Sohbet & GeyikFairlady Z

Forum kuralları dahilinde serbest sohbet alanı

Moderatör: Moderatörler

Cevapla
Kullanıcı avatarı
mstbrnc
Mesajlar: 31
Kayıt: 24 Oca 2017, 21:05
Ad: Mustafa Birinci
Konum: Rize
Has thanked: 25 time
Been thanked: 37 time
Yaş: 33
İletişim:

Fairlady Z

Mesaj gönderen mstbrnc »

[align=center]Nissan
Resim


Z Serisini tanıtmadan önce Nissan’a birazcık değinmekte fayda var. Nissan firması adını almadan önceki adı olan DAT Motorcar Co. İsmini 1925’te alır. Ancak 1926 yılında Jitsuyo Jidosha Company ile birleşen DAT Motorcar, Osaka merkezli DAT Manufacturing Co. LTD şirketini kurar ve bu çatı altında otomobil üretimine başlar. 1931 Yılında DAT’ın oğlu anlamına gelen DATSON üretilir ancak Japonca’da SON kelimesi kayıp anlamına geldiğinden dolayı SON olan takı SUN olarak değiştirilir. 1933 Yılında şirket Jidosha-Seizo Co. Adını alır ve Yokohama’ya taşınır. 1934 Yılında Jidosha-Seizo Co ve Nihon Sangyo Co. LTD şirketleri birleşerek Ni-San adını alır, 1 Haziran 1934’te şirket adını Nissan Motor Co. LTD olarak değiştirir.

Unutmadan, İnfiniti markası Nissan’ın 1989’da Amerika pazarı için ürettiği yeni bir lüks markadır.

Z-Serisi
Resim



İlk Jenerasyon (S30)

Nissan Motors’un deneyimli mühendislerinden kurulu bir ekip performans ve konforu fiyatın önüne geçirerek kompakt ve çevik bir otomobil tasarlamak için 1966 yılında bir araya gelirler bu otomobilin adı 240Z’dir.
240Z’nin tasarlanma sürecinde 10 mühendis çalışmaktadır. Bu mühendislerin isimleri;

Mr. Yutaka Katayama (“Bay K” olarak bilinen Nissan USA’nın başkanı )
Mr. Teiichi Hara (Müdür, Nissan Tasarım & Geliştirme)
Mr. Kazumi Yotsurnoto (Müdür, Binek araç şekillendirme bölümü)
Mr. Yoshihiko Matsuo (Tasarım şefi, Styling Studio #4)
Mr. Akio Yoshida (Yardımcı tasarımcı (Dış tasarım))
Mr. Sue Chiba (İç Tasarımcı)
Mr. Eiichi Oiwa (Styling Studio Yardımcı)
Mr. Kiichi Nishikawa (Styling Studio Yardımcı)
Mr. Hidemi Kamahara (Tasarım Mühendisi)
Mr. Tsuneo Benitani (Tasarım Mühendisi)


Tasarım işlemlerinden ve bir takım mühendislik testlerinden geçtikten sonra 240Z 22 Ekim 1969 Tarihinde Datsun marka adıyla Amerika’da satışa sunulur. Bu araç 2400cc, 2.4 Litrelik sıralı altı silindirli üstten kam mili bulunan 151HP’lik bir motorla üretildi, 0-100’ü sekiz saniyedir ve 3 ileri otomatik vites olarak 3526$ gibi bir fiyatla satışa sunuldu.

Ancak 240Z’nin Amerika sürümü dışında Japonya içinde ayrı üretilen bir sürümü mevcuttur. Revize edilen Z432 kodunu alarak S20 motoruyla 160 beygirlik bir güce ulaştı. 1972 Yılında 71 Model 240Z Amerika’da 50.000’den fazla sattı.

260Z, 260Z 1976 Yılında piyasaya sürüldü, 2.6 Litrelik hacmi arttırılmış bir motora sahip olmasına rağmen o zamanlarda Amerika’da uygulanan SAE standartlarından dolayı 139 beygirlik bir güce gerileme durumu ortaya çıktı. Amerika dışındaki ihracat bölgelerine 154 PS (115kW) olarak ihraç edildi.

280Z, Kuzey Amerika’da 1975 yayımlanan bu Z aracında 260Z’den ayıran büyük bir fark var. 280Z’de 2.8Litrelik L28 SHOC motor hacmi büyümesinin yanı sıra Bosch markasına ait enjeksiyon sistemi yerine SU Karbüratör sistemi kullanılarak 170HP gibi bir güce sahip araç elde edilmiş oldu. Ancak Kuzey Amerika dışındaki bölgeler 1978 yılının sonunda Datsun 280ZX (Bir sonraki nesil) getirilene kadar 260Z’yle idare etmek zorunda kaldılar.

Resim Resim Resim Resim




kinci Jenerasyon (S130)


İhracat pazarlarında Datsun/Nissan 280ZX olarak bilinen araç 2 Litrelik bir motora sahiptir ve ilk kez 1978 yılında Japonya’da “Fairlady” lakabını kullanmaya başladı.

Artan tüketici talepleri karşında 280ZX değişmeden kaldı ancak 2.8Litrelik bir L28 motor değişikliği yapıldı. Z Serisinin bu yeni nesil araçlarında en önemli değişiklik tavanda T-Üst diye adlandırılan bölüm 1980 yılında üretilen modellerde en büyük değişiklik oldu. 1981 Yılında turbolu modeli tanıtılın modelinde 5 ileri vites ve 180 Beygirlik bir güce sahiptir.

280ZX Motor Trend tarafından Yılın Otomobili ödülünü alarak bir sonraki nesil Z aracının merakla beklenmesine ve Z serisine ilginin artmasına sebep oldu.


Resim Resim Resim Resim




Üçüncü Jenerasyon (Z31)


Z Serisi için sıfırdan yeni bir araç tasarlanma evresi gündeme geldi ve 3 Litrelik V6 motora sahip 300ZX yani kısa adıyla Z31 tasarlandı. 300ZX için hazırlanan motor VG Serisi olarak adlandırıldı bu motor daha sonra GTP ZX-Turbo modelinde de kullanıldı. Amerika dışındaki pazarlarda 150/160 Beygirlik motor olarak VG30E kullanıldı, ancak Amerika pazarına satışa sunulan 300ZX’lerde VG30ET motor kullanılarak 200 Beygirlik bir güç elde edildi ve bu iki motorda da turbo besleme mevcuttur.

1985 Yılında Nissan için Datsun markasına ait isim hakları kalktı ancak hâli hazırda satış yapan bayiler Datsun bayisi olarak biliniyordu. Paul Newman 1985’te GT1 Klasmanında yarışlara katıldı ve kazandı. Newman’ın bu 4. Uluslararası şampiyonluğu oldu ve bu şampiyonluğu kazandığı araç füme gövde ve stopları olan, su soğutmalı bir turboya sahip 300ZX’ti.

Resim Resim Resim Resim




Dördüncü Jenerasyon (Z32)

Z32’yi aslında 300ZX’in değişiklik yapılmış hali olarak adlandırmak yanlış olmaz. 300ZX’te olduğu gibi çift eksantrik miline sahip 3 Litrelik bir V6 Motor (DOHC) kullanılmaktadır Z32’de de. Subap sisteminde değişiklikler yapılarak 222 Beygirlik güç üretebilen bir motor elde edildi. Daha sonra bu motor üzerinde çeşitli oynamalar yapılarak 300 Beygir güce sahip en yüksek hızı 249 km/h olan bir araç ortaya çıkarıldı.

Piyasaya sürülen tabiri caizse yenilenmiş 300ZX (Z31) kısa bir süre içerisinde beklenen ilgiyi gördü ve Motor Trends tarafından “Yılın İthal Otomobili” ve “10 Performans aracı” listesine girmeyi başardı. Ancak başarılar bununla sınırlı kalmadı 300ZX Automobile Magazine tarafından “Yılın Tasarımı” olarak gösterildi ve “En iyiler” sıralamasında kendine yer edindi. Daha sonra Road & Track dergisi tarafından da “Dünya’nın en iyi 10 otomobilinden biri” olarak adlandırıldı ve üretildiği yedi yıl boyunca Amerika’da en iyi 10 araba arasında kaldı.

1993 yılında cabrio versiyonu satışa sunularak Z-Otomobil serisinin tarihinde bir ilk olma özelliğini kazandı. 300ZX’in satışı Kuzey Amerika’da 1997’de bitti ancak diğer ihracat ülkelerine 2000 yılına kadar satışı devam etti.


Resim Resim Resim Resim




Nissan 240Z Konsept (1999)

Nissan, Kuzey Amerika Otomobil Fuarında tanıtmak için eski 240Z’nin hatlarına bağlı kalacak şekilde yeni bir konsept araç tasarladı. 2.4 Litrelik 4 Silindirli bir motor olan KA24DE kodlu motoru kullanmaktaydı. Bu konsept araç firmanın eski Z-Serisine saygısını ve bağlığını göstermek için tasarlanan bir araçtan başka bir şey değildi. Tasarım işlemi 12 Hafta içerisinde bitirilip fuara yetiştirilmişti.


Resim Resim Resim Resim




Beşinci Jenerasyon (Z33)

Efsanevi Nissan Fairlady Z, 2000'in yazında ürün kataloğundan çıktı fakat Nissan genel müdürü Carlos Ghosn bu arabanın firma tarihindeki önemini çok iyi biliyordu ve gizlice yeni neslin çalışmalarını başlattı. Temmuz 2002’de yeni Z33 model Fairlady Z ilk kez sahneye çıktı.

Ana gövde ve 3.5L VQ35DE motoru, V35 Skyline ile aynıydı; fakat bu motora ilk defa 280 BG, 362,6 Nm özelliği kazandırılmış ve 6 vitesli düz şanzıman eklenmişti. Sürekli evrim geçiren ve en başından itibaren bu özelliğini kaybetmeyen Z’ler, her yıl geliştirilmeye devam etti. Uygulanan en büyük gelişim, 2007 Ocak ayında gerçekleşen ufak bir değişiklikti; motor güç verimi 313 BG’ye çıkartırılarak yeni nesil bir VQ35HR’a dönüştürülmüştü. Emme manifoldu tamamen yeniden tasarlandı ve motordaki sürtünme azaltıldı. Krank mili kısmı daha da geliştirilerek motorun devir mukavemeti büyük ölçüde artırıldı ve çok güçlü fakat duyarlı sportif otomobil hissi uyandırıldı.

Egzoz sesi çok derin ve düşüktü ve bu onun daha çok geniş bir V8 deplasman motoru gibi ses çıkarmasını sağlıyordu ve motor kapağına sanki bu değişiklik ile gurur duyduklarını gösterircesine ortasından bir güç çıkıntısı verildi. Gövde her zaman düz bir açıda tutulup yol Yüzeyinden verim alımı artırılarak, süspansiyon ayarları da büyük ölçüde değişikliğe uğradı. Bu da sağlanan yol tutuşunun çok doğal bir şekilde hissedilmesine olanak verdi.


Resim Resim Resim Resim




Altıncı Jenerasyon (Z34)

Nissan’ın Z-Serisinin son üyesi olarak adlandıracağım 370Z kod adıyla Z34’ü piyasaya sürmesi 2008 yılının 30 Aralığında gerçekleşti.

370Z’nin Nismo tuner halinin çıkışı ise yaklaşık bir yıl gibi bir süreyi buldu. Nissan 370Z (Z34)’te 3.7 Litrelik V6 motor kullanılmaktadır ve bu motorun kodu adı: VQ37VHR. Nissan 370Z’nin stok olarak beygir gücü ise 332beygirdir. 0-100 süresi 5.1 Saniye olarak hesaplanmaktadır, bununla birlikte 100-0’ın süresi de 4.7 saniye olarak Motor Trend Magazine tarafından test edilmiştir.

370Z’de kullanılan iç görünüm ve ergonomik yapı 350Z’den alınarak bir takım yenilenme işlemine uğraşmıştır ve son halini almıştır.


Resim Resim Resim Resim


Not: Çok daha önceden Need for Speed forumu için hazırlamıştım konuyu, şimdi burada da paylaşayım dedim. [/align]
Resim
Cevapla

“Sohbet & Geyik” sayfasına dön