliyordun. Neler oldu orada ?

-Bu yarıştan önce yaptığım kontrolcü ayarı sürüş performansımı artırdı diyebilirim, yarışa da sakin bir şekilde başladım. Zaten üst sıralara çıkamayacağımı, yavaş da olsa hatasız sürebileceğimi düşünerek piste çıktım, öyle de oldu ve keyifli bir yarışı geride bıraktığımı belirtmek isterim. Yarışın bitimine az bir süre kala kenarda beklememin sebebi aracın benzin tüketimini doğru hesaplayamamamdan kaynaklanıyor. Yarışı bitirmeden benzinin biteceğini fark edince yaptığım planla lider pilotun yarışı bitirmesinin ardından ben de iki tur geride turumu tamamlayarak yarışı bitirme durumunu gerçekleştirdim. O yüzden liderden önce turumu tamamlamamak için kenarda beklemiştim.

-Son yarışlarda aldığın puanlarla orta sıraları ilerde ki şampiyonada rahatsız edecek gibi görünüyorsun. Başarılarının ve yükselişinin devamını diliyoruz.

-Desteğiniz için teşekkür ediyorum.
______________________________________________________________________________________________

-Serkan, mükemmel mücadele 41 tur boyunca dip dibe bir yarış ama bir galip. Belki 2 yarış kaçırmasaydın şu anda çok farklı bir konumda olabilirdin. Neler söylemek istersin ?

-Merhaba. Yarışın ilk virajında soğuk lastiklerle fren noktasını kaçırınca liderliği Semih'e kaptırdım 1 2 tur sonra atak yaparak yerimi geri kazandım ve o andan sonra Semih ile bitmek bilmeyen bir liderlik mücadelesine girdik. Pit-stop'lardan sonra Semih ile birkaç saniye fark açılmış olasa da ben Ufuk'u geçmeye çalışırken Semih bu farkı kapattı ve o andan sonra büyük bir baskı kurmaya başladı ama Hungaroring'in geçişe uygun olmamasının avantajını kullanarak çok iyi savunma yaptım böylece zorda olsa kazanmayı başardım.açıkçası Semih ile yarış boyunca mücadele etmek yarışı kazanmaktan daha çok zevk verdi bana Semih'i tebrik ediyorum tekrar. Hockenheim'dan itibaren üzerimden atamadığım bir şansızlık vardı 3 yarıştan puansız ayrıldığım için şampiyonada gerilere düştüm kalan yarışlarda elimden geleni yapıp şampiyonayı en iyi noktada tamalamak için çalışacağım.

-Şampiyonluk baya uzak kaldı size. Umarım en azından ilk 3 içinde şampiyonayı tamamlayabilirsiniz.

-Şu anda görünen tablo bu.sezon sonu'da nelerin değiştiğini göreceğiz.
En son Emin Babaoglu tarafından 01 Eyl 2016, 09:35 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.
Resim
Kullanıcı avatarı
antking
Mesajlar: 1245
Kayıt: 11 Mar 2016, 23:59
Ad: Efe Can
Has thanked: 259 time
Been thanked: 354 time

Re: 8. Yarış Hungaroring 01.09.2016

Mesaj gönderen antking »

WTCC 'den sonra DTM ile bu pist çok garip geldi.
Kullanıcı avatarı
car_lover
Süper Moderatör
Mesajlar: 578
Kayıt: 21 Mar 2016, 11:06
Ad: Semih Emre
Has thanked: 154 time
Been thanked: 278 time

Re: 8. Yarış Hungaroring 01.09.2016

Mesaj gönderen car_lover »

Pist turladikca daha eglenceli hale geliyor. Dtm araci biraz hantal hissettiriyor bu pistte. Pistin mod oldugu da rahatca anlasiliyor road effect hic yok kerbler ise direksiyonu kiracak neredeyse. Kerb effect ayarini 50 den 25 e dusurmek zorunda kaldim
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

Re: 8. Yarış Hungaroring 01.09.2016

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

evet gençler akşama hazır mıyız?
The World is Mine!
Kullanıcı avatarı
antking
Mesajlar: 1245
Kayıt: 11 Mar 2016, 23:59
Ad: Efe Can
Has thanked: 259 time
Been thanked: 354 time

Re: 8. Yarış Hungaroring 01.09.2016

Mesaj gönderen antking »

ben değilim. Kendimi hazır hissetmiyorum.
Kullanıcı avatarı
ozkan_343
Mesajlar: 280
Kayıt: 06 Nis 2016, 08:43
Has thanked: 511 time
Been thanked: 135 time

Re: 8. Yarış Hungaroring 01.09.2016

Mesaj gönderen ozkan_343 »

arkadaşlar bugünkü yarışa iş sebebiyle katılamıyorum. size bol şans iyi eğlenceler.
Kullanıcı avatarı
Ufkbba
Mesajlar: 78
Kayıt: 22 May 2016, 22:10
Ad: Ufuk
Has thanked: 27 time
Been thanked: 18 time

Re: 8. Yarış Hungaroring 01.09.2016

Mesaj gönderen Ufkbba »

İlk yarışımıza hazıırız :)
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

Re: 8. Yarış Hungaroring 01.09.2016

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

The World is Mine!
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

Re: 8. Yarış Hungaroring 01.09.2016

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

The World is Mine!
Kullanıcı avatarı
diabolus79
Süper Moderatör
Mesajlar: 235
Kayıt: 20 Mar 2016, 18:41
Has thanked: 82 time
Been thanked: 102 time

Re: 8. Yarış Hungaroring 01.09.2016

Mesaj gönderen diabolus79 »

Sıralama turlarından sonra nedense beni geriye attı oyun, hatta startta beklerken de belirttim bu durumu ama durumu uzatmak istemedim yarış öncesi, şimdi bakıyorum da 2. sıra yerine 4. sıradan başlatılmışım, bunun sebebini bulsak da sonradan sıkıntı yaşamasak.

Hatta böyle bir durum yeniden yaşanırsa formasyon turunda sıra sahibine verilirse daha doğru ve adil olur diye düşünüyorum.
Cevapla

“2016 DTM Şampiyonası” sayfasına dön