Endurance Yarış Günlükleri4.Resmi Yarış Haftası: Almanya 12-15 Mart 2018

Takvim, resmi ve test yarışları ile ilgili bilgiler

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
Ahmet Tokmak
Mesajlar: 155
Kayıt: 13 Ara 2016, 11:01
Ad: Ahmet Tokmak
Konum: Şanlıurfa
Has thanked: 53 time
Been thanked: 84 time
Yaş: 38

Re: 4.Resmi Yarış Haftası: Almanya 12-15 Mart 2018

Mesaj gönderen Ahmet Tokmak »

Cok zor bir yaristi one punchlarin hizi cok iyiydi dun siralamalarda ne yazik ki yine gecemedik onlari ama uzun suruslerde iyi oldugumuzdan bugun umitliydim. Ersanin ilk turlarda arkamiza dusmesiyle yine serkanla kovalambac oynadik. Temposu cok iyiydi farkin acilmamasi icin zorluyordum hep. Trafik de bi sure sonra isin icine girince farkin acilmasina engel olamadim. Sonra serkan bi hatayla zaman kaybetti ve hemen onume geldi. Start finish duzlugune daha iyi bi ivmeyle cikinca tum mgu yu kullanip icerden atakla gectim ayni tur yine trafigw takildik bu kez serkan gecme denemesinde bulundu. Viraja girerken disariyi acik biraktim ordan gecilecegimi dusunmuyordum viraj cikisi yakinlastii ve ufak temasim oldu. Daha gerimde ve disarda oldugu icin orda zorlayacagini dusunmedim bu temas yaklasik 2 sn ye mal oldu ve daha sonra trafigin etkisiyle fark daha da acildi. Pitlerden sonraki bolum gt lerden uzak kalmaya calismakla gecti ve rahat bi galibiyet aldim. Caspian motorsport olarak ilk resmi galibiyetimizi de sonunda almis olduk. Umarim sampiyonada one punchlarla biraZ daha fark kapatabilirz. Basta hem p1 hem gt podyumu olmak uzere yarisi tamamlayan herkese tebrikler
Kullanıcı avatarı
serkan kaplan
Süper Moderatör
Mesajlar: 511
Kayıt: 11 Mar 2016, 21:17
Has thanked: 111 time
Been thanked: 172 time

Re: 4.Resmi Yarış Haftası: Almanya 12-15 Mart 2018

Mesaj gönderen serkan kaplan »

Erşan ile aracı çok iyi hazırlayarak gelmiştik bu yarışa,yarışın ilk turlarında erşan'ın önüne geçerek ufak ufak ahmetle farkı açmaya başlamışken orta S virajda aracımı kerbe kaptırıp duvara girdim. piste tekrar döndüğümde arkamdan hızla gelen ahmetin atağına karşı koymaya çalışsamda başarılı olamadım. o andan itibaren parçalanmış aracım ve dağılan konsantrem yüzünden ahmetin kazanmasına engel olamadım.benim için unutulması gereken sürüşlerimden birisiydi :evil: önümüzdeki yarış telefi etmeye çalışacağım. Caspian takımının ilk galibiyetini kutlar başarılarının devamını dilerim..
Kullanıcı avatarı
mertcansolak
Mesajlar: 28
Kayıt: 02 Oca 2018, 16:10
Ad: Mertcan Solak
Konum: Sakarya
Has thanked: 3 time
Been thanked: 10 time
Yaş: 28
İletişim:

Re: 4.Resmi Yarış Haftası: Almanya 12-15 Mart 2018

Mesaj gönderen mertcansolak »

Aracın düzlük hızından dolayı geride kalacağımızı biliyorduk.Startta biraz geride kaldım.Tur bindirmelerde de fark açılınca önümdekilerden koptum.Fakat Pit stratejimiz tuttu Ozan ve ben Ufuk Baba'yı geride bıraktık.Kazananları tebrik ediyorum.
Kullanıcı avatarı
Frtsan
Eğitmen Pilot
Mesajlar: 299
Kayıt: 09 Oca 2017, 10:54
Ad: Fırat
Has thanked: 231 time
Been thanked: 282 time
Yaş: 36

Re: 4.Resmi Yarış Haftası: Almanya 12-15 Mart 2018

Mesaj gönderen Frtsan »

SRTR de yarıştığım süre boyunca bu kadar uzun süre mücadele içinde olduğum başka bir yarış geçirmedim şimdilik. Test yarışlarından sebring de bunun gibiydi. Ama unrburgringdeki olay bambaşka boyuta taşında. Yarışı 2 pitstop ve soft lastiklerle tamamlama kararı verdim.Aynı yakıt yükü ve lastikle benden hızlı olan rakiplerimle mücadele edebilmek için tek yol bu diye düşündüm. Bu, bana yarış içinde yüksek hız ve risksiz turlar sağlarken; pitstoplar sebebiyle önümdekileri olabildiğince erken geçme zorunluluğu getirdi. Ne yazık ki lastik koruma, spinsiz yarış, hızlı ve istikrarlı tur zamanları hedeflerimi tuttursam da; araç geçme konusunda büyük eksikliğim olduğunu gördüm. Ferrarinin düzlük hızı ne yazık ki yok. Ancak arkalarında kaldığım amg ve huracanların düzlük hızları benden fazlaydı. Araç yapı itibariyle geç frene uygun bir araç olmasına rağmen benim sürüş şeklim geç frene uygun değil. Bu sebeple rakiplerimi geç frenle geçme fırsatı pek yakalayamadım. düzlüğe de hızlı çıkamamam onları yakalayıp geçmeme engel oldu.

İlk stint te Necdetle mücadelelerim oldu. Çok sıkı bir sürüşü var. Ama dolu depo ve Med lastikleri ile tur başına 1 saniyeden fazla zaman kaybettim orada. ilk turlarda arkada fırsat kollarken öylesine geziyor gibiydim. Aracı zorlamama gerek kalmıyordu. bu da lastikleri korumamı sağladı.

ilk pitstop sonrası leventin arkasına geldim. leventle mücadele sırasında ilk virajda temas yaşadık. bu sebeple yerimi geri vermek istedim. levent benden kaçmaya çalışırken necdet ile çarpıştı. benim yanlış şekilde yer vermem sebebiyle yaşanan bu kaza için üzgünüm.

Bunun dışında yarışın sonunda aynı lastik ve yakıt yüküyle levent beni çok zorladı ve geçmeyi başardı. son stintin ilk bölümünde açtığım 4 saniyelik fark pist kesme sebebiyle kapandı sonrasında da pozisyonumu koruyamadım.

çift pitstop yüksek süratli bir araçla kesinlikle denenmesi gereken bir strateji. med lastikler ve dolu depo ile zorlayarak attığım turlardan çok daha hızlısını az dolu depo ve softlarla zorlamadan atabiliyordum. bu da lastikleri korumamı sağladı.

Rekabet içinde olduğum arkadaşları tebrik eder bu keyifli zamanları bana yaşattıkları için teşekkür ederim. 2 saatlik bir yarışta konsantrasyonum kaybolmadan esnemeden devam ettiğim ilk deneyimdi bu benim için.

Yarışmaya bakış açımı anlatırken kullandığım cümleye çok yakın bir mücadele oldu benim için. " 8. başlayım 2saat süreyim sonunda 7. ya da 9. olayım ama rekabet olsun. sonunda ben gülümserim." derdim. Nitekim 8. başladım 2 saatlik sürüş ve çabaların sonunda 9. oldum :)

Sonraki yarışlarda görüşmek üzere.
Kullanıcı avatarı
AirborneTR
Mesajlar: 168
Kayıt: 08 Eyl 2017, 11:26
Ad: Levent
Has thanked: 103 time
Been thanked: 67 time

Re: 4.Resmi Yarış Haftası: Almanya 12-15 Mart 2018

Mesaj gönderen AirborneTR »

Fırat'ın ilk cümlesine aynen katılıyorum. Benim için de bugüne kadar SRTR'de yaptığım en heyecan dolu ve yorucu yarış bu oldu.

Sıralamalarda anlayamadığım bi nedenden dolayı gerçek hızımı gösteremedim. Atabileceğim turdan yaklaşık 1sn yavaş kalarak takım arkadaşım Onur Şanal ile araya başka pilotların girmesine neden oldum.

Yarışın daha başlarında bir iki ufak hata ile çok fazla yer kaybederek sanırım sondan bir önceye kadar düştüm. Önümdeki Kemal Çetinkaya'yı geçmenin kolay olmayacağını biliyordum, öyle de oldu. Diğer yarışlarda onu geçerken zorlandığımı hatırlıyorum. Gerçekten çok iyi savunma yapan bir pilot.

Bir süre önümde arkamda pek kimse olmadan devam ettim. Daha sonra pit yapan Fırat'ın 10 saniye kadar arkamda olduğunu farkettim. S lastikleri vardı. Yarışın kalanını bu lastiklerle bitiremeyeceğini biliyordum. Bitirmeye çalışsa bile yavaş kalırdı ve rahat geçerdim. Büyük ihtimalle bir pit daha yapıp yarışın kalanını da S lastik ile bitirecekti. Ben M lastikler ile başlamıştım ve tek bir tane geç pit stop yapacaktım. Ben pit yapana kadar tutabildiğim kadar onu arkamda tutmam gerekiyordu. Ama ne kadar hatasız sürsem de aradaki 10 saniye farkın erimesine engel olamadım. Bana yetiştiğinde benim pit yapmama yakın turlardı. Lastiklerim bitmişti. Ufak ufak yokluyordu. Fırat'ın bahsettiği ilk virajdaki temasta hatanın Fırat'da olduğunu düşünmüyorum. Ben içeride ona biraz az yer bırakmışım sanırım ondan ufak bi kapı kapıya sürtünme oldu. Çok üzerinde durmadım, yarış sırasında olabilecek şeyler. Fakat sonraki virajlarda erken frenini hiç beklemiyordum, bana yer vermek istediği yer burasıydı sanırım, Fırat'a çarpmamak için iç çizgiye geçtim mecburen. Fırat ile olan mücadelenin heyecanıyla tüm dikkatim önümdeydi. Necdet'le aramızda biraz mesafe olduğunu sanıyordum ki o da iç çizgiden atak yapmış. Öyle olunca temas yaşadık. Yayından gördüm spin atmış, kendisinden özür dilerim. Ya Fırata çarpacaktım ya iç çizgiye çıkacaktım. Bu kargaşadan önde çıkan ben oldum. Biraz daha Fırat'ı arkada tutmayı başarsam da sonradan geçmesine engel olamadım.

Pitten sonra Fırat yine önümde çıktı. Ama artık S lastiklerimle geçebileceğimi düşünüyordum. Baya zorladım, ilk başta mümkün olmadı. Sonra tur bindirmeler sırasında biraz vakit kaybedip geriye düştüm. Fırat da o sıralarda ceza yemiş, tekrar önümde görünce zorladım ve nihayet son turlarda geçebildim. En son turda da Erhan sanırım bi sorun yaşamış, tam önümdeydi ama fırsat olmadı. 0.2-0.3 sn gibi arkasında bitirdim. Çok iyi bir sonuç alamadım ancak çok keyifli bir yarış oldu, tur süresi olarak daha iyi bir noktada olabileceğimi görmek de sevindirici. Takım olarak iyi bir yarış geçirmedik. Takım arkadaşlarım da sorunlar yaşadılar. Önümüzdeki yarışlarda daha iyi performans gösteceğimizi umuyorum.
Kullanıcı avatarı
Frtsan
Eğitmen Pilot
Mesajlar: 299
Kayıt: 09 Oca 2017, 10:54
Ad: Fırat
Has thanked: 231 time
Been thanked: 282 time
Yaş: 36

Re: 4.Resmi Yarış Haftası: Almanya 12-15 Mart 2018

Mesaj gönderen Frtsan »

Levent ile Maserati ve alfa romeo etkinliklerinde de iyi mücadeleler yapmıştık. Daha fazla karşılaşrız umarım. Şu an 2-1 önde kendisi durumu eşitlemem lazım :D Böyle mücadeleler olunca açıkcası hiç bakmıyorum sıralamaya. Akademi de de Onur Şanal ın beni son tur son metrelerde geçişi var. Geçilmeme rağmen hiç üzülmemiştim. Çok büyük bir gülümseme vardı yüzümde. Rekabeti her türlüsü güzel.
Kullanıcı avatarı
MUE
Süper Moderatör
Mesajlar: 850
Kayıt: 15 Mar 2016, 14:35
Ad: Mehmet Uğur
Has thanked: 690 time
Been thanked: 292 time
Yaş: 27
İletişim:

Re: 4.Resmi Yarış Haftası: Almanya 12-15 Mart 2018

Mesaj gönderen MUE »

Önceden tahmin edebildiğiniz ve edemediğiniz şeyler vardır. O tahmin edemediğiniz en tehlikeli şeylerdir.
Never Ever Stop Dreaming
/MEHMETUGURE

erhanacikgoz1
Mesajlar: 36
Kayıt: 15 Ara 2017, 22:54
Ad: erhan
Has thanked: 14 time
Been thanked: 21 time

Re: 4.Resmi Yarış Haftası: Almanya 12-15 Mart 2018

Mesaj gönderen erhanacikgoz1 »

Bende NF racingden erhan bir çok arkadaş akademi 6. sezondan tanıyordur. Daha geçmişi yok.

İlk platin lig yarısımdı. İlk defada bu kadar uzun sure araç kullanmam üstelik hiç tecrübem olmayan GT3 bir araçla yarısacaktım.

Tabiki yarısa hazırlandım Takım arkadaşlarımızla strateji belirledik çalıştık.

Yarış günü lastık durumuna hiçbir anlam veremedim. Lastik basınçları 24 psilerde zorakı 25 psi lere cıkıyor sıcaklıga gelirsek mavi ila açık mavi arasında gidip geliyordu.

Sıralama turlarında ve partiklerde tüm lastık ısıları en ideal sıcaklıkta iken yarıs günü herşey alt ust oldu.

Benim iyi yarısabilmem için önceki planımın aynen geçerli olması lazım yani örnegın 4 gun once bir setup ayarlayıp iyi tur atıyorsam yarıs gunu veya sonrakı gunlerde asla o setup değişmemeli aracın hareketlerını nereye nasıl dondugunü beynime kazıyorum. beyin artık gözü kapalı bile o pisti döner bir seviyeye geliyor. tam yarıs günü o kalıbın dısına bir şekilde cıkarsam bütün ayar kaçıyor.

Neyse ilk defada hareketli strat yapacagız. İsmimi okundu cıktım ama öndekiler ucmus gitmiş :D bastım yetiştim nihayetinde start öncesi virajı döndüğümde önümde kimse kalmamıstı :D yani daha önce bu deneyimi yasamadıgım için ne ra gaza basılacak ne ara gidilecek bir haberim. ben zannediyorum daha sratr finişhin orda gaza basarız :D iyi deneyım oldu öndekileri bırakmam artık.

Onun haricinde rahat bir yarıstı çok fazla mucadeleye girmedim lastık ısı problemlerım yüzünden hiçbirşekilde istediğim süreleri atamadım. araç tutunmuyordu her seferınde daha az gaz vermek daha cok fren sıkmak vırajlara daha kontrollu gırmek zorunda kaldım.

pitte lastık basınclarını değiştirmeyi düşünüyordum bu sefer daha kötü bir ayar çıkartırım ortaya diye cesaret edemedim.

SOn 2 dakıka kalada can yücelle mucadelemiz oldu yavas yavas bana yetişiyordu. Ben tabi olabildiğince kontrollu gitmeye calısıyor bir yandan da savunma yapmaya calısıyordum. derken son 2 dakıka kala vidol şikanımı deniyor herneyse orada arkadan temas yaşadım can yucelden. arac pist dısına cıktı ve aracı bir turlu toplayamadım.

2 sıra kaybettim. Neredeyse son tur 3. sırayı verecektım ama bir kaç milisanıye farkla korumus oldum yerimi.

Derece alan tüm arkadaşları tebrik ederim.
Cevapla

“Endurance Yarış Günlükleri” sayfasına dön