Endurance Yarış GünlükleriEndurance Ligi yarış ve organizasyon kuralları

Takvim, resmi ve test yarışları ile ilgili bilgiler

Moderatör: Moderatörler

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Taner
Süper Moderatör
Mesajlar: 748
Kayıt: 16 Mar 2016, 15:56
Has thanked: 247 time
Been thanked: 416 time

Endurance Ligi yarış ve organizasyon kuralları

Mesaj gönderen Taner »

Platin ligde uygulanacak yarış ve organizasyon kurallarına bu sayfadan ulaşabileceksiniz. Sitenin etik genel kuralları her seride olduğu gibi burada da geçerlidir. Öncelikle bu kuralları buraya tıklayarak okuyunuz.

Organizasyon kuralları ve uygulamaları:

-Turnuva 2018 yılında Assetto Corsa simülasyonunda, iki farklı klasmanda yapılacaktır.

-Prototip-1 sınıfında Porsche-919 aracı yer alacaktır.

-GT-3 sınıfındaki araçlar, Assetto Corsa'nın kendi içindeki GT-3 araçlarının tamamını kapsar. Her takım istediği aracı seçmekte özgür olup, tek model araç kullanmak zorundadır.

-Organizasyon süresince 10 adet belirlenmiş takım 2018 sezonu içinde yarışma hakkı elde etmiştir. Bu takımlar 4 adet prototip-2 ve 6 adet GT3 takımı olarak belirlenmiştir.

-Takımlar en az 2 araçtan oluşmak zorundadır. 3. araç zorunlu olmamakla birlikte, pistlerdeki garajlar yeterli olduğu sürece tercihen kullanılabilecektir.

-Araç numaraları, takımların sezon sonundaki başarısına göre en üstten aşağı doğru öncelik hakkıyla takım sahipleri tarafından belirlenir. GT araçlarının numaraları yüzler hanesi ile başlamak zorundadır.
* İlk sezon Prototip araçlarda 1-2-3 numaralar, GT araçlarında da 101-102-103 numaralar kullanım dışıdır.

-Takım puanları, takımın pistteki en az 2 veya daha az, en fazla 3 aracının yarış bitiriş puanları olarak hesaplanacaktır. Olası 4 ve yukarı araç sayılarında, en iyi sonucu alan 3 takım aracının puanı baz alınacaktır.

-Yarışa katılacak pilot kadroları takımların kendi tasarrufunda olup, turnuva sırasında yapılacak pilot değişimleri yönetime bildirilmek zorundadır. Bildirimi yapılmamış pilottan dolayı doğacak aksamalar tamamen takımın sorumluluğundadır.

-Pilotların lisansları araçlarına uygun olmalıdır. Dışarıdan alınacak pilotlar için referans sistemi uygulanabilir. Bundan yararlanmak isteyen takım sahipleri yönetime başvurabilirler.

-Takımlar her yarış en az 1 araç piste çıkarmak zorundadır. En az bir araç piste çıkaramayan takım uyarı alacaktır. İkinci defa aynı durumun tekrarında herhangi bir uyarı yapılmadan takımın turnuvadan men edilmesi yönetimin tasarrufundadır.

-Organizasyon sırasında yönetim, bütün pilotların yüklemesi gereken uygulamaları bildirecektir. Bu uygulamaların düzgün çalıştırılmamasından dolayı seanslarda ( sıralama ve yarışta dahil ) pilotların aldığı sonuçlar geçersiz sayılabilir. Bunun için hiç bir istisna olmayacaktır. Uygulamaları yüklememekte veya düzgün kullanımını sağlamamakta direnen pilot takım sahibinin onayı alınmadan turnuvadan men edilecektir.

-Yarış haftası 4 günden oluşmaktadır. 4 gün boyunca sunucu açık kalacaktır ve her pilot antrenman seansları süresince, toplam 30 geçerli tur atması gerekmektedir. Bu kurala uymayan pilotlar sıralama seansından önce tamamlamamışlar ise sıralama turlarına katılamazlar. Sıralama sonrasındaki antrenman seansında 30 turu tamamlamaları durumunda yarış seansına katılabilirler. Güncelleme 19.04.2018

-Resmi seanslar dışında pist sunucuda açık olmayacaktır. Yarış haftası haricinde en az 4 takımın talebi ile test seansı düzenlenebilir. Bu talep takımların sayfalarında ortak bir talep oluşturması ile göz önüne alınacaktır.

1.Antrenman: Pazartesi
2.Antreman: Salı
3.Antrenman: Çarşamba
Sıralama turları: Çarşamba
Yarış: Perşembe

-Turnuva süresince takımların kazandığı ödüller takım sahiplerine iletilecektir. Ayrıca pilotlar klasmanında kazanılan ödüller ise pilotlara iletilecektir.

-Herhangi bir sebepten dolayı ligden men edilen bir takım veya pilot hiç bir surette ödül talep edemez.

-Takımlar yapacakları bağışları sezon öncesinde yapabilirler.

-Yarış başı belirlenen ödüller periyodik olarak takım ve pilotlara iletilecektir.

-Kişisel oluşan teknik hatalar pilotun sorumluluğundadır. Bu gibi durumlar kronik hale gelir ise yönetim pilotun yarışlara katılmasına izin vermez ve takım sahibini uyarır.

Yarış Kuralları:

-Sıralama turları iki seans şeklinde olacaktır. İlk seansta GT-3 araçları, ikinci seansta P-2 araçları zaman turu atacaktır. Sıralama turları atılırken, çıkış turunuzdaysanız diğer sürücüleri engellemekten kaçının ve piste çıkmak için uygun boşluğu kollayın.

-Sıralama seansları pist uzunluğuna göre değişkenlik gösterebilir. Bunun bilgisi her yarış öncesi verilecektir.

-Yarışta Tempo aracı ile tek sıra halinde dizilerek hareketli başlama uygulaması yapılacaktır.

-Yeşil ışıkla beraber hiç bir araç hareket etmeyecek. Tempo aracı belirli bir hızda öne çıkacak, bir önceki günkü dizilim sonuçlarına göre pilot isimlerini sıra ile yazılı ve sözlü olarak anons
edecek. İsmi okunan pilot çok düşük hızda kalkıp hali hazırda tempo aracının oluşturduğu kuyruğa katılacak. Bu kurala uymayan veya göz ardı eden veya şaşıran pilot çok ağır ceza alabilir. Bu yüzden bu sırada pilotun pür dikkat buna odaklanması gereklidir. Pilot, hiç bir şekilde ismi okunmadan hareket etmemelidir. " Ben sıramı biliyordum zaten " gibi bir savunma kesinlikle kabul edilmeyecektir.

-Tempo aracı pite girdikten sonra belirlenen virajı geçince yarış başlayacaktır. Bu viraj her yarışta belirtilecektir.

-Yarış başlayana kadar daima önündeki aracın arkasındaki yerinizi koruyun.

-Temas kuralları/cezaları formasyon turunda da geçerlidir.

-Yarış iki farklı klasmanda olacağı için klasman arası geçişlerde çok dikkat edilmek zorundadır.

-Alt klasmandaki araç geçişi zorlaştıracak hareketlerden kaçınırken, geçiş yapacak araç ise uygun geçiş anını kollamak zorundadır.

-Hızlı klasmandaki aracın geçiş üstünlüğü yoktur. Ama yavaş klasmandaki araç bu zorunluluğun olmadığını bilip hızlı klasmandaki aracın geçişine engel olacak hareketlerden kaçınmalıdır. Yavaş klasmandaki aracın savunma yapması yasaktır.

-Geçiş sırasında, özellikle hızlı klasman aracı yaklaşırken, yavaş klasmandaki araç kesinlikle işleri kolaylaştıracağım diye yön değiştirmemelidir. Aksine bu kazaya sebep olur. Çizginizi koruyun.

-Geçiş yapacak araç selektörlerini kullanabilir. Bu kullanım çok uzak mesafeden sürekli olarak değil, uygun mesafeye gelince bir kaç kez yapılabilir. " Ben geliyorum, yolu aç " tarzında selektör yapıp yol istemek yasaktır.

-Yavaş klasmandaki araç sürekli aynasını kollamak zorundadır.

-Geçiş sorumluluğu hızlı olan klasmandadır.

Puanlama:

1. 25 puan / 2. 18 puan / 3. 15 puan / 4. 12 puan / 5. 10 puan / 6. 8 puan / 7. 6 puan / 8. 4 puan / 9. 2 puan / 10. 1 puan

-Her klasman için ayrı ayrı hesaplanır.

-Yarış süresinin % 75'ini tamamlayan puan almaya hak kazanır.

-Yarışın % 50'lik kısmı geçildikten sonra sunucuda herhangi genel bir teknik arıza oluşursa, yarış o anki sıralamada tescil edilir. Doğru sıralama bilgisi olmadığı takdirde tekrar veya iptal edilir.

-121 dakika üzeri yarışlarda kazanılan puan iki ile çarpılır.
Kullanıcı avatarı
Aranel Ciryatan
Forum Yöneticisi
Mesajlar: 3331
Kayıt: 10 Mar 2016, 13:30
Ad: Mehmet
Has thanked: 215 time
Been thanked: 897 time
Yaş: 39
İletişim:
Aranel Ciryatan’s avatar
Loading…

Re: Endurance Ligi yarış ve organizasyon kuralları

Mesaj gönderen Aranel Ciryatan »

Monza yarışında gözlemlediğimiz antrenmansız pilotlar nedeniyle bir sonraki yarıştan itibaren geçerli olmak üzere antrenman kuralımız güncellenmiştir. Bilginize.
The World is Mine!
Cevapla

“Endurance Yarış Günlükleri” sayfasına dön