2016 DTM Şampiyonası1. Yarış Nürburgring 28.04.2016 (Yarış Sonu ve Röportaj 01.05.2016)

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
antking
Mesajlar: 1245
Kayıt: 11 Mar 2016, 23:59
Ad: Efe Can
Has thanked: 259 time
Been thanked: 354 time

1. Yarış Nürburgring 28.04.2016 (Yarış Sonu ve Röportaj 01.05.2016)

Mesaj gönderen antking »

Resim
Resim



Yeni sezonda herkese başarılar yarışla ilgili bilgiler, yarış öncesi sonrası röportajlar, haberler. Sezonun ilk yarışında ne arıyorsanız hepsini burada bulacaksınız.

1980 yıllarında Nordschleife F1 için güvenli olmayan pist statüsüne alındı. En bilinen örnek olarak 1976 yılında Niki Lauda'nın geçirdiği kazadır. 1981-1984 yıllarında F1 için Grand Prix adında 4,5 km uzunluğunda yani bir pist yapıldı. 2001 yılında bu piste Mercedes Arena bölümünün eklenmesiyle de pist şu an ki uzunluğu olan 5.148 km'ye uzandı. Bugün, 10 ile 25 metre genişlik arasında, 7 sola 10 sağa virajı bulunan, geniş kaçış alanlarına sahip ve kum havuzlu bir pisttir. Grand Prix üst sınıf motorsporları tarafından bilinen güvenli ve modern bir pisttir.

[align=center]Resim[/align]

İşler baya sıkı tutulmuş gibi gözüküyor. Umarım bütün sezon boyunca bütün arkadaşların istikrarı bu şekilde devam eder.

Herkes hot lap setupı ile uğraşıyor. Esas olayın 40 turu tamamlamak olduğunun kimse farkına varamadı henüz. Bu şampiyona da bu araçlar bizi oldukça zorlayacak gibi ve unutmayalım ki önemli olan hızlı tur atmak değil 40 tur atmak.

[align=center]#YARIŞ SONU#[/align]

İlk yarışımızı geride bıraktık. Beklenenin aksine çok düzenli, kazalardan uzak ama tur bindirmelerde biraz sıkıntılı bir yarışı geride bıraktık. Gerçekten antrenman konusunda herkesin ciddi zaman harcadığı bir etap oldu. Umarız diğer yarışlara üvey evlat muamelesi yapılmaz ve aynı istikrarı o yarışlarda da görürüz.

Yarışa Melda 20 geçerli tur atamadığından, Sinan ve Taner iş yoğunluğundan, Arda özel sebeplerden ve Sedat ise sağlık problemlerinden dolayı aramızda yer alamadılar. Sedat'a bir kez daha buradan geçmiş olsun diyoruz.

Yoğun geçen antreman günlerinden sonra sıralama turları için sürücüler pit alanında yerini aldı. Bu sezon sıralama turlarını 2 elemeli düzen olarak uygulama kararı alan yönetim, ilk 15 dakika herkesin katıldığı bir sıralama sonrasında en iyi 10 derecenin yarıştığı bir 15 dakika olarak düzenledi.

Erşan yaptığı 1.53.711'lik derecesiyle pole pozisyonunu aldı, arkasında Semih ve Serkan yer aldı. Serkan'ın derecesi beklenenden kötü oldu bunu gerçekten dile getirmek gerekir. Orta sıralar birbirine çok yakın dereceler ile yerleşti.

Formasyon turu 15. viraja kadar iyi gidiyordu ama Emre'nin virajı sert alması sonrasında zincirleme temaslar yaşandı. Bunun sonucunda ön taraf ile fark açıldı.

Dream Racing takımında Adnan'ın talihsiz kazası, Emin'in arka sıralarda kalması ve Arda'nın yarışa katılamaması neticesinde yarışı takımı adına tek başına tamamlayan Serkan, lider olarak takımına 25 puan getirdi. 3 yarışcısının da puan almamasına rağmen Serkan aldığı puan ile takımını, takımlar klasmanında da Blue Thunder Racing Takımının 1 puan önünde liderliğe oturttu. Serkan pistte istenileni verememesine rağmen Semih'in tur bindirmedeki zaman kaybı ve Erşan'ın bireysel hataları ile rahatlıkla yarışı lider bitirdi. Erşan iyi bir yarış çıkarıyordu ama erken hızlanmak için 26. turda 10. virajda gaza erken yüklenince spin atıp Serkan'ın arkasında kaldı. Piste çabuk dönmek isterken neredeyse takım arkadaşı Emre ile temas yaşayacaktı. Emre gerçekten Marcas Şampiyonası performansının çok üstünde bir yarış sergiledi. Mert ile bayağı mücadele eden Emre 3. virajda Mert'in arkadan teması ile spin attı. Ama gerçekten o kadar iyi çalışmış ki bu spine ve bireysel hatalarına rağmen yerini korumayı çok iyi bildi.Ufak bir pist dışına çıkma neticesinde Mehmet'e de geçilip yarışı 8. olarak tamamladı. Audi Sport Playboy takımı Taner'in yokluğunda Özkan'ın kazası ve Hüseyin'in dereceye girememesiyle sadece Mert'in aldığı 8 puan ile takım sıralamasında sonunculuğu aldı. Takım olarak çok çalışmaları gerekiyor. Ayrıca Hüseyin gerçekten antremandaki performansını yansıtamadı. Sphere Racing takımı Çağatay dışında istediğini aldı. Antremanların karşılığını alan takım Kutay ve Alper'in aldığı puanlar ile takım sıralamasında Evli ve Çocuklu takımı ile aynı sırayı paylaştı. Furkan'ın daha sıkı çalışarak takımına katkı sağlaması gerekiyor gibi görünüyor. Ama ilk yarışı olduğu ve yarışı tamamladığı için ona teşekkür ediyoruz. Arka sıralarda Engin ve Utku arasında güzel bir çekişme yaşandı. Karşılıklı geçişlerin yaşandığı mücadelede Engin Utku'nun 4 saniye önünde yarışı 10. tamamladı ve takımına 1 puan getirdi.


Resim




[align=center]#RÖPORTAJLAR#[/align]

-Evet şampiyon bıraktığımız gibisin sıralamada pek iyi değildin ama yarışta yine istediğini aldın. Duygularını ve yarış hakkında ufak bir değerlendirme alabilir miyiz?

-Merhaba. Sıralama turlarında berbat bir konsantrasyona sahiptim. Kendimi bir türlü adapte edemedim, sebebini tam olarak bilemiyorum. Yarış benim için çok zorlu geçti. Pitlere kadar setupı çalıştırmakta çok zorlandım. Bu yüzden Semih ve Erşan'ın temposunu tutturmak için araçla çok boğuştum. Fakat pit-stoptan sonra aracım kendine geldi ve sürüşü kolaylaştı. Erşan'ın da spin atmasıyla zorlanmadan kazandım. Umarım bu durum benim için geçicidir. Birkaç şeyi gözden geçirip sorunun ne olduğunu bulmaya çalışacağım.


-Sıkıntı aracınızdan mı kaynaklı yoksa kişisel bir sıkıntınız mı var?

-Şu anda kesin bir şey söyleyemeyeceğim ama tahminim yarış gününe denk gelen psikolojik bir durum sanırım. Bu da sürüşümü olumsuz etkiledi.


-Tekrar tebrik ediyoruz seni. Geçen şampiyonaya göre çok daha iyi bir şampiyona bizi bekliyor.

-Teşekkür ederim. Kesinlikle çok çekişmeli bir sezon olacağına inanıyorum.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

-Yanımızda antremanlarda attığı 579 geçerli tur ile şampiyonluğu ne kadar istediğini gösteren Alper var. Tebrikler Alper attığın turların karşılığını aldın, düşüncelerini alabilir miyiz ?

-Teşekkürler, yarışa 4. sıradan başladım ve önümde Serkan vardı. İlk virajı çok güzel alarak Serkan'ı kısa süreliğine de olsa geçtim fakat ilk turda oluşan lag yüzünden önüne tam olarak geçemedim. İkimizin de kontrolü dışında ufak bir temasımız olunca hem Serkan'ın hem de benim kendi yarışımı sona erdirmemek için Serkan ile aramıza mesafe koymak zorunda kaldım. Uzunca bir süre Semih-Serkan ikilisinin mücadelesinden hata çıkmasını bekledim fakat istediğim olmadı. Önümdeki mücadeleyi sabırla izlerken takım radyosunda olan bir karışıklık sebebi ile dikkatim dağıldı ve frenajı kaçırdım. Yoldan kısa süreliğine de olsa çıkınca öndeki gruptan tamamen koptum. Yarışın geri kalanında çok rahat bir şekilde sadece yarışı bitirmek için turladım. Yarışı başladığım yerde bitirdim. Yerimden memnunum.

-Anlaşılan yarışın son zamanlarında epey bir sıkılmışsınız.

-Ben mücadeleyi seviyorum. Yarışta ön grup ile mücadele edebileceğimi farkettim, uzunca bir süre de kovaladım fakat hata yapıp kopunca onları bırakmak zorunda kaldım. O noktadan sonra arkamda kimsenin olmadığını farkettim. Kendi standartlarıma göre 2-3 saniye daha yavaş turlar atmama rağmen arkadan yetişen olmadı, aksine mesafe açılmaya devam etti. Bunu ben diğer sürücülerin sadece soft lastik ile hotlap çalışmasına bağlıyorum. Medium lastiklerle uzun turlar atmayıp tecrübe sahibi olmadılar. Ayrıca softlar ile mediumların setuplarını da hafif farklı yapmak gerekiyordu. Ön gruba yetişemeyecek duruma düştükten sonra oldukça sıkıcı boş turlar atmaya başladım. Yarış bittiğinde tatmin olmadım maalesef. Umarım gelecek yarışta daha çok mücadele yaşarım.

-Takımlar antrenman planlarını epey bir değiştirecek. Yarıştan önce de herşeyin hotlap olmadığından bahsetmiştik. Tekrar tebrik ederiz, daha üst sıraları hak ediyorsunuz.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

- BTRT(eski ACTR)nin istikrarlı ve geçen sezonun 3.sü olan Semih yanımızda. Tur bindirmelerde sıkıntı yaşadın. Neler söylemek istersin? Ayrıca 3.lük için tebrikler.

-Teşekkür ederim. Zor bir 3.lük oldu, herkes çok iyi çalışmış.Tur bindirmeler sırasında isimlerini hatırlamadığım iki kişi çekişiyordu. Yol vermedikleri için temas etmeden geçmek çok zordu. O esnada zaman kaybettim ve Serkan'a geçildim. Daha sonra başka bir arkadaş daha yol vereceğine benimle yarışmaya başladı. Aynı turda yarışıyor olsak eğlenceli denebilirdi ama tur bindirirken temas olma olasılığı insanı korkutuyor. Herkesin bu konuda biraz daha duyarlı olması gerekli. Aksi taktirde kazalar kaçınılmaz olur. Genel olarak fena bir başlangıç değildi takımıma puan kazandırdığım için mutluyum.

-Tur bindirme konusuna alışık olmadığımız için sıkıntılar yaşandığını hissediyorum. Tecrübe edildikçe daha iyi yarışlar çıkacaktır. Önceki seriye baktığımızda şu an geldiğimiz nokta bile muazzam.

-Dediğiniz gibi ciddi bir yol kat ettiğimiz kesin. Bu zorlu araçlar ile kazasız yarış tamamlamak gerçekten gelecek için umut vaad ediyor. Unutmadan bunun en büyük etkileri de antrenmanlar. Pistte antrenman yapmayı unutmayalım.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

-Bu sezon aramıza katılan bir diğer Akbilgi olan Çağatay var. Öncelikle hoş geldiniz. Antrenmanda çok iyi turlar attınız 1.55'e kadar düştünüz ama yarış istediğiniz gibi gitmedi.


-Merhaba, hoş buldum. Tur zamanlarıma göre benim de umutlarım vardı fakat sunucuda araç çoğalınca benim 6 senelik emektar notebook beni hüsrana uğrattı doğrusu. Bazı yerlerde birden görüntü donuyor ve ben dümdüz yol dışına gitmiş oluyordum. Aslında farklı bir bilgisayarla yarışa katılacaktım fakat zamanlama hatası yüzünden o bilgisayarla giremedim yarışa. Bir de başlarda ufak bir kaza yaşadım ve yaklaşık 20 tur arka taraf hasarlı olarak yarışmak zorunda kaldım. Pitten sonra takım arkadaşımı geçmek isterken lagdan dolayı aramızdaki mesafeyi kestiremedim (sonradan izlediğimde yeterli mesafe varmış aramızda) ona çarpmamak için frene basınca araç dağıttı ve bu sefer de hem ön hem arka hasarlı şekilde devam ettim yarışa. Bunlar olmasaydı zaten bilgisayarımdan ötürü yaşadığım problemler canımı sıkacaktı ve belki de yarış içi rekabette birine çarpıp yarışını zehir edecektim. İlk yarış tecrübe oldu, umarım diğer yarışlarda bilgisayar işini halledip güzel dereceler alırım.

-Donanımsal kaynaklı ciddi bir sıkıntı yaşamışsın anlaşılan. Yine de olumsuzluklara rağmen yarışa katılıp elinden geleni yaptın. Seni daha iyi yerlerde göreceğimizi umut ediyorum.

-Donanımsal problemlerimi aşarsam umarım daha iyi yerlerde olurum önümüzdeki yarışlarda.

-Hotlap derecelerin konumunuzu gösteriyor zaten. Şimdiden Spa'da başarılar.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Resim
En son Emin Babaoglu tarafından 01 May 2016, 18:38 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Sebep: Yazım hataları
Kullanıcı avatarı
Emin Babaoglu
Moderatör
Mesajlar: 701
Kayıt: 16 Mar 2016, 13:33
Ad: Rustoocas
Konum: İstanbul
Has thanked: 195 time
Been thanked: 295 time
Yaş: 35
İletişim:

Re: 1. Yarış Nürburgring 28.04.2016

Mesaj gönderen Emin Babaoglu »

Demek yarışacağımız pist Green Hell'den sonra yapılmış. Gerçi günümüzde Almanya GP adı altında 20 küsür km uzunluğundaki pistte yarışılamazdı sanırım. Bunun yanında F1'de bu sezon Almanya GP için bu pistte değil Hockenheimring'de yarışılacak.
Resim
Kullanıcı avatarı
antking
Mesajlar: 1245
Kayıt: 11 Mar 2016, 23:59
Ad: Efe Can
Has thanked: 259 time
Been thanked: 354 time

Re: 1. Yarış Nürburgring 28.04.2016

Mesaj gönderen antking »

Rustoocas yazdı:Demek yarışacağımız pist Green Hell'den sonra yapılmış. Gerçi günümüzde Almanya GP adı altında 20 küsür km uzunluğundaki pistte yarışılamazdı sanırım. Bunun yanında F1'de bu sezon Almanya GP için bu pistte değil Hockenheimring'de yarışılacak.



F1 daha önce 96 yılında da Hockenheimring'de yapılmış
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

Re: 1. Yarış Nürburgring 28.04.2016

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

PLP yi test etmeniz için server ı 10 turluk race mode döngüsüne alayım diyorum herkese uygun mudur?
The World is Mine!
Kullanıcı avatarı
AlperAkbilgi
Süper Moderatör
Mesajlar: 607
Kayıt: 10 Mar 2016, 17:41
Ad: Alper
Konum: Muğla
Has thanked: 302 time
Been thanked: 131 time
Yaş: 36
İletişim:

Re: 1. Yarış Nürburgring 28.04.2016

Mesaj gönderen AlperAkbilgi »

Aranel Ciryatan yazdı:PLP yi test etmeniz için server ı 10 turluk race mode döngüsüne alayım diyorum herkese uygun mudur?


süper olur, pit giriş-çıkışını da çalışmış oluruz.
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

Re: 1. Yarış Nürburgring 28.04.2016

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

Guncelledim

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
The World is Mine!
Kullanıcı avatarı
AlperAkbilgi
Süper Moderatör
Mesajlar: 607
Kayıt: 10 Mar 2016, 17:41
Ad: Alper
Konum: Muğla
Has thanked: 302 time
Been thanked: 131 time
Yaş: 36
İletişim:

Re: 1. Yarış Nürburgring 28.04.2016

Mesaj gönderen AlperAkbilgi »

Aranel Ciryatan yazdı:Guncelledim

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Teşekkürler, bu döngü ne zamana kadar sürecek?
Kullanıcı avatarı
diabolus79
Süper Moderatör
Mesajlar: 235
Kayıt: 20 Mar 2016, 18:41
Has thanked: 82 time
Been thanked: 102 time

Re: 1. Yarış Nürburgring 28.04.2016

Mesaj gönderen diabolus79 »

Bu PLP işi çok can yakacak benden söylemesi :) Az zorlayarak gideyim dedim, 5-6 turda 4 tane uyarı aldım. Bu arada PLP chat mesajlarını deaktif etmenin bir yolu var mı? Yoksa en mantıklısı yarışta chat penceresini kapatmak olacak sanırım.
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

Re: 1. Yarış Nürburgring 28.04.2016

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

Chat mesajlarini kapatmak yasak :) config ile oynanmamasi gerekmekte

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
The World is Mine!
Kullanıcı avatarı
AlperAkbilgi
Süper Moderatör
Mesajlar: 607
Kayıt: 10 Mar 2016, 17:41
Ad: Alper
Konum: Muğla
Has thanked: 302 time
Been thanked: 131 time
Yaş: 36
İletişim:

Re: 1. Yarış Nürburgring 28.04.2016

Mesaj gönderen AlperAkbilgi »

Keserek gitmeye son! :D
Cevapla

“2016 DTM Şampiyonası” sayfasına dön