Endurance Yarış Günlükleri1.Resmi Yarış Haftası: Çin 22-25 Ocak 2018

Takvim, resmi ve test yarışları ile ilgili bilgiler

Moderatör: Moderatörler

Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

1.Resmi Yarış Haftası: Çin 22-25 Ocak 2018

Mesaj gönderen Taner »

[align=center]Resim[/align]
Ve artık gün geldi. Aylardır süren test haftalarının sona ermesiyle takımlar gerçek yarışın başlangıcını yapacaklar. Uzun bir hazırlık döneminden sonra zenginleşen pilot kadrolarıyla takımlar başa baş mücadeleye başlıyorlar. Sezonun ilk yarışı 120 dakikalık bir yarış ile Çin'de gerçekleşecek. Yarışın başlangıcı güvenlik aracı arkasında, sıralama turlarında yapılan derecelere göre pilotların isimlerinin anons edilip ( ekranda yazılıp ) slotlarından kalkıp güvenlik aracının arkasına takılmasıyla formasyon turu başlayacak ( detaylı bilgiler için organizasyon kuralları sayfasına bakınız. ). Formasyon turu sonunda güvenlik aracı pite girdikten sonra son virajı dönenler yarış temposuna başlayacak. GT3 klasmanı pole pozisyonundaki araç, P2 klasmanıyla arasında belirli bir mesafeyi korumalıdır.

-Takımlar antrenman seanslarına, sıralamalara ve yarışlara katılacak pilotları İsim, soyad ve steam numarası ile sayfalarında yarış haftasından önce yayımlamak zorundadırlar. Aksi halde araçlar rastgele atanabilir.
-Yarışa katılacak her pilot mutlaka antrenman seanslarından bir tanesine katılmak zorundadır.
-Takım sahipleri yarış kuralları konusunda pilotlarını bilgilendirmelidir. Kurallara yanlışlıkla da olsa uymayan pilotun takım sahibi uyarı alacaktır. Lütfen herkes tüm kuralları tekrar okusun.


Takımların seans başı araç sayısı:
Prototip-2: 2 araç
GT3: 2 araç

Yarış haftası programı:

22.01.2018 Pazartesi
20:00 - Platin Lig - 1. Serbest Antrenman - 180 dakika


23.01.2018 Salı
20:00 - Platin Lig - 2. Serbest Antrenman - 180 dakika


24.01.2018 Çarşamba
20:00 - Platin Lig - 3. Serbest Antrenman 60 dakika
21:00 - Platin Lig - Sıralama turları 20 dakika ( ilk 10 dakika GT3 - ikinci 10 dakika P2 )


25.01.2018 Perşembe
21:00 - Platin Lig - Isınma
21:30 - Platin Lig - Yarış - 120 dakika
Kullanıcı avatarı
Apostt
Mesajlar: 132
Kayıt: 27 Ağu 2016, 22:33
Ad: Serkan Yalnız
Konum: İstanbul
Has thanked: 64 time
Been thanked: 78 time
Yaş: 35
İletişim:

Re: 1.Resmi Yarış Haftası: Çin 22-25 Ocak 2018

Mesaj gönderen Apostt »

Merhaba, toplantıda da karara bağlanmasına rağmen neden GT3 pilot sayısının 3'den 2'ye indirildiğini öğrenebilir miyiz?

Sezon öncesi 3 adet aktif yarışacak araç bulundurabilmek için yoğun çaba sarfedildi, şu an GT3 klasmanında yarışmaya hazır 25 kişi gözüküyor ancak sadece 5 takım için toplam 10 pilot mu yarışabilecek?
Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Re: 1.Resmi Yarış Haftası: Çin 22-25 Ocak 2018

Mesaj gönderen Taner »

Pistlerin teknik altyapıları üç araç için optimum bir olanak sağlamıyor ve ilk yarıştan sorunlarla karşılaşmak istemiyoruz. İleriki haftalarda bu konu tekrar istişare edilecektir.
Kullanıcı avatarı
Apostt
Mesajlar: 132
Kayıt: 27 Ağu 2016, 22:33
Ad: Serkan Yalnız
Konum: İstanbul
Has thanked: 64 time
Been thanked: 78 time
Yaş: 35
İletişim:

Re: 1.Resmi Yarış Haftası: Çin 22-25 Ocak 2018

Mesaj gönderen Apostt »

Taner yazdı:Pistlerin teknik altyapıları üç araç için optimum bir olanak sağlamıyor ve ilk yarıştan sorunlarla karşılaşmak istemiyoruz. İleriki haftalarda bu konu tekrar istişare edilecektir.


Şu an ligde yer alan 5 kadar GT3 takımı var, ve bu karar değişikliğinden sadece 5 kişinin daha yarışa katılmasıyla vaz geçebiliriz.

Shanghai pistinin 26 ve 28 kişilik versiyonları mevcut, tüm katılım sağlansa bile şu an 18 kişi katılabilecek iken biz bunun 23 olmasını istiyoruz. Bu maksimum katılımcı sağlansa bile, halen 3 ya da 5 kişiye kadar yayın için serverda yer olacak.

Benim ve takımım için hayal kırıklığı olan kısım, eminim diğer GT3 takımları için de aynıdır, bu kuralların hala bir düzene oturmaması ve sürekli anlık olarak değişime açık olması. Defalarca bir araya gelip, uzun toplantılar sonucu bazı kriterler belirlenmeye çalışıyor, neden bunlara bağlı kalamıyoruz ya da şeffaflığı sağlayamıyoruz?

Forum olarak biliyorum ki her zaman yarışlara maksimum katılımı hedefliyoruz, ne zaman grid boş olsa bu üzücü oluyor. Takım patronları olarak, zorlu bir çalışma sonrası hepimiz bu gridi maksimum şekilde doldurmak için elimizen geleni yaptık. Olası performans kayıplarını önlemek ve teknik sorunları azaltabilmek adına da uzun uzun testler yaptık, kelimeler sarfettik. Önceden karar verilen, GT3 klasmanına ayrılacak 3 aracı her yarışa hazır etmek için ise; minumum 3 ya da daha fazla kişi halen vakit ayırıyor, antreman yapıyor, ve sistemlerini dahi güncelliyorken, bu tarz gelişmeler bizi yeniden fedakarlık yapmak zorunda bırakıyor. Lütfen bunu tekrar düşünelim.

Eğer bu kararınız değişmeyecekse de, ben takım patronu olarak Shangai yarışına katılmayacağım. Road Benders'ı temsilen Ozan Ülkügil #650 ve Cem Ünalan #356 yarışacaktır.
Kullanıcı avatarı
Frtsan
Eğitmen Pilot
Mesajlar: 299
Kayıt: 09 Oca 2017, 10:54
Ad: Fırat
Has thanked: 231 time
Been thanked: 282 time
Yaş: 36

Re: 1.Resmi Yarış Haftası: Çin 22-25 Ocak 2018

Mesaj gönderen Frtsan »

Eminim ki yönetim şu anki takımlarda belirlenmiş pilotların hepsinin aynı anda piste çıkmasını bizim kadar istiyor. Altyapı sorunları ise buna engel oluyor anladığım kadarıyla. Takımım da 7 pilot var. Bunun en önemli sebeplerinden biri tüm yarışlara maksimum pilot ile katılımı garantiye almaktı.

Yönetimin istekli olmasını da yeni açılan serilerde pilotların takımlar üzerinden belirlenmesi planlarından anlayabiliyorum. Örneğin Platin Sprint ligi için de pilotları takımlar belirledi. Bunun dışında diğer serilerde de pilotlar yarışacak.

Bunu gerçek hayattaki takımlara benzetiyorum ben F4-f3-f2 de aynı anda yarışan takımlar hem gt hem prototype ta yarışan takımlar gibi yarış takımları pek çok seride yer alıyorlar. SRTR nin yeni serileri sayesinde garajımızdaki tüm pilotları yarıştıracak seriler bulabieceğiz sanırım.

Ve aynı anda 30+ aracın bile sorunsuz yarışabileceği altyapıya sahip oyunu ortak olarak netleştirebilirsek sonraki sezonlarda yönetimin onu kullanacağına ve tüm srtr pilotlarını tek şampiyona altında toplayacağına inanıyorum.

bu Sene pek çok simde farklı yarışlar planlanmasını da eldeki simlerin hepsinin bu tarz koşullarda test edilme ihtiyacına bağlıyorum.

Yine de son yapılan paylaşımlar ve istişareler sonucunda assetto corsa da tüm ekiplerin 30 araçla sorunsuz yarış geçirmesi mümkündü diye düşünüyorum. herkes fps düşüşlerinin sebebini bulmuş ve alınan fpsleri yükseltmişti. İlk yarış için temkinli yaklaşımı anlayabiliyorum. Ancak sonraki yarışlarda pistler izin verdikçe 3 araçla katılmak istediğmi belirtmek istiyorum. Pilotlarımın yarışmaya ihtiyacı var :D
Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Re: 1.Resmi Yarış Haftası: Çin 22-25 Ocak 2018

Mesaj gönderen Taner »

İlk yarış böyle geçilecek arkadaşlar. Bu konuda minimum risk istiyoruz.
7-8 pilotluk kadrolar bile yetersiz kalabilir bu sene. Çünkü bir çok farklı seri geliyor ve her pilot her seriye katılması mümkün olmayabilir.
Serilerde yavaş yavaş bağımsız pilot uygulaması kalkacak ve her pilot bir takıma bağlı olacak. Şu an 9 takımımız var ve bu takımlar pilot kadrolarını korumak zorundalar. İhtiyaç olmadığı sürece takım eklemeyi düşünmüyoruz. Çekirdek takım kadrosu iyi işlemeye devam ettiği sürece takımlar ve takım sahiplerinin yerleri garanti olacaktır. Takımlarda aksamalar olursa tabii ki bu konuda müdahaleler olabilir.
Kullanıcı avatarı
diabolus79
Süper Moderatör
Mesajlar: 235
Kayıt: 20 Mar 2016, 18:41
Has thanked: 82 time
Been thanked: 102 time

Re: 1.Resmi Yarış Haftası: Çin 22-25 Ocak 2018

Mesaj gönderen diabolus79 »

Pistin saçma sapan bir bug'i sayesinde pite girerken cizgiyi kaçırınca direkt 30 sn kontrol kitleme cezası +bir tur da geriye atılmam sonucu 2 küsur dakika kaybettim. Bu tür buglar olan pistleri farkeden olursa lütfen bildirsin, ya pisti takvimden çıkartalım ya da bu bilgiye herkes haiz olsun.

Bu arada yorumcu Taner arkadaşımız benim tempo tutmamı zaten beklemediğini söylemiş ama zahmet edip tür zamanlarına baktıktan sonra yorum yapsa daha isabetli olurmuş. Yedigim anlamsız cezalar sonrası düştüğüm pozisyon aldatıcı olmazdı böylece.

İlk yarış için otomatik yayın da ne yazık ki kötü olmuş, hesapta en iyi turnuva bu olacaktı ama hem yönetim hem de katılımcılar açısından turnuva biraz boşverilmiş izlenimi veriyor. Bir sonraki yarış katılım bakımından daha iyi olur umarım.

Yarışı bitiren herkesi tebrik ederim.
Kullanıcı avatarı
AirborneTR
Mesajlar: 168
Kayıt: 08 Eyl 2017, 11:26
Ad: Levent
Has thanked: 103 time
Been thanked: 67 time

Re: 1.Resmi Yarış Haftası: Çin 22-25 Ocak 2018

Mesaj gönderen AirborneTR »

Kendi adıma keyifli bir yarış oldu. Podyum beklemiyordum. İyi hazırlanamamıştık. Sezon öncesi takım olarak ilk yarışın Malezya'da olacağını düşündüğümüzden yaklaşık 1 ay Sepang'da çalıştık, güzel de bi setup ortaya çıkarmıştık. 1 hafta kala kesin takvim açıklanınca, Malezya'yı görememek biraz hayal kırıklığı oldu. Araya bir de Super Cup yarışı girdi. Kalan kısa zamanda iyi bir setup oluşturamadık. Malezya ve Çin pistlerinin karakteristikleri çok olmasa da yakın olduğundan Malezya için hazırladığım setup üzerinden gitmek durumuda kaldım. Ön grupla süre farkı büyüktü, buna rağmen podyum görmek sevindirici. Takım arkadaşım Onur Şanal donanımsal problemler yaşamasaydı daha iyi olacaktı ancak ilk yarış için takım olarak iyi bir sonuç aldığımızı düşünüyorum.

Ligin başlamasına az bir zaman kala takımlarda pilot alışverişi hareketliydi. Ben uzun vadede McLaren ve Huracan'lara yetişmeyi, kısa vadede Ferrari'ler ile kapışmayı beklerken RVR takımı biz de varız dedi. Bu sezon oldukça çekişmeli geçeceğe benziyor.
Kullanıcı avatarı
Kemal Çetinkaya
Mesajlar: 45
Kayıt: 24 Eki 2017, 22:14
Ad: Kemal Çetinkaya
Has thanked: 7 time
Been thanked: 14 time
Yaş: 40

Re: 1.Resmi Yarış Haftası: Çin 22-25 Ocak 2018

Mesaj gönderen Kemal Çetinkaya »

Biz de Sepang da epey test yapmıştık. Çin'de hem işten güçten, hem de yoğun yarış takviminden özellikle ben çok antrenman yapamadım. Fuji'de deneyip nispeten başarılı olduğumuz tek pit stop stratejisini denemek istedik benim aracımda. Ancak yarış içerisinde caddede gider gibi gitmek zorunda kaldım yakıt yetsin diye çoğu bölümde. Başta takım arkadaşım Can'ı ve diğer arkadaşları tebrik ediyorum, elinize sağlık.
Kullanıcı avatarı
RevHead
Mesajlar: 55
Kayıt: 19 Ara 2016, 22:22
Ad: Onur Şanal
Has thanked: 79 time
Been thanked: 28 time
Yaş: 31

Re: 1.Resmi Yarış Haftası: Çin 22-25 Ocak 2018

Mesaj gönderen RevHead »

Çok çalışamadığımız Shanghai pistine büyük beklentilerle gelmemiştim açıkçası ancak NF Racing'in pilot değişikliği ile sıralamadaki yerini kaybetmesi ve Road Benders pilotlarının ilk virajdaki hatasıyla daha birinci virajı geçmeden birinciliğe oturdum. Uzun süre böyle gittim ancak çok daha hızlı tur süreleri yapan Ozan çok zorlanmadan beni geçti. Ardından Cem Ünalan ile uzun bir kapışmamız oldu ve pite girene kadar kendisine savunma yaptım. Güzel mücadeleydi kendisinin eline sağlık. Pitten sonra ne yazık ki kendisinin pistin bug'ına kurban gittiğini gördüm. Bu noktadan sonra tek yapmam gereken rahat farklarla 2.sıradaki yerimi korumaktı fakat son yarım saat kala donanımsal problemlerim başladı. Son 35 dakika ile son 12 dakika arasında 5 kez laptopum dondu. Her seferinde bu son olur heralde diyip donuk ekranla yavaşlayıp durdum sonrasında görüntü gelince devam ettim ancak ardı arkası kesilmedi ve 5.liğe kadar düşmüş oldum.
Takım olarak iyi sayılabilecek bir başlangıç yaptık elimizde olmayan sebeplerden ötürü ben geri düşsem de takım arkadaşım Levent İpek temiz bir sürüşle 3.lüğü aldı ve Kemikli Yarışçılık'a ilk yarıştan değerli puanlar kazandırdık.

Benim yaşadığım sorun kendi sistemimle alakalı bir sorundu ve forumda yardım postunu açacağım zaten ancak birçok pilotun pistin buglarıyla yarışları heba olmuş durumda. Orjinal pistlerin pitbox sayısı arttırılmış versiyonlarını kullanmak için çok geç değil diye düşünüyorum. Yoksa her yarış acaba bu sefer kim patlayacak diye bekleyeceğiz. Youtube'da birçok yabancı forum kanalı var aşırı kalabalık gridlerle sorunsuz yarışlarına denk geliyorum arada. Ortak noktaları assettonun kendi pistlerini kullanmaları.

Yarışan ve yarışı organize edip sunumunu yapan herkesin eline sağlık. Umarım ilerleyen yarışlarda aynı mücadeleler devam eder ve daha az pilot sorun yaşayıp sorunsuz şekilde yarış bitirir
Cevapla

“Endurance Yarış Günlükleri” sayfasına dön