2016 DTM Şampiyonası2. Yarış Spa 19.05.2016

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
antking
Mesajlar: 1245
Kayıt: 11 Mar 2016, 23:59
Ad: Efe Can
Has thanked: 259 time
Been thanked: 354 time

2. Yarış Spa 19.05.2016

Mesaj gönderen antking »

Resim


Resim


1920 yılında günümüze kısalarak ve tabi ki güvenlik önlemleri arttırılarak gelmiş pist. Pist şu an 7 km uzunluğunda, uzun düzlüklere, hızlı ve sert virajlara sahiptir. Pist yükseklik farkından dolayı bir tarafta yağmur yağarken diğer tarafta her hangi bir sıkıntı yaşanmayabilir.


https://youtu.be/tBzDNWa1PeA

[align=center]# YARIŞ ÖNCESİ RÖPORTAJLAR #[/align]


-Alper, ilk yarış olmadı. Bireysel hatalar liderlikten etti seni. Bu kadar çalışmaya hak ediyordun bence. Bu yarış nasıl olacak senin için.

-Liderlik hedefim yoktu fakat podyumu çok istiyordum. Bireysel hatalar ile liderlikten oldum deyip işin içinden sıyrılmak etik olmaz. Önümdeki rakiplerimden ikisi de ciddi hatalar yaptı, zaman kaybettiler.Yine yetişemedim. Demek ki yeterince iyi konsantre olmamışım diyorum. Nitekim yarış içinde 20. tura kadar en hızlı tur zamanını ben yaptım, yarış sonunda ise 2. en hızlı zamana sahiptim. Turların sürekli olmaması beni dördüncülüğe hapsetti. Bu da bir konsantrasyon problemine işaret ediyor. Şimdilik bu problemi nasıl çözeceğime dair bir fikrim yok.


-Uzun yarış da konsantrasyon önemli gerçekten iyi çalışıyorsun ve ilk başta söylediğim gibi bu kadar emeğe liderlik gelmeliydi.


-Teşekkürler. Teorilerimden biri de bu yönde. Çok çalışmak güzel zamanlar ve süreklilik getiriyor. Ancak çok fazla, aşırıya kaçarak çalışmak (yaklaşık 800 tur) ise ters etki yapıyor. Çok erken başladık çalışmaya. Bir de bu faktör var. Erken sıkıldım pistten ve son 1-2 hafta nadiren turladım.O kadar çok sıkıldım ki yarışın bir bölümünde işim ile ilgili bir şeyi düşünürken buldum kendimi. Sanırım 1-2 tur otomatik pilotta gittim. SPA'da bu hatayı tekrarlamayacağım. Yine çok çalışacağım fakat aşırıya kaçmadan son hafta yoğunlaşarak yapacağım bunu. Bir de bu taktiği denemek lazım.

-Şimdiden başarılar. Zor bir pist ama umarım podyuma çıkarsın.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

-Öncelikle aramıza hoşgeldin Furkan. Geçen yarış tur bindirme sırasında ciddi sıkıntılar yaşandığı söyleniyor. Senin bu konuda görüşlerin nedir?


-Bende öncelikle hoşbuldum demek istiyorum. Yarış ortamı beklediğimden çok daha çekişmeli oldu. Bazı noktalarda yanlış anlaşılmalar ile birlikte güzel bir yarış çıkardık. Dediğiniz gibi tur bindiren araca yol verme konusunda sıkıntılar yaşandı. Aslında, bu konu hakkında yarışa girmeden önce çok düşündüm. Tur bindirenlere, zaman kaybetmek pahasına "rahat geçebilecekleri şekilde" yol verecektim. Zaten ilk yarışımda iyi bir derece elde edemeyeceğimi bildiğim için mantıklı bir karardı benim açımdan. Yeter ki yarışı aksatmama mantığındaydım. Yarış içerisinde ise tam olarak uygulayabildiğimi söyleyemiyorum tabi. Formasyon turundan itibaren ufak tefek sıkıntılar yaşadık. Kısa sürede öndekiler ile aramız açılınca, arkada kalanlar olarak kendi aramızda yarışmaya başladık. Belki de ipler burada kopmaya başladı. Sıralamanın sonundaki araçlar olarak ciddi bir çekişme yaşadık. Hata yapmadan sıralamayı korumaya çalışırken, tur bindirenlerinde gelmesiyle işler biraz karıştı. Kimi zaman kimin tur bindirip, kimin tur rakibimiz olduğunu ayırt edemedim. Bu olay birkaç kere yaşandı. Asıl sorunu ise tur bindirenlerin "haklı olarak" yaşadığı aceleciliklerinde yaşadım. Viraja girdiğimiz anda arkamızda belirmeleri, viraj çizgimizi bozar şekilde bizi geçmeye çalışmaları zorluk yarattı. Tur bindirenin ve öndeki kişinin hakları var fakat biraz tolerans isteyen kurallar bunlar. İki tarafında birbirine anlayışlı olup, birbirlerine yanıltan- zarar veren hareketlerde bulunmaması gerektiğini düşünüyorum. Acemiliğim sebebiyle doğru anları görememiş olabileceğimi kabul ediyorum. Yarışta yapılan baskı daha kötüye gitmeme sebep olmuş da olabilir. Her şeye rağmen kazasız ve eğlenceli bir yarış çıkarmaya çalıştım. Yer yer adrenalin seviyem tavan yaptı. Hatalarımızla da olsa güzel bir yarış geçirdiğimizi düşünüyorum. Umarım herkes eğlenebilmiştir ve kırılganlık olmamıştır.

-Bu yarış için ideal zamanın halen çok gerisindesin çalışmalarına yoğunluk vermeyi düşünüyorsundur heralde, yoksa başka sıkıntılar mı var ?


-Henüz tam anlamıyla çalışmalara başlayamadım. Pisti tanıma aşamasına bile geçecek zamanı bulamadım . İlk izlenimlerim pistin çok zorlayıcı olduğu yönünde. Uzun düzlükler ve keskin virajlar hata kabul etmiyor. Kat etmem gereken uzun bir yol var önümde. Şu aralar bazı teknik sorunlar ile boğuşuyorum.(İnternet) Bunun yanında öğrencilik ve yarış kariyeri biraz zorlayıcı oluyor. Yarışa çok kısa süre kalmışken, kendime çeki düzen verip takımıma katkıda bulunmalıyım. Bunun farkındayım ve elimden geleni yapmaya çalışacağım.

-Yarışa hemen hemen 1 hafta kaldı. Bence çalışmaları hızlandırman gerekli gerçekten çok zor bir pist ve güncellemeden sonra daha da eziyet olmaya başladı. Bize vakit ayırdığın için teşekkürler.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

-Sıralama turlarının başarılı ismi Erşan bizimle, Spa'da 1.lik senin olur mu?


-Geçen yarışta bir spin ile belki de birinciliği kaybettim ama bu kadar uzun yarışlarda tecrübesiz olmam sebebi ile ikincilik de kendi adıma gayet güzel bir sonuç oldu. Önümüzde Spa gibi hızlı ve hata affetmeyen bir pist var, açıkçası forumda mod başlığında da belirttiğim üzere güncelleme sonrası aracı kontrol etmekte oldukça zorlanıyorum. Setup işlerini de yeni yeni öğreniyorum, eskiden beri setup yapmayı öğrenmeye erinir direkt internetten bir setup bulur onunla yarışırdım, bu mod için ise özellikle update sonrası hazır setup bulmak imkansız olduğundan oturup deneye deneye mecbur birşeyler öğrenmeye başladık. Şu an çok memnun değilim ama yarışa kadar biraz daha dengeli bir setup oturtmuş olmayı umuyorum. Hedef her zaman olduğu gibi podyum ve takıma puan getirmek. Geçen yarış şaşırtıcı biçimde bir kaç küçük temas dışında oldukça olaysızdı, yeni gelen arkadaşlar arasında çok başarılı isimler de var, umuyorum bu şekilde daha da rekabetçi ve temiz yarışlar çıkarmaya devam ederiz.

-Güncellemeden herkes dert yanıyor, bu yarış bana sorarsan ilk yarış gibi olmayacak.


-Korkarım ki dediğin gibi ilk yarışı mumla arayacağız, antrenmanla falan da geçecek gibi görünmüyor tutunma problemi, URD Facebook sayfasına seslerle ilgili mesaj atmıştım, bir kaç kişi de fren lambaları vs ile ilgili bir kaç birşey yazmış, yakın zamanda bir update daha gelebilir gibi geliyor bana, tabi hepimizin yakındığı tutunma ile alakalı sıkıntılarla alakalı birşey yaparlar mı bilinmez. Olmadı mecbur alışacağız artık.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Antremana baktığımız da bir şey söylemek için erken ama önde 4lü veya 5 li bir grup olucağı kesin. Orta sıralar bidiğimiz gibi aynı isimler yerini almış. Ama Özkan'dan sonra ciddi bir kopukluk var. Lütfen arkadaşlar daha çok antreman yapalım daha rekabetçi bir yarış çıkaralım.

[align=center]Resim[/align]
Kullanıcı avatarı
AlperAkbilgi
Süper Moderatör
Mesajlar: 607
Kayıt: 10 Mar 2016, 17:41
Ad: Alper
Konum: Muğla
Has thanked: 302 time
Been thanked: 131 time
Yaş: 36
İletişim:

Re: 2. Yarış Spa 19.05.2016

Mesaj gönderen AlperAkbilgi »

Çok yüksek hızlı bir pist. Yüksek hızlarda yapılan hatanın affı olmuyor. Çok fazla spin izleyebiliriz bu yarışta.
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

Re: 2. Yarış Spa 19.05.2016

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

en sevdiğim pistlerden biri. Bir o kadarda virajlarına en çok küfür ettiğim pistlerden biri :D
The World is Mine!
Kullanıcı avatarı
Emin Babaoglu
Moderatör
Mesajlar: 701
Kayıt: 16 Mar 2016, 13:33
Ad: Rustoocas
Konum: İstanbul
Has thanked: 195 time
Been thanked: 295 time
Yaş: 35
İletişim:

Re: 2. Yarış Spa 19.05.2016

Mesaj gönderen Emin Babaoglu »

Kısalmış hali 7 km ise kısalmamış hali olsaydı Nordschleifea rakip olurdu heralde :D
Bir de uygun hızlarda virajları en güzel alınan pistlerden biri bence. Ayrıca Eau Rouge şikanı efsane :)
Resim
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: 2. Yarış Spa 19.05.2016

Mesaj gönderen Boundless »

Mehmetin dediği gibi hem çok keyifli hem saç baş yoldurucu efsane virajları ve düzlükleri var saçları bu pistte bıraktım ben :)
Kullanıcı avatarı
Tridz
Mesajlar: 57
Kayıt: 25 Mar 2016, 21:16
Has thanked: 37 time
Been thanked: 13 time

Re: 2. Yarış Spa 19.05.2016

Mesaj gönderen Tridz »

Rustoocas yazdı:Kısalmış hali 7 km ise kısalmamış hali olsaydı Nordschleifea rakip olurdu heralde :D
Bir de uygun hızlarda virajları en güzel alınan pistlerden biri bence. Ayrıca Eau Rouge şikanı efsane :)

Ya şu eau rouge u gaz kesmeden dönmenin sırrı nedir bir ben beceremiyorum:)
Kullanıcı avatarı
EmreDFace
Mesajlar: 327
Kayıt: 20 Mar 2016, 11:25
Ad: Emre
Konum: Kocaeli
Has thanked: 18 time
Been thanked: 110 time
Yaş: 40

Re: 2. Yarış Spa 19.05.2016

Mesaj gönderen EmreDFace »

Tridz yazdı:
Rustoocas yazdı:Kısalmış hali 7 km ise kısalmamış hali olsaydı Nordschleifea rakip olurdu heralde :D
Bir de uygun hızlarda virajları en güzel alınan pistlerden biri bence. Ayrıca Eau Rouge şikanı efsane :)

Ya şu eau rouge u gaz kesmeden dönmenin sırrı nedir bir ben beceremiyorum:)


Selamlar,

Viraja gelmeden önce 6. vitese ulaşman lazım.Sonrasında Solda olan ilk kerbi ortadan kesip yukarı çıkarken sağdaki kerbe yaklaşacaksın.Ancak o sağ açıyı çok iyi ayarlaman lazım ki virajın bitimi yine sol tarafta kalan kerbi ortalayıp çıkacaksın.Sonra yine o ivme ile sağa gideceksin.Kontrolünü kaybetme :) Tüm bu anlattıklarım tam gaz halinde olacak.
Kullanıcı avatarı
Tridz
Mesajlar: 57
Kayıt: 25 Mar 2016, 21:16
Has thanked: 37 time
Been thanked: 13 time

Re: 2. Yarış Spa 19.05.2016

Mesaj gönderen Tridz »

EmreDFace yazdı:
Tridz yazdı:
Rustoocas yazdı:Kısalmış hali 7 km ise kısalmamış hali olsaydı Nordschleifea rakip olurdu heralde :D
Bir de uygun hızlarda virajları en güzel alınan pistlerden biri bence. Ayrıca Eau Rouge şikanı efsane :)

Ya şu eau rouge u gaz kesmeden dönmenin sırrı nedir bir ben beceremiyorum:)


Selamlar,

Viraja gelmeden önce 6. vitese ulaşman lazım.Sonrasında Solda olan ilk kerbi ortadan kesip yukarı çıkarken sağdaki kerbe yaklaşacaksın.Ancak o sağ açıyı çok iyi ayarlaman lazım ki virajın bitimi yine sol tarafta kalan kerbi ortalayıp çıkacaksın.Sonra yine o ivme ile sağa gideceksin.Kontrolünü kaybetme :) Tüm bu anlattıklarım tam gaz halinde olacak.

Tamamdır teşekkürler :D
Kullanıcı avatarı
antking
Mesajlar: 1245
Kayıt: 11 Mar 2016, 23:59
Ad: Efe Can
Has thanked: 259 time
Been thanked: 354 time

Re: 2. Yarış Spa 19.05.2016

Mesaj gönderen antking »

15 km olarak başladı sonra düzenlemeler filan derken bugün ki halini aldı
Kullanıcı avatarı
ozkan_343
Mesajlar: 280
Kayıt: 06 Nis 2016, 08:43
Has thanked: 511 time
Been thanked: 135 time

Re: 2. Yarış Spa 19.05.2016

Mesaj gönderen ozkan_343 »

EmreDFace yazdı:
Tridz yazdı:
Rustoocas yazdı:Kısalmış hali 7 km ise kısalmamış hali olsaydı Nordschleifea rakip olurdu heralde :D
Bir de uygun hızlarda virajları en güzel alınan pistlerden biri bence. Ayrıca Eau Rouge şikanı efsane :)

Ya şu eau rouge u gaz kesmeden dönmenin sırrı nedir bir ben beceremiyorum:)


Selamlar,

Viraja gelmeden önce 6. vitese ulaşman lazım.Sonrasında Solda olan ilk kerbi ortadan kesip yukarı çıkarken sağdaki kerbe yaklaşacaksın.Ancak o sağ açıyı çok iyi ayarlaman lazım ki virajın bitimi yine sol tarafta kalan kerbi ortalayıp çıkacaksın.Sonra yine o ivme ile sağa gideceksin.Kontrolünü kaybetme :) Tüm bu anlattıklarım tam gaz halinde olacak.



okurken yaşadım o anı :D çok güzel anlatmışsın ;)
Cevapla

“2016 DTM Şampiyonası” sayfasına dön