Sim Racers AkademiPiste çıkış

Sim Racers Akademi

Moderatör: Moderatörler

Kilitli
Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Piste çıkış

Mesaj gönderen Taner »

Hiç bilmediğiniz bir pist. Pit çıkışı bile çok yabancı. Peki şimdi ne yapacağım?
Bir çok simracersın hiç tanımadığı piste ilk kez çıkarkenki yaşadığı duygular. Mutlaka herkes hissetmiştir bunu. Peki bu ilk ürkekliği nasıl atlatacağız?
Hemen hemen herkes Nordschleife, De la Sarthe isimlerini duymuştur. Uzun ve karmaşık gibi duran pistler. Bu isimler çıktığında uzak duran pek çok pilot görebilirsiniz. İlk kez Nordschleife'de tur atmaya başladığımda ilk tur sonunda baya yorulduğumu hatırlıyorum.
Bu makalede uzun pistlerden ziyade yarışa çıkmadan önce neler yapmamız gerektiğine bir göz atacağız.
Yarış hazırlığı öncelikle teorik olarak başlar. Piste çıkmadan önce yarış ile ilgili kurallar ve yarış bilgilerini ezberlemekte fayda vardır. Böylece yarış süresinin ne kadar olacağını ve o süre içinde neler yapacağımızı o andan itibaren düşünmeye başlarız. Tabii bu pistte aynı süreler içinde tecrübemiz olmuşsa bu bize o an ilk ipucunu verir. Bu piste ilk adımı atmadan önce önemlidir. Bilgi olarak donanımlı olmak, pist üzerinde nasıl bir test yapacağımızdan emin olmak anlamına gelir.
İlk turlarımıza çıkmadan önce bilgi olarak donanımımız hazır. Piste çıkarken burada daha önce hiç tecrübe yaşamadığımızı farzedelim. Öncelikle genelde kullanacağımız lastiği aracımıza takalım. Arkasından ortalama kullandığımız benzin yükünü de araca dolduralım. Setupımız şu an default olarak mevcut. Araca yerleştik ve ilk turlar için piste çıktık. İlk turlarımız devrini bulmayan vitesler, erken frenlerle bir keşif turu. Sert olmayan sakin frenler, apeksleri göremediğimiz anlarda ayağımızı gazdan çektiğimiz, frenleme tabelalarından önce yavaşladığımız gezinti turları. Bu turlarda pistin ana haritası yavaş yavaş kafamıza yerleşmeye başlar. Sakin bir sürüşle virajlar hafızamıza oturmaya başlar. Pist yavaş yavaş ezbere girmeye başlayınca frenleme noktaları da kendini belli etmeye başlar. Şu an hala sakin bir sürüş içerisinde aracı zorlamadan turlarımızı atıyoruz. Pist haritası artık kafamıza tamamiyle yerleşip de aracı zorlamaya başlayacağımızı hissettiğimizde tekrar garaja girip lastik ve benzini yenileme zamanı gelmiştir. Bu kez artık biraz tur zamanları için aynı benzin yükü ve lastiklerle piste çıkıyoruz. İlk turlar içinde aracı zorlamadan yarış çizgisinde sürerek setupdan gelen zaman ve aracın tepkilerini kafamıza not alıyoruz. Yedi-sekiz tur attıktan sonra garaja gelip setupın tepkilerine göre mekanik ve aero değişimlerini yapıyoruz. Her yaptığımız değişiklik için mutlaka en az dört, beş tur atın. Aksi halde o değişikliğin gerçekten etki edip etmediğini anlamanız çok sağlıklı olmaz. Çünkü bazı dinamikler lastik ısısı ile ilgili farklı tepkiler verebilir.
Piste çıktığınızda asla aracı % 100 zorlamaya çalışmayın. Bu size doğru bilgiyi vermez. Yarış şartları çok farklıdır. Lastikleriniz aşırı ısınabilir turlar geçtikçe. Bunun testini yapmadıysanız aracınızın verdiği tepkiler yarışın ilerleyen zamanında değişir ve aracınızdaki hakimiyet gider. Bu tip sürprizlerle karşılaşmamak için mutlaka aracınızı uzun tur sayıları ile test edin.
Test için piste çıktığınızda daha henüz ilk çıkış turundayen aracınızı limitlerde sürmeyin. Bu hem enerjinizi tüketip hem de konsantrasyonunuzu bozar. Amacınız tur zamanlarını yavaş yavaş kısaltmak olsun.
Testlere başlamadan önce eğer daha önce bu pistte yarış tur zamanlarına bakabileceğiniz bir yer varsa bu bilgileri alın. Bu bilgiler size hedefinizin ne olduğu konusunda net bilgiler verecektir.
Yarışa hazırlık bir gün sürecek bir olay değildir. Çünkü simracer olarak siz hem takım patronu, hem mühendis hem de pilotsunuz. Testin ilk günü hedef süreye varmak için zorlamayın. Bu sizi çıkmaz bir sokağa iter ve moralinizi bozar. Onun yerine yarış gününe kadar düzenli testler yapın. Eğer tur zamanlarınız çok uzunsa öncelikle testlerinizin tekrarlarını izleyin. Yarış çizginizin doğru olup olmadığını iyi zaman yapmış bir pilotun videosuyla ya da gerçeği ile karşılaştırın. Yarış çizginizin doğru olduğundan emin olduktan sonra araç ayarlarına odaklanın. Her seferinde tek bir ayar değiştirip piste çıkın. Yeteri kadar tur attıktan sonra tur zamanı ve aracınızın hissettirdiği duyguya göre ayarın işe yarayıp yaramadığına karar verin.
Simracers da olsanız aracınızla piste çıktığınızda deli gibi gazı kökleyip pit duvaına bindirmeyin. Bu işin püf noktası sabırla sürüp, stabil tur zamanları yakalamaktır. En hızlı olanın değil, en stabil ve hatasız turlar atanın yarışları kazandığını unutmayın!
Kilitli

“Sim Racers Akademi” sayfasına dön