Assetto Corsa Setup DatabaseOpen-wheel Sürüş ve Setup Teorisi

Assetto Corsa Setup paylaşım alanı.

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
FurkanOzcan
Mesajlar: 373
Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
Ad: Furkan Özcan
Konum: Eskişehir
Has thanked: 228 time
Been thanked: 251 time
Yaş: 29
İletişim:

Open-wheel Sürüş ve Setup Teorisi

Mesaj gönderen FurkanOzcan »

Herkese merhaba. Bu yazı, Newbie'nin 6. sezonunda son kez ve tam olarak hazırlamayı planladığım setup ve hotlap serisinin bir devamı olarak hem akademide yarışan pilotlara hem de teknik ve sürüş hakkında kendini geliştirmek isteyen herkese yazılmıştır. Bu yazının sonunda umarım okuduklarınız size yararlı olur ve farklı düşündüğünüz ya da yorum yapmak istediğiniz herhangi bir konu hakkında bu başlığı zenginleştirmekten çekinmezsiniz.

Bildiğiniz gibi son 3 yarışta kullanılacak Tatuus FA01 açık tekerli (open-wheel) diye tabir ettiğimiz görece düşük güce ve yüksek downforce sahip bir Formula aracı. Mazda'dan ve BMW'den ayrılan özelliği çok fazla downforce üretmesi ve bunun özellikle viraj girişinde tamamen farklı bir sürüş stili gerektirmesi.

Düşük güç ve yüksek downforce kombinasyonuyla pilotlar önceki yarışlara kıyasla frenlemede çok daha az vakit harcayacaklar ve bir hata yaptıklarında çok daha hızlı reaksiyon göstermek zorunda kalacaklar. Binek araçlarda yaptıklarının aksine freni çok daha erken salıp aracın önünün üretilen yere basma kuvvetiyle (downforce) yavaşlamasını ön görmek ve viraj girişlerinde cesaretli olmak bu aracın limitlerinde oldukça zor bir iş. Freni geç bıraktığınız anda aracın arkası kontrolünüzden oldukça hızlı çıkabiliyor ve bunu sınırda hızlı bir şekilde yapmak gerçek bir mücadele olacak. Pilotlara sürüş olarak önerim freni başta sert uygulayıp erken bırakmak ve özellikle sonrasında düzlük olan hızlı virajlara mümkün olduğunca çok hız taşımak. Bunu yapabildiğiniz anda bu araçtan inip binek araçlara bindiğinizde bile performansınızın arttığını göreceksiniz.

Peki bunun için araçta default setup üzerine ne gibi değişiklikler yapmak gerekir? Default setup oldukça muhafazakar olduğundan bunla piste çıktığınızda oldukça süre kaybedeceksiniz. Bunu engellemek ve gridi yakınlaştırmak için hazırladığım base setup'a bir göz atalım.

Resim
Vites oldukça basit. 1. vitesi aracı boğmayacak şekilde ayarladıktan sonra sonraki vitesler için genelde 30 km/h'lik bir aralık bırakmaya çalıştım. Bu konuda genelde bazı pilotlar araca göre ilk vitesleri uzun tutarken son vitesleri kısa tutabiliyor ancak ben bu konuda ilk hızlanmada da süre kazanılabileceğini düşünenlerden olduğum için genelde eşit dağılım yapıyorum. Düzlük sonlarına doğru aracı sonraki vitese geçirmek için acele etmeyin, çünkü bu araçta vites değişimleri normal sıralı şanzımanlara göre yavaş ve bu size düzlüğün ortasında zaman kaybettirebilir. Videolarımı izleyenler fark etmiştir, 6. vitese geçmeden bazen 5. vitesin limitörüne kadar gidiyorum vites atmamak için. Bu da ufak bir detay olsun. Canlı yayınlarda da çok dikkat çekmişti çünkü.


Resim
Lastikler için başlangıç değeri olarak 16 psi oldukça iyi bir değer. Lastik app'inde (Tyres) bu aracın lastik basıncının 25 psi civarında (24-26) durmasına özen gösterecek şekilde modifikasyonlar gerekecektir pisten piste değişen şekillerde. Örneğin Hockenheim'da arka sol lastik çok ısındığı için ideal basıncı hemen aşıyordu ve bu yüzden 14 yaptım. Burada dikkat etmeniz nokta her lastiği öncelikle ideal basınca getirmeye (bu da Tyres app'indeki basınç değerlerinin yeşil olmasından anlaşılabilir) çalışmak. Fakat aşırı ısınan lastikler yüzünden basıncı düşürdüğünüzde düşük basınçlı lastiklerin fazla ısınma yaşayabileceğini ve bu yüzden de tutunma kaybedeceğinizi unutmayın. Bu yüzden yukarıda 24-26 gibi bir pay bıraktım ki aşırı ısınan lastikler yerine pistin bazı yerlerinde biraz yüksek basınca (26 psi) çıkan lastikler tercih edilsin.


Resim
Bu araçlarda ön ve arka kanat açılarını ayarlamak oldukça önemli. Aracın ön kanadını aşırı yüksek yapıp arka kanadı çok düşürürseniz arkadan kayma, arka kanadını aşırı yüksek yapıp önü görece düşük yaparsanız önden kayma ve düzlük hızı eksikliği yaşarsınız. Ben bunun için oyunun geliştirici aplikasyonlarından (Dev Apps) Wings'i kullanıyorum ve düzlük testi yapıyorum EndlessFloor adlı pistte. (link: http://www.racedepartment.com/downloads ... rack.6795/) Genel olarak hızlanmada, yüksek sabit hızda, gaz bıraktığımda ve frenlemedeki dengesine bakıyorum. Bu araç için %43-45 arası iyi değerler ve yüksek aerodinamik verimlilik (downforce/sürtünme oranı) sağlıyor. Kendi testlerimden sonra her ön kanat açısı için ideal arka kanat açısına bakabilirsiniz. Bence 14-9 başlangıç için gayet ideal bir değer. Ben buradan başlayarak ve aşağıdaki değerleri koruyarak düşük aero seviyelerini deniyorum:

Ön-arka
17-11
16-11
15-10
14-9
13-8
12-7
11-6
10-6
9-5
8-4
7-3
6-3
5-2
4-2
3-1
2-1
1-0
0-0

Bu ön kanat değerlerine karşılık gelen arka kanat değerlerinde aracın arkası çok dağınık gelirse arka kanadı yükseltmek daha stabil bir sürüş sağlar. Fakat ben bu değişikliği yapmadan önce sürüş stilinde yazının başındaki paragraflarda belirttiğim değişiklikleri yapmanızı öneriyorum. Çünkü bu araçlarda arkadan kopmaların başlıca nedeni freni çok geç bırakıp viraj içine taşımak olacaktır. Eğer sürüş stilinizde bunu yapmadan doğrudan setup'ı değiştirmeye çalışırsanız yanlış bir yöne gidebilirsiniz tur zamanı açısından.


Resim
Camber ve toe açıları da bu araçta tekrar düzenlenmesi gereken değerler. Çünkü aracın yüksekliğini default setup'a göre oldukça düşük tuttum ve bu da tüm süspansiyon geometrisini değiştirdi. Gördüğünüz gibi toe değerleri önde -0.05 civarındayken arkada ise 0.10 civarında. Ön tarafta negatif (tekerlerin dışa dönük olması - toe out) toe kullanmamızın sebebi yarış arabalarında çevikliği ve viraj girişini artırması. Aynı zamanda ufak da olsa negatif camber'e yardımcı olması. Viraja girişi düşündüğümüzde içteki lastiğin daha dar bir yarı çapta döndüğünü ve bu yüzden daha fazla açıya sahip olması gerektiğini anlayabiliriz. Lastikler bu şekilde (\ /) yani negatif toe değerlerinde olduğunda da tam olarak böyle oluyor ve içteki teker dıştakine göre biraz daha yüksek bir açıyla dönüyor. Bu sayede araç viraja daha iyi giriyor. Aşırı değerlerin frenlemede ve düzlükte sürtünme yaratarak dikey tutunmayı azaltacağını ve genel olarak lastik aşınmasını artıracağını hatırlatayım.

Arka ise görece muhafazakar bir 0.10 değerine sahip. Arka tarafta her zaman pozitif (tekerler birbirine dönük - toe in) değerler kullanmak daha iyi çünkü viraj ortasında son isteyeceğimiz şey nereden geldiği belli olmayan bir spin. Arka tekerleri bu şekilde (/ \) yaparak içteki tekerin aracı biraz dışarı itmesini ve bu sayede ani dönüşlerde güven vermesini sağlayabiliriz. Burada da aşırı değerlerin önden kayma, hızlı viraj karakteristiği değişiklikleri (önden kaymadan arkadan kaymaya çok hızlı geçme), kötü hızlanma ve yüksek lastik aşınması gibi dezavantajlarla geldiğini hatırlatmak isterim.


Resim
Damperler aracın yavaş (frenleme, hızlanma ve viraj içindeki yön değişimleri) ve hızlı (bordür, çukur, tümsekler) ağırlık transferlerinde aracın stabil olmasında büyük rol oynar. Bump değerleri yayların sıkışma anında rebound değerleri ise genişleme anında nasıl davranacağını belirler. Rebound değerinin bump'tan fazla olması beklenir çünkü yayların sıkıştıktan sonra esnemesi geç olursa viraj ortasında (normal damper değerleri) veya ani bordür ve yol bozukluğu temaslarında (fst damper değerleri) lastiklerin tutunması kaybolabilir. Default değerler aşırı hızlı olduğundan ve aracın kütlesinin daha yavaş hareket etmesi downforce'un azaldığı düşük hızlı virajlarda mekanik tutunmaya olumlu yansıyacağından biraz düşürdüm. FST değerlerini çok değiştirmedim ama normal damper değerlerinde ince ayarlar yapmaya çalıştım. Başlangıç için yukarıdaki ekran görüntüsündeki değerler gayet iyi.


Resim
Resim
Diferansiyel değerleri aracın viraj girişi ve çıkışındaki karakteristiği üzerinde etkilere sahip. Menüde görebileceğiniz üzere Power ve Coast adlı iki ayrı değer var. Power değeri aracın gaza basıldığındaki diferansiyel kilit oranını gösterirken Coast ise gaz kesildiğindeki kilidi gösteriyor. Power değeri artırıldığında araç viraj çıkışlarında arkadan kaymaya müsait olabiliyor fakat daha fazla geri bildirim veriyor. Ben düşük değerleri daha çok seviyorum çünkü uzun virajlarda diferansiyel kilidinin fazla olması dönüş kabiliyetini azaltırken yavaş virajlarda da gaza oturulduğunda arkadan kaymaya neden olabiliyor. Bundan kaçınmak için üç değerden (10%-50%-90%) en düşüğü olan %10'a ayarladım. Coast değeri ise viraj girişi ve yerine göre viraj içindeki denge karakteristiğini etkiliyor. İki ayrı opsiyon kullandım bunun için, %50 olan değer daha agresif çünkü aracın arkadan kayma eğilimini artırıyor. %90 ise daha stabil ve önden kaymaya meyilli bir değer. %90'la başlayıp rahat hissettiğinizde %50'ye geçip denemeler yapabilirsiniz.


Resim
Resim
Burada iki ayrı seçenek var. İlk seçenek Bias frenin ön-arka dağılımını veriyor. Orada yazan değer ön taraftaki fren dağılımı. Yavaşlamada kütle öne geldiğinden dolayı hemen hemen bütün arabalarda fren dengesi öne doğrudur. Bu dengeyi öne kaydırınca (yazan değeri yükseltince) aracın ön lastiklerinin kilitlenme olasılığı artar fakat viraj girişinde daha stabil olur. Arkaya kaydırınca ise viraj girişinde arkayı bırakma riski artar fakat ön lastiklerin kilitlenme olasılığı azalır. İlk değer olan %54 bu anlamda daha muhafazakar bir ayar fakat ön lastikleri kilitlemekten şikayetçi olanlar da olacaktır. Bu kişilere daha agresif %53 değerini öneririm fakat bu değerin de arkayı hızlı bırakabileceğini hatırlatırım. Daha önce kanat ayarlarında da dediğim gibi bu kilitleme ve arkadan kayma durumlarında öncelikli olarak freni erken bırakıp aracı viraja atmayı deneyin. Yine daha önce dediğim gibi arkadan kopmaların veya frenleme hatalarının çoğu binek araçlardaki gibi freni geç bırakma alışkanlığından olacaktır. Direksiyonu frenlemede düz tutmaya çalışın ve viraj girişinde downforce'a güvenmeyi öğrenin. Sonrasında kendinizden emin olduğunuzda bu değerlerde oynama yapabilirsiniz. Aynı zamanda fren dengesini lastiklere ısı yüklemek için de kullanabileceğinizi hatırlatırım. Bu tür downforce'lu araçların arka lastikleri genelde set içinde fazla aşınıyor ve lastikler aşındıkça fren dengesini öne alıp ön lastiklerin ısınmasını artırıp arka lastiklerin aşınmasını azaltabilirsiniz. Bu size hem setin başındaki denge karakterine benzer bir his verecek hem de ön-arka arasındaki aşınma farkını azaltacaktır. Bunu yapabilmek için kontrol ayarlarından fren dengesini artırmak ve azaltmak için direksiyon üzerindeki tuşlara atama yapmanızı öneririm.

İkinci seçenek ise Power. Bu basitçe uyguladığınız fren basıncını gösteriyor. Ben genelde araçları aero bölümünde linkini paylaştığım EndlessFloor pistinde yüksek hıza çıkarıp frene tamamen oturuyorum ve lastiklerin kilitlenip kilitlenmediğine bakıyorum. Eğer ilk bastığım anda dahi kilitliyorsa %100'den aşağı inmeye başlıyorum ve kilitleme bittiği anda o değerde duruyorum. Downforce üreten araçlarda aracın ağırlığı üzerine bir de havanın uyguladığı ağırlık lastiklere bindiğinden genelde lastiklerin kilitlenme olasılığı daha az oluyor ki bu aracın %100'de oldukça rahat frenlemesi de bunun göstergesi.



Resim
Resim
Süspansiyon ayarları hem damper değerlerini etkilediğinden hem de downforce altında dirençli ve stabil olması gerektiğinden en fazla düşündüğüm ayar oldu. Süspansiyonların sertliğini CarEngineer app'inde istediğim frekansları (önün arkaya göre %15-20 arasında fazla olması istenir downforce üreten araçlarda) ve damper'leri istediğim değerlere getirene kadar değiştirdim ve iyi bir temel oluşturdum. Ardından aracın yüksekliğini hem Wings app'inde frenleme ve hızlanmada ani değişimlerden kaçınacak hem de mümkün olduğunca düşük kalarak fazla downforce üretecek kadar düşürdüm. Sürüş yüksekliği çok düşük olduğundan ve viraj içinde yana yatmalarda downforce'un büyük bir kısmının üretildiği arka tarafta bottom-out denilen sürüş yüksekliğinin sıfırlanarak downforce'un kaybolma riskinden dolayı arka anti-roll bar'ı (ARB Rear) 0'dan 1'e yükselttim. Daha muhafazakar ayarda ön-arka sürüş yüksekliği 21-34 mm olacak şekilde ayarlandı ve ön anti-roll bar viraj girişlerinde aşırı muhafazakar ve önden kayma eğilimli default 30 değerinden 25'e çekildi. Agresif ayarda ise ön ve arkadaki sürüş yüksekliği downforce'u ve virajlardaki body roll (yana yatma) etkisini azaltmak için 5'er mm daha azaltıldı. Yandaki Car Status'te dikkatinizi çekecektir sürüş yüksekliğinin düşmesiyle camber açılarının da biraz daha negatif yönde arttığı. Aynı şekilde zaten 25'e düşürülen ön anti-roll bar da 19'a kadar indirildi ve viraj girişinde daha fazla tutunma yakalama amacı güdüldü. Eğer bu ayarlarda arkadan kayma yaşarsanız ön anti-roll bar'ı artırabileceğinizi unutmayın. Bordürlerde veya pist bozukluklarındaki yere temaslarda rahat hissettiğiniz zaman da muhafazakar 21-34 sürüş yüksekliğinden 16-29'a kadar kademeli bir şekilde inebilirsiniz.


Resim
Son ayar seçeneği olan Travel Range ise aracın süspansiyonlarının ne kadar hareket edebileceğini belirliyor. SusTelemetry uygulamasını açıp EndlessFloor'da hızlanma, yavaşlama, ani ve sakin yön değişimi testleri yaptım ve ideal değerleri bulmaya çalıştım. Önceki sezonlardaki setuplarımda bu değerler çok düşüktü ve viraj içinde bazen araç çok hızlı bir şekilde süspansiyon yolu bittiğinden boşluğa düşmüş gibi tutunma kaybediyordu. Travel'ın düşük olması aracın sürüş yüksekliğinin daha az değişmesini ve aerodinamik verimliliğin artmasını sağlasa da önceden kullandığım aşırı düşük değerler mekanik tutunmayı öldürüyordu. Ön-arka travel'ı 44-48 mm yaparak ideal bir aralığa ulaştığımı düşünüyorum.


Resim
Burada ise düzlük testlerimde kullandığım uygulamaları görebilirsiniz. Yan uygulamalarla beraber oyunun sunduğu geliştirici uygulamalarını (Dev Apps) da açabilirsiniz. Bunu yapmak için simülasyonun kurulu olduğu klasörün içinde belirtilen yoldaki assetto_corsa.ini dosyasını açmanız gerekiyor: \SteamApps\common\assettocorsa\system\cfg
Burada "ENABLE_DEV_APPS=0" diye bir satır göreceksiniz. Oradaki 0'ı 1 yaptıktan sonra kaydedip çıkarsanız oyuna girdiğinizde sağdaki aplikasyonlarda DevApp'lerin hepsini göreceksiniz.

Wings uygulamasında aracın hangi kısımlarından ne kadar downforce ve drag üretildiğine dair fikir sahini olabilirsiniz. Altta 43% gözüken bir yer var, orası ön-arka downforce üretilme oranı. EFF değeri ise downforce/drag oranı. Verimlilik yani. Gördüğünüz üzere yüksek hızda direksiyonu hafiflemeden (önden kayma belirtisidir direksiyonun birden hafiflemesi) önceki yere kadar yani tutunma limitinde gezdiği yere kadar çeviriyor ve sabit hızda duruyorum. Aero değişimlerine bakıyorum ve bir dengesizlik olmadığı sürece sürüş yüksekliğini düşürüp downforce dengesini iyi hissettiğim ve verimliliğin en yüksek olduğu %43-45 arasında tutmaya çalışıyorum yaptığım kanat açılarıyla. Maksimum hızda ve frenlemede de aynı değerleri okuyorum ayrıca. CamberExtravaganza uygulamasında ise canlı camber değerlerinin yine aynı direksiyon açısında hedef (target) değerin -0.2 ile -0.4 arasında fazla kalmasını sağlıyorum gerçek pistlerdeki ters eğimli virajlarda ve pist bozukluklarında tolerans sağlaması için. Aynı zamanda hızlanırken öndeki canlı camber açısı azalırken arkadaki canlı camber açısı artıyor aracın arkası alçaldığı ve önü yükseldiği için. Yavaşlarken de tam tersi oluyor. Bahsettiğim -0.2 ile -0.4 arası bırakılan tolerans aynı zamanda bu değişiklikler için de önemli. SusTelemetry'de ise gördüğünüz üzere her teker için ayrı çizgiler var sarı ve kırmızı olmak üzere. Kırmızı sarının çok üzerine gelmemeli, yoksa yukarıdaki Travel Range kısmında bahsettiğim boşluğa düşme hissi oluyor. Kırmızının aynı seviyeye gelmesi veya sarının üstüne çıkması süspansiyon yolunun bittiğini gösteriyor. Deneme-yanılmayla Travel Range değerlerini ayarlıyorum bu uygulama sayesinde. Kırmızının çok uzak olmasını da istemiyorum ve istediğim yakınlıkta kalacak ama aynı zamanda sınırı geçmeyecek kadar düşürüyorum Travel Range'i. CarEngineer uygulaması ise frekansları gösteriyor. İstediğim %15-20 arası daha yüksek ön frekans değerini sağlamışım. Aynı zamanda ön taraftaki bump ve rebound değerleri de arkaya göre yüksek. Daha da önemlisi arka rebound ön bump'tan yüksekken ön rebound da arka bump'tan yüksek. Bu da önemli bir detay damper ayarı yaparken. Bunların haricinde sol alttaki RaceEssentials uygulamasını da öneririm (link: http://www.assettocorsa.net/forum/index ... 4-9.41103/) İdeal lastik basınçları ve sıcaklıklarını (geçişler Alt + C ile) buradan görebildiğiniz gibi bu uygulamanın sağındaki orijinal Tyres uygulamasından da görebilirsiniz (basınç ve sıcaklıklar yeşil gösterecek). Bu uygulama aynı zamanda birçok farklı veriyi kompakt bir şekilde göstermesi açısından da oldukça yararlı.


Umarım bu rehber faydalı bulunur hem yeni akademi pilotları hem de işle ilgilenen tecrübeli ve kendini geliştirmek isteyen pilotlar tarafından. Yazım ve imla hatalarım veya teknik bilgi açısından yanlışlarım varsa lütfen başlığa katkıda bulunmak için yazın. Onun dışında da her türlü yorumunuzu bekliyorum. İyi sürüşler.

Şartlar, verdiğimiz emeğe üstten dahi gelen küçümseyici yorumlar, son olarak da kötü niyetli iftiracı insanlar ve en önemlisi de bunlara uygulanmayıp şahsıma uygulanan yaptırımlar yüzünden herkesle paylaşmama kararı aldım bu yazıyı. Özveri göstermek, uğraşmak yerine kendi işime odaklanacağım çünkü son bir haftadır ne cümle kursam bazı yerleri resmen makasla kesilip aleyhime kullanıldı. Bugünün ardından "çamur at izi kalsın"cılardan, nefret kusanlardan çok destek veren var bunun da farkına daha net vardım. O yüzden özel olarak paylaşacağım yazının bir kopyası bende duruyor. Buradan özel mesaj yoluyla, Steam üzerinden veya Discord'dan ulaşabilirsiniz.

İyi sürüşler.
En son FurkanOzcan tarafından 17 Nis 2018, 20:08 tarihinde düzenlendi, toplamda 4 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
sensei
Mesajlar: 400
Kayıt: 24 Ağu 2016, 10:48
Ad: Ertekin Dal
Konum: Bursa
Has thanked: 319 time
Been thanked: 234 time
Yaş: 54
Ertekin Dal’s avatar
Loading…

Re: Open-wheel Sürüş ve Setup Teorisi

Mesaj gönderen sensei »

FurkanOzcan yazdı:bir sürü bilgi

Şu an okumadım ama, bu kadar uzun yazı bir teşşekkürü hak eder.
Ellerine sağlık @FurkanOzcan
Resim
Echnaton
Mesajlar: 106
Kayıt: 13 Mar 2017, 01:09
Ad: Çetin Budak
Konum: İstanbul
Has thanked: 21 time
Been thanked: 23 time
Yaş: 49

Re: Open-wheel Sürüş ve Setup Teorisi

Mesaj gönderen Echnaton »

Çok güzel bir yazı olmuş. Emeğine sağlık kardeşim... çok faydalı buldum. Gerçekten çok teşekkür ederim....
Kullanıcı avatarı
Frtsan
Eğitmen Pilot
Mesajlar: 299
Kayıt: 09 Oca 2017, 10:54
Ad: Fırat
Has thanked: 231 time
Been thanked: 282 time
Yaş: 36

Re: Open-wheel Sürüş ve Setup Teorisi

Mesaj gönderen Frtsan »

Çok güzel bilgiler hepsini deneyeceğim. Eline sağlık. Dev appleri açmıştım camber uygulamasını indirmiştim. Endless road ı yüklemiştim. Ama ne yapacağımı bilemiyordum. Bu rehber faydalı olacak. Şimdi genel olarak tüm üstadlara bir soru sorayım. AC dışındaki simlerde bu ayarları neye göre yapacağız? :D
Darklord
Mesajlar: 22
Kayıt: 20 Ara 2016, 13:16
Ad: Levent
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Open-wheel Sürüş ve Setup Teorisi

Mesaj gönderen Darklord »

Furkan eline koluna bilgine sağlık teşekkür ederiz. :)
erhanacikgoz1
Mesajlar: 36
Kayıt: 15 Ara 2017, 22:54
Ad: erhan
Has thanked: 14 time
Been thanked: 21 time

Re: Open-wheel Sürüş ve Setup Teorisi

Mesaj gönderen erhanacikgoz1 »

vaybe emek akıyor bu yazıda emek.

Eline saglık furkan hocam sayende setup işinide öğreneceğiz. BU senin için pek iyi olmayacak artık rakiplerinde setup yapmaya başlayacak :)

Bu arada setupların kişilerin sürüş stiline göre kendisinin ayarlaması gerektiğini anladım. Diğer türlü ya o setupa göre sizin sürüş stilinize değiştirmeniz gerekiyor. Yada sürüş stilinize göre sizin bir setup üretmeniz gerekiyor. Saglıklı olanın kendi stilinize uygun setupları yaratılmasından yana olduğunu düşünüyorum.

Yazını büyük bir zevkle okudum ancak bizim gibi acemilerin bunca değeri stabil ve saglıklı sekılde yaratabilmesi için daha çok yarıs görmesi gerekiyor sanırım.

Eline saglık.
Kullanıcı avatarı
FurkanOzcan
Mesajlar: 373
Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
Ad: Furkan Özcan
Konum: Eskişehir
Has thanked: 228 time
Been thanked: 251 time
Yaş: 29
İletişim:

Re: Open-wheel Sürüş ve Setup Teorisi

Mesaj gönderen FurkanOzcan »

Tüm yorumlar için çok teşekkür ederim öncelikle. Erhan'ın yorumuna gelecek olursam, bu hazırladığım setup BMW'lerdeki gibi sınırlarda değil de daha çok muhafazakar değerlerle başlatılmış bir setup. Bu nedenle stabil yükseklik, aero, diferansiyel ve anti-roll bar ayarları verdim. Bunların haricinde araca alışanların agresifleşmesi için de daha sınırda alternatiflerini sundum. Attığım base setup'la umuyorum ki daha rahat sürüş yapacaksınız. Yazımda da dediğim gibi bu araçta bunu başarabilmek için sürüş stilinizde değişime gitmeniz gerekiyor biraz.
Kullanıcı avatarı
Savaş Şafak BAL
Mesajlar: 2
Kayıt: 27 Eki 2017, 12:40
Ad: Savaş Şafak BAL
Konum: İstanbul Maltepe
Has thanked: 3 time
Yaş: 36
İletişim:

Re: Open-wheel Sürüş ve Setup Teorisi

Mesaj gönderen Savaş Şafak BAL »

Merhaba. SimRace'te yeniyim. Bahsettiğin bilgileri mesaj olarak paylaşabilir misin?

FurkanOzcan yazdı:Şartlar, verdiğimiz emeğe üstten dahi gelen küçümseyici yorumlar, son olarak da kötü niyetli iftiracı insanlar ve en önemlisi de bunlara uygulanmayıp şahsıma uygulanan yaptırımlar yüzünden herkesle paylaşmama kararı aldım bu yazıyı. Özveri göstermek, uğraşmak yerine kendi işime odaklanacağım çünkü son bir haftadır ne cümle kursam bazı yerleri resmen makasla kesilip aleyhime kullanıldı. Bugünün ardından "çamur at izi kalsın"cılardan, nefret kusanlardan çok destek veren var bunun da farkına daha net vardım. O yüzden özel olarak paylaşacağım yazının bir kopyası bende duruyor. Buradan özel mesaj yoluyla, Steam üzerinden veya Discord'dan ulaşabilirsiniz.

İyi sürüşler.
[steam] 76561198419442022 [steam]
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: Open-wheel Sürüş ve Setup Teorisi

Mesaj gönderen Boundless »

Furkan yazıyı artık burdada paylaşabilirsin.
yakuza001
Mesajlar: 3
Kayıt: 18 Mar 2018, 20:06
Ad: İsmail Ünal

Re: Open-wheel Sürüş ve Setup Teorisi

Mesaj gönderen yakuza001 »

Merhaba,

Yazınızı bekliyoruz açıkcası merakla. Rica etsem paylaşır mısınız?

FurkanOzcan yazdı:Şartlar, verdiğimiz emeğe üstten dahi gelen küçümseyici yorumlar, son olarak da kötü niyetli iftiracı insanlar ve en önemlisi de bunlara uygulanmayıp şahsıma uygulanan yaptırımlar yüzünden herkesle paylaşmama kararı aldım bu yazıyı. Özveri göstermek, uğraşmak yerine kendi işime odaklanacağım çünkü son bir haftadır ne cümle kursam bazı yerleri resmen makasla kesilip aleyhime kullanıldı. Bugünün ardından "çamur at izi kalsın"cılardan, nefret kusanlardan çok destek veren var bunun da farkına daha net vardım. O yüzden özel olarak paylaşacağım yazının bir kopyası bende duruyor. Buradan özel mesaj yoluyla, Steam üzerinden veya Discord'dan ulaşabilirsiniz.

İyi sürüşler.
Cevapla

“Assetto Corsa Setup Database” sayfasına dön