rF2 GT3 Yarış Günlükleri (2018 - 2019)1.Resmi Yarış Haftası: Brezilya 15-18 Ekim 2018

2018 - 2019 Sezonu rFactor 2 GT3 Sezonu Başlığı

Moderatör: Moderatörler

umitybekar
Mesajlar: 36
Kayıt: 22 Haz 2018, 11:22
Ad: Ümit Bekar
Has thanked: 3 time
Been thanked: 9 time

Re: 1.Resmi Yarış Haftası: Brezilya 15-18 Ekim 2018

Mesaj gönderen umitybekar »

Selamlar tekrardan,

Discord bağlanmadığı için burdan yazıyım dedim. Hepimiz hazır test ve setup yapmışken; teklif edilen değişiklikler dikkate alınarak "Interlagos GP" nin bir test yarışı olarak tekrar yapılmasını teklif ediyorum. Bu sayede örn. skin sorununu, hava durumunu, time scale i sağlıklı bir şekilde gözden geçirebiliriz. Hatta 90 dk.lık yarış yapmaktansa 45er dakikalık iki yarış yapılabilir ve ikisinde de farklı düzenler denenebilir. Tabiki pilot ve takım katılımı zorunlu olmalı.

Örneğin birinci yarışta:
1x time scale, real weather

İkinci yarışta
4x time scale, manuel weather gibi (1x time scalei manuel weather)
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

Re: RE: Re: 1.Resmi Yarış Haftası: Brezilya 15-18 Ekim 2018

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

umitybekar yazdı:Selamlar tekrardan,

Discord bağlanmadığı için burdan yazıyım dedim. Hepimiz hazır test ve setup yapmışken; teklif edilen değişiklikler dikkate alınarak "Interlagos GP" nin bir test yarışı olarak tekrar yapılmasını teklif ediyorum. Bu sayede örn. skin sorununu, hava durumunu, time scale i sağlıklı bir şekilde gözden geçirebiliriz. Hatta 90 dk.lık yarış yapmaktansa 45er dakikalık iki yarış yapılabilir ve ikisinde de farklı düzenler denenebilir. Tabiki pilot ve takım katılımı zorunlu olmalı.

Örneğin birinci yarışta:
1x time scale, real weather

İkinci yarışta
4x time scale, manuel weather gibi (1x time scalei manuel weather)
Ümit önerin için teşekkürler benimde planımda bir test yarışı var. Öncelikle problemli skinleri halledip sunucuya yüklemek hedefimiz. Sonrasında bir test yarisi hedefliyorum. Fakat takım patronlarının ve pilotların ciddi düzensizliklerini tespit etmek önceliğimiz. Anketide doldurmayi unutma yapmadıysan.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
The World is Mine!
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: 1.Resmi Yarış Haftası: Brezilya 15-18 Ekim 2018

Mesaj gönderen Boundless »

Madenci yazdı:Öncelikle Simracers’da RaceRoom’u saymazsak rF2’de 4.yarışım falan olması lazım. 4 yarışta da şunu gördüm ; Sıralama turlarında tur atana, yarış içerisinde tur bindiren pilota kesinlikle saygı yok. Hani bir insanın o mavi bayrağı görmemesi için çok afedersiniz ciddi problemleri olması lazım. Sıralama turlarında turumdayım ve turda olmayan adam dibime kadar gelip bana atak yapmaya çalışıyor bu kesinlikle kabul edilemez bir hareket. Önerilerime gelince ;

1-) Start’a acil bir şekilde el atılması lazım. Simracers yönetim ekibi lütfen kusura bakmayın ama sponsor aldığınız ve bu kadar uğraştığınız bir organizasyon için hiç bir şeyi test etmeden ortaya atmışsınız. Liveryler server’a yüklenemedi hadi eyvallah olsun böyle durumlar ancak Start prosedürünü vs. nasıl araştırıp denemeden oyuna sundunuz cidden şaşırtıcı.

2-) RealWeather zaten kullanılması gereken ve harika şekilde çalışan bir rF klasiği. Ancak 90 dakikalık bir yarışta 4x olması çok gereksiz çünkü Hava Koşulları yarışı ağır etkiliyor ve o istediğiniz şartları bir türlü yaşayamıyorsunuz bu yüzden kesinlikle 1x olması gerekiyor.

3-) Yarıştan yaklaşık 30 dakika önce Hakemler pilotlar ile discord’da güzel bir brifing yapmalı ve tüm kural durumlarını anlatmalı. 2 defa mavi bayrak altında yol vermeyen ve tur bindirecek pilotu tehlikeye atan pilotlar DQ edilmeli yarış esnasında. 10 sny Stop&Go cezasıyla kalmamalı. Hatta Yarış içerisinde öyle pilotlar gördüm ki Start&Finish gibi tam gaz gidilen bir yerde yarış çizgisinde geri geri pite gitmeye çalışan pilotlar vardı.

4-) Tüm takımlara yarış esnasında Discord’da veya TeamSpeak’da odalar açılmalı ve hakemler uyarılarını takımların odalarına girerek anlık yapmalı. Bence daha etkili olacaktır.

Uzun lafın kısası bir yarışı daha geride bıraktık. Organizasyon için SimRacers ekibine sonsuz teşekkürler. Eksiklikler giderildiği taktirde çok harika bir sezon olacaktır inşallah...


Öneriler için teşekkürler
Start Prosedürü yıllardır kullandığımız ve herkesin bildiği bir prosedür. Denenecek veya test edilecek bir durumu yok. ilk yarışlarda herzaman sorun olabiliyor. Buda sonraki yarışlard giderilecek. Havanın fazlaca yağmurlu olmasıda ilk yarış için biraz zorlayıcı oldu
umitybekar
Mesajlar: 36
Kayıt: 22 Haz 2018, 11:22
Ad: Ümit Bekar
Has thanked: 3 time
Been thanked: 9 time

Re: 1.Resmi Yarış Haftası: Brezilya 15-18 Ekim 2018

Mesaj gönderen umitybekar »

@Aranel Ciryatan Çoktan kullandım oyu. :)

Hava durumuyla alakalı real yaparsak yine çok sorunlar olacağını düşünüyorum. Malum kış dönemi ve çoğunlukla yağışlı olur yarışlar. Bazı arkadaşlar çok iyi kabul etmek gerek. Ancak dolu dolu ve bol rekabet dolu bir lig istiyorsak yağışlı yarışlara bir çözüm düşünülmeli bence. Dün ben pist koşullarında çizgimi kaybedip iki kez hata yaptım, bu benim tecrübesizliğim ok. (aynı zamanda son ana kadar güneşli olunca son setup güncellemelerini kuru hava koşullarına göre yapmanın da dezavantajı) Ancak tecrübeliler de gözlerimin önünde bir çok kez hata yaptı.

Bazı arkadaşlarımız var ki her koşulda her platformda her hava durumunda zaten üst düzey kullanıyorlar araçlarını. Diğerlerinin büyük kısmı için survivor oluyor. F1'deki aman gaza çok basmıyım da yakıtım bitmesin, lastiğim tükenmesin modu aktif oluyor çoğu kişide böyle havalarda. Ya da olmuyor ve uçuyoruz. Bu sorun hem yağmur fizikleri ve daha büyük oranda da biz pilotlarla alakalı bence.

Anketteki iki ağırlıklı sonuca göre test yapalım bence ama eğer real weather yaparsak dünki kadar fecaat olmasa da yakın sonuçların olabileceğini düşünüyorum. Hakkımızda hayırlısı :)

Sevgiler.
Kullanıcı avatarı
mertcansolak
Mesajlar: 28
Kayıt: 02 Oca 2018, 16:10
Ad: Mertcan Solak
Konum: Sakarya
Has thanked: 3 time
Been thanked: 10 time
Yaş: 28
İletişim:

Re: 1.Resmi Yarış Haftası: Brezilya 15-18 Ekim 2018

Mesaj gönderen mertcansolak »

-Uygulanan start prosedürü Assetto Corsa'da grid dizilemediği için önceki gün oluşan sıralamayı yerine otutturmak için kullanılıyordu. rFactor 2'de zaten rolling start ve grid düzeltme mevcut. O yüzden dünkü uygulanan yöntem mantıksızdı.

-Antremanda herhangi tur limiti getirilmesin fakat %104 kuralı uygulanabilir.
-Time scale konusunda yorum yapmama gerek yok anket açılmış zaten.
-Çoğu rFactor pistinde dijital bayraklar mevcut ve grafik olarakta oyun belirtiyor sarı bayrakta yavaşlamayan sürücüye ceza verilebilir.
-Ayrıca pistlerin tekrar bütün şartlar altında kontrol edilmesi gerek. Yüksek sistemli arkadaşlarda bile pist sorun yaşattı. Benim gibi düşük çözünürlükte oynayanları düşünemiyorum.

Ayrıca sıkıntılı bir yarış oldu benim açımdan. Furkan'ın kontrolü kaybetmesiyle lastiğim koptu fakat pite gelip aracı tamir ettirmeyi başardım ve yarışa devam edebildim.
Kullanıcı avatarı
Msc96
Mesajlar: 57
Kayıt: 03 May 2016, 17:02
Ad: Melih Çakmaklı
Konum: Ankara, Türkiye
Has thanked: 14 time
Been thanked: 16 time
Yaş: 27

Re: 1.Resmi Yarış Haftası: Brezilya 15-18 Ekim 2018

Mesaj gönderen Msc96 »

Merhabalar, discordda yazdıklarımın tekrarı gibi olacak biraz ama buraya yazmam herkesin görmesini sağlayacaksa sorun yok :)

Öncelikle hava konusundan başlamak istiyorum. Bir anda yağmur yağmaya başlaması rFactor 2 platformunun bir eksiği maalesef, grafiksel açıdan bir eksiklik. Yağmur yağacağı zamanlarda yarışta hava kapalı oluyor genellikle, bu sayede de yağmur gelebilir mesajı vermek istiyor oyun ancak biz yaptığımız yarışlarda bunu göremedik, bunun sebebi de 4x zaman ayarının yapılı olması. Şöyle anlatayım: yağmur yağacaksa hava yağmadan hemen önce biraz da olsa kapanıyor, sonrasında da yağmur başlıyor. Dediğim gibi oyun bu kısımda çok başarılı değil, ancak bu şekilde yapılmış ve buna yapacabileceğimiz bir şey yok. Benim hata olarak gördüğüm kısım ise 4x ayarı, çünkü 4x ayarı yapıldığında daha hava kapanamadan yağmur geliyor, normalde olması gerekenden de ani oluyor ve pist olması gerekenden 4 kat daha çabuk ıslanıyor ve kuruyor. Mesela dün kimse buna değinmedi ancak yağmur kesildiği zaman pist çok çabuk kurudu, söylediğim gibi bunun nedeni de tamamen 4x ayarı. Bu ayarın yarattığı bir başka sorun da oyunun optimizasyonu ile alakalı. Oyunun optimizasyonu maalesef kötü, bunu kabul etmek gerek. Hava değişimleri olması gerekenden 4 kat hızlı olduğunda ise zaten kötü olan optimizasyon güneş batarken veya doğarken fps düşmelerine de neden oluyor, grafik yönünü tam bilmiyorum ancak piste gelen ışıklar daha hızlı hareket ettiğinden oyun neye uğradığını şaşırıyor bu durumda ve fps kaybı yaşıyorsunuz. Normal şartlarda en az 120 fps alırken yarışta 70 fps'ye kadar düştüğüm anlar oldu, dediğim gibi bu tamamen oyunun optimizasyonunun kötü olmasının bir sonucu. Bu ayar 1x'e çekildiğinde ise yağmur gelir gelmez pist %90 ve üzeri ıslaklık seviyesine çıkmayacak, daha kademeli, daha değişkenli bir yağmur tecrübesi yaşama şansımız olacaktır. Aynısı pistin kuruma durumu için de geçerli, ağır bir yağmurun ardından kuruma süreci çok uzun olacaktır. Bunu bir eksi yön olarak görecek arkadaşlar olabilir ancak bu şekilde de yarışmış birisi olarak en mantıklı seçimin bu olacağını düşünüyorum. Dolayısıyla bu konudaki önerim 1x zaman ayarına geçilmesi.

İkinci olarak pilotlar hakkında konuşmak istiyorum. Normal şartlarda ben de burada yarışan bir pilot olarak bunu yapmamam gerekiyor ancak dün öyle şeyler gördüm ki gerçekten bunun gerekli olduğunu düşünüyorum. Takımımızdan örnek verirsem, antrenman seanslarında hep yer aldık ve seanslar dışında da serverda oldukça fazla tur attık, yarışta da mümkün olduğu kadar her türlü sürprize hazırdık. Ancak bazı takımlarda bunu göremedim. Antrenmanlara yalnızca katılma zorunluluğu olduğundan buradaki kural boşluğundan yararlananlar oldu, gelip öylesine birkaç tur atıp yarışa çıktılar ve bu arkadaşlardan birisi dün maalesef yarışımı mahvetti, yarışın yarısında sağ arka süspansiyonum yamuk bir şekilde sürmek durumunda kaldım. Benzer şekilde bu arkadaşlar yağmur yağdığı zamanlarda gördüğüm kadarıyla bırakın yarışmayı pistte dahi duramıyorlardı, ana düzlükte pite girmek için ters yönden ilerleyen bir araç dahi vardı, o anda arkadan birisi geliyor olsaydı yarışı direk bitebilirdi mesela, yani durum oldukça ciddi. Benim bu duruma çözüm önerim ise serverda en azından durum düzelene kadar minimum 50 zaman derecesi kaydedilmesi. Bazı arkadaşlara bu fazla gelecektir ancak rFactor 2 Assetto Corsa'ya göre çok daha zorlu bir simülasyon ve antrenmansız yarışa çıkarsanız bu durumlara düşmeniz kaçınılmaz, hem kendinizi rezil etmiş oluyorsunuz hem de antrenman yapan pilotlar zarar görüyor. Ahmet abi hasar oranının düşürülebileceğinden bahsetmiş, bu da mantıklı bir çözüm olabilir, böylece pistte tekeri olmadan pite gitmeye çalışan birileri olmaz en azından. Mavi bayrak kuralı konusunda ise kesinlikle Ahmet abi'ye katılıyorum, Discord'da bir brifing verilip pilotlara durum anlatılabilir. Dün yarışın bir bölümünde lider giderken önümde tur yiyen bir araç beni bir tur boyunca arkasında tuttu ve sayesinde hem liderliği kaybettim hem de Ozan'la temas yaşadık ve hasar aldım. Benzer şekilde pek çok kez tur yiyen arkadaşlar beni geçirmemek için ellerinden geleni yaptılar, yol vermek bu kadar zor olmamalı.

Bunlar haricinde dün replay'i izledim ve formasyonda yaşanan bazı olaylarda epey güldüm :D Yine verilecek bir brifing ile pilotlara formasyonda ne yapmaları gerekeceğini anlatmak mantıklı bir çözüm olabilir bu duruma. Oyunun kendi formasyon ayarını kullanmak şart değil, bildiğim kadarıyla Assetto Corsa'da da dünküne benzer bir start prosedürü kullanılıyor zaten. Ama pilotları uyarmak şart, aksi takdirde dünküne benzer durumlar olabiliyor maalesef.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar, skin ve yayın yapılmaması konusundan bahsetmedim zaten sorun ikinci yarışa kadar çözülecektir, yönetime güveniyorum :) 4x ayarının kaldırılması ve minimum zaman turu sayısı zorunluluğunun getirilmesi yarışın kalitesini ciddi oranda artıracaktır diye düşünüyorum. Umarım yönetim bu iki alanda da bir adım atar.
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

Re: 1.Resmi Yarış Haftası: Brezilya 15-18 Ekim 2018

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

Aslinda yaris ile ilgili soylenecek cok sey var. 2.5 yildir bizimle olan pilotlar, 2.5 yildir her start ayni olmasina ragmen ilk kez formasyondaymis gibi davrandilar. Bu konuda cok kati cezalar gelecek. Otomatik formasyonu hata yapanan aninda ceza cikmasi icin kullanacagiz. normalde sc ile ilgili bir hata olmasin diye kullanmak istememistik. herkes sc ile formasyona calismaya baslasin.

sunucuyu aksam skinler olmadan acicam. hafta sonuda da skin olayina ben el atmayi planliyorum. rf2 ile cok yabanci oldugumdan bu isleri rf2 ile ilgilenen arkadaslarimiz yapiyordu ama aksakliklar olustu.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
The World is Mine!
Kullanıcı avatarı
Madenci
Mesajlar: 13
Kayıt: 26 Kas 2016, 23:08
Ad: Aydın Can Çakan
Konum: İstanbul
Has thanked: 8 time
Been thanked: 7 time
Yaş: 27

Re: 1.Resmi Yarış Haftası: Brezilya 15-18 Ekim 2018

Mesaj gönderen Madenci »

Aranel Ciryatan yazdı:Aslinda yaris ile ilgili soylenecek cok sey var. 2.5 yildir bizimle olan pilotlar, 2.5 yildir her start ayni olmasina ragmen ilk kez formasyondaymis gibi davrandilar. Bu konuda cok kati cezalar gelecek. Otomatik formasyonu hata yapanan aninda ceza cikmasi icin kullanacagiz. normalde sc ile ilgili bir hata olmasin diye kullanmak istememistik. herkes sc ile formasyona calismaya baslasin.

sunucuyu aksam skinler olmadan acicam. hafta sonuda da skin olayina ben el atmayi planliyorum. rf2 ile cok yabanci oldugumdan bu isleri rf2 ile ilgilenen arkadaslarimiz yapiyordu ama aksakliklar olustu.

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Yönetime hep destek tam destek! İnşallah kısa sürede giderilir :D
Resim
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

Re: 1.Resmi Yarış Haftası: Brezilya 15-18 Ekim 2018

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

Resmi antrenman seanslarına katılmamış pilot tespit edilmemiştir. Az tur atmış pilotlarımız için ilerleyen günlerde min tur sayısı paylaşılacaktır. Bundan sonraki antrenmanlar için minimum geçerli tur sayısı uygulanacaktır.
The World is Mine!
Cevapla

“rF2 GT3 Yarış Günlükleri (2018 - 2019)” sayfasına dön