1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Temastan Korunma ve Temiz Geçiş

Gönderilme zamanı: 26 Oca 2017, 14:39
gönderen Boundless
Simulasyon yarışları söz konusu olduğunda en önemli kural biliyorsunuzdur : TEMASTAN KAÇININ

1. SORUMLULUK
Eğer yolun ilersini göremiyorsan çok yaklaşmışsın demektir
Geçiş yapmak isteyen sürücünün sorumluluğu, geçişin temassız yapıldığından emin olmaktır.
Bir arabanın arkasında sürerken, atak yaparken temastan kaçınmak % 100 atak yapan aracın sorumluluğundadır.
Resim

2. YAN YANA TEMİZ GEÇİŞ
Öndeki Arabanın Tampon hizasına geldiği veya Her iki aracında yanyana geldiği durumlarda,
Yol hakkı elde etmek için arkadan gelen araç öndeki aracın orta çizgisine gelmiş olması gerekmektedir. Dışta kalan araç virajın dış kısmında kalıp viraj başlangıcından bitişine kadar olan kısımda sonuna kadar hakkı vardır.
Virajın içindeki araba yerini koruyarak virajın iç kısmında kalıp dışardaki araca yer bırakmak zorundadır. ( Atak sırasında her iki araçta ideal viraj çizgisini kullanamaz dolayısı ile konumlarını koruyabilmek için yavaşlamaları gerekmektedir)
Resim

2.1 Eğer aracın orta hizasına gelmediyseniz öndeki aracı zorlamayın. Öndeki araç istediği bir hattı seçebilir (virajın içi veya dışı) fakat viraja girmeden önce pozisyonunu korumak için yalnızca 1 hareket hakkı vardır. Temastan kaçınmak atak yapmak için viraj çıkışını bekleyin.
Resim

2.2 Eğer arkadaki araç öndeki aracın orta hizasına geldiyse yol hakkı elde etmiş demektir. Her iki araçta birbirini kollayıp yön değiştirmemesi gerektir. Virajda iki araçta hak sahibidir.
Resim

3. Mavi Bayrak
Ekranda mavi bir bayrak görüntülenirse, (size tur bindiren araç) arkadaki sürücünün sizi geçeceğini ve savunmanızın yasaklandığını söyler.
1.Mavi Bayrak mevcut, bu nedenle normal yarış hattında sürmeye devam edin. Bu öngörülebilir olmak açısından da önemlidir. Sizi geçerken zorlamayın önünü kesmeyin yön değiştirmeyin.
Resim

4. Savunma
Mavi bayrak yokken, yalnızca bir yön değişikliği hakkınız vardır, Savunma yapan sürücü ya iç bölgeden ya da dış bölgeden savunma yapabilir
Savunma yaptığı bölgeyi seçtikten sonra geçiş yapmaya çalışan sürücünün önüne kırması durumunda ceza alır. Savunma sırasında ikinci bir harekete izin verilmez ayrıca savunma yapan sürücü diğer sürücünün geçebileceği kadar boşluk bırakmak zorundadır.
Resim

Re: Temastan Korunma ve Temiz Geçiş

Gönderilme zamanı: 26 Oca 2017, 15:38
gönderen antking
Bu 2.1 de açıklanan olayı bence hakemler tarafından da iyi irdelenmeli. Arkadan gelen araç geç fren yaparken öndeki araç çizgi bozdu bu yüzden çarptım gibi sonuçlar çıkabilir.

Re: Temastan Korunma ve Temiz Geçiş

Gönderilme zamanı: 27 Oca 2017, 16:56
gönderen NedimGBT
https://youtu.be/yg_hXycTKAs
Şunuda şurada bırakayım..........

Re: Temastan Korunma ve Temiz Geçiş

Gönderilme zamanı: 27 Oca 2017, 18:56
gönderen EmreDFace
NedimGBT yazdı:https://youtu.be/yg_hXycTKAs
Şunuda şurada bırakayım..........


Hemen hemen aynı pozisyonu newbie de yaşadık.Bakalım hakemler ne karar verecek merak ediyorum.

Re: Temastan Korunma ve Temiz Geçiş

Gönderilme zamanı: 22 Şub 2020, 16:38
gönderen sensei
“Her zaman bir boşluk bırakmak zorundasınız!”

Resim


Mümkün olan en basit durumla başlayalım: Düzlükte mücadele eden iki sürücü .

1. Tek hareket kuralı
Bir sürücü bir düz yolda tamamen diğerinin önünde olduğunda, bir yönde hareket etmelerine izin verilir. Bu hareket, palet sınırları dahilinde herhangi bir boyutta olabilir ve hareket, sürücünün istediği kadar yavaş veya hızlı bir şekilde yapılabilir - aniden bir tarafa sarsabilir veya bir düzün tamamını kademeli olarak ray boyunca kaydırarak geçirebilirler. Bu kural spor yönetmeliği 20.4 altında belirtilmiştir

20.4 Bir düz ve herhangi bir fren alanından önce pozisyonunu savunan herhangi bir sürücü, ilk hareketinde parkurun tam genişliğini kullanabilir, ancak arabanın geçmeye çalışan önemli bir kısmı onun yanında değilse. Bu şekilde savunurken, sürücü haklı bir neden olmaksızın pistten ayrılamaz.

Resim

Bir düzlükte birden fazla yön değişikliğine dokuma denir ve buna izin VERİLMEZ. Bu kural, spor yönetmeliği 20.3 kapsamında belirtilmiştir.

20.3 Bir pozisyonu korumak için birden fazla yön değişikliğine izin verilmez.

Resim


Tek hamle kuralı, savunucunun hamlelerinin atak yapanı engellemek veya atak yapanın savunucunun yayın akışını durdurmasını önlemek için tasarlanıp tasarlanmadığı konusunda geçerlidir. İkinci dava için emsal olan, Lewis Hamilton’un 2010 Malezya Grand Prix'sinde Vitaly Petrov'un önünde dokuma yapmasıydı.

Bir defans oyuncusu bir hamlesini gerçekleştirdiğinde,atak yapanın mesafesi ve kapanma hızı da görevliler tarafından değerlendirilebilir. atak yapan hızlı bir şekilde kapanıyorsa ve yalnızca kısa bir mesafedeyse, yollarına ani bir hareketten kaçmak için zamanları olmayabilir. Spor düzenlemesi 20.5 uyarınca geç defansif hamleleri cezalandırıp cezalandırmamak, komiserin takdirindedir.

20.5 Pistin dışına bir otomobilin kasıtlı olarak bloklanması veya başka herhangi bir anormal yön değişikliği gibi diğer sürücüleri engelleyebilecek manevralara izin verilmez.


2. Tek hamle kuralını sınırlarına taşımak
Tek hamle kuralı, tamamen kullanışsız görünüyor ve istismar edilecek gri alan yok. Bununla birlikte, sürücüler genellikle ikinci hamlelerinin düzü takip eden dönüş için yarış çizgilerinin bir parçası olduğunu savunarak kuralı bükmüşlerdir. Bunun gerçekleşmesinin iki yolu vardır.

Birincisi, savunan sürücünün ilk hamlesini içeri doğru hareket ettirmesi ve daha sonra dönüş girişinde daha uygun bir yarış çizgisi almak için pistin dışına doğru geri çekilmesidir.

Resim

Bu hareket çok sık görülür ve önemli bir uyarı ile kabul edilebilir olarak kabul edilir: defans oyuncusu dışarıya geri döndüğünde, atak yapanın potansiyel olarak derine inmesine izin vererek kendileri ve pistin kenarı arasında en az bir araba genişliği bırakmalıdır. dışarıda. Bu kural, Michael Schumacher'ın 2011 İtalyan Grand Prix'sinde Lewis Hamilton'a karşı tartışmalı savunmasının ardından resmi olarak açıklığa kavuşan spor düzenlemesi 20.3'te belirtilmiştir. http://en.espn.co.uk/fia/motorsport/story/67402.html

20.3 Yarış hattına doğru ilerleyen ve daha önce pozisyonunu off-line olarak savunan herhangi bir sürücü, kendi arabası ile dönüşye yaklaşırken pistin kenarı arasında en az bir araba genişliği bırakmalıdır.

İkinci durum, bir savunmacı dışarıya doğru hareket ettikten sonra düz bir çizgi kazanmak için içeriye geri döndüğünde ortaya çıkar. Ünlü bir örnek Michael Schumacher’ın 1995 Belçika Grand Prix'sinde Raidillion ve Kemmel arasındaki Damon Hill'e karşı savunması.

Resim

Schumacher, Hill'i engellemek için sola hareket etti, sonra Kemmel dönüşsinden iç çizgiyi almak için hemen sağa döndü.

Resim

Bu bir hamle mi yoksa iki hamle mi? Bu marjinal bir durum, çünkü Kemmel gibi dönüşler neredeyse düzün bir parçası olarak kabul edilebilecek kadar kademeli, tıpkı Monaco başlangıç ​​/ bitiş "düz" gibi. Bu, savunan sürücünün geleneksel bir zirveye çarpmak için tüm yolu çekmeleri gerektiğini haklı çıkarmasını zorlaştırır, ancak durum kesinlikle tartışmalıdır. Bu, kurallarda bazı teorik gri alanlar göreceğimiz ilk (ancak son değil) durumdur.

3. Başka bir arabanın yanında yarış
Bir sürücü bir düz yolda tamamen diğerinin önünde olduğunda, pist genişliği dahilinde cezasız hareket edebilir. Arabalar arasında herhangi bir çakışma olduğunda işler değişir, çünkü yanal hareket bir çarpışmaya neden olabilir. İki arabanın yan yana parçaları varsa, her sürücü diğer arabanın kapladığı alana saygı duymalıdır. Kimin önde olduğu ya da ne kadar önde oldukları önemli değil, diğer arabaya geçiş yapmayabilirler. Her iki sürücünün de engelsiz düz bir çizgide sürmeye devam etme hakkı vardır. Bu kural spor yönetmeliği 20.4'te belirtilmiştir.

20.4 Bir düz ve herhangi bir fren alanından önce pozisyonunu savunan herhangi bir sürücü, ilk hareketinde parkurun tam genişliğini kullanabilir, ancak arabanın geçmeye çalışan önemli bir kısmı onun yanında değilse. Şüpheye mahal vermemek için, arabanın ön kanadının geçmeye çalışan herhangi bir kısmı öndeki arabanın arka tekerleğinin yanındaysa, bu 'önemli kısım' olarak kabul edilecektir.

Resim

2010 Türkiye Grand Prix'sinde Mark Webber'in yanına giden Sebastian Vettel gibi durumlar bu kurala kötü düşüyor; hareket herhangi bir fren zonu veya dönüşsinden hemen önce gerçekleştiği için Vettel tamamen hatalı.

Teorik olarak, iki sürücünün aynı anda piste paralel hareket etmekten saptığı ve yollarının kesişmesine neden olduğu durumlar ortaya çıkabilir. Bu durumda, her iki sürücü de eşit sorumludur.Pratikte hamleler çok nadiren gerçekten eşzamanlı olabilir.

2010 Macaristan Grand Prix'sinde Rubens Barrichello'daki Michael Schumacher gibi bir düzlükte başka bir sürücünün çok atak yapan zorbalığına izin verilmiyor. Teorik olarak, başka bir sürücüye keskin bir şekilde sürmek onları çizgilerini değiştirmeye zorlamaz, ancak insanlar insan olan bu genellikle bir çakmak tepkisine neden olur. Ne kadar atak yapan çok atak yapan? Bu, belirsiz bir şekilde ifade edilen spor düzenlemesi 20.5'in kapsadığı gri bir alana düşüyor.

20.5 Pistin dışına bir otomobilin kasıtlı olarak bloklanması veya başka herhangi bir anormal yön değişikliği gibi diğer sürücüleri engelleyebilecek manevralara izin verilmez.


4. Fren bölgesine giriş
Düz bir şekilde, savunan bir sürücü, atak yapan sürücünün tam önündeyse, tüm iz genişliğini kullanarak bile, aniden yön değiştirme hakkına sahiptir. Aynı hak bir dönüş için fren bölgesinde veya hemen öncesinde geçerli değildir. Frenleme bölgesinden hemen önce veya içinde ani yön değişiklikleri son derece tehlikeli olarak kabul edilir, çünkü atak yapan sürücüyü gidecek hiçbir yere bırakamazlar. Bu kural FIA spor düzenlemelerinde açıkça belirtilmemiştir, ancak spor düzenlemesi 20.5 kapsamında “anormal yön değişikliği” olarak kabul edilir.

20.5 Pistin dışına bir otomobilin kasıtlı olarak bloklanması veya başka herhangi bir anormal yön değişikliği gibi diğer sürücüleri engelleyebilecek manevralara izin verilmez.

Açıkçası, fren bölgesinde bir miktar yön değişikliğine izin verilir - optimum yarış çizgisi genellikle bir miktar patinaj frenini içerir - bu nedenle “anormal” bir hareket miktarını neyin oluşturduğuna karar vermek yöneticilerin sorumluluğundadır. 2014 Kanada Grand Prix'sinde Sergio Perez ve Felipe Massa söz konusu olduğunda, görevliler Perez'in fren bölgesinde alışılmadık derecede büyük bir yön değişikliği yaptığını düşündüler. Bu, özellikle fren eğrilerinin altındaki normal hattın sağa doğru eğilmesi ve özellikle sürücülerin düzgün eğrilikli bir çizgi almaması nedeniyle özellikle zor bir durumdu (her iki sürücü de direksiyon açısını en az bir kez değiştirdi). Bununla birlikte, dikkatli analiz (reddit kullanıcısı d3agl3uk tarafından gönderildi ve aşağıda çoğaltıldı), Perez'in fren altında normal bir çizgiden önemli ölçüde sapan sürücü olduğunu gösterdi.

Resim


Fren testi (yani, sürücünün kaçamak eylemi veya çarpışma yapmasına neden olmak için normalden daha erken frenleme) de oldukça tehlikelidir ve FIA ​​spor düzenlemelerinde açıkça belirtilmemiştir.
Yarış hattının sahibi kim?

En karmaşık vakalar, düzden ayrılıp bir dönüşye girdiğimizde doğal olarak ortaya çıkar. Her iki sürücü de ideal olarak mümkün olan en hızlı çizgiyi - yarış çizgisini - takip etmek ister, ancak her iki sürücünün de bunu yapması için fiziksel alan olmayabilir. Aynı zamanda sürücüler birbirlerini olabildiğince engellemek istiyorlar.

Bazılarınız, bir dönüş başladığında, FIA spor yönetmeliklerinin söyleyecek neredeyse hiçbir şeyi olmadığını, sürücülerin pist sınırları içinde kalması gerektiğine karar vermenin sürpriz olabilir! Burada, spor yönetmelikleri, tüm taraftarlar tarafından bilinmeyebilecek ve önemli gri alanlar içeren, uzun süredir var olan yarış normlarına uymaktadır.

5. Apeks üzerindeki anlaşmazlıklar

Resim

Bir dönüşde sollama için ders kitabı yöntemini düşünün: atak yapan bir iç çizgi alır, fren bölgesindeki savunucunun yanına gider ve savunucuyu apekse yener. Eğer atak yapan zirvede önde ise, yarış hattının mülkiyeti konusunda herhangi bir anlaşmazlık yoktur. Savunmacı vermelidir. Peki ya atak yapan sadece kısmen yanındaysa? O zaman apeksin sahibi kimdir?

Farklı yarış serilerinin, bir atak yapanın yanı sıra apeksin iddiası için ne kadar olması gerektiği konusunda kendi kriterleri vardır. Formül 1'de, yıllar boyunca Ayrton Senna ve Michael Schumacher gibi sürücülerin sınırları zorlaması ve gri alanlardan istifade etmesi sonucu normlar araştırılmış ve rafine edilmiştir. Bugün genellikle, atak yapanın bu piste makul bir iddiada bulunmak için apekse ulaştığında savunucunun yanında en azından yarıda olması gerektiği kabul edilmektedir. Dahası, atak yapan dönüşyi yapmak için çok fazla hız taşıyarak bu pozisyona ulaşmamış olmalıdır - bu yönteme dalış bombardımanı denir.

Üç açıklayıcı örneği ele alalım.

A. atak yapanın yanında yarıdan fazla
Resim

Bu durumda, atak yapan kesinlikle tepedeki savunucunun yarısından daha fazladır. atak yapanın yarış çizgisine hakkı vardır. Zirvede bir çarpışma tamamen savunucunun hatasıdır.



B. atak yapanın yanında yarı yolda
Resim

Bu durumda, atak yapanın savunmacının arka tekerleğinin yanında sadece ön kanadı vardır. Savunmacı yarış çizgisine girme hakkına sahiptir. Zirvedeki bir çarpışma tamamen atak yapanın hatasıdır.

C. atak yapan yaklaşık olarak yarı yolda
Resim

Bu durumda, atak yapanın ön aksı, savunucunun arka aksının önündedir ve iki araba yaklaşık olarak yarıya yakındır. Her iki sürücünün de tepeye makul bir iddiası var. Temas oluşursa, suçun paylaşılması gerekecektir. Bu bölgede yarış olayları meydana gelebilir. Ayrton Senna, diğer sürücünün bir çarpışmayı önlemek için verilip verilmeyeceğine karar vermesi gereken hem atak yapan hem de defans oyuncusu olarak böyle durumlar yaratmasıyla ünlüdür.

Bunun yeni veya tartışmalı bir kılavuz seti olmadığını unutmayın. Örneğin, işte 1994'te yayınlanan The Williams-Renault Formula 1 Motor Yarışı Kitabı'nda sunulan kuralların aynısı.

Resim

6. Yer Değişme
Sert U dönüşlerde, bazen yer değiştirme olarak adlandırılan alternatif bir sollama yöntemi mevcuttur. Savunan sürücü iç çizgiyi alırsa, atak yapan sürücü daha geniş bir giriş almaya çalışabilir. Bu, geç apex noktası, hızlanma altında daha düz bir yol ve dolayısıyla daha hızlı bir çıkış sağlar.

Resim

Bu tehditle başa çıkmak için, savunmacılar genellikle çıkışta gaz uygulamasını geciktirerek zirveye yaslanmayı seçerler. atak yapan savunucunun çizgisini geçmesi gerektiğinden bu bir engel oluşturur. Artık atak yapan, savunma oyuncusu aynı şeyi yapana kadar dönüşden hızlanamıyor ve atak yapanın çıkıştaki avantajını zayıflatıyor.

Resim

Apekste kalan kabul edilebilir bir savunma olarak kabul edilir, ancak izin verilen kalan miktar iyi tanımlanmamıştır. Açıkçası bir sürücü tamamen durdurulamaz, ancak bunun ötesinde net bir kılavuz yoktur. İşte Barrichello'nun 2001 Alman Grand Prix'sindeki Hockenheim'daki stadyum bölümünden aşırı beklediğini düşündüğü için Coulthard'ı rahatsız ediyor.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fsk5OE8sXPo [/youtube]

7. Dıştan Atak
İçeriden ele geçirilen bir defans oyuncusu bazen dış çizgiyi kullanarak pozisyonlarını korumaya çalışır. Alternatif olarak, bir atak yapan, iç çizgiyi kaplayan bir savunmacıya karşı dışarıdan geçmeye çalışabilir. Spor tarihindeki en büyük sollama manevralarından bazıları bu yöntem kullanılarak elde edilmiştir.

Dıştan atak yapan sürücü, apeks tarafından zaten bir araba uzunluğunun yarısından fazlasıysa, yukarıdaki durum 5'e göre yarış çizgisi boyunca içeriye girme hakkına sahiptir. Buna bir örnek, Nelson Piquet’in 1986 Macaristan Grand Prix'sinde Ayrton Senna'nın dışında yaptığı inanılmaz drift ile geçişidir.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_L2x0r12IGc [/youtube]

Dışttan atak yapan sürücü, yarış hattını apekste almak için yeterince ileride değilse, bir dış hatta devam edebilir. Bu durumda, dönüş çıkışında potansiyel bir anlaşmazlık ortaya çıkar. Dışarıdaki sürücü doğal olarak dışarıdaki yörüngesine devam etmek isterken, içerideki sürücü pistin kenarına doğru koşarak daha hızlı bir düz çizgi almak istiyor. dönüş çıkışında bu parçanın sahibi kim? Orada bir çarpışma anında kim suçlanacak?



Bu duruma ilişkin tartışmalar yıllar öncesine dayanmaktadır. 1977 Hollanda Grand Prix'sinde Mario Andretti, Tarzan U virajında dışıtan yaptığı atakla, yarış çizgisinde ve Andretti'nin biraz önünde olan James Hunt ile çarpışmaya neden oldu.
https://www.youtube.com/watch?v=blTR6YI5654

İki sürücü de olayı çok farklı gördü.

“Bana çarptığında, virajda mükemmel bir çizgide sürüyordum ve bir anda havaya uçtum…. Böyle yapması çılgınca bir şeydi.” - James Hunt

“Dıştan dolanıp geçmeye çalışıyorken tekerleğimin üzerinden geçti ve kendini yere serdi” . - Mario Andretti

Modern fikir birliği Andretti'yi hatalı görürdü. Rehber Otorite, dış taraftaki sürücünün, dönüş çıkışındaki yarış hattına hak talebinde bulunmak için içerideki sürücü ile en azından düz (ön aks ile aynı doğrultuda) olması gerektiğidir. dönüş tipine ve ilgili araçlara bağlı olarak, dış veya iç çizgi dönüşden daha hızlı olabilir, yani dıştaki sürücü dönüş girişinden dönüş çıkışına zemin kazanabilir veya kaybedebilir. Çıkışta arabaların - girişte veya zirvede değil - göreceli pozisyonlarıdır, bu nedenle bu davaları değerlendirirken çok önemlidir.

Resim


İçerideki sürücü dönüş çıkışında arkadaysa, dışarıdan sürücü için yer bırakmalıdır.

İçerideki sürücü dönüş çıkışında önde ise, bir çarpışmayı önlemek için dışarıdan çıkmak veya kaçınmak için dışarıdan gitmek sürücünün görevidir.

Resim

Yazının orjinaline buradan ulaşabilirsiniz:
https://f1metrics.wordpress.com/2014/08 ... of-racing/