2016 Uluslararası Yarış Ligi ⇒ 2016 Uluslararası Yarış Ligi Genel Bilgiler ve Katılımcılar
Moderatör: Moderatörler
- Taner
- Süper Moderatör
- Mesajlar: 748
- Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
- Has thanked: 247 time
- Been thanked: 416 time
Re: 2016 Uluslararası Yarış Ligi Genel Bilgiler
Prototip araçların tur başına benzin tüketimi 1,60 ile 1,65 arasıdır ( bu pistte ).
Soft lastikleri uzun stintler için kullanmayın.
Kanat ayarlarını düşük tutup hızlı gideceğinizi düşünmeyin. Yola baskıyı kaybeden lastikler patinajda kalabilir ( bunu hissedemezsiniz ). Aracın yere basma gücünü yüksek tutun. Böylelikle gücün çok daha büyük bir kısmı yola iletilir.
Test sırasında pistin sıcaklığı 39-40 C civarındaydı. Buna rağmen lastiklerde aşırı ısınma olmadı. Lastiklerinizin soğuk kalmasnı önlemek için basınçları çok yüksek tutmayın. Yarış günü mutlaka pist sıcaklığına göz atın. Ona göre birer tık basınçlar ( -/+ ) ile oynayın.
TC kullanacak arkadaşlar 1. ve 2. vitesin oranını dikkatli ayarlasınlar. Özellikle viraj çıkışlarında çok yavaş kalabilirsiniz.
1. viraj ve son şikanda ( arka düzlüğün sonu ) ön lastikleriniz 1-2 tur sonra aşırı kilitlenmeye başlıyırsa brake bias ayarını aşağı çekip ön slow bump sertliğini biraz yükseltin.
Soft lastikleri uzun stintler için kullanmayın.
Kanat ayarlarını düşük tutup hızlı gideceğinizi düşünmeyin. Yola baskıyı kaybeden lastikler patinajda kalabilir ( bunu hissedemezsiniz ). Aracın yere basma gücünü yüksek tutun. Böylelikle gücün çok daha büyük bir kısmı yola iletilir.
Test sırasında pistin sıcaklığı 39-40 C civarındaydı. Buna rağmen lastiklerde aşırı ısınma olmadı. Lastiklerinizin soğuk kalmasnı önlemek için basınçları çok yüksek tutmayın. Yarış günü mutlaka pist sıcaklığına göz atın. Ona göre birer tık basınçlar ( -/+ ) ile oynayın.
TC kullanacak arkadaşlar 1. ve 2. vitesin oranını dikkatli ayarlasınlar. Özellikle viraj çıkışlarında çok yavaş kalabilirsiniz.
1. viraj ve son şikanda ( arka düzlüğün sonu ) ön lastikleriniz 1-2 tur sonra aşırı kilitlenmeye başlıyırsa brake bias ayarını aşağı çekip ön slow bump sertliğini biraz yükseltin.
- antking
- Mesajlar: 1245
- Kayıt: 11 Mar 2016, 23:59
- Ad: Efe Can
- Has thanked: 259 time
- Been thanked: 354 time
Re: 2016 Uluslararası Yarış Ligi Genel Bilgiler
şu bizim son etabı tamamlayalım öyle başlıyacam bu tarafa
- Aranel Ciryatan
- Forum Yöneticisi
- Mesajlar: 3331
- Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
- Ad: Mehmet
- Has thanked: 215 time
- Been thanked: 897 time
- Yaş: 39
- İletişim:
-
Offline
Re: 2016 Uluslararası Yarış Ligi Genel Bilgiler (Pit Lane App Güncellemesi: 02.04.2016)
arkadaşlar akşam yarışta nicklerin başına SRTR yazmayı unutmuyoruz
The World is Mine!
- Aranel Ciryatan
- Forum Yöneticisi
- Mesajlar: 3331
- Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
- Ad: Mehmet
- Has thanked: 215 time
- Been thanked: 897 time
- Yaş: 39
- İletişim:
-
Offline
Re: 2016 Uluslararası Yarış Ligi Genel Bilgiler (Pit Lane App Güncellemesi: 02.04.2016)
geberdim desem yeridir. bence tur sayısı çok gözler iflas etti benim bi noktadan sonra. yolu seçemiyordum.
The World is Mine!
- adnaneren1977
- Mesajlar: 323
- Kayıt: 19 Mar 2016, 18:30
- Ad: Adnan Eren
- Konum: ANKARA
- Has thanked: 68 time
- Been thanked: 82 time
- Yaş: 46
- İletişim:
Re: 2016 Uluslararası Yarış Ligi Genel Bilgiler (Pit Lane App Güncellemesi: 02.04.2016)
Aranel Ciryatan yazdı:geberdim desem yeridir. bence tur sayısı çok gözler iflas etti benim bi noktadan sonra. yolu seçemiyordum.
saatler sıkıntılı bence 8.00 gibi olsa .tura gelince aynen 30 tur yeterliydi bencede
- Taner
- Süper Moderatör
- Mesajlar: 748
- Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
- Has thanked: 247 time
- Been thanked: 416 time
Re: 2016 Uluslararası Yarış Ligi Genel Bilgiler (Pit Lane App Güncellemesi: 02.04.2016)
30 Tur multiclass yarışlar için çok az bir tur sayısı. Bu kadar kısa bir yarışta taktik yapamazsınız. Bu da olayı sprint yarışına çevirir ki formatımız bu değil.
Gözleriniz çok yoruluyorsa mutlaka ekrandan daha güçlü bir ışık kaynağını odada açık bulundurun ( en basitinden odanın ışığı ). Ekranın parlakılığını kısın ve ekranı biraz daha uzaklaştırın.
Yarış saatine gelince; bu saati optimum seviyede ayarlamaya çalışıyoruz. Çünkü üç farklı kıtadan katılımcı var. Bu yüzden bu saat dilimi herkesin biraz fedakarlık yapıp optimum zamanı tutturabileceğimiz bir dilim. Ayda bir kere olacak bir yarış için çok da mızmızlanmayın lütfen.
Bunların hepsinden en önemlisi PLP ve TS konusu. Öncelikle herkes TS'ye dahil olacak mikrofon olsun olmasın. Ayrıca PLP ( pitstop lane penalty ) uygulaması ile ilgili gerekirse bir görsel hazırlamak gerekli. Çünkü resmi yarışlarda bunu dikkate almamış yarışçı yarış dışı sayılacak. Bunun için ayrı bir konu açıp bilgilendirme yapabiliriz.
Test yarışı olduğundan organizasyonda kritik noktlarda eksiklikler vardı. Bunları artık gördük ve dersimizi aldık. Bunların çerçevesinde ilk resmi yarışta sorunlar yaşanmaması için lütfen bu konuları sağlam bir zemine oturtup hepberaber halledelim.
Yarışa gelince. Çok zevkli ve adrenalinin sürekli zirvede olduğu bir yarıştı benim için. Prototipler ve GT'ler arasında geçiş sıkıntısı olmaması herkesin ne kadar profesyonelce davranadığını gösteriyor ki bence bu kalite demek. Yarışın başında baya sağlam laglar oluştu bende özellikle formasyon turunda temas bile yaşadım Troy'le. Ama sanırım sadece çok az kişide olmuş bir durum, emin değilim. Üst düzey ve çekişmeli bir lig olacağa benziyor. Katılmayan arkadaşlar için bir video hazırlayıp ağızlarını sulandırırsak bence iyi olur.
Gözleriniz çok yoruluyorsa mutlaka ekrandan daha güçlü bir ışık kaynağını odada açık bulundurun ( en basitinden odanın ışığı ). Ekranın parlakılığını kısın ve ekranı biraz daha uzaklaştırın.
Yarış saatine gelince; bu saati optimum seviyede ayarlamaya çalışıyoruz. Çünkü üç farklı kıtadan katılımcı var. Bu yüzden bu saat dilimi herkesin biraz fedakarlık yapıp optimum zamanı tutturabileceğimiz bir dilim. Ayda bir kere olacak bir yarış için çok da mızmızlanmayın lütfen.
Bunların hepsinden en önemlisi PLP ve TS konusu. Öncelikle herkes TS'ye dahil olacak mikrofon olsun olmasın. Ayrıca PLP ( pitstop lane penalty ) uygulaması ile ilgili gerekirse bir görsel hazırlamak gerekli. Çünkü resmi yarışlarda bunu dikkate almamış yarışçı yarış dışı sayılacak. Bunun için ayrı bir konu açıp bilgilendirme yapabiliriz.
Test yarışı olduğundan organizasyonda kritik noktlarda eksiklikler vardı. Bunları artık gördük ve dersimizi aldık. Bunların çerçevesinde ilk resmi yarışta sorunlar yaşanmaması için lütfen bu konuları sağlam bir zemine oturtup hepberaber halledelim.
Yarışa gelince. Çok zevkli ve adrenalinin sürekli zirvede olduğu bir yarıştı benim için. Prototipler ve GT'ler arasında geçiş sıkıntısı olmaması herkesin ne kadar profesyonelce davranadığını gösteriyor ki bence bu kalite demek. Yarışın başında baya sağlam laglar oluştu bende özellikle formasyon turunda temas bile yaşadım Troy'le. Ama sanırım sadece çok az kişide olmuş bir durum, emin değilim. Üst düzey ve çekişmeli bir lig olacağa benziyor. Katılmayan arkadaşlar için bir video hazırlayıp ağızlarını sulandırırsak bence iyi olur.
- Emin Babaoglu
- Moderatör
- Mesajlar: 701
- Kayıt: 16 Mar 2016, 13:33
- Ad: Rustoocas
- Konum: İstanbul
- Has thanked: 195 time
- Been thanked: 295 time
- Yaş: 35
- İletişim:
Re: 2016 Uluslararası Yarış Ligi Genel Bilgiler (Pit Lane App Güncellemesi: 02.04.2016)
Aranel Ciryatan yazdı:geberdim desem yeridir. bence tur sayısı çok gözler iflas etti benim bi noktadan sonra. yolu seçemiyordum.
f.lux adlı programı kullanmanızı tavsiye ederim. Ekranın parlaklığını/gama ayarını/kontrastını vs. gün ışığına göre ayarlayıp güneş olmadığı vakitlerde gözü koruma noktasında bariz fark oluşturuyor.
Not: İlk çalışmaya başladığı zaman ekran fazla sararmış gelebilir; endişeye gerek yok zamanla alışıyorsunuz. Bunun yanında ben win 8.1 kullanıyorum ve bu program mouse hareketlerinde takılmalar meydana getiriyor.
- AlperAkbilgi
- Süper Moderatör
- Mesajlar: 607
- Kayıt: 10 Mar 2016, 17:41
- Ad: Alper
- Konum: Muğla
- Has thanked: 302 time
- Been thanked: 131 time
- Yaş: 36
- İletişim:
Re: 2016 Uluslararası Yarış Ligi Genel Bilgiler (Pit Lane App Güncellemesi: 02.04.2016)
Tur sayısı fazla olmazsa dayanıklılık yarışı olmaz zaten. 30 tur bu tip yarışlar için az bir sayı bana göre. Bu yarış şampiyona puanlamasına dahil olacak mı yoksa sadece test yarışı mıydı?
- Boundless
- Forum Yöneticisi
- Mesajlar: 1574
- Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
- Ad: Engin
- Konum: istanbul
- Has thanked: 631 time
- Been thanked: 685 time
- Yaş: 44
- İletişim:
Re: 2016 Uluslararası Yarış Ligi Genel Bilgiler (Pit Lane App Güncellemesi: 02.04.2016)
AlperAkbilgi yazdı:Tur sayısı fazla olmazsa dayanıklılık yarışı olmaz zaten. 30 tur bu tip yarışlar için az bir sayı bana göre. Bu yarış şampiyona puanlamasına dahil olacak mı yoksa sadece test yarışı mıydı?
Puanlamaya dahil değil yanlızca test amaçlıydı
- antking
- Mesajlar: 1245
- Kayıt: 11 Mar 2016, 23:59
- Ad: Efe Can
- Has thanked: 259 time
- Been thanked: 354 time
Re: 2016 Uluslararası Yarış Ligi Genel Bilgiler (Pit Lane App Güncellemesi: 02.04.2016)
açıkcası çok zor bir turnuva bekliyor bizi. Herkes çok tecrübeli ve minumum kaza ile yarışı bitiriyor. Yükselmek için ciddi mücadele gerekicek.