Duyurular ve Site HaberleriCezalar Hakkında Anket

Sim Racers Türkiye hakkındaki bilgileri bu bölümden takip edebilirsiniz.

Moderatör: Moderatörler

Cevapla

Cezalar Sizce Değişmeli mi?

Anket 25 Oca 2017, 18:22 tarihinde bitecek

Cezalar uygun aynı şekilde kalabilir.
13
38%
Cezalar çok fazla, sürelerin düşürülmesi gerekir.
11
32%
Cezalar GT3 sezonu için ideal, fakat DTM 92 için fazla ağır kaçıyor.
9
26%
Çekimser
1
3%
 
Toplam oy: 34
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

Cezalar Hakkında Anket

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

Merhaba arkadaşlar,

Cezalar hakkında bir olumsuzluk olduğunu düşünüyoruz ve bu durumu sitemizin üyelerine bir anket ile oylamaya sunmak istiyoruz. Lütfen anketi okumadan önce aşağıdaki bağlantıya tıklayarak kurallarımızı öncelikle gözden geçirip ceza süreleri ile ilgili bölümleri gözden geçirdikten sonra, genel olarak değerlendirip cezalar hakkındaki ankete katılırsanız sevinirim. Anket sadece 2 gün açık kalacaktır.

Teşekkürler.

app.php/rules#bölüm-2
The World is Mine!
Kullanıcı avatarı
ahmetis
Mesajlar: 227
Kayıt: 25 Haz 2016, 16:18
Ad: Ahmet Demircan
Has thanked: 27 time
Been thanked: 172 time

Re: Cezalar Hakkında Anket

Mesaj gönderen ahmetis »

Anket hakkında bir sorum olacaktı. Her kriter ayrı değerlendirilip mi hareket edilecek yoksa cezaların uygunluğu ya da fazlalığı şeklinde önce 2 ayrı kriter olarak sonra mesela cezaların fazlalılığı düşünüldüyse toplamda sonra üyelerin dtm ve gt3 sezonuna göre olan oyları şeklinde mi değerlendirme olacak? Teşekkürler
Kullanıcı avatarı
antking
Mesajlar: 1245
Kayıt: 11 Mar 2016, 23:59
Ad: Efe Can
Has thanked: 259 time
Been thanked: 354 time

Re: Cezalar Hakkında Anket

Mesaj gönderen antking »

Ceza sistemi degil sadece ceza oranlari degisicek eger sonuc degismesi yonunde cikarsa. Atiyorum 20 dakikalik yarista 30 saniye yerine 10 saniye gibi
Kullanıcı avatarı
Ahmet Tokmak
Mesajlar: 155
Kayıt: 13 Ara 2016, 11:01
Ad: Ahmet Tokmak
Konum: Şanlıurfa
Has thanked: 53 time
Been thanked: 84 time
Yaş: 38

Re: Cezalar Hakkında Anket

Mesaj gönderen Ahmet Tokmak »

antking yazdı:Ceza sistemi degil sadece ceza oranlari degisicek eger sonuc degismesi yonunde cikarsa. Atiyorum 20 dakikalik yarista 30 saniye yerine 10 saniye gibi

Yani 2. Ve 3. Secenek ayni mi degerlendiriliyor. Sonucta ikisi de ayni kapiya cikiyor.
Kullanıcı avatarı
antking
Mesajlar: 1245
Kayıt: 11 Mar 2016, 23:59
Ad: Efe Can
Has thanked: 259 time
Been thanked: 354 time

Re: Cezalar Hakkında Anket

Mesaj gönderen antking »

Ahmet Tokmak yazdı:
antking yazdı:Ceza sistemi degil sadece ceza oranlari degisicek eger sonuc degismesi yonunde cikarsa. Atiyorum 20 dakikalik yarista 30 saniye yerine 10 saniye gibi

Yani 2. Ve 3. Secenek ayni mi degerlendiriliyor. Sonucta ikisi de ayni kapiya cikiyor.


Hayir biri komple ceza degisikligi biri kisa suren yarislarda olan degisiklik
Kullanıcı avatarı
Zin
Mesajlar: 584
Kayıt: 27 Kas 2016, 20:19
Ad: Hakan
Konum: Muğla
Has thanked: 267 time
Been thanked: 622 time
Yaş: 51
İletişim:

Re: Cezalar Hakkında Anket

Mesaj gönderen Zin »

cezalar (Maddelerden bahsediyorum. Veya adına ceza anayasası dersek) bu şekilde kalabilir. Yani ceza süreleri, kuralları, vs. Ancak uygulaması bence doğru değil.


- Öncelikle forumda bu cezalar için herkesin görüşlerini belirtebileceği ayrı bir kategori olmalı.
- 4 tane hakemimiz var. İçlerinden birisi cezalar budur diyor. Formu kilitliyor. (Bu düzen kesinlikle kaldırılmalı.) Ayrıca bu 4 hakem bütün yarışı izliyor tek tek kazalara bakıyor. Zamanlarına yazık.


Nasıl olmalı derseniz. Örnek vereyim.

A sürücüsü B sürücüsü ile bir temasa maruz kaldı ve B sürücüsünü suçlu buluyor kendince. Böyle bir durumda A Sürücüsü, yukarıda bahsettiğim cezalar için ayrı oluşturulan forma;

1. 17.Mayıs.2017 tarihinde yapılan Monda Cup GT3 yarışında ekte resimleri veya video su da bulunan 12:04 süresinde gerçekleşen temas sonucu B sürücüsüne ceza kuralları gereğince 7.madde ye uygun olarak ceza verilmesini talep ediyorum diye bir mesaj atar. Delillerini de mutlaka ekler.

2. Hakem Heyeti aynı forum başlığı altından B sürücüsünden savunma ister. Savunma süresi için B sürücüsünün geri dönüş süresi maksimum 3 gündür. Bu 3 gün içersinde geri dönüş yapmassa, Hakem heyeti B sürücüsünün yerine savunma yapar veya yapmaz. Ona göre karar verilir. Veya B sürücüsü savunmasını yapar ise, Hakem heyeti hem A sürücüsünün hem de B sürücüsünü dinler ve ona göre kararı verir ve uygular.

Bu herkesin göreceği bir şekilde gerçekleştirilmelidir.

Bunlar haricinde corner cut veya pit çıkışı yanlış gibi bireysel verilecek cezalar eskiden olduğu gibi kalabilir.
Resim
Windows 10 / Intel Core i5 2500 @ 3.30GHz / MSI Z68MA-G43 / BenQ XL2410T / NVIDIA GeForce GTX 470 / Logitech Driving Force GT
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

Re: Cezalar Hakkında Anket

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

Zin yazdı:cezalar (Maddelerden bahsediyorum. Veya adına ceza anayasası dersek) bu şekilde kalabilir. Yani ceza süreleri, kuralları, vs. Ancak uygulaması bence doğru değil.


- Öncelikle forumda bu cezalar için herkesin görüşlerini belirtebileceği ayrı bir kategori olmalı.
- 4 tane hakemimiz var. İçlerinden birisi cezalar budur diyor. Formu kilitliyor. (Bu düzen kesinlikle kaldırılmalı.) Ayrıca bu 4 hakem bütün yarışı izliyor tek tek kazalara bakıyor. Zamanlarına yazık.


Nasıl olmalı derseniz. Örnek vereyim.

A sürücüsü B sürücüsü ile bir temasa maruz kaldı ve B sürücüsünü suçlu buluyor kendince. Böyle bir durumda A Sürücüsü, yukarıda bahsettiğim cezalar için ayrı oluşturulan forma;

1. 17.Mayıs.2017 tarihinde yapılan Monda Cup GT3 yarışında ekte resimleri veya video su da bulunan 12:04 süresinde gerçekleşen temas sonucu B sürücüsüne ceza kuralları gereğince 7.madde ye uygun olarak ceza verilmesini talep ediyorum diye bir mesaj atar. Delillerini de mutlaka ekler.

2. Hakem Heyeti aynı forum başlığı altından B sürücüsünden savunma ister. Savunma süresi için B sürücüsünün geri dönüş süresi maksimum 3 gündür. Bu 3 gün içersinde geri dönüş yapmassa, Hakem heyeti B sürücüsünün yerine savunma yapar veya yapmaz. Ona göre karar verilir. Veya B sürücüsü savunmasını yapar ise, Hakem heyeti hem A sürücüsünün hem de B sürücüsünü dinler ve ona göre kararı verir ve uygular.

Bu herkesin göreceği bir şekilde gerçekleştirilmelidir.

Bunlar haricinde corner cut veya pit çıkışı yanlış gibi bireysel verilecek cezalar eskiden olduğu gibi kalabilir.


Hakan öncelikle önerin için teşekkürler. Bu dediğin sistem daha önce yönetim ekibimiz tarafından denenmiş fakat üyelerin kendi aralarında kavgaları ile sonuçlanmış bir sistemdir. Şuan ki ceza sistemi sabit bir liste ile ilerlediği için daha uygun bir sistemdir. Bizim anketteki amacımız eğer süreler ile ilgili bir rahatsızlık varsa bunu üyelerimizden öğrenmek ve bizimde kafamızda zaten olan bir değişikliği hayata geçirmek. Sezon ortasında değişiklik yapmak istemediğimiz için bir müdahale yapmamıştık fakat anketimizin sonucuna göre gerekirse değişiklik yapılacaktır.

Teşekkürler.
The World is Mine!
Kullanıcı avatarı
Zin
Mesajlar: 584
Kayıt: 27 Kas 2016, 20:19
Ad: Hakan
Konum: Muğla
Has thanked: 267 time
Been thanked: 622 time
Yaş: 51
İletişim:

Re: Cezalar Hakkında Anket

Mesaj gönderen Zin »

daha önce denenipi, sonucu kavgalar ile sona erdiyse gerçekten çok üzücü. çünkü şu an başka bir grubun içinde bu sistemin uyarlandığını ve medenice bir şekilde çözüldüğünü görüyorum. ben teşekkür ederim
Resim
Windows 10 / Intel Core i5 2500 @ 3.30GHz / MSI Z68MA-G43 / BenQ XL2410T / NVIDIA GeForce GTX 470 / Logitech Driving Force GT
Kullanıcı avatarı
oXideX
Mesajlar: 204
Kayıt: 06 Ara 2016, 17:29
Ad: Kemal Altıparmak
Konum: İstanbul
Has thanked: 158 time
Been thanked: 221 time
Yaş: 38

Re: Cezalar Hakkında Anket

Mesaj gönderen oXideX »

Cezaların niteliklerinde ve ağırlıklarında bir sorun göremiyorum. Son derece detaylı düşünüp kural haline getirmişsiniz. Ancak eksiklikler olduğu kanaatindeyim, bu tabi tamamen benim deneyimlerinden oluşan kendi fikirlerim. Bir de bazı şeyleri istesekte hem zaman hem de oyunların yeterlilikleri açısından yapmak mümkün olmayabiliyor. Aşağıda bunları maddelendirmek istedim;

    - Cezaların anında uygulanması: Arkadan sert çarpışlarda , yol dışına itme durumlarından kaybedilen araç kontrolü ile pist dışında duvara vurmalarda ya da kalabalık bir grid içerisinde başka arabaya şiddetli çarpmaya mecbur bırakılmak durumlarında ciddi seviyede hasar alan araçlar pite girip hasarı gidermek zorunda kalıyor ya da yarıştan çıkmak. Bu tip durumlarda örneğin 1. ve 2. sırada kapışan ve arkadaki araçlara çok fark atan iki yarışçı düşünün, 2. öndekine çok şiddetli vurup aracına ciddi hasar verdiğinde (bunun kasıtlı olduğunu düşünmek istemeden diyorum) 60 saniyeye kadar ya da bir sonraki Q da olmamak gibi cezalar alıyor (burada atladığım bir kural varsa uyarın lütfen, tüm liste aklımda kalamıyor). Öne geçen araç ceza alacağını biliyor ancak yeterli farkı olduğu için yarış her şekilde kazanabiliyor ya da yüksek puanla bitiriyo. Böyle bir durumda yapılabilir mi bilmiyorum ama aslında yarış esnasında 10 sn pitte dur kalk cezası gibi cezalar verilmeli diye düşünüyorum çünkü o yarışta yara almayan bir sürücü yanlış yollarla yüksek puanlar alabiliyor. Hem de bu şekilde mağdur olan sürücünün o sürücüye yetişme şansı artıyor. Yarış sonrası cezaları da bu yapılırsa hafifletilebilir.

    - Çarpışma niyeti: Kuralların hepsi sebep-sonuç ilişkisine göre yazılı görünüyor tabi hakemler bunları incelerken insiyatif kullanıp (ki kullanmalı bence) ceza değerlerini düşürüyor mu bilmiyorum ama bazı durumlarda araçlara çarpmak sürüş hatasından kaynaklı olmuyor, bir araba viraj içinde diğer araçtan kaçarken önünüze düşebilir ya da normalin çok çok altında yavaş viraj dönen bir araçtan kaçmak çok zor olabilir. Bazı durumlarda siz ne yaparsanız yapın çarpmaktan kaçamıyorsunuz, bunu sadece karambol anları için demiyorum, 2li 3lü mücadelelerde bile olabilir. Tabi tekrar belirtiyorum bu konuyu zaten bu şekilde ele alıyorsanız bu yazdıklarımı dikkate almayın.

    - Lag durumları: Bu buranın konusu gibi gözükmese de bir çok kişiye sorun oluşturmuş bir durum oluyor. Bir yarışta lagdan dolayı diğer yarışçılara sorun çıkartanların bir sonraki yarış için bu sorunu ortadan kaldıracak önlemleri almasını zorunlu kılmak gerekir. Oyun için anlık git gellerden bahsetmiyorum, bir şekilde aracı sürekli lag dolayısıyla nerede olduğu anlaşılmayan sürücülerden bahsediyorum. Yarış esnasında diğer sürücülere sorun çıkardıklarında bu sadece ceza almaları ile sınırlanıyor ancak hasar alan ya da sıra kaybeden sürücülerin hakettikleri yerlerde bitirmemelerine engel olamıyor.

Genel olarak kurallarda tek aradığım eksiklik kazaya kurban giden sürücülerin zararlarının kazaya sebebiyet verenlerden daha fazla olabilme durumudur.
Resim
Cevapla

“Duyurular ve Site Haberleri” sayfasına dön