SimRacesTR Akademi Sezon 6Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Moderatör: Moderatörler

WoXeD

Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen WoXeD »

Merhaba,

Akedemi liginde mavi bayrak kuralına kimse uymuyor.

Uymadığı gibi hakem heyetide mavi bayrağa uymayanları cezalandırmak yerine mağdur olana ceza veriyor.

Son yarışta ben erhan ile mücadele içindeyken engin tur yiyor olmasına kimseyle yarışmıyor olmasına rağmen dışardan çizgimi kapatarak önüme kırıyor.çarptım diye 35sn ceza alıyorum.

Hakem heyetine yazmış olmama rağmen bu oluyor.

Yönticilerin bu konuya yorum yapmasını bekliyorum. tur bindirilen pilot çizginin dışında yol vermek zorundadır. en ufak bir zorlamada fia ceza verir her türlü organizasyonda.sizin bu tutumunuzun nedeni nedir?
WoXeD

Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen WoXeD »

kurallardan aldığım kesitler.

10.Yolda hak ihlali (mavi ve sarı bayraklara uymamak).
(Mavi bayrak ihlali 20 saniye süre cezası, sarı bayrak ihlali 40 saniye süre cezası. Sarı bayrak ihlali sebebiyle kaza oluşursa kasıtlı çarpma kuralından işlem yapılır.)

Öncelikli kural mavi bayrak değilmidir?
erhanacikgoz1
Mesajlar: 36
Kayıt: 15 Ara 2017, 22:54
Ad: erhan
Has thanked: 14 time
Been thanked: 21 time

Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen erhanacikgoz1 »

öncelikle seçkin cicek arkadasımızın cezasına bende şaşırdım.

o sahneyi aynada gördüm.

Öncelikle engin abimiz yeni bir pilot bizler gibi bellki vakitte ayıramıyor çok.

akademinin 3. yarışına kadar hepsinde engin abimizden dolayı spin attım.

1. yarışta zaten 2 spinimde de engin abinin teması oldu.

2. yarış da virajı dönerken sol arkadan çarptı spin attım.

3. yarışta ise herhangibir temas olmadı ancak mavi bayraklı olan engin abiyi sollarken spin atıp geriledim.

Problem bizde mi acaba yoksa engin abidemi diye düşünüyordum lakin benden başka diğer arkadaslarında sorun yaşadıgını gördüm.

Engin abimizin problemi şu herhangibir çizgisi yok her tur farklı bir çizgiden gidiyormuş gibi hem çok yavas kalıyor hemde çizgi belirsiz olunca arkadan gelen pilotlar nereden geçeceğini şaşırıyor.

2 li mucadeleden çok engin hocamızı sollarken strese giriyoruz çünkü çok belirsiz bir gidişi var heran saga sola hareket edecekmiş gibi gidiyor.

3. yarıştada tur bindirirken engin abi çok yavas sekılde önümde gidiyordu viraja denk geldik sagından solundanmı geçeyim derken spin attım.

Ardından seçkin çiçek bana yetişti.

arkalı önlü bir süre seçkin çiçekle gittik ardından tekrar engine tur bindireceğiz zaten engin hocamı önümde görünce elim ayağım titremeye baslıyor. :D

3 yarıştır spin atmama sebebiyet veren bir abimizle karşılaşınca insanda psikolojik olarak bir korku telaş hissi uyandırıyor.

engin abimize tur bindiriyorduk ki seçkin çiçeğin tur bindirirken temasınıu aynadan gördüm engin abimiz pist dışına uctu resmen.

Seçkin hocam o aradan geçermiydi geçemezmiydi ne oldu bilmiyorum ancak zaten tur bindirdiğimiz 3 yarıştır yavas kalıp diğer tüm pilotların yarısına çok fazla engel çıkartıyor. Kendisine ceza verilsede çok bir anlamı yok zaten sonlarda yer alıyor. Ancak seçkin arkadasımıza verilen cezayı bende biraz gereksiz buldum.

Yani seçkin çiçek engin abiye değilde x kişisine böyle çarpmış olsa mavi bayraklı bile olsa cezayı belkide hak ediyordur. Ancak konu engin abi olunca Sorunun ben biraz engin abimizden kaynaklandıgını düşünüyorum.

tüm bu sebeplerler beraber seçkin arkadasımızın cezası belki hakem heyeti tarafından tekrar değerlendirilebilir diye eklemek istedim.
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen Boundless »

Mavi Bayrak Kuralı :
Tur bindirdiğiniz pilot size yol vermek zorunda değil, yalnızca size defans yapamaz. Tur bindiren pilot herhangi bir temas yada kazaya sebebiyet verirse gereken ceza neyse onu alır.

Arkadaşlar mavi bayrak var diye diğer pilotlar size yol dışına çıkıp yarış çizgisinden ayrılıp yol vermek gibi bir durum söz konusu değil. Temas etmemek ve kazaya sebebiyet vermemek tur bindiren pilotun sorumluluğunda. Tur bindirdiğiniz pilot sizin önünüzü özellikle kesip geçişinizi zorlaştırıyorsa o zaman ceza alır. Yanından geçerken pist dışına atabileceğiniz bir araba değil tur bindirdikleriniz.

Yarıştığınız pilot hızlı yavaş tehlikeli olması onlara çarpınca ceza almayacağınız anlamına gelmiyor. Her yarışta özellikle akademi ve özel etkinliklerde bu tarz pilotlarla karşılaşabilirsiniz fakat bu pilotlara çarpmadan geçmek veya dikkatli olmak sizlere üst liglerde + tecrübe olarak geri dönecektir. Akademi liginde özellikle sizlerden en büyük beklentimiz hızlı olmanızın yanında pistte temaslardan ne kadar kaçtığınız ve kazayı ne kadar önlediğinizdir. replayi dikkatli izlemediğinizi düşünüyorum.
https://youtu.be/SYbRsAee7Qo

Buarada Engin arkadaşımız zaten virajın dışında tur bindiren araç aynı yarış çizgisinden gitmeye çalıştığından viraja hızlı girdiğiinden ve yanında araç yokmuş gibi davrandığından temas yaşanıyor. Birazdaha yavaşlayıp virajı iç çizgiden dönseniz ve yerinizi korusanız temas yaşanmayacak. Soldaki yol çizgisini bakarak nasıl dışarıya açıldığınızı anlayabilirsiniz.

Unutmayın boş yolda sürmekle araç takip etmek veya önünüzdeki araca atak yapmak çok farklı yarış çizgilerini kullanmanızı gerektirir. Araçlara tur bindirirken dahi olsa herzaman yanınızdaki araca temas etmeden en iyi nasıl geçerim diye düşünmeniz lazım.

iyi yarışlar
Kullanıcı avatarı
adnaneren1977
Mesajlar: 323
Kayıt: 19 Mar 2016, 18:30
Ad: Adnan Eren
Konum: ANKARA
Has thanked: 68 time
Been thanked: 82 time
Yaş: 46
İletişim:

Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen adnaneren1977 »

Boundless yazdı:Mavi Bayrak Kuralı :
Tur bindirdiğiniz pilot size yol vermek zorunda değil, yalnızca size defans yapamaz. Tur bindiren pilot herhangi bir temas yada kazaya sebebiyet verirse gereken ceza neyse onu alır.

Arkadaşlar mavi bayrak var diye diğer pilotlar size yol dışına çıkıp yarış çizgisinden ayrılıp yol vermek gibi bir durum söz konusu değil. Temas etmemek ve kazaya sebebiyet vermemek tur bindiren pilotun sorumluluğunda. Tur bindirdiğiniz pilot sizin önünüzü özellikle kesip geçişinizi zorlaştırıyorsa o zaman ceza alır. Yanından geçerken pist dışına atabileceğiniz bir araba değil tur bindirdikleriniz.

Yarıştığınız pilot hızlı yavaş tehlikeli olması onlara çarpınca ceza almayacağınız anlamına gelmiyor. Her yarışta özellikle akademi ve özel etkinliklerde bu tarz pilotlarla karşılaşabilirsiniz fakat bu pilotlara çarpmadan geçmek veya dikkatli olmak sizlere üst liglerde + tecrübe olarak geri dönecektir. Akademi liginde özellikle sizlerden en büyük beklentimiz hızlı olmanızın yanında pistte temaslardan ne kadar kaçtığınız ve kazayı ne kadar önlediğinizdir. replayi dikkatli izlemediğinizi düşünüyorum.
https://youtu.be/SYbRsAee7Qo

Buarada Engin arkadaşımız zaten virajın dışında tur bindiren araç aynı yarış çizgisinden gitmeye çalıştığından viraja hızlı girdiğiinden ve yanında araç yokmuş gibi davrandığından temas yaşanıyor. Birazdaha yavaşlayıp virajı iç çizgiden dönseniz ve yerinizi korusanız temas yaşanmayacak. Soldaki yol çizgisini bakarak nasıl dışarıya açıldığınızı anlayabilirsiniz.

Unutmayın boş yolda sürmekle araç takip etmek veya önünüzdeki araca atak yapmak çok farklı yarış çizgilerini kullanmanızı gerektirir. Araçlara tur bindirirken dahi olsa herzaman yanınızdaki araca temas etmeden en iyi nasıl geçerim diye düşünmeniz lazım.

iyi yarışlar


ENGİN VİDEOYU DÜDÜKLÜ TENCEREYLEMİ ÇEKTİN :mrgreen:
WoXeD

Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen WoXeD »

Olurda bigün mavi bayrak görürsem bu söylediklerinizi yqpacağım, gecenki raceroomda mavi bayrak gördüm. Aramdaki gelen 1. Olabilir diye düzlükte hafif gaz kestim. Yarış çizgisinden çıkarak. Ama arkamdaki aracın arkasındaymış esas tur bindiren ve sıra kaybettim. Demekki böyle yapmamak gerekiyor, iyi niyet göstermemek gerekiyor. Çünkü aynı iyi niyet gösterilmiyor.replayde tur yiyen araç gerçek yarış çizgisini kapatıp bana defans yapıyor çizgimi bozuyor temas yaşanıyor, ama ben ceza alıyorum. Ok sorun yok.gayet mantıklı.
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen Boundless »

Arkadaşlar işin aslı ne kadar az temas o kadar keyifli yarış pist üzerinde olan her araç birileriyle yarışıyor sonuçta herkes birincilik yada podyum için olmasada bir üst sıraya geçmeye çalışıyor.

Yolladığım videoda zaten siz kayıp tur bindirdiğiniz araca çarpmışsınız pistin en dışına kadar kaçmış araç daha gidecek yeri yok. Bu gibi durumlarda daha dikkatli olmalısınız.
Kullanıcı avatarı
Boundless
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 1574
Kayıt: 16 Mar 2016, 17:56
Ad: Engin
Konum: istanbul
Has thanked: 631 time
Been thanked: 685 time
Yaş: 44
İletişim:

Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen Boundless »

adnaneren1977 yazdı:
Boundless yazdı:Mavi Bayrak Kuralı :
Tur bindirdiğiniz pilot size yol vermek zorunda değil, yalnızca size defans yapamaz. Tur bindiren pilot herhangi bir temas yada kazaya sebebiyet verirse gereken ceza neyse onu alır.

Arkadaşlar mavi bayrak var diye diğer pilotlar size yol dışına çıkıp yarış çizgisinden ayrılıp yol vermek gibi bir durum söz konusu değil. Temas etmemek ve kazaya sebebiyet vermemek tur bindiren pilotun sorumluluğunda. Tur bindirdiğiniz pilot sizin önünüzü özellikle kesip geçişinizi zorlaştırıyorsa o zaman ceza alır. Yanından geçerken pist dışına atabileceğiniz bir araba değil tur bindirdikleriniz.

Yarıştığınız pilot hızlı yavaş tehlikeli olması onlara çarpınca ceza almayacağınız anlamına gelmiyor. Her yarışta özellikle akademi ve özel etkinliklerde bu tarz pilotlarla karşılaşabilirsiniz fakat bu pilotlara çarpmadan geçmek veya dikkatli olmak sizlere üst liglerde + tecrübe olarak geri dönecektir. Akademi liginde özellikle sizlerden en büyük beklentimiz hızlı olmanızın yanında pistte temaslardan ne kadar kaçtığınız ve kazayı ne kadar önlediğinizdir. replayi dikkatli izlemediğinizi düşünüyorum.
https://youtu.be/SYbRsAee7Qo

Buarada Engin arkadaşımız zaten virajın dışında tur bindiren araç aynı yarış çizgisinden gitmeye çalıştığından viraja hızlı girdiğiinden ve yanında araç yokmuş gibi davrandığından temas yaşanıyor. Birazdaha yavaşlayıp virajı iç çizgiden dönseniz ve yerinizi korusanız temas yaşanmayacak. Soldaki yol çizgisini bakarak nasıl dışarıya açıldığınızı anlayabilirsiniz.

Unutmayın boş yolda sürmekle araç takip etmek veya önünüzdeki araca atak yapmak çok farklı yarış çizgilerini kullanmanızı gerektirir. Araçlara tur bindirirken dahi olsa herzaman yanınızdaki araca temas etmeden en iyi nasıl geçerim diye düşünmeniz lazım.

iyi yarışlar


ENGİN VİDEOYU DÜDÜKLÜ TENCEREYLEMİ ÇEKTİN :mrgreen:


Düdüklü yoktu normal tencere kullandım
Hızlıca çekip attım ama biraz garip olmuş çözünürlük
WoXeD

Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen WoXeD »

Boundless yazdı:Arkadaşlar işin aslı ne kadar az temas o kadar keyifli yarış pist üzerinde olan her araç birileriyle yarışıyor sonuçta herkes birincilik yada podyum için olmasada bir üst sıraya geçmeye çalışıyor.

Yolladığım videoda zaten siz kayıp tur bindirdiğiniz araca çarpmışsınız pistin en dışına kadar kaçmış araç daha gidecek yeri yok. Bu gibi durumlarda daha dikkatli olmalısınız.

https://youtu.be/fdZ6w3PrVJI
WoXeD

Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen WoXeD »

Yine forumda başka bir konu..... Nasıl olması gerektiğini gösteren saniye kaybına yol açmadan yol cermekten falan bahsediyor. Hangisi doğru? Sizde yol vermek zorunda değil diyosunuz. Çok komik gerçekten. Herneyse önemli olan 1 puan değil benim için, kuralı uygulamayışınız. Halı sahada ofsaytın olmayışı çok gol izlemek için mi? Yoksa hakem eksikliğindenmi? Bunun gibi bir şey.

viewtopic.php?f=8&t=1111
Cevapla

“SimRacesTR Akademi Sezon 6” sayfasına dön