Endurance Yarış Günlükleri8.Resmi Yarış Haftası: Avusturya 21 Mayıs-24 Mayıs 2018

Takvim, resmi ve test yarışları ile ilgili bilgiler

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
AirborneTR
Mesajlar: 168
Kayıt: 08 Eyl 2017, 11:26
Ad: Levent
Has thanked: 103 time
Been thanked: 67 time

Re: 8.Resmi Yarış Haftası: Avusturya 21 Mayıs-24 Mayıs 2018

Mesaj gönderen AirborneTR »

Yarışın başında tam start öncesi pingim yükseldi ve yarışın başlarında bi kopma yaşadım. Geri geldiğimde pingim düzelmişti ancak 2.5 tur geride kalmışım. Süre ekranım da çalışmıyordu o yüzden kaç tur geride olduğumu bilmiyordum ama 1 tur diye tahmin ediyordum. Yarış sonunda 2.5 tur geriden bağlandığımı öğrendim. Takımlar klasmanında 3. lük yarışında çok değerli olabilecek puanları kaçırdım. Zephyr Racing ile aramızdaki puan farkı daraldı. Bundan sonraki yarışlarda takım olarak iyi sonuçlar alıp 3. lüğümüzü sağlamlaştırmak için çalışacağız.
Kullanıcı avatarı
Erdem Akyol
Mesajlar: 34
Kayıt: 27 Mar 2017, 16:17
Ad: Erdem Akyol
Konum: İstanbul Ataşehir
Has thanked: 13 time
Been thanked: 12 time
İletişim:

Re: 8.Resmi Yarış Haftası: Avusturya 21 Mayıs-24 Mayıs 2018

Mesaj gönderen Erdem Akyol »

Öncelikle iki Klasmanın kazananlarını ve podyum yapanlarını özellikle tebrik ederim.. ve takibi finiş gören tüm arkadaşlarımı

Yarış benim açımdan çok eğlenceli geçti güzel mücadele oldu özellikle ilk 1 saat mükemmeldi. ne yazık ki takım arkadaşımın pite girce tur pit cizgisi kullanmayıp bir anda pite dalmasıyla arkadan carpmamak için kendimi dışarlara attim ve sonrasında pite geldim turda pitte efsane bi spin attim ve pit yolunu kapattim :) aracı toparlamak oldukca zordu ve cok zaman kaybetttim sonrasında elimden geleni yapip finişe kadar zorladim ancak 5 sn kadar gelebildim serkan med lastikleri son bölümde ona avatnaj saglicani bildim için mümkün olan en ii lastik kollama ve tempo dengesini yakalayip finişe kadar geldim farkın 20 sn lerden 5 sn lere gelceni pek beklemiyordum serkan büyük ihtimalle tur bindirmelerde fazla dikkatli davrandı.. takım olarak 2-3 olarak en azından hasarı azalttik diyelim.
Kullanıcı avatarı
Frtsan
Eğitmen Pilot
Mesajlar: 299
Kayıt: 09 Oca 2017, 10:54
Ad: Fırat
Has thanked: 231 time
Been thanked: 282 time
Yaş: 36

Re: 8.Resmi Yarış Haftası: Avusturya 21 Mayıs-24 Mayıs 2018

Mesaj gönderen Frtsan »

Yarış boyunca Kemikli pilotlarını sıralama ekranından takip ettim. Pistin her noktasında bir zephyr-kemikli savaşı mevcuttu. ön sıralarda ufuk onuru geride bıraktı. Ben de yarış boyunca leventle mücadele edeceğimi düşünüyordum. Yaşadığı bağlantı sorunu ortada beni yanlız bıraktı. yarışın ilk 25 dksı soft lastikler sayesinde cem ve can ile benzer tempo tutturabildim. sonrasında hatalarla geriye düştüm. benim için yalnız bir yarış oldu diyebilirim. Arkada harun ve ahmet turp un mücadelesini izledim. ahmet harunu mağlup etse de genel puanlarda kemikliye biraz daha yaklaşmış olacağız. sonraki yarışlarda öncelikli hedefimiz kemiklilerin önünde olmak. sıralamadan çok bunun için mücadele edeceğiz.
Kullanıcı avatarı
FurkanOzcan
Mesajlar: 373
Kayıt: 11 Ağu 2016, 15:13
Ad: Furkan Özcan
Konum: Eskişehir
Has thanked: 228 time
Been thanked: 251 time
Yaş: 29
İletişim:

Re: 8.Resmi Yarış Haftası: Avusturya 21 Mayıs-24 Mayıs 2018

Mesaj gönderen FurkanOzcan »

Son zamanlardaki en iyi yarışlarımdan birisiydi. Her ne kadar burada fazla düzlük olduğu için yavaş kaldıklarını düşünen arkadaşlar olsa da maksimum düzlük hızının 250 km'nin altında olması ve ilk sektör haricinde bolca uzun ve hızlı viraj olması bizim aracımız adına oldukça kötü, McLaren içinse rüya gibi bir durumdu. Buna rağmen oldukça sınırda yaptığım setup'la arka lastiklerimi hiç aşırı ısındırmadan istikrarlı bir şekilde hızlı turlar atabildim ve sürüşümden en mutlu olduğum yarışlardan birini çıkartarak galibiyeti aldım.

Yarış öncesi tek pitli medium-medium stratejisiyle iki pitli soft-soft-soft stratejisini çok düşündüm ve antrenman turlarında mediumlarda gözlemlediğim ısınmama probleminden dolayı soft lastikleri almaya karar verdim. Yarışım iki McLaren'laydı. Normalde burası Ufuk'un en iyi olduğu pistlerden biriydi ancak hafta boyunca istediği hissi yakalayamaması ve benim gibi strateji anlamında arada kalarak medium kararını alması arkalara düşmesine sebep oldu. McLaren'lar tahmin ettiğim üzere zar attı ve farklı stratejileri bölüştüler. Ozan'ın turlarından benim gibi 2 pit yapabileceğini seziyordum ve Ozan'ın 40. dakika civarı, Mertcan'ın da tam bir saat dolarken yaptığı pit-stopla bu tahminimin doğru olduğunu görmüş oldum. Fakat stratejim belliydi ve 2 pit-stop'un hem soft-soft hem de medium-medium stratejisinden daha hızlı olacağını daha ilk stint'ten anlamıştım. Çünkü aşınma seviyeleri tam istediğim gibiydi, tur zamanı olarak da 35. dakika civarları tam olarak kötüleşmenin başladığı yerlerdi. Bu da diğer iki stratejinin daha yavaş olduğu anlamına geliyordu.

İlk stint'te kontrollü bir şekilde farkı koruduktan sonra 2. stintte aynı Imola'da olduğu gibi gelen güvenle birlikte birden hızlandım ve farkı açtım. Bu da yarışın son bölümünde aynı stratejiyi izlediğim Ozan'la aramdaki farkın 20 saniyenin üzerine çıkmasını ve Mertcan'ı kısa sürede yakalayabilecek mesafede kalmamı sağladı. Mertcan'la güzel bir mücadeleye giriştik, son viraj çıkışında yaptığı ufak bir hatayla farkı kapattım ve ilk viraj çıkışında hava koridoruna girerek dışta kaldım. Biraz agresif süreceğini bildiğimden dışarda kalmaktansa çıkışı iyi alıp arkasına yapışmayı seçtim ve arka düzlükte dışardan geçtim. Fakat kendisi sorumluluğu biraz fazla bana bırakan bir geç frenajla içerden girmeyi seçti. Klasik undercut taktiğiyle çıkışta geçtim ve burnumu öne çıkardım. Sonraki virajda Ozan veya Ufuk gibi arkadaşlar olsa güvenip bozmayacağım çizgimi geçmişte doğrudan önümde olan olayları hatırlayarak bozdum ve dışarda kaldım. Bu da teması engellemedi ancak yan kapının boyası dışında bir hasar almadan bu temastan kurtuldum ve kalan turları temkinli bir şekilde tamamlayarak yarışı kazandım. Imola'daki hayal kırıklığından sonra burada hiç beklemediğim bir galibiyet aldım. Sonraki yarışlar da oldukça zor olacak ve bunun farkında bir şekilde o yarışlara hazırlanacağım. Imola'da yaptığım hatalar olmasa daha rahat bir şampiyona liderliğine sahip olabilirdim ama son 3 yarışa 24 puanla gitmek de pistlerin aracıma uymamasına rağmen dünyanın sonu değil. Bahanem bu olmamalı ve Red Bull Ring'de aldığım sürpriz galibiyet beni motive etmeli. Bana kalırsa benim Shanghai yarışını kaçırmama karşılık Ozan'ın da Spa'daki DNF'i ve Silverstone'daki talihsizliğinden sonra bu puan durumu gayet adil. Daha fazla farkın olmasını isterdim ama bu adil olmazdı.

P1 klasmanındaki yarışı çok takip edemedim ama Serkan tam benim önümde temas yaşayıp spin attı. Ahmet de sanırım pitte talihsizlik yaşamış. Serkan oradan nasıl döndü bilmiyorum ama kendisini tebrik ederim.
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

Re: 8.Resmi Yarış Haftası: Avusturya 21 Mayıs-24 Mayıs 2018

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

Lisanslar işlendi
The World is Mine!
Cevapla

“Endurance Yarış Günlükleri” sayfasına dön