SimRacesTR Akademi Sezon 6Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
blade036
Mesajlar: 143
Kayıt: 08 Oca 2017, 01:48
Ad: Barış Ç.
Konum: Ankara
Has thanked: 89 time
Been thanked: 90 time
İletişim:

Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen blade036 »

WoXeD yazdı:Yine forumda başka bir konu..... Nasıl olması gerektiğini gösteren saniye kaybına yol açmadan yol cermekten falan bahsediyor. Hangisi doğru? Sizde yol vermek zorunda değil diyosunuz. Çok komik gerçekten. Herneyse önemli olan 1 puan değil benim için, kuralı uygulamayışınız. Halı sahada ofsaytın olmayışı çok gol izlemek için mi? Yoksa hakem eksikliğindenmi? Bunun gibi bir şey.

viewtopic.php?f=8&t=1111


Bu project cars1 için geçerli bir kuralımız. Ligimizde ayrıca % 107 kuralı vardı ve yol vermek zorunluydu. Akademi liginde böyle bir zorunluluk yok (mavi bayrakta yol verme zorunluluğu) ise bu video çokta uygun değil buraya.
Kullanıcı avatarı
sensei
Mesajlar: 400
Kayıt: 24 Ağu 2016, 10:48
Ad: Ertekin Dal
Konum: Bursa
Has thanked: 319 time
Been thanked: 234 time
Yaş: 54
Ertekin Dal’s avatar
Loading…

Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen sensei »

“Mavi bayrak” benim konum açılın
[emoji23][emoji23]
Pistteki her yarışçı sizin için bir rakiptir ve temassız geçmek sizin sorumluluğunuzdur.Araç geçme hatalarınızı rakibin yavaslığına mal etmek, gelişiminize olumsuz etki eder.Sürücü olarak yapmanız gereken her türlü engelden sıyrılmayı öğrenmektir.Yavaş sürücü kasıtlı olarak önünüzü kesmediği veya size temas etmediği sürece ceza almasına gerek te yoktur.
Bu video da yeşil araba kimse ceza alması gerekiyor.tamamen dikkatsiz bir sürüş sergileyerek virajda cizgisini kaybedip diğer araca çarpıyor.Diğer aracın mavi yemiş olması önemli değil.
Resim
erhanacikgoz1
Mesajlar: 36
Kayıt: 15 Ara 2017, 22:54
Ad: erhan
Has thanked: 14 time
Been thanked: 21 time

Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen erhanacikgoz1 »

engib bey konusunda söylediğimiz uyarılar atılan videolar sanırım cok ikna edici olmadı.

hadi buyrun birde bu 4. yarısa bakın daha 1. 2. yarıştan hiçbir kesit göstermedim.

Buyrun

dakıka 1:13 den itiabren bakın bakalım kım ne yapmıs burakla ben kapısıyoruz enginin davranısına bak.

problem mavi bayraklılarlada değil PROBLEM ENGİNNNNNNNN de. biz bunu aktarmaya calıstık belirsiz çizgi.

engin bey ne yolunda gidiyor nede yol veriyor nede yol vermemeye calısıyor.

Engın bey sanki içmişte yola cıkmıs gibi sürüyor.

Yarıstan once discorddan 15 dakıka boyunca abi mavi bayrklarda bir çizgi belirle ve o çizgide sabit git sag sol yapma dememe rağmen.
ayrıca yarıstan once kendısını pratikte calıstırmama rağmen.

bu olacak iş mi ?tamam burası akademi dedik ama aynı kişi 4. yarıs el insaf.

https://youtu.be/EE9Oe1bm3L4?t=1h13m14s
WoXeD

Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen WoXeD »

aah ah... :)))))
erhanacikgoz1
Mesajlar: 36
Kayıt: 15 Ara 2017, 22:54
Ad: erhan
Has thanked: 14 time
Been thanked: 21 time

Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen erhanacikgoz1 »

Echnaton
Mesajlar: 106
Kayıt: 13 Mar 2017, 01:09
Ad: Çetin Budak
Konum: İstanbul
Has thanked: 21 time
Been thanked: 23 time
Yaş: 49

Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen Echnaton »

Korku filmi gibi :)
WoXeD

Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen WoXeD »

erhanacikgoz1 yazdı:https://youtu.be/hEtPeM9h5BE


düzlükte gaz kesip yol vermeliler dediğimde "hayır,yol vermek zorunda değiller" denilmişti. sonuç ortada.çok değil gazdan ayağını %25çekse düzlükte 2 kişi yanından geçip gidecek.hem 1. lik savaşı daha uzun süre izlenecek hemde tur yemesine RAĞMEN daha az zaman kaybedecek kendi viraj performansını takip edeceği için.
En son WoXeD tarafından 18 Oca 2018, 16:44 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
MUE
Süper Moderatör
Mesajlar: 850
Kayıt: 15 Mar 2016, 14:35
Ad: Mehmet Uğur
Has thanked: 690 time
Been thanked: 292 time
Yaş: 27
İletişim:

Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen MUE »

WoXeD yazdı:
erhanacikgoz1 yazdı:https://youtu.be/hEtPeM9h5BE


düzlükte gaz kesip yol vermeliler dediğimde "hayır,yol vermek zorunda değiller" denilmişti. sonuç ortada.çok değil gazdan ayağını %25çekse düzlükte 2 kişi yanından geçip gidecek.hem 1. lik savaşı daha uzun süre izlenecek hemde tur yemesine RAĞMEN daha az zaman kaybedecek kendi viraj performansını takip edeceği için.

Şurda erhanın 2.dk dan hemen sonra pis dışına savrulur gibi olup geri dönüşünde sola daha sert kırıp engine tam arka sağ tekerden bindirse engin spin atsa yönetim diyecekki "arkadaki araç temastan sorumlu" erhana 30sn ceza.... halbuki çok kolayı var bunun. "mavi bayraktaki pilot,gaz kesip uygun şekilde yol vermez ise yaşanacak tüm temastan sorumludur" bitti. 1 tane mavi bayrak sorunu yaşanmaz. neden önerilere bu kadar kapalılar anlamak güç.mevcut yöntemle olmuyor.katı sert ve net bir şekilde yol vermeliler denmeli.muğlak ve yoruma açık olmamalı.benim şahsi fikrim budur. düzlükte yaptı bi hata gaz kesmedi diyelim.burağa dokunduktan sonra arkasında giderken gaz kesmek YERİNE atağa kalkıp erhana vurmak nedir? Ben bu durumun acemilikten kaynaklandığını düşünmüyorum. öyle olsa ya napıyorum ben der basar frene. son yarışta 3 lü mücadelede şahin sevinç in yaşattığı zorluklarda temas yaşamamak için adeta çırpındım. U viraja gelirken gaz kesse hiçbi sorun olmayacak mesela.U viraj içinde kendini dışarı atmasa mutlaka bir temas olacaktı gene.Anlatmak istediğim şey çok basit.sadece bana değil herkese yarayacak bişey.


Efendim bu Engin arkadaşımız nerede? :D Niye bir şey yazmıyor bu konu hakkında? Yazdıda ben mi kaçırdım acaba. :)

Virajda çizgisini bozmak zorunda degil. Ama virajda yolda verebilir. Bu tamamen pilotun tecrübesine ve iyi niyetine kalmış. Mercedes Virajını döndükten sonra düzlüge çıkılıyor. Burada en doğuru şekilde yol verilebilir. Ama bunu yapmamış tapa gaz devam etmiş. Bu yanlış hareket ve göz ardı edilemez. Hakem heyeti gerekeni yapacaktır.

Tekrar söyleyeyim, mavi bayraklı pilot ''virajda'' yol vermek zorunda degildir. ''Burada yol vermemek, arkadan gelen pilotun üstüne kırmak, defans yapmak degildir. Yarıç çizgisini korumaktır.''
Önceden tahmin edebildiğiniz ve edemediğiniz şeyler vardır. O tahmin edemediğiniz en tehlikeli şeylerdir.
Never Ever Stop Dreaming
/MEHMETUGURE

Kullanıcı avatarı
tacsizkral
Mesajlar: 62
Kayıt: 26 Tem 2017, 12:21
Ad: Eser Sürücü
Konum: istanbul
Has thanked: 49 time
Been thanked: 29 time
Yaş: 44

Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen tacsizkral »

arkadaşlar,
ben okumaktan sıkıldım. muhtemelen herkes hatasını anlamıştır. akademi ligi adı üstünde, çoğu pilot yeni yeni adapte oluyor( benim ikinci sezonum akademi de lisansımı almış olmama rağmen tekrar yedekten girdim. sebebi yarış alışkanlığı ) . tabi ki problem olacak. yaşadıkça tecrübe ettikçe düzelecek herkes.
ben yarışı canlı da izledim. sadece enginin pozisyonuna yoğunlaşıldı sebebi 1. ve 2. pilotların mücadelesini etkilediği için sanırım. engin orda bence de hatalı. Engin yarış gününden beri özür diiyor. daha napması lazım? hatamı farkettim diyor. tamam kötü bir örnekle olsa bile sonuç olarak anladım diyor.
Devamına gelecek olursam. mavi bayrak harici izlediğim mücadeleler oldu yarış esnasında. mesela Tarık, Kağan İpek ve Seçkin arasında ki mücadele, ben orda seçkinin hiç fairplay içinde yarıştığını gözlemlemedim mesela. frenajını geç yaptığını görüyorum fakat geçmeye çalıştığı çoğu pozisyonda direk dive bomb olayına girdi. kağanın çoğu kez kaza çıkmaması adına hem Tarık a hem de Seçkine resmen yol verdiğini düşünüyorum.
Sonra Ali Şenol ve Adnan Eren arasında ki son mücadele de bence pek temiz değildi ama bu bir yarış. oyunda lastik patlamıyor ama farzedin ki lastik patladı, jant parçalandı. ayrıca bu ikili arasında ki mücadele o temas olmasa muhtemelen yarış sonuna kadar devam edecekti. bu ikili arasında ki konu bu kadar uzamadı.
son olarakta bu sezon akademiye yeni giren Erhan arkadaşımız. Erhan bu sezon yeni girenler içinde en hızlı ilk 3te. fakat kendisi yarışırken sürekli selektör atarak geliyor. tamam hızlısın. tamam geçeceksin. ama yol isteyerek geçmeyeceksin. boşluğu bulursan o şekilde geçeceksin. brands hatch yarışında kendisi geriden başladı arkama geldiğinde selektörle geldi. ( mavi bayrak yok bu arada aramızda ) ben direk çekildim yol verdim. yol vermesem iki viraj sonra temas yaşayacaktık eminim. çünkü kendisi hızlı ve hırslı.
Piste girişlerde facia yaşanan olaylar var.
örnek verebileceğim bir çok davranış var aslında.
Çok hırslı arkadaşlar var aramızda, çok iyi yarışan, çok hızlı olan kişiler var. bir elin beş parmağı bir değil. herkes sizin gibi hızlı olamaz veya yarışamaz. yavaş olan arkadaşlarda ( benim gibi ) hızlılara saygı göstermek durumunda.
Önemli olan bu bir oyun. Birbirimizin oynadığı oyuna harcadığı vakite ve emeğe ilk önce saygı duymalıyız.
Tek dokunuş maalesef bütün yarışı bitirebiliyor. ve yazık. o yüzden birbirimizin yarışını bozmamaya çalışalım. birbirimizi 30 tur içinde illa ki geçeriz. illa hata yapıyoruz. Furkan da hata yapar )))


Olayımız sadece mavi bayrak olmamalı, bütün kurallar öğrenilecek.
en önemli kazanılması gereken yarış disiplini. bunun içine zaten herşey giriyor. kazadan sonra piste girme, mavi bayrak, pit çizgisi..
uzun oldu kusura bakmayın.
Birbirimizin emeğini boşa atmayalım lütfen.

yarış esnasında ki cezalara antreman cezası eklenebilir. belirli sayı da tur atılmazsa yarışa sokulmayabilir. 30sn lik cezalar bazı şeylerin önüne geçmiyor gibi gözüküyor.

Yaşatılan deneyim içinde SimRacersTR ailesine de tekrar teşekkürler.
WoXeD

Re: Mavi bayrak Kuralı Hakkında

Mesaj gönderen WoXeD »

forumda yarış katılımı mesajları dışında post yazmamaya tamamen sürüşümle cevap vermeye karar verdim.

Çünkü bir yararı yok boşu boşuna sinirim bozuluyor. en iyi süresi bende 5-6sn yavaş olan eser arkadaşımız benim çizgimi eleştiriyor.sadece gülümsüyorum artık.yarış esnasında f1 den daha keyifli yorumları gelmiş o 3lü mücadelede ve 3ümüzde küçük temaslarda bulunduk.sevgili eser arkadaşım,olurda hızlanırsan bir gün ve benimle mücadeleye girersen fair play öğretirsin.

Kolay gelsin.
En son WoXeD tarafından 20 Oca 2018, 09:30 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Cevapla

“SimRacesTR Akademi Sezon 6” sayfasına dön