Assetto Corsa GenelAssetto'da G920 ayarlarını nasıl yapabilirm ve nasıl iyi sürüş yapabilirim

Assetto Corsa genel konuşma alanı.

Moderatör: Moderatörler

Cevapla
Kullanıcı avatarı
alican
Mesajlar: 8
Kayıt: 25 Eki 2017, 17:59
Ad: alican
Yaş: 34

Assetto'da G920 ayarlarını nasıl yapabilirm ve nasıl iyi sürüş yapabilirim

Mesaj gönderen alican »

Assetto corsa da Logitech G 920 ayarlarını nasıl yapmalıyım. Herkes benden hızlı kalkıyor hızlı gidiyor ve dönüşlerde hızlı dönüyorlar. Ben ayarları yapmayı beceremedim. Dönüşlerde yavaşlarken döndüğüm sırada arkamda çok geri de kalan kişi baya iyi gelip fark atarak geçiyor. Bir türlü ayarları yapamadım. Bunun için ne yapmam gerekiyor. Hangi ayarları yapmam lazım ve neler yapmam lazım. Bu konu da bana yardımcı olabilir misiniz?
WoXeD

Re: Assetto'da G920 ayarlarını nasıl yapabilirm ve nasıl iyi sürüş yapabilirim

Mesaj gönderen WoXeD »

selamlar,

ben g29 kullanıyorum. sizin set kaç derecede turu? eğer 900 de ise baya zor olur. tavsiyem logitech game software üzerinden 540 derece yapmanız. birde her oyuna girerken gidip derece ayarına tamam diyorum ben. 3 sürümdür mail atıyorum profil oyuna girince otomatik etkinleşmiyor. birde oyun içindende 540 derece ayarlayın. tahminim daha iyi olacaktır.

gt serisi araçların gerçek değerleride 540 a yakındır. toplam 3 tur gibi .

kolay gelsin.
Kullanıcı avatarı
alican
Mesajlar: 8
Kayıt: 25 Eki 2017, 17:59
Ad: alican
Yaş: 34

Re: Assetto'da G920 ayarlarını nasıl yapabilirm ve nasıl iyi sürüş yapabilirim

Mesaj gönderen alican »

WoXeD yazdı:selamlar,

ben g29 kullanıyorum. sizin set kaç derecede turu? eğer 900 de ise baya zor olur. tavsiyem logitech game software üzerinden 540 derece yapmanız. birde her oyuna girerken gidip derece ayarına tamam diyorum ben. 3 sürümdür mail atıyorum profil oyuna girince otomatik etkinleşmiyor. birde oyun içindende 540 derece ayarlayın. tahminim daha iyi olacaktır.

gt serisi araçların gerçek değerleride 540 a yakındır. toplam 3 tur gibi .

kolay gelsin.

Resim
Resim

Bu ayarları nasıl yapmam gerekir. Diğer oyuncular 90km hızla dönerken ben 20 km ile zor dönüyorum hocam. 2 haftadır videoları izleyerek yada gördüğüm görsel resimlere bakarak aynısını yaptığımda da başarılı olamadım. Bu ayarları tam anlatabilecek ne neye göre ayar yapmak gerekir. Realism de ve diğer direksiyon ayarlarının tümünü ince detayına kadar video çekme şansınız yada anlatarak resimlerle işaretleyerek anlatabilme şansınız var mı? Yada forumdaki abilerim, ablalarım yada kardeşlerim. Realism de ki ayarlar ve de wheel/custom daki gain, filter, minumun force, kerb, road, slip ve abs effects ne işe yaradıklarını anlatırsınız memnun olurum. Teşekkür ederim. Herkese iyi forumlar ve iyi yarışlar.(Görsselleri alıntı yaptım google dan benim ayarlarım değildir.)
Kullanıcı avatarı
sensei
Mesajlar: 400
Kayıt: 24 Ağu 2016, 10:48
Ad: Ertekin Dal
Konum: Bursa
Has thanked: 319 time
Been thanked: 234 time
Yaş: 54
Ertekin Dal’s avatar
Loading…

Re: Assetto'da G920 ayarlarını nasıl yapabilirm ve nasıl iyi sürüş yapabilirim

Mesaj gönderen sensei »

Hızlı viraj dönmek direksiyon ayarından çok kullandığın sürüş çizgisi ile alakalı bir durum.

Genel direksiyon ayarları internette her yerde mevcut.Onlardan faydalanabilirsin.Yukarıdakileri başlangıç olarak kullanabilirsin mesela.Direksiyon dereceside zevke göre değişir.900 derece ile başlarsın, hoşuna gideni bulana kadar dküçültmeye devam edersin.
Ayar konusunun sonu yok, herkese göre farklılık gösterebilir.

Diğer taraftan çizgi ile ilgili kısım, sürüş tecrübesine bağlı ve bu konuda sana önerim yarışanların videolarını bol bol izlemen (özellikle iç kameradan) İzlerken, viraja hangi noktadan başlayarak girdiklerini ve nasıl çıktıklarını takip etmen faydalı olacaktır.
Resim
Kullanıcı avatarı
alican
Mesajlar: 8
Kayıt: 25 Eki 2017, 17:59
Ad: alican
Yaş: 34

Re: Assetto'da G920 ayarlarını nasıl yapabilirm ve nasıl iyi sürüş yapabilirim

Mesaj gönderen alican »

sensei yazdı:Hızlı viraj dönmek direksiyon ayarından çok kullandığın sürüş çizgisi ile alakalı bir durum.

Genel direksiyon ayarları internette her yerde mevcut.Onlardan faydalanabilirsin.Yukarıdakileri başlangıç olarak kullanabilirsin mesela.Direksiyon dereceside zevke göre değişir.900 derece ile başlarsın, hoşuna gideni bulana kadar dküçültmeye devam edersin.
Ayar konusunun sonu yok, herkese göre farklılık gösterebilir.

Diğer taraftan çizgi ile ilgili kısım, sürüş tecrübesine bağlı ve bu konuda sana önerim yarışanların videolarını bol bol izlemen (özellikle iç kameradan) İzlerken, viraja hangi noktadan başlayarak girdiklerini ve nasıl çıktıklarını takip etmen faydalı olacaktır.

Teşekkür ederim. Dediklerinizi uygulayıp pratikleştireceğim.
Kullanıcı avatarı
FurkanOzcan
Mesajlar: 373
Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
Ad: Furkan Özcan
Konum: Eskişehir
Has thanked: 228 time
Been thanked: 251 time
Yaş: 29
İletişim:

Re: Assetto'da G920 ayarlarını nasıl yapabilirm ve nasıl iyi sürüş yapabilirim

Mesaj gönderen FurkanOzcan »

Maksimum derece neyse ona göre ayarlayın (1080 ya da 900 olması lazım). Oyun içinde araçtan araca direksiyon açısı zaten değişiyor ve bunu siz önceden düşük değerlere getirirseniz yapay bir çeviklik kazandırmış olacaksınız aracınıza. Bu da lastik kullanımından sürüş hakimiyetine kadar her şeyi kötü etkileyecektir.

Yukarıda dediğim kişisel görüşüm değil gerçek bir simülasyon deneyimi için gerekli olan bir koşuldur. Kişisel olarak önerim ise gain haricindeki değerleri sıfırlamanızdır. Damping denilen ayar direksiyonun dönme hızına göre direksiyona yapılan dirençtir. Normalde bu değer 0'dayken eğer oyunun lastik modellemesi yeterliyse bu etkiyi görebileceksiniz fakat direksiyon hamlelerinize karşı uygulanan kuvvetin biraz da pürüzsüzleştirilmesini istiyorsanız yükseltebilirsiniz. Ben kapalı öneriyorum, ama 20'ye kadar kademeli bir şekilde artırabilirsiniz. 0'da alışmaya bakın yine de :D

Filter seçeneği ani FF (Force Feedback - Güç Geri bildirimi) değişimlerine karşı adından da anlaşılacağı gibi filtreleme uygular. Örneğin aracınız virajda ve size %50'lik bir kuvvet uyguluyor yazılımın hesabı sonucunda. Virajın yapısı ya da viraj içindeki herhangi bir çukur/tümsek yüzünden daha büyük bir yük altında kaldı araç ve yazılımınız size 70'lik bir geri bildirim uygulamaya karar verdi. Filter seçeneği 50'den 70'e geçişi ani bir zıplamadan ziyade yavaş bir geçişe dönüştürür. Bu da sizin ani değişimlerde direksiyonu daha stabil tutabilmenizi sağlar. Fakat bu yapay yavaş geçiş gecikmeyi de beraberinde getirecektir. Önerim yine 0'da tutulması.

Kerb, Road ve Slip Effects seçenekleri ise sırasıyla aracın bordüre çıktığında, asfalt üzerinde ve kayma anında (önden ya da arkadan) size geri bildirimde bulunacağı kuvvetlerin yeniden ölçeklendirilmesiyle alakalı. Yani bu kuvvetlerin hepsi aslında bu değerlerin tamamı 0'ken bile size aktarılıyor fakat bu kuvvetler size az geldiyse artırabilirsiniz. Örneğin bir pistte bordürler üzerinde tutunma çok azalıyor ve siz de bordüre çıktığınızda direksiyonun sizi bunu yaptığınıza pişman etmesini, bu sayede sonradan o bordürden kaçınmaya zorlamasını istiyorsunuz :D Kerb Effects'i yükseltebilirsiniz. Tamamen kişisel tercih ama ben bu üç değeri de 0'lıyorum.

Minimum force oyuna "bana x değerinden düşük güç gönderme" deme şeklinizdir. Çünkü bazı direksiyonlar oyunun %5'lik bir geri bildirimine hiçbir cevap vermeyebiliyor ve bu da özellikle direksiyonun ilk açılarında boşluk hissi yaratıyor. Bu minimum kuvveti çektiğiniz değer şu demek oluyor: "Bana 0'lık bir kuvvet yollasan bile bunu en az x kadar gönder ve daha büyük tüm kuvvetleri de buna göre oranla." Örnek vereyim. Bu minimum force 5 olsun. Oyun size %20'lik bir geri bildirim vermek istedi. Minimum 5 vermesi gerektiğinden kalan 95. 95'in %20'i 19. Bir de minimum kuvveti ekliyor ve %24'lük bir geri bildirim veriyor. %0'lık bir geri bildirim vermek isterken de %5'lik bir geri bildirim verecek aynı şekilde.

ABS effects'i tam bilmiyorum ama sanırım ABS devreye girdiğinde direksiyona bir şekilde titreşim yolluyor ABS'nin devreye girdiğini anlayın diye. Hiç değiştirmediğimden (%21'de duruyor) farkını bilmiyorum.

Üstteki resimde sağdaki Steering Settings seçeneklerinde sıkıntı yok. Oradaki gibi ayarlayabilirsiniz. Brake Gamma ise fren pedalının doğrusallığı. Ben 1.00'da kullanıyorum ve ne kadar basarsam o kadar fren uyguluyor. Gördüğüm kadarıyla çoğu pilot bu değeri 1.50-2.50 arası kullanıyor. Bu da fren pedalının ilk santimlerinde daha az kuvvet uygulanmasını sağlıyor ve bu sayede frenlerin hassasiyetini azaltarak lastikleri kilitleme şansını düşürüyor. Oradaki eğride de görebileceğiniz üzere ilk başta oldukça düzken sonradan daha da dikleşiyor. 1.00'da o çizgi dümdüz olacak. Kişisel tercih meselesi tamamen, eğer 1.00'da zorlanıyorsanız yavaş yavaş yükseltip deneyebilirsiniz.

Özetle olay şu, oradaki gain değeri hariç (%100'de ayarlı) diğer tüm etkenler yapay gerçekçilik katıyor. Bu yüzden saf bir sürüş deneyimi yaşamak isterseniz diğerlerini 0'a mümkün olduğunca yakın tutun eğer 0'da yapamıyorsanız. Direksiyon açısında ise yukardaki arkadaşları kesinlikle dinlemeyin, özellikle Assetto Corsa için bunun garantisini verebilirim. Daha önce de dediğim gibi siz direksiyonun maksimum açısını ayarlarsanız oyun arabasına göre zaten kendi ölçekleyecektir. 900'lük direksiyonda 540 gibi değerler kullanmak istikrarı öldürürken simülasyon deneyimini zayıflatacak ve uzun vadede hem his hem de tur zamanı olarak sizi olumsuz etkileyecektir.
Kullanıcı avatarı
FurkanOzcan
Mesajlar: 373
Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
Ad: Furkan Özcan
Konum: Eskişehir
Has thanked: 228 time
Been thanked: 251 time
Yaş: 29
İletişim:

Re: Assetto'da G920 ayarlarını nasıl yapabilirm ve nasıl iyi sürüş yapabilirim

Mesaj gönderen FurkanOzcan »

Basit bir Google aramasının ardından bu Reddit linklerini buldum. Umarım bunlar da yardımcı olur:

https://www.reddit.com/r/assettocorsa/c ... set_it_up/
https://www.reddit.com/r/simracing/comm ... ce_what_do
Kullanıcı avatarı
alican
Mesajlar: 8
Kayıt: 25 Eki 2017, 17:59
Ad: alican
Yaş: 34

Re: Assetto'da G920 ayarlarını nasıl yapabilirm ve nasıl iyi sürüş yapabilirim

Mesaj gönderen alican »

FurkanOzcan hocam dediklerinizi şimdi okudum ve reddit sayfasını da okudum. Verilen bilgileri uygulaycağım. Emeğinizin için ve yardımlarınızdan dolayı size minnettar kaldım. Verilen bilgiler için tekrar tekrar bütün forumda ki herkese çok teşekkür ederim. Hem benim gibi amatör birisine hem de oyuna başlanyanlara bu konuyu okuduklarında güzel bir bilgi paylaşımı olmuş. Bende ilerleyen zamanlarda daha da kendimi geliştirip bende diğer oyunları alıp yarışmak isterim. Benim yolum biraz uzun. Tekrardan teşekkür ederim Furkan hocam. O kadar yazıp detayına kadar ince ince anlattığın için bir kez daha teşekkür ederim emeğin için.
Cevapla

“Assetto Corsa Genel” sayfasına dön